po
door poncho009 Feb 5, 2010 om 13:40
Vrije tijd & tuin

Onterecht incasseren

Publi Force heeft op 7-9-2009 vonterecht geincasserd en neemt geen aktie om terug te betalen; telefoon wordt niet beantwoord,noch mail of brieven

996 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@poncho009

Aangetekend gedaan? Weet dat 'gewone' brieven tegenwoordig de neiging hebben niet meer aan te komen.
Mail of bel anders eens naar Consuwijzer, hoe dit op te lossen.

Klik hier

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit probleem is buiten Publi force op te lossen.

Als u geen toestemming voor automatische incasso heeft gegeven dan is hier sprake van onterechte incasso.
Uw bank kan dan dit bedrag tot een jaar na datum incasso storneren ( terug vorderen bij de bank van degene die onterecht geïncasseerd heeft. Die bank kan dan n.l. geen bewijs van uw toestemming overleggen en moet dan terug storten.
Als u dan meteen aan uw bank vraagt om een selectieve blokkade op rekeningen van dit bedrijf te zetten, dan kan er niet meer geïncasseerd worden zodra de blokkade effectief is.

U heeft publi force dus helemaal niet nodig in dit geval.

Bij een onjuiste incasso storneren heeft uw bank heeft u nu 57 dagen de tijd om te laten storneren. Deze periode is onlangs verruimd.
Klik HIERJe tekst hier...

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb de bank gebeld met het antwoord dat ik van t de hond heb gekregen en kreeg daar de volgende reactie: de termijn voor het sorneren van een onterechte incasso is 56 dagen, daarna kunt u zich met een verzoek tot het storneren van een incasso schriftelijk tot de bank wenden, er is echter geen garantie te geven, elk verzoek wordt op zijn merites beoordeeld.
D.P. van der Waal

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

poncho009 schreef op vrijdag 5 feb 2010, 15:50: Ik heb de bank gebeld met het antwoord dat ik van t de hond heb gekregen en kreeg daar de volgende reactie: de termijn voor het sorneren van een onterechte incasso is 56 dagen, daarna kunt u zich met een verzoek tot het storneren van een incasso schriftelijk tot de bank wenden, er is echter geen garantie te geven, elk verzoek wordt op zijn merites beoordeeld.
D.P. van der Waal


Foutje van de bank. Dit is de procedure bij een onjuiste automatische incasso Hierbij heeft u toestemming voor automatische incasso gegeven door dit bedrijf

Klikt u HIER om te lezen wat stichting Consuwijzer hierover schrijft.
Er is onterecht een bedrag van mijn rekening gehaald. Wat kan ik doen?

Soms komt het voor dat er geld van uw rekening wordt gehaald, terwijl u daar geen toestemming voor hebt gegeven. Dit wordt ook wel een onterechte incasso of een onrechtmatige incasso genoemd. Dan kunt u het geld terug laten storten op uw rekening. Dit is dus een andere situatie dan wanneer u zelf een betaling wilt storneren of terugboeken. U kunt binnen 13 maanden nadat het bedrag is afgeschreven het geld terugvragen.

Bij een onterechte a.i. heeft u de afboeker GEEN toestemming tot incasseren gegeven.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bedankt T de hond, ik kan hiermee uit de voeten
Dick van der Waal

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op vrijdag 5 feb 2010, 16:08:
poncho009 schreef op vrijdag 5 feb 2010, 15:50: Ik heb de bank gebeld met het antwoord dat ik van t de hond heb gekregen en kreeg daar de volgende reactie: de termijn voor het sorneren van een onterechte incasso is 56 dagen, daarna kunt u zich met een verzoek tot het storneren van een incasso schriftelijk tot de bank wenden, er is echter geen garantie te geven, elk verzoek wordt op zijn merites beoordeeld.
D.P. van der Waal


Foutje van de bank. Dit is de procedure bij een onjuiste automatische incasso Hierbij heeft u toestemming voor automatische incasso gegeven door dit bedrijf

Klikt u HIER om te lezen wat stichting Consuwijzer hierover schrijft.
Er is onterecht een bedrag van mijn rekening gehaald. Wat kan ik doen?

Soms komt het voor dat er geld van uw rekening wordt gehaald, terwijl u daar geen toestemming voor hebt gegeven. Dit wordt ook wel een onterechte incasso of een onrechtmatige incasso genoemd. Dan kunt u het geld terug laten storten op uw rekening. Dit is dus een andere situatie dan wanneer u zelf een betaling wilt storneren of terugboeken. U kunt binnen 13 maanden nadat het bedrag is afgeschreven het geld terugvragen.

Bij een onterechte a.i. heeft u de afboeker GEEN toestemming tot incasseren gegeven.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

poncho009

Het komt wel meer voor dat banken en bankmedewerkers deze 13maanden regeling zogenaamd niet kennen. Het brengt nogal wat werk met zich mee en zij kunnen dat niet in rekening brengen. Maak een kopietje van de tekst van Consuwijzer en eis dat zij jouw aanvraag in behandeling nemen. Stel desnoods, dat als ze halstarrig blijven weigeren, je een klacht zult indienen bij de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer