am
door amber_1 Dec 22, 2006 om 21:56
Vrije tijd & tuin

Mijn jas aan een ander weggegeven

Gisteren ben ik met mijn werk naar een duur restaurant geweest om de kerst te vieren. Bij binnenkomst werd direct om mijn jas gevraagd (mijn kasjmier jas van 450 euro) en deze werd dus door een medewerker van het restaurant weggehangen op een stuk waar geen bezoekers kunnen komen.


Bij het verlaten van het restaurant werd mij een jas aangeboden welke niet van mij was. Dit heb ik toen ook kenbaar gemaakt. Direct is het personeel toen gaan zoeken maar konden mijn jas niet vinden. Als eerst werd niet gezegd dat ze het erg vonden of zoiets maar dat ze niet aansprakelijk waren. Echter, ze wisten wel het telefoonnummer van tafel van wie de jas was welke nog over was. Waarschijnlijk hadden ze dus aan die tafel mijn jas meegegeven.


Vandaag werd ik dus opgebeld dat mijn jas gevonden was. Ik weer naar het restaurant. Bleek het dus niet mijn jas te zijn, maar die vrouw had wel de verkeerde jas meegekregen. Nu gaan ze alle gereserveerde tafels afbellen om te kijken of iemand mijn jas heeft. Echter heb ik er nog maar weinig hoop in.


Nu wil ik graag weten, zijn ze aansprakelijk te houden. Volgens mij namelijk wel. Waarom:


1 Er hing geen bord dat ze niet aansprakelijk zijn


2 Mijn jas werd bij binnenkomst gevraagd aan mij en derhalve namen zij dus de verantwoording over. Ik heb dus niet gevraagd of ik mijn jas ergens kon ophangen.


3 Aangezien dit een niet op zich staand incident is (lees mijn verhaal maar goed) is gebleken dat het restaurant niet zorgvuldig met mijn jas (en die van anderen) is omgegaan.


Ik weet dat een soortgelijke vraag reeds eerder gesteld is echter hier spelen (naar mijn mening) nog een aantal andere factoren mee. Indien een antwoord gegeven wordt graag dan wel een onderbouwd, dus geen dat is pech maar ook vermelden waarom dit dan pech zou zijn.


Alvast bedank voor jullie moeite.


Groetjes,


Richard

413 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2006 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat er bordjes hangen dat zij niet aansprakelijk zijn is niet van belang, die kunnen ze overal wel ophangen.
In dit geval is de zaak aansprakelijk, en wel omdat zij voor de jassen zorgen en niet u zelf .
Dus gewoon de zaak aansprakelijk stellen en schakel desnoods uw rechtsbijstand in.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2006 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Richard,


ten eerste, dit is natuurlijk te gek voor woorden.


Blijkbaar houdt het reataurant er geen systeem op na waarbij je jas gekoppeld is aan jou (bijvoorbeeld een nummertje of zo).


Je zegt: Er hing geen bord dat ze niet aansprakelijk zijn


Zelfs als dat bord er wel had gehangen, dan nog had het NIETS uitgemaakt. Zoals Binka al aangeeft; op het moment dat je je jas in bewaring geeft neemt de restaurant uitbater de verantwoordelijkheid over jouw eigendom over en is hij voor de volle 2000% aansprakelijk voor het verlies.


Stuur de uitbater een aangetekend schrijven dat je hem volledig aansprakelijk stelt voor het verlies van je jas. Overleg hem een kopie van het aankoopbewijs zodat je duidelijk kunt maken wat de jas heeft gekost.


Succes en laat je niet afschepen.


Linda

ve
door verwijderd - Dec 22, 2006 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Richard. U had het over een duur restaurant. Nou, dit is geen reklame voor de zaak. Trouwens, er is nog iemand die de boel bedonderd heeft, ik bedoel degene die uw jas heeft meegenomen. Diegene wist toch ook dat het zijn/haar jas niet was! Maar buiten dit, ik vind dat u het restaurant kunt aanklagen. Als ze om je jas vragen, geef je die in vol vertrouwen mee, in de veronderstelling dat er op gepast wordt. Dit is waar ikzelf altijd bang voor ben in een openbare gelegenheid, zodoende neem ik de jas altijd mee naar binnen.


Ik zou zeggen, succes en ondanks alles, prettige feestdagen!! 

ve
door verwijderd - Dec 22, 2006 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag amber,


Je schrijft:  Indien een antwoord gegeven wordt graag dan wel een onderbouwd, dus geen dat is pech maar ook vermelden waarom dit dan pech zou zijn.


Laat één ding duidelijk zijn: ik maak als beantwoorder zelf uit wat ik als antwoord op schrijf als ik een vraag/probleem beantwoordt.


Prettige feestdagen en een voorspoedig en vooral gezond 2007 toegewenst. Read.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2006 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Indien er gevraagd werdt om de jas af te geven is het restaurant aansprakelijk, en zeker indien de jassen in een voor gasten niet toegankelijke plaats verblijft. Het verhaal is anders als de jassen in een door alle gasten toegankelijke garderobe hangen. Dus aangifte doen en het restaurant aansprakelijk stellen. Veel succes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rob van Damme
Rob van Damme - Sep 22, 2024 om 23:14
Auto & vervoer

Dealhunter Lidl aanklagen

Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer