do
door doortje1950 Nov 2, 2010 om 01:14
Vrije tijd & tuin

Onlineticketshop

Wie heeft er ervaring met het kopen van kaartjes via Onlineticketshop?
Het is ongehoord wat deze organisatie klaarspeelt.
Woekerwinsten maken ze op de verkoop van kaartjes voor theater en evenementen.
Veel meer dan de door de Kamer goedgekeurde marge van 20%.
Schandalig!

12927 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 2, 2010 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

doortje1950

Advies: eerst oriënteren en pas daarna kopen.

Hieronder een lijst met enkele officiële bureaus en een aantal officieuze bureaus.

1. Officieel en (mogelijk) wel betrouwbaar:

Ticketservice.nl
Top Ticket Line
Nationale Theater Kassa
AUB Uitburo
www.livenation.nl
www.ticketmaster.nl
www.eventim.nl
www.seetickets.nl/

of
aan de kassa van het theater (waar je de echte prijs betaalt).

2. Officieus en (mogelijk) niet betrouwbaar (daar kun je dus beter NIET kopen):

Rang1tickets
Budgetticket.nl
Ticketpoint.nl
Ticket Unlimited
Tickets4u
Easytickets
Ticketonline
Ticket123
Onlineticketshop
Rang1tickets
Onlineticketshop
Tickets Nederland BV
4alltickets.nl
Ticket4event.nl
Worldticketshop.nl
PePe Tickets

Note: wederverkopers als Budgetticket en Onlineticketshop (overigens dezelfde firma) en www.tickets4u.nl verkopen kaarten met woekerwinsten aan de consument. Deze bedrijven kopen op grote schaal kaarten in van Ticketmaster (Mojo) en Topticketline, die zij met dikke winst weer te koop aanbieden. Helaas is dit nog steeds legaal.
Kortom: er worden veel te hoge prijzen in rekening gebracht en de opbouw van de prijs is dikwijls ronduit misleidend. Er zijn ook bureau’s die geen geld terug geven als het evenement wordt afgelast.

Volgens de letter der wet kun je deze kaarten NIET binnen 7 werkdagen retourneren. Concert kaarten e.d. vallen net als kranten en tijdschriften onder tijdsgebonden artikelen waarbij het herroepingsrecht van de wet Koop op Afstand niet van toepassing is.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dit zou de enige goede en recente verwijzing zijn:

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarticketskopen.php

http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/consumentenautoriteit-gaat-wederverkopers-online-tickets-aanpakken/?vHash=c749c73j&cHash=c9a736345b

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zo boos, ik voel mij echt genaaid.... Wij hebben in oktober vorig jaar al tickets gekocht voor Il Divo bij de onlineticketshop... Wij zouden ze 3 weken voor het concert ontvangen omdat ze voor die tijd nog niet uitgegeven werden... Inderdaad kregen wij zaterdag de kaartjes aangetekend binnen, ik keek ernaar en ontdekte dat er een andere naam opstond en een prijs van 64 euro terwijl wij 115 euro per kaart hadden besteld omdat wij vooraan wilden zitten.. Ik dacht jemig ze hebben mij de verkeerde kaarten gegeven dus zal maandag ff bellen. Ik heb even gebeld kreeg ik dus voor het eerst te horen dat ze een bedrijf zijn die kaarten opkoopt van mensen die niet gaan en deze voor woekerprijzen doorverkopen.. Dit stond dus in de brief die bij de kaarten zat (had deze zaterdag niet gelezen).. Daarvoor dus niets ervan vernomen... Ik voel mij echt belazerd.. Verder ruikt dit erg naar Fraude... Hoe wisten ze in oktober vorig jaar dat deze leo Gonzalez niet zou gaan terwijl de kaarten nog niet eens waren uitgegeven??? Deze kaarten zijn 64 euro en zij doen er nog eens bijna 100% bovenop voor kaarten die nog niet waren uitgegeven?? Helaas zijn wij mensen die nog geloven in bedrijven helaas hebben ze dit al de kop ingedrukt
Ze belazeren de mensen en het zou mij niets verbazen als deze Leo
Gonzalez voor ze werkt om kaarten door te verkopen. Het is ook mij eigen schuld ik had eerst internet moeten kijken en dan had ik de forum over deze instantie gevonden die duidelijk aangeeft niet met ze in zee te gaan. Ik heb weer een les extra geleerd.. Ze hebben gezorgt dat een leuke avond voor mij al bijvoorbaat verpest is... Ik zal mijn advocaat opdracht geven deze hele zaak uit te zoeken tot aan deze Leo Gonzalez toe.. (deze naam staat op mijn tickets)

