josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische stappen. Kan dit zomaar? voor zover als ik de wet ken is het zo: 15 meter vanaf de openbare weg te zien, moeten sier tuinen ook daad werkelijk netjes zijn maar dit is de achtertuin, die is netjes alleen die stapel stenen, maar die liggen keurig opgestapeld langs de schuur niemand heeft daar last van!

Wel is het zo dat de woningstichting door ons aangeklaagd word vanwege gedreft woongenot aangezien de buren onder verhuren en overlast maken die, zo de woningstichting wil, Ik moet bewijzen, hun kunnen niks vinden, ze hebben bij de gemeente navraag gedaan en daaruit blijkt niemand meer ingeschreven te staan dan de eigenlijke bewoners! ja duh die poolse bewoners laten seisoens arbeiders, die dus weer terug gaan naar polen, wel wonen, huur betalen en  verblijven ook in de weekeinden waardoor er enorme overlast is. maar niet inschrijven natuurlijk.
deze zaak loopt al jaren en nu gaat de woningstichting ons het leven suur maken! ik vind dit ongehoord en niet kunnen. ik kan een boek over Woonwenz (ja zo schrijf je hun naam) schrijven over de handel en wandel met heel veel dingen die niet kloppen! dus voor meer info please neem contact op verder wil ik graag een juridiesch antwoord op mijn vraag opdat ik daarop kan anticiperen

met vriendelijke groet
Jos

5861 21 Rapporteer
josxxl
door josxxl - Jun 15, 2024 om 11:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

p.s. dit in de achtertuin ligt ook nog eens binnen onze tuinafschijding schuttingen
dus dan moet je onze tuin in om het te zien!

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - Jun 15, 2024 om 11:39
535 Antwoorden / Vragen

U krijgt hier geen sluitend en compleet juridisch antwoord want hier is sprake van een situatie waar al een hele voorgeschiedenis is.
Als u wat wilt bereiken kunt u het beste een jurist in de arm nemen als u die niet al hebt. Daar krijgt u juridische antwoorden.
Succes met het vervolg.

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 12:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

maar het geval dat de tegels daar liggen, daar een antwoord op zonder voorgeschiedenis?

Ja
door JannyBoe Jun 15, 2024 om 13:04
535 Antwoorden / Vragen

Als de woningstichting dreigt met juridische stappen dan heeft dat ook al een verhaal.
De WS heeft hopelijk toch wel uitleg op papier gegeven?

Als niet jurist een welgemeend advies: probeer overleg, een rustig gesprek op gang te brengen. De pistolen weer in de holster en nadenken over een oplossing. Daar heeft iedereen baat bij.
Nogmaals succes en ik hoop op een goede afloop voor alle partijen.

sira
door sira - Jun 15, 2024 om 11:53
2410 Antwoorden / 24 Vragen

U spreekt over "op eigen terrein", maar u huurt, dus het is eigendom van de verhuurder.

Dat u het moet opruimen, is waarschijnlijk omdat de verhuurder wil voorkomen dat andere huurders de tuin ook als opslag gaan gebruiken.

Huur een stratenmaker in en vraag die op korte termijn de cobblestones erin te leggen en ruim de tegels die er uitkomen aansluitend op (mits de verhuurder daarmee akkoord gaat)..

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 12:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

straten maker inhuren kan ik niet betalen en opslag? nee alleen deze stapel netjes, en tot hiervoor had niemand daar wat over gezegt ! en is tijdelijk, maar kan ik niet in twee weken ff leggen

sira
door sira Jun 15, 2024 om 12:10
2410 Antwoorden / 24 Vragen

Nou, dan laat u ze gewoon liggen

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 12:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

blijft de vraag mag de verhuurder hier iets van eisen? en zolang ik huur is het terein "mijn verantwoording" dus mijn in de volks mond

sira
door sira Jun 15, 2024 om 12:26
2410 Antwoorden / 24 Vragen

Daarvoor moet u bij een jurist zijn.

rj
door rjw Jun 15, 2024 om 15:55
3298 Antwoorden / 5 Vragen

"Mijn verantwoording" betekent dan ook dat je je aan de afspraken met de verhuurder moet houden. Wat staat in het contract over het gebruik van het huis en de tuin?

Mabelle
door Mabelle Jun 16, 2024 om 08:58
496 Antwoorden / 1 Vragen

Tegels liggen er al 9 jaar. En dan nog heb je de illusie dat het je ooit gaat lukken om ze zelf te leggen? Biedt ze gratis aan op Marktplaats ben je ervan af.

