J.
door J.Langhout May 25, 2023 om 12:28
Vrije tijd & tuin

Kan huisjes-bouwer gehouden wordem aan overeenkomst?

Heb 2 jaar geleden een beroerte gehad, Heb zorgwoning laten bouwen in tuin van mijn dochter, [EDIT REDACTIE: ADRES VERWIJDERD (post hier géén openbare adres- en contactgegevens, mensen!)]

Huisje is klaar, gebouwd door fa. D&G, chaletbouw in Veenendaal.
Het is echter ruim, ong. 10cm gezakt, waardoor ik niet meer met de rolstoel soepel naar binnen kan rijden
Dit is lastig, ik kan niet meer lopen!
Zij wensen dit niet voor hun rekening te nemen ,zou aan de stratenmaker liggen! Ik heb hun, via mails en foto s proberen  te
overtuigen, maar ze weigeren te betalen!!
Kunt U mij  helpen?

Groeten,
EDIT REDACTIE: Persoonsgegevens verwijderd

3867 8 Rapporteer
ne
door neodutchio - May 25, 2023 om 12:36
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Een chalet is nogal een ruim begrip. Dat gaat van een stacaravan tot een huisformaat.

Wat exact is er gebouwd en hoe is dat neergezet? Gaat het om een gebouw met fundering en wie heeft de fundering aangelegd?
Bestrating ligt buiten, niet binnen. Of is het chalet los op de bestrating gezet?

Zonder meer informatie is er geen hulp te geven.

me
door mein33 - May 25, 2023 om 12:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Haal uw adres gegevens etc. weg, u bent hier op een openbaar forum.

De bestrating rond het huisje is niet de verantwoordelijheid van de bouwer, maar van de eigenaar van het perceel.

Simpelweg een stratenmaker inhuren of een enthousiaste zoon/schoonzoon of hulpvaardige buur inschakelen om de grondverzakking te herstellen.

Gemeld i.v.m persoonlijke gegevens.

mahadma
door mahadma - May 25, 2023 om 12:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Redactie gevraagd privé gegeven verwijderen.

Wat is de basis van het chalet, dat bepaald alles.

Ja
door JannyBoe - May 25, 2023 om 13:03
515 Antwoorden / Vragen

Hallo, als u een rechtsbijstandsverzekering hebt schakel die dan ik. Of u kunt ook uw licht opsteken bij het Juridisch Loket of gebruik maken van een gratis inloopspreekuur van een advocaat.

Met een verdere discussie op deze internetsite schiet u niet veel op denk ik. Van afstand op basis van onvoldoende info oordelen is giswerk.

Als u er met de aannemer niet uitkomt dan kunt u handelen zoals bij Consuwijzer aangegeven.
Met name het onderdeel 'Vraag advies aan een deskundige' is nuttig. Bij voorkeur van een onafhanhelijk deskundige waar de aannmer en u allebei mee akkoord gaan. En anders zelf een deskundige in de arm nemen uiteraard.

De algemene voorwaarden van D&G staan trouwens hier. Ze zijn voor zover ik kan zien helaas niet aangesloten bij een branchevereniging.

Sterkte en succes!

1paul
door 1paul - May 25, 2023 om 15:09
3147 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat de firma gelijk heeft, de ondergrond is iets van de eigenaar dan wel opdrachtgever en kan de bouwer weinig aan doen, hij kan het aanstampen maar meer ook niet, verzakt het dan dan zal je zelf aan de gang moeten.

met een autokrik kom je een eind trouwens, gewoon punt voor punt opkrikken met beleid uiteraard.

va
door vanlotjegetikt May 25, 2023 om 16:23
809 Antwoorden / Vragen

Meneer Newton is het hier niet mee eens.

rj
door rjw May 25, 2023 om 20:34
3261 Antwoorden / 5 Vragen

En meneer Murphy wordt ook zenuwachtig....

JMA2
door JMA2 May 26, 2023 om 00:32
116 Antwoorden / 2 Vragen

De redactie leest niet echt goed. Onderaan de post zijn gegevens verwijderd maar adres staat er gewoon nog in. Je wil toch geen ramptoeristen aantrekken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2023 om 16:18
16846 Antwoorden / 202 Vragen

De vraag is hier wie de stratenmaker heeft ingehuurd. Als dat de Chaletbouwer is geweest is die aansprakelijk. Heeft u een rechtsbijstands verzekering, schakel die dan in. Als het niet de chaletbouwer is geweest dan is de stratenmaker degene die m.i. aanspralijk is. Indien men blijft afwijzen dan is de uiteindelijke optie: procedren en dat kan dan via bijv. uw rechtsbijstandsverzekeraar. Een formele aanspraleijkstelling kunt u overigens al wel zeld doen en dat kost u dan ca. € 10,00 aan porto aangetekend verzenden.

Voor nadere hulp en advies kunt u ook goed terecht bij
Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

(

sw
door swat1500 - May 25, 2023 om 19:08
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen als in het contract met de huisjes bouwer ook de aanleg van de bestrating was opgenomen en deze door of namens hem is aangelegd.
Mogelijk is er ook aansprakelijkheid als de huisjes bouwer de fundering goed heeft bevonden voor de plaatsing van het chalet.
In beginsel moet u zijn bij de persoon die de bestrating heeft aangelegd.

rj
door rjw - May 25, 2023 om 20:37
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Wat staat er in de offerte en het contract van en met de bouwer? Normaal gesproken zouden daar de verantwoordelijkheden van de klant in. Bijvoorbeeld dat er toegang moet zijn vanaf de openbare weg, maar wellicht ook voorwaarden waar de ondergrond aan moet voldoen.