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer (!!) gaan mensen eerst (!!) eens googelen met bedrijfsnamen, VOORDAT (!!) zij iets bestellen of überhaupt in zee gaan met dit soort malafide 'bedrijven'?????

Nu het, zoals ALTIJD, fout gelopen is, gaat u wel googelen....... en komt u er dus wel achter, dat u met een malafide club te maken heeft.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@eagle49, hoewel ik een pesthekel heb aan dit soort bedrijven en de manier waarop de hun geld verdienen, ze zijn er op hun site wel eerlijke over. Als je even op '[url=http://www.onlineticketshop.nl/over-ons][u]over ons[/u][/url]' had geklikt had kunnen weten dat zij kaarten doorverkopen. Succes met rechtszaak, ik hoop dat je je gelijkt haalt.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2013 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag kaarten gekocht voor de Backstreet boys.
Stom, stom, stom dat ik achteraf ga rond googlen omdat ik van allemaal mensen hoor dat het niet betrouwbaar is.
3x met die mensen aan de telefoon gezeten maar ze beloven mij dat ik die kaarten krijg.
Ze zijn wel eerlijk tegen mij dat er een andere naam op staat en een ander bedrag maar ik hoef me echt nergens zorgen om te maken.
Nou dat doe ik dus wel want ik ben nu gewoon hartstikke bang dat ik die 355 gewoon weg gegeven heb.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2013 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

mandymaureen schreef op maandag 18 nov 2013, 17:05: Stom, stom, stom dat ik achteraf ga rond googlen omdat ik van allemaal mensen hoor dat het niet betrouwbaar is.

Dat bedoel ik.

Dat wil niet zeggen dat u niets krijgt. U neemt alleen veel risico's om via dat soort malafide 'bedrijfjes' te bestellen, waar u ALTIJD (per definitie) te duur uit bent.

Alleen is dat laatste relatief, want het is maar wat u er voor over heeft.
Hopelijk komt u wel binnen.... De kaartverkoop start op 22 november 2013.

: € 36,00 / € 44,00 / € 49,00 / 54,00 (excl. servicekosten).

ve
door verwijderd - Nov 18, 2013 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eenmaal daar gekochte kaarten kun je helaas niet retourneren, dat staat ergens in de voorwaarden te lezen en/of bij faqs of tik in het zoekvakje van die site annuleren in.
Wat betreft de nog te ontvangen kaarten - die pas de 22e bij de officiële verkoopadressen in de verkoop gaan - lees even de voorwaarden van deze doorverkoper door, vooral de artikelen 5 en 7.
Voor de toekomst: lees hier.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2013 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

mandymaureen schreef op maandag 18 nov 2013, 17:05: Ik heb vandaag kaarten gekocht voor de Backstreet boys.
Stom, stom, stom dat ik achteraf ga rond googlen omdat ik van allemaal mensen hoor dat het niet betrouwbaar is.
3x met die mensen aan de telefoon gezeten maar ze beloven mij dat ik die kaarten krijg.
Ze zijn wel eerlijk tegen mij dat er een andere naam op staat en een ander bedrag maar ik hoef me echt nergens zorgen om te maken.
Nou dat doe ik dus wel want ik ben nu gewoon hartstikke bang dat ik die 355 gewoon weg gegeven heb.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2013 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

mandymaureen schreef op maandag 18 nov 2013, 17:05: Ik heb vandaag kaarten gekocht voor de Backstreet boys.
Stom, stom, stom dat ik achteraf ga rond googlen omdat ik van allemaal mensen hoor dat het niet betrouwbaar is.
3x met die mensen aan de telefoon gezeten maar ze beloven mij dat ik die kaarten krijg.
Ze zijn wel eerlijk tegen mij dat er een andere naam op staat en een ander bedrag maar ik hoef me echt nergens zorgen om te maken.
Nou dat doe ik dus wel want ik ben nu gewoon hartstikke bang dat ik die 355 gewoon weg gegeven heb.