Mabelle
door Mabelle - Jun 15, 2024 om 12:07
496 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt als huurder met de regels van de verhuurder te maken. Daar staat wettelijke regelgeving los van. Denk ook niet dat die tegels er pas een maandje liggen.

Huur een klusjesman in, is het probleem opgelost.

sira
door sira Jun 15, 2024 om 12:10
2410 Antwoorden / 24 Vragen

Mijn idee ook

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 12:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

wettelijke regelgeving staat boven de regels van verhuurders zelf en ik kan niemand betalen om dit voor mij te doen, het is een princiepe kwestie geworden!

sira
door sira Jun 15, 2024 om 12:26
2410 Antwoorden / 24 Vragen

Principekwesties kunnen heel duur zijn.

rj
door rjw Jun 15, 2024 om 15:57
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Als het dan om principes gaat moet je ook niet verbaasd zijn als er straks buurtbewoners zijn die bij je komen klagen omdat ze niet op een bouwterrein willen wonen en het asociaal vinden als mensen bouwmaterialen in hun tuin opslaan.

sw
door swat1500 Jun 15, 2024 om 18:33
3806 Antwoorden / 0 Vragen

In de Wet gaat u geen antwoord vinden op de vraag of u de stenen op deze wijze in de achtertuin mag opslaan. In wetgeving wordt veel geregeld maar niet alles.
Dus heeft u met de regels te maken die de verhuurder opstelt voor het gebruik van de achtertuin. Redelijkerwijs zult u deze regels in het huurcontract terug kunnen vinden.
Kunt u ze daar  niet vinden dan kunt de verhuurder daar op wijzen en vragen op grond van welke regels zij meent dat de stenen daar niet voor korte tijd mogen liggen.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 15, 2024 om 12:10
7247 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kan het Juridisch loket iets voor u betekenen.

https://www.juridischloket.nl/

josxxl
door josxxl - Jun 15, 2024 om 12:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

en nu blijkt dat mijn buurvrouw onze tuin ingelopen is om dit te fotograveren! dus de verhuurder heeft het zelf niet eens gezien en die foto is op ons terein gemaakt! dus oneigenlijk gekregen bewijs

sira
door sira Jun 15, 2024 om 12:30
2410 Antwoorden / 24 Vragen

Is dat dezelfde buurvrouw waarover u heeft geklaagd over de onderhuur?

U kent het spreekwoord "beter een goede buur dan een verre vriend"?

tenormin
door tenormin Jun 15, 2024 om 17:21
16872 Antwoorden / 108 Vragen

@josxxl, als het achter afgesloten is en de buurvrouw maakt de poort open om foto's te nemen dan zit zij fout. Ik zie niets fouts in de stapel stenen die u heeft liggen. Ik begrijp ook niet dat er zo'n ophef over word gemaakt; de stenen zijn immers voor niemand zichtbaar? Het grootste probleem is dat u niet een, twee, drie de stenen kan neerleggen vanwege uw conditie. Heeft u in uw wijk geen buurthuis die met vrijwilligers werken? Die u kunnen helpen met het leggen van de tegels? In ruil voor een bakkie en wat lekkers? Of vrienden, familie, weet ik veel?

Mabelle
door Mabelle Jun 16, 2024 om 08:52
496 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoeft iemands tuin niet in te lopen om foto's te kunnen maken.

Thijs12
door Thijs12 - Jun 15, 2024 om 12:28
569 Antwoorden / Vragen

Buren die elkaar het leven zuur maken. Dat gaat altijd op en neer en andere de buur-man-vrouw is het altijd schuld. Dat lost zo niet meer op. Muren worden gebouwd, loopgraven worden betrokken. Gelukkig die buren die morgen gezamenlijk naar het voetbal kijken, ja tegen Polen.

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 13:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

klopt en ik had daar nooit last van "buren ruzies "ik los het meestal zelf op zonder gezeur maar dit dreigt heel raar te gaan, desalniet te min vind je opmerking wel geestig en kloppend meestal...

wi
door wilhelmina59 - Jun 15, 2024 om 13:08
530 Antwoorden / 0 Vragen

Is deze achtertuin vrij toegankelijk of zit er een hek met deur(op slot) in.
Als dat laatste  niet vt is kan je de keien voor werkelijk alles gebruiken.
Vroeguh haalden wij kinderhoofdjes tussen de tramrails vandaan als wij die ergens voor nodig hadden.
Hovenier/stratenmaker jast de keien er er zo in.
Even bij de WB wat zand bestellen lxbxh.
Daar is geen jurist voor nodig.

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 13:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

is afgescheiden en niemand komt daar! schuttingen rondom

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 15, 2024 om 13:08
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jos,

Kunt u een foto maken van de brief van de woningbouwvereniging en hier plaatsen?

