bultn
door bultn Dec 9, 2012 om 13:30
Vrije tijd & tuin

Open? of toch dicht?

gister ben ik met drie anderen naar een attractiepark geweest.
op internet goed gekeken op de site van desbetreffende park en hier staat:
Tijdens de Winter zijn bijna alle attracties open. bepaalde attracties zijn geopend wanneer de weersomstandigheden het toelaten.

op een dag als gister, 8 december 2012.
met mooi weer, zon en geen wolkje aan de lucht, bijna geen wind, normale winterse temperaturen en geen neerslag
mag ik toch vanzelfsprekend, door de gegeven informatie, aannemen dat deze attracties gewoon wel open zijn?
en niet dicht zoals ze gister waren.

(ik heb deze onder de discussies gezet omdat ik geen antwoorden wil (naar mijn belangen).
maar dat iemand een reactie kan geven met zijn/haar mening.)

732 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 9, 2012 om 13:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gezien de weersvoorspellingen en wat hier aan vooraf ging, is de beslissing genomen om al le risico uit te sluite. Er is personeel nodig om de boel te openen en als het dan tegenzit dan komen die voor niets daarheen en moeten dan ook betaalt worden. In mijn ogen is dit puur een zakeloijke beslissing.Beter ten halve gekeert dan geheel verdwaalt

bultn
door bultn - Dec 9, 2012 om 13:57
54 Antwoorden / 9 Vragen

bedankt voor uw antwoord.
de weervoorspellingen die ik had meegekregen voor 8 december was dat het een mooie dag zou worden, vandaar de beslissing ook om te gaan.
weersomstandigheden is het weer rond een gebied.
weer is neerslag, temperatuur en wind. aangezien deze perfect in orde waren, besloten we te gaan om van de attracties te genieten, maar niets was minder waar.
als ze dit hadden aangegeven dat ook bij uitstekende weersomstandigheden de boel gesloten blijft hadden wij er niet heen gegaan. wel stonden er personeelsleden bij bepaalde gesloten attracties.
ook in het park hoorde ik mensen klagen over de gesloten attracties omdat ook zij speciaal een mooie dag hebben uitgezocht om heen te gaan.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 9, 2012 om 15:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=bultn schreef op zondag 9 dec 2012, 13:57]bedankt voor uw antwoord.
de weervoorspellingen die ik had meegekregen voor 8 december was dat het een mooie dag zou worden, vandaar de beslissing ook om te gaan.
weersomstandigheden is het weer rond een gebied.
weer is neerslag, temperatuur en wind. aangezien deze perfect in orde waren, besloten we te gaan om van de attracties te genieten, maar niets was minder waar.
als ze dit hadden aangegeven dat ook bij uitstekende weersomstandigheden de boel gesloten blijft hadden wij er niet heen gegaan. wel stonden er personeelsleden bij bepaalde gesloten attracties.
ook in het park hoorde ik mensen klagen over de gesloten attracties omdat ook zij speciaal een mooie dag hebben uitgezocht om heen te gaan.
Voortaan eerst informeren dan kan u zeker weten of ze open zijn, en dit u niet meer gebeuren.

fam smits
door fam smits - Dec 13, 2012 om 17:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik a ervan uit dat je het best bekende park in nederland bedoeld en ook al zag het weer er gisteren goed uit er was toch ijs ivm de afgelopen nachtvorst van die dag. Het lijkt me dan redelijk om atacties zoals een achtbaan etc gesloten te houden ivm met veiligheids redenen. Dit is u ook vooraf duidelijk gemaakt. (Bepaalde weers omstandigheden)

pino123
door pino123 - Dec 14, 2012 om 08:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Weersinvloeden zijn wel degelijk van invloed, dus ook temperatuur. Aangezien ijzerkrimpt en uitzet bij bepaalde temperaturen. Ik ga ervan uit dat daar echt wel richtlijnen voor zijn bij een atractiepark wat betreft weersomstandigheden.
Al zal het mij ook niet verbazen als er een aantal beslissingen wordengenomen op econimosche voorwaarde. Het laten rijden van een achtbaan voor 100 mensen in een park is niet rendabel, maar zie daar maar eens achter te komen.

su
door susanna13 - Feb 10, 2014 om 15:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Egoïsten daar joh. Die denken alleen maar aan hun zelf. Is puur zakelijk, ze willen alleen maar meer geld verdienen door minder kosten uit te geven. Belachelijk!

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2014 om 16:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=susanna13 schreef op maandag 10 feb 2014, 15:40]Egoïsten daar joh. Die denken alleen maar aan hun zelf. Is puur zakelijk, ze willen alleen maar meer geld verdienen door minder kosten uit te geven. Belachelijk!

Deze zeer relevantie reactie, hadden we na 2 maanden niet willen missen.