Mandymaureen,

Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jou, Domdomdom...
Heb vanmorgen kaarten besteld en hoor vanmiddag op het werk via een collega dat het zo onbetrouwbaar was al de pest. Dus ik ook googlen, kan mezelf wel voor de kop slaan. Ook omdat ik eigenlijk wel wist dat de kaartverkoop a.s. vrijdag pas zou beginnen. Ik kwam onlineticketservice tegen en toen dat ik hè zij hebben vast al een aantal kaarten opgekocht en dan zullen ze ze nu al wel beschikbaar stellen. Maar niets was minder waar... Helaas zijn wij er echt volop ingetrapt! Nu twijfel ik alleen of ik a.s. vrijdag ook weer kaarten moet bestellen uit voorzorg of ik ze nu wel of niet binnen krijg van ticketservice want er zijn ook mensen die gewoon niets krijgen. Tegen jou zeggen ze van wel dus ik bel a.s. woensdag ook om die bevestiging te krijgen en volgens mij is het ook wel verstandig om ze nog te mailen ter bevestiging en dan hebben wij bewijs. Het is allemaal lastig en zou niet moeten mogen...

ve
door verwijderd - Nov 20, 2013 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog maar een keertje dan: de officiele ticktetverkooppunten vind je via de website van de zaal of artiest en niet via een Google ad.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2014 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde hele domme fout begaan. 2 kaarten voor 110 euro, kosten op see tickets samen 50 euro. Wat een oplichters en volgens mij zijn de boven genoemde sites nu door gegaan als TOPTICKETSHOP.NL!!!!.
Ik voel me gewoon verschrikkelijk opgelicht. Het is mijn eigen domme fout, maar hoe is het mogelijk dat dit legaal in Nederland is?!

ve
door verwijderd - Feb 5, 2014 om 02:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de site al gelezen die ik in mijn link van 18 november gaf?
Bij "Waar niet te kopen" staat dat de lijst voortdurend verandert.
Officiële kaarten worden nooit vóór de officiële datum verkocht en uitverkocht is uitverkocht. Hooguit kun je dan misschien nog een hardcopy ticket via-via, of via een fanclub van iemand overnemen.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2014 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

mikedejongh schreef op woensdag 5 feb 2014, 00:18: .
Ik voel me gewoon verschrikkelijk opgelicht. Het is mijn eigen domme fout, maar hoe is het mogelijk dat dit legaal in Nederland is?!

Het zou inderdaad illegaal moeten zijn dat mensen als een kip zonder kop zomaar ergens tickets bestellen.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2014 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op donderdag 6 feb 2014, 09:36:
mikedejongh schreef op woensdag 5 feb 2014, 00:18: .
Ik voel me gewoon verschrikkelijk opgelicht. Het is mijn eigen domme fout, maar hoe is het mogelijk dat dit legaal in Nederland is?!

Het zou inderdaad illegaal moeten zijn dat mensen als een kip zonder kop zomaar ergens tickets bestellen.

Als jij thuis niks te doen hebt of niks te vertellen, ga dan niet op internet grappig lopen doen mooie mafketel. Makkelijk op deze manier he.. Zit je daarom op deze site, makkelijke inkoppertjes voor je. Ga wat nuttigs doen ipv de lolbroek uithangen misselijk ventje.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2014 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pieter Wolters,

Helaas is dit mij ook overkomen.. Aangezien ticketonline erg lijkt op andere ticket verkoop sites ben ik er ook ingetrapt dat wil niet betekenen dat ik als een kip zonder kop een ticket koop.. Als ik al jaren tickets bestel via een ticket verkoop site en ik dus even ivm haast niet heb opgelet word ik opgelicht.. Helaas voor u ben ik geen blonde del maar een zeer gerenommeerde ..... en hoog opgeleid.. Mensen maken wel eens een foutje en daar leren wij ook van, maar dat hoeft niet te betekenen dat bedrijven daarvan hoeven te profiteren..
Kijk dus uit wat je zegt en oordeel niet te snel..

ve
door verwijderd - Feb 12, 2014 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of je dat soort dingen ook in de 'echte" wereld zou doen? Als iemand je op straat aanspreekt en je een kratje Heineken aanbiedt voor een x bedrag, koop je het dan ook meteen (zonder te checken of het wel echt is of dat de prijs klopt) of ga je dan wel gewoon naar een supermarkt of slijter?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo --

Ik zag dat je ook slechte ervaringen hebt gehad met onlineticketshop.nl. Ik ook!

Ze geven geen gehoor aan klachten, dus heb ik contact opgenomen met de Consumentenautoriteit. Deze geven mij gelijk: het proces van onlineticketshop.nl is niet duidelijk. Zelf kunnen zij echter pas actie ondernemen als er genoeg klachten binnenkomen.

Ik wil je dus ook vragen om je klacht te rapporteren bij Consuwijzer op hu website: https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer, of via telefoon 088 - 0 70 70 70.

Misschien kunnen we gezamenlijk iets doen met die oplichters van onlineticketshop!

Met groet
Alfred Verhoeven

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo --

Ik zie dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen bij onlineticketshop.nl!

Ze geven geen gehoor aan klachten, dus heb ik contact opgenomen met de Consumentenautoriteit. Deze geven mij gelijk: het proces van onlineticketshop.nl is niet duidelijk. Zelf kunnen zij echter pas actie ondernemen als er genoeg klachten binnenkomen.

Ik wil je dus ook vragen om je klacht te rapporteren bij Consuwijzer op hu website: https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer, of via telefoon 088 - 0 70 70 70.

Misschien kunnen we gezamenlijk iets doen met die oplichters van onlineticketshop!

Met groet
Alfred Verhoeven

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt! Zal ik doen. Wie weet dat er in de toekomst wat aan gedaan kan worden.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jullie gewoon via de officiële verkoopkanalen kaartjes bestellen, wordt er niemand opgelicht en gaan due bureautjes failliet. Klaar.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slim man, achteraf praten. Als jij niks te doen hebt, ga je een blokje omlopen.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

mikedejongh schreef op donderdag 13 mrt 2014, 13:04: Slim man, achteraf praten. Als jij niks te doen hebt, ga je een blokje omlopen.

Eerst kijken, dan pas kopen, hoeft u achteraf geen spijt te hebben.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, leuk hoor tijger, maar deze site komt naar boven als je kaartjes zoekt, en ziet er zeer legitiem uit. Dus blijven er voortdurend mensen in trappen. Deze site doet al jaren zo zaken, hebben ook al een waarschuwing gehad van de Consumentenautoriteit. Maar de stekker moet er helemaal uit, dus blijven klagen bij Consuwijzer!

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit eens. Klik hier

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de info tijgertje.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2014 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

De naam is @tijger1 en niet tijgertje trouwens.
Lees je zo slecht? In november was de link naar "Weet waar je koopt" al geplaatst en in februari ben je daar nog eens op gewezen.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2014 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tawv schreef op donderdag 13 mrt 2014, 15:19: Ja, leuk hoor tijger, maar deze site komt naar boven als je kaartjes zoekt, en ziet er zeer legitiem uit. Dus blijven er voortdurend mensen in trappen. Deze site doet al jaren zo zaken, hebben ook al een waarschuwing gehad van de Consumentenautoriteit. Maar de stekker moet er helemaal uit, dus blijven klagen bij Consuwijzer!

Je bedoelt waarschijnlijk dat je een advertentie bij de google zoekresultaten te zien krijgt. En geloof je altijd alles wat in advertenties staat?