Uiteraard even de privé gegevens afdekken.

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 13:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

bij deze de brief, niets zeggend in feite, en de schutting dele die vernoemt worden waren al weg, die zijn dus niet meet van toepassing

ap
door apiejoepie Jun 15, 2024 om 13:40
131 Antwoorden / 4 Vragen

staat er al 9 jaar geef de wonigbouw groot gelijk

josxxl
door josxxl - Jun 15, 2024 om 13:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

hierbij de foto brief en de "controle" daar voor was kinder speelgoed in de tuin! ja ik heb 4 kids in leeftijd 6 9 10 en 11dus ook nog eens de eerste keer dat het ineens over de stapel stenen gaat! en waar begon het mee? nou in het kort, de buren hadden een bankstel tegen onze schutting aan staan waardoor onze schutting naar binnen geduwt werd en stuk ging, maar na bezoek van handhaving (2 keer) hebben hun dat weg gehaald. toen kwam de woningstichting pas kijken en nu draaien ze het om, daarvoor heeft jaren lang niemand er iets over gezegt! ja met mijn reuma is het een jaren plan om die tegel;s te leggen want ik kan maar kort werken achter elkaar en dan dagen niet meer vanwege pijn .
die stapel staat er dus al 9 jaar!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 15, 2024 om 13:37
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jos,

Ik zou graag de hele brief willen zien en door wie de brief is ondertekend.(wat voor functie heeft de persoon?)

Graag even uw naam en adres afdekken met een papiertje of pen erop leggen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 15, 2024 om 13:40
1820 Antwoorden / 31 Vragen

PS :

Ook graag de brief van 6 juni (2024 ???) hier plaatsen.

Anders is het moeilijk voor ons om u een goed antwoord te geven.

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 13:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

zijn titel is buurt coordinator maar daar staat ook zijn email en telefoon nummer dus die deel ik liever niet openbaar natuurlijk dit was de hele brief, begon met beste mevrouw naam en meneer naam
de eerste brief heeft ander doessiernummer, heeft men het alleen over speelgoed in de tuin! en dat mijn buurvrouw dus de tuin ingelopen is en daar foto's heeft gemaakt is toch ronduit illegaal? je kan het vanaf openbaar terrein niet zien

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 15, 2024 om 13:59
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jos,

U kunt alle namen en emailadressen afdekken met een papiertje.

Maar waar het mij meer om gaat, is dat u al meerdere waarschuwingen heeft ontvangen van de buurtcoordinator.

Deze waarschuwingen mag u niet negeren.

Is het geen optie om de stenen voorlopig in uw schuur te zetten.

Samen,bijvoorbeeld met het hele gezin, is het verplaatsen van de stenen in een paar uurtjes gedaan....

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 14:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

ok zo nee dit is de eerste waarschuwing voorheen de brief heeft het over dringende vraag, zonder consecuenties of vorderingen p.s worden de stenen wel verplaatst maar wil niet zeggen dat ik het erbij laat zitten want op deze manier is ronduit verwerpelijk en oneigenlijk, ik ben wel content met uw antwoorden dank u wel daarvoor

Topantwoord

ap
door apiejoepie - Jun 15, 2024 om 13:42
131 Antwoorden / 4 Vragen

ik geef de woningbouw groot gelijk staat er nog maar 9 jaar

josxxl
door josxxl Jun 15, 2024 om 13:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

dus al 8 jaren geen probleem 1 en niemand heeft er last van 2 en worden nog gelegd, maar omdat ik woongenot derving heb a 5 jaar dus met deze buren al 5 jaren op zoek naar andere woning dus ga ik sowieso weg! (en de stenen waarschijnlijk ook ) en minder gemotiveerd om te leggen nu

ap
door apiejoepie Jun 15, 2024 om 13:52
131 Antwoorden / 4 Vragen

kijk de aap komt uit de mouw

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 15, 2024 om 14:04
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jos,

Er zijn bepaalde regels van de huisbaas , waar de huurder (dus u) zich aan moet houden.

Denk aan bereikbaarheid van de brandweer bij brand bijvoorbeeld.

Plaats uw stenen voorlopig in de schuur.

Gebruik een boodschappen-karretje ervoor.

Ho
door Hommer Jun 15, 2024 om 14:17
30 Antwoorden / Vragen

@GA hoezo gebruik een boodschappen-karretje hiervoor? Wat bedoelt u dan?

