na
door naomin Apr 27, 2011 om 16:58
Vrije tijd & tuin

Onmogelijk om de NRC Next te ontvangen

Op 23 Maart 2011 gaf ik een adres wijziging door aan de nrc next. Ik had tot dan toe met veel plezier iedere dag mijn krant gelezen en ging 210 meter verhuizen - naar de andere kant van de straat.
Vanaf dat moment heb ik braaf, immers via automatische incasso, mijn krant betaald, maar hem slechts tweemaal in handen gehad. (vanochtend dus ook niet).
Ik heb meerdere malen gebeld, in eerste instantie naar de verhuisservice. Toen ik, twee weken geleden, had gechekt of mijn verhuizing wel goed in het systeem zit, gingen mijn pijlen over naar de bezorgservice. Er bestaat geen algemeen klachten nummer en tot dan toe was de verhuisservice het enige nummer waarbij ik een mens aan de telefoon kreeg. De bezorgservice is namelijk voorzien van een spraakcomputer.
De tip van de verhuisservice was om niets in te spreken in deze spraakcomputer, om dan een persoon aan de lijn te krijgen. Vorige week Maandag, 18 april, lukte me dat dan eindelijk. De bezorgservice - met persoon is namelijk alleen bereikbaar van 7-12 sochtends en van 18.00-20.00 savonds. Met het detail dat na 17.00 je uit het algemene menu van de nrc word gegooit, want dan zijn de kantoortijden over.
Degene die ik eindelijk aan de lijn kreeg bij de bezorgservice vond mijn verhaal erg en beloofde beterschap. De NRC zou zelfs contact met mij opnemen, de komende twee weken. Nu, ruim een week later, natuurlijk nog niets gehoord.
En jawel hoor, Dinsdag lag er een krant in de bus! Ik was erg blij ipv de ochtenlijke frustratie en hoop eens een fijne krant. Woensdag echter weer geen krant. Aangezien ik na 12en belde, maar weer eens de spraakcomputer ingesproken. Zowaar, Donderdag weer een krant. Vrijdag echter geen krant en ook vandaag ben ik weer krantloos.
In de tussentijd begin ik een steeds groter conflict te krijgen met mijn oude adres, alwaar een steeds grotere stapel NRC Nexts ontstaat.

Morgen of overmorgen ga ik mijn abonnement opzeggen. Ik moet echter nog wel voor een week of zes betalen, gezien de opzeg termijn. In de tussentijd zou ik het erg fijn vinden mijn krant wel te ontvangen, in plaats van uit gefrustreerde smsjes te vernemen dat hij ergens anders op geheel andere wijze word 'gewaardeerd'. Met dit bericht hoop ik te kunnen waarschuwen; denk nog maar eens wat keren na voordat je een abonnement op de NRC Next neemt! Niet alleen is de service bijzonder slecht, ook tot het leveren van een krant zijn zij niet in staat. Daarnaast hoop ik op tips die ertoe kunnen leiden dat ik mijn krant wel kan lezen (ik ga zo af en toe langs op mijn oude adres om een stapel af te halen) en tips die mij kunnen helpen een signaal af te geven naar de NRC Next, in de hoop dat zij in de toekomst wel in staat zullen zijn een krant te bezorgen.
(iets als 'geld terug vanwege niet ontvangen maar wel betaalde krant' zou natuurlijk ook fijn zijn, maar ik vermoed onrealistisch)

Groeten,
Naomi

600 1 Rapporteer

do
door dokter1 - Jun 4, 2011 om 19:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Naomi,ik ben ook een krantenbezorger en ik krijg iedere dag elke verandering van abonnement te lezen op mijn looplijst!Dat jij met regelmaat geen krant ontvangt is heel onprettig!
Het volgende zou er gedaan moeten zijn:afdeling verkoop zet de verandering van abonnee op de looplijst van de Bezorger.
Vervolgens leest de depothouder de verandering op de looplijst van desbetreffende Bezorger en geeft mondeling door wat er moet gebeuren.
Dan begint pas het echte werk,de Bezorger pakt zijn fiets door wind en weer en bezorgt de krant op het JUISTE ADRES!!!
Makkelijker kan ik het niet maken..........
Ga is naar een rechtswinkel en vraag wat je kansen zijn i.v.m. vergoeding!Half jaar gratis krant bv.Of begin eens met een nette,maar toch dringende brief naar de directie en afdeling verkoop.
En doe aan dossiervorming,schrijf alle datums van geen ontvangen krant op.
Ik hoop dat je hiermee verder komt.