zo
door zolguy Dec 30, 2011 om 23:22
Vrije tijd & tuin

Opzegadres abonnement is een postbus

Om mijn abonnement op te zeggen bij de sportschool Fit4free in Eindhoven, moet ik een brief sturen naar een adres dat enkel bestaat uit een postbus.

Uiteraard kan in dit geval geen aangetekende brief worden verzonden, want er is niemand om deze in ontvangst te nemen.

Waarom zijn zulke bedrijven nog toegestaan in een land zoals Nederland ??

821 6 Rapporteer

frans75
door frans75 - Dec 30, 2011 om 23:31
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zolguy schreef op vrijdag 30 dec 2011, 23:22]
Uiteraard kan in dit geval geen aangetekende brief worden verzonden, want er is niemand om deze in ontvangst te nemen.

Hoe kom je daar nu bij?

abarth
door abarth - Dec 30, 2011 om 23:33
845 Antwoorden / 19 Vragen

Er is geen probleem om aangetekend naar een postbus te versturen

Aangetekend naar postbus

Anders kunt u uw poststuk bij de vestiging inleveren waarbij u iemand voor ontvangst laat tekenen.
Doe dit uiteraard wel ruim van te voren waarbij u nog tijdig kan overgaan tot het alsnog versturen van een aangetekend stuk.

zwemmer
door zwemmer - Dec 30, 2011 om 23:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Heb je misschien nog een iets verouderd idee van een postbus? Je kunt kunt het postbusadres gewoon gebruiken.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Dec 30, 2011 om 23:42
16840 Antwoorden / 108 Vragen

aangetekend naar postbus. Maar hoe dan te handelen als je een firma, sportschool of privé persoon betreft die zo'n brief niet op gaat halen? In het geval van zolguy betreffende opzegging abonnement is het belangrijk i.v.m. data dat zijn/haar brief op tijd komt.
Mijns inziens is uw tweede oplossing beter en meer betrouwbaar, zeker als iemand voor ontvangst wil tekenen.

su
door susannef - Dec 31, 2011 om 00:18
303 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zolguy schreef op vrijdag 30 dec 2011, 23:22]Om mijn abonnement op te zeggen bij de sportschool Fit4free in Eindhoven, moet ik een brief sturen naar een adres dat enkel bestaat uit een postbus.

Uiteraard kan in dit geval geen aangetekende brief worden verzonden, want er is niemand om deze in ontvangst te nemen.

Waarom zijn zulke bedrijven nog toegestaan in een land zoals Nederland ??

Is zeker geen uitzondering, veel bedrijven gebruiken voor hun zakelijke post een postbusadres.

@tenormin Als de sportschool om de gewone postbuspost gaat, kunnen ze toch gelijk de aangetekende post meenemen? Ik heb ooit ook via aangetekende post een sportschoolabonnement opgezegd, geen centje pijn. Als het een vereiste is om op een bepaalde wijze op te zeggen, zal je je daar toch aan moeten houden om te voorkomen dat jou verweten wordt dat je niet op de juiste manier opgezegd hebt. Als TS kan aantonen dat hij de opzegging tijdig heeft verstuurd, is het heel simpel gezegd niet zijn probleem als de sportschool de brief niet op komt halen.
Wel zou ik zelf bij het uitblijven van een tijdige reactie op een aangetekende brief persoonlijk bij de sportschool langs gaan om een exemplaar te overhandigen.

tdehond
door tdehond - Dec 31, 2011 om 11:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 30 dec 2011, 23:42]aangetekend naar postbus. Maar hoe dan te handelen als je een firma, sportschool of privé persoon betreft die zo'n brief niet op gaat halen? In het geval van zolguy betreffende opzegging abonnement is het belangrijk i.v.m. data dat zijn/haar brief op tijd komt.
Mijns inziens is uw tweede oplossing beter en meer betrouwbaar, zeker als iemand voor ontvangst wil tekenen.

Als degene aan wie aangetekend verstuurd is weigert de brief in ontvangst te nemen dan kan de verzender bewijzen dat er opgezegd is d.m.v. combinatie copie brief + verzendbewijs.

Als dan toch geprobeerd wordt geld te vorderen dan kan bij een incassoprocedure een copie van de copie brief + copie verzendbewijs naar incassobureau gestuurd worden als bijlagen bij brief waarin aangegeven staat dat rechtgeldig aantoonbaar is opgezegd.