Sa
door Saskia15 Oct 21, 2019 om 16:55
Vrije tijd & tuin

Planten op de galerij

Kan de woningbouwvereniging mij verplichten om mijn plantjes te verwijderen onder het mom van in de weg staan bij eventuele calamiteiten?

6467 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2019 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, een galerij moet vrij blijven. Zet ze op uw balkon of zo.

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2019 om 17:03
16869 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, staat ook in de huisreglementen. Ambulance en brandweer moeten volledig vrije doorgang hebben bij calamiteiten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2019 om 17:13
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Dat kan wel degelijk aangezien de galerij een gemeenschappelijke zaak is en niet apart door u gehuurd. Het zal ook ongetwijfeld in de huurovereenkomst staan of in eventuele verwijzing daarin naar algemene voorwaarden. Maar ook als dat niet het geval is kan men dat u verplichten.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Oct 21, 2019 om 17:19
6599 Antwoorden / Vragen
edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2019 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat kan.

Brandveiligheid in flats

Bij brand en bij een noodgeval moet de vluchtroute in een flat goed begaanbaar zijn. Daarom zorgen onze huismeesters, opzichters en klantconsulenten ervoor dat galerijen en corridors vrij van obstakels zijn.

U helpt ons door geen plantenbakken, fietsen, vuilniszakken en andere spullen op de galerij of in de algemene ruimten te zetten. Ook matjes voor de deur zijn niet veilig. Deze kunnen opkrullen of wegwaaien en een obstakel vormen voor de wielen van brancard of rolstoel. Elke seconde telt, voor uw buren of uzelf.
(bron)

mpbraaksma
door mpbraaksma - Oct 21, 2019 om 17:35
48 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kunnen ze.

me
door mein33 - Oct 21, 2019 om 18:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ja en niet alleen onder het mom van!
De galerij is een openbare ruimte waar een ieder, ook de hulpdiensten, vrijelijk gebruik van moeten kunnen maken en dat kan alleen als er geen obstakels aanwezig zijn.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 21, 2019 om 19:06
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Saskia,

Het antwoord is :ja

Er stond enkele weken ook een soortgelijke vraag op dit forum over de deurmat in de hal.