Ik neem aan dat u het niet over een winkelwagentje heeft want die zijn van de supermarkt en niet bedoeld om mee naar huis te nemen. Dat heet namelijk diefstal en lijkt me een tamelijk beroerd advies.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 15, 2024 om 14:31
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Hommer,

Ik bedoel zo'n booschappen-karretje, waarbij je de tas eraf kunt halen.

Dan kan TS de stenen 1 voor 1 verplaatsen naar de schuur.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 15, 2024 om 14:34
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jos ,

Zet die stenen op een boodschappen-karretje en zet ze voorlopig in uw schuur.

Ozymandias
door Ozymandias Jun 15, 2024 om 18:48
182 Antwoorden / Vragen

Mijn hemel man. Je weet dat er dingen bestaan zoals steekkarren en kruiwagens? Kom jij met een halfgare oplossing. Heb je nou echt niets beters te doen?

wi
door willems123 Jun 15, 2024 om 20:37
117 Antwoorden / 16 Vragen

Kan wel... Ik woon in rij-woning en heb wel eens de rolstoel (van mijn schoonmoeder) gebruikt om de tegels van voor naar achtertuin te brengen!

Mabelle
door Mabelle Jun 16, 2024 om 08:54
496 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk kan dat. Ik heb wel eens mijn handtasje gebruikt om tegels te verplaatsen...

sira
door sira Jun 16, 2024 om 10:06
2410 Antwoorden / 24 Vragen

@Mabelle
Hihihi

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 16, 2024 om 10:57
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle en Ozymandias,

Het spreekwoord is :"Je moet roeien met de riemen, die je hebt".....;>))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 15, 2024 om 14:44
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jos,

U lijkt mij een mondige huurder.

Als u meer te vertellen wilt hebben bij de woningbouwvereniging, richt dan een bewonerscommissie op met andere buren.

Lees de volgende link voor informatie:

https://www.woonbond.nl/thema/huurdersorganisatie/bewonerscommissie-oprichten-10-stappen/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 15, 2024 om 17:39
2139 Antwoorden / Vragen

Als je al schrikt als ze een keer boe zeggen zou ik het maar snel  opruimen en anders zou ik aangeven dat je niet begrijp waar ze zich mee bemoeien en dan zie je wel waar ze mee komen.

wi
door witteke - Jun 15, 2024 om 22:04
59 Antwoorden / 13 Vragen

Sorry,maar 9 jaar????

ro
door ronny530 - Jun 16, 2024 om 08:50
2814 Antwoorden / 41 Vragen

Uit de inhoud van brief blijkt dat u al twee keer eerder aangeschreven bent om uw achtertuin op te knappen, de stapel bakstenen worden niet expliciet genoemd maar zijn wel onderdeel van de op te knappen achtertuin.
Er zijn inmiddels twee controles gedaan en bij de laatste controle bleek dat u wel aan het opruimen bent geweest maar niet afdoende omdat die stapel bakstenen die vier rijen breed is een groot deel van de doorgang blokkeerd en niet opgeruimd is.
In geval van een calamiteit levert die stapel bakstenen een belemmering voor de hulpdiensten op en mag de verhuurder eisen dat die blokkering ongedaan gemaakt wordt.
Dat die stapel bakstenen al negen jaar aanwezig is maakt niet dat ze mogen blijven omdat de verhuurder pas dit jaar van de situatie kon weten door een eerste controle uit te voeren.
Uw vermoeden dat uw buren een klacht hebben ingediend hoeft niet het juiste vermoeden te zijn omdat de verhuurder ook controles mag uitvoeren en van een huurder kan en mag verwachten de achtertuin in een redelijke staat te houden.
M.i. staat u juridisch niet sterk omdat u herhaaldelijk verzocht bent de achtertuin op te knappen maar dat tot op heden niet afdoende gedaan heeft en er voor de verhuurder niets anders overblijft dan via de kantonrechter een dwangmaatregel af te dwingen om de achtertuin op uw kosten te ontruimen en opknappen.
Mijn advies, met behulp van anderen die stapel bakstenen afvoeren of op een soort van wegeefplaats gratis aanbieden.

sira
door sira - Jun 16, 2024 om 10:13
2410 Antwoorden / 24 Vragen

Verkoop die stenen of geef ze weg.
Wilt u ze toch behouden en laten leggen, verkoop dan die vreselijke trampoline en leg dat bedrag bij de kosten voor de stratenmaker.

De kosten voor het bestraten van uw tuin variëren van € 40,- tot € 80,- per m², inclusief stratenmaker, de bestrating en voegzand. Een stratenmaker kost gemiddeld € 14,- per m² en bestrating kost gemiddeld € 15,- per m² voor koppelstones tot wel € 65,- per m² voor natuursteen.
Bovengenoemde kosten zijn èn/èn, maar de cobblestones heeft u al.

Ja
door JannyBoe Jun 16, 2024 om 19:13
535 Antwoorden / Vragen

Je kunt hoog of laag springen maar uw commentaar over die 'vreselijk trampoline' heeft niks te maken met de vraag.

ka
door kaartendraak - Jun 17, 2024 om 14:35
186 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, die buren zullen wel geklaagd hebben over de stenen, omdat jij over hen geklaagd hebt, want normaal zal een woningstichting echt niet zo moeilijk doen als nu, zeker niet als je tuin verder netjes is en je netjes aangeeft dat de stenen gelegd worden enz. Juridische stappen, geen idee, maar als je gebreken aan je woning hebt hebt die niet opgelost worden kun je iig naar de Huurcommissie stappen, vooral als het gebrek niet binnen 6 weken is opgelost en je na die tijd geen enkel gehoor van ze krijgt. Zo heb ik voor mijn vader ook huurverlaging gekregen tot het gebrek opgelost was. Let wel, het is veel werk om hun formulieren online in te vullen en er gaat wat tijd overheen voor de zaak rond is, bij mij/ons duurde het een maand of 5.

Mabelle
door Mabelle Jun 17, 2024 om 15:50
496 Antwoorden / 1 Vragen

Je vergeet dat de huurtoeslag over de maanden dat je vader minder huur heeft betaald, ook minder wordt over die periode. Bovendien liggen die stenen daar al 9 jaar. Ik zie het de komende jaren niet gebeuren dat ze ooit eens gelegd gaan worden.

wi
door witteke Jun 17, 2024 om 19:34
59 Antwoorden / 13 Vragen

Even kortsluiten voor mezelf
De stenen liggen er al 9 jaar,en je wilt za laten liggen,terwijl je wel al een andere woning aan het zoeken bent
Ze versperren deels de doorgang,tja, lees zelf eens wat je allemaal schrijft
Alleen al het punt van doorgang versperren ,daardoor leg je het af

wi
door wim62 Jun 18, 2024 om 12:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil niets zeggen , maar wat ik in mijn achtertuin doe heeft de ws niets mee temaken .
Al graaf ik er een zwembad in .
Als ik ermaar voor zorg als ik de huur opzegt dat alles weer hersteld wordt in de oude staat zoals toen toen ik er kwam wonen .

agapon1951
door agapon1951 - Jun 17, 2024 om 16:10
179 Antwoorden / Vragen

U zult deze stenen met een bepaald doel dar neer hebben gezet. Voer uit doel uit probleem opgelost lijkt mij.
desnoods even in voerleg met de buren en daar aangeven wanneer deze stapel stenen opgelost zijn.
Lijkt mij toch niet zo moeilijk om op deze manier iedereen tevreden te houden en de rust.........keert weer terug.

D.van Geel
door D.van Geel - Jun 17, 2024 om 18:32
5 Antwoorden / Vragen

"blijft de vraag mag de verhuurder hier iets van eisen? en zolang ik huur is het terein "mijn verantwoording" dus mijn in de volks mond"
Wat een oorlog allemáál! U bent blijkbaar een strijd begonnen en slimme mensen hebben iets gevonden om u mee om de oren te slaan. Als huurder heeft u niet alleen rechten maar ook PLICHTEN! U probeert iets recht te praten wat krom is.Ik zou die stenen maar snel in de tuin leggen of anders verwijderen. U bent verliezer geworden in de strijd met de buren. En illegale onderverhuur zult u anders moeten aantonen.

Franske1958
door Franske1958 - Jun 18, 2024 om 12:49
438 Antwoorden / 2 Vragen

"Al graaf ik er een zwembad in"
Daar zou ik als nieuwe volgende huurder beslist niet mee accoord gaan.
Kan een nieuwe sociale huurder eigenlijk een beroep doen op een schone grond verklaring?
Ik huur ook een sociale huurwoning en heb mijn achtertuin in gebruik als moestuin en heb deze toen
in dit huis accepteerde helemaal omgespit tot ongeveer 50 CM diep om de grond geschikt te maken voor
gebruik als moestuin, ook heb ik deze op eigen kosten laten testen op evenfuele gif stoffen. Het viel best
wel mee eigenlijk wat ik tegenkwam, slechts 1 klein aanhangertjen vol met oude stenen die ik zelf heb
afgevoerd bij de plaatselijke milieu straat. Als ik een verborgen zwembad  of vijver tof gif egen was gekomen
dan heeft mijn verhuurder dat maar op te lossen, eventueel op kosten van de vorige huurder.