si
door simon1969 Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ze meerdere malen gebeld maar nemen niet op. En ze geven aan dat ze minder goed bereikbaar zijn op het telefoonnummer en je je vraag via mail moet insturen. Maar ook op mjn meedere verstuurde mails reageren ze niet. Heb opgeven moment aan geven mijn geld terug et willen vanwege het niet leveren en heb inmiddels het bij een andere online winkel gekocht. Heb ook Politi aangifte gedaan maar die doen er niets mee krijg ik als reactie.  Dus een bedrijf mag dus gewoon mensen oplichten? Ik heb gezocht en zij hebben dus 5 verschillende webwinkels in het zelfde sigment wat mij dus gelijk doet denken als ze dit bij iederen doen en op meerdere verschillende websites er maandelijk lekker bedrag binnenkomt. Ik ga er al vanuit dat ik mijn €16,00 kwijt ben. Nou lig ik daar niet wakker van maar wil eigenlijk dat ze gestopt worden met mensen oplichten zeker als je al in nood zit qua gezondheid.

955 9 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jun 17, 2024 om 16:10
884 Antwoorden / 3 Vragen

Je bent nogal stellig met je bewering dat het oplichters zijn. Pas maar op dat je geen last krijgt wegens blaam o.id.

Zie hier enkele reviews

D
enk dat je dus niets meer krijgt

tenormin
door tenormin Jun 17, 2024 om 16:21
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, als ik zo wat reviews lees zou ik niet bang zijn om voor blaam of laster schuldig te worden bevonden, hoor.

Thecla58
door Thecla58 Jun 17, 2024 om 16:23
884 Antwoorden / 3 Vragen

ik zie inmiddels dat TS zelf een review geplaatst heeft.

ne
door neodutchio - Jun 17, 2024 om 16:53
5191 Antwoorden / 12 Vragen

De online foto van hun adres komt niet overeen met het werkelijke adres. Hun adres is een woonhuis. Het KVK nummer op hun site klopt evenmin niets van, daar mist een cijfer.
"Wilt u de bestelling afhalen?" Is echter niet mogelijk.
Telefonisch contact? Een paar uur per dag met geluk.
Al met al een hoop rode vlaggen.

Of u opgelicht bent valt nu nog niet te zeggen. Immers is niet leveren niet direct oplichting. Het gaat om een relatief klein bedrag, maar de normale procedure is de verkoper in gebreke stellen, een ultimatum stellen, ontbinden en een incassobureau in de arm nemen.

Mabelle
door Mabelle Jun 17, 2024 om 19:03
501 Antwoorden / 1 Vragen

Het KvK nr klopt gewoon. En dat een shop op een woonadres staat ingeschreven, is helemaal niets bijzonders aan.

ne
door neodutchio Jun 17, 2024 om 20:28
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Bij contactgegeven staat KVK nummer: 5954060, dat nummer besaat echt niet. Er mist een cijfer.

Mabelle
door Mabelle Jun 17, 2024 om 20:39
501 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien eens langs de opticien? Het is namelijk niet de 1e keer dat je beweert dat een KvK nr. niet klopt.

ne
door neodutchio Jun 17, 2024 om 22:46
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zie heel goed het verschil tussen nummer 5954060 dat hier staat en 59540605 dat op de site bij de KVK te vinden is als je op het adres zoekt.

chris74
door chris74 Jun 18, 2024 om 07:55
564 Antwoorden / 44 Vragen

Neodutchio heeft ook een beetje gelijk, in de contact gegevens staat het KVK wat eindigd op een 0 en in de voorwaarden is de 5 er wel bij. Daar zijn ze blijkbaar 1 cijfer vergeten

Contact gegevens
KvK         : 5954060

Voorwaarden
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

KvK-nummer: 59540605 Centraal Gelderland
BTW-identificatienummer: NL853539194B01

rj
door rjw Jun 18, 2024 om 19:17
3307 Antwoorden / 5 Vragen

Geen 24/7 of 8/5 call center vind ik niet direct een rode vlag er zijn tegenwoordig genoeg bonafide bedrijven die dure contactmogelijkheden minimaliseren zodat ze meer tijd hebben om het werk te doen en en de kosten laag kunnen houden. Als ik mijn kapper bel neemt hij ook niet op. Hij is immers een ander aan het knippen.

ne
door neodutchio Jun 18, 2024 om 19:32
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Het lijkt mij toch wel handig voor een kapper om een afspraak in te kunnen plannen. Er zullen weinig kappers zijn die in hun eentje werken en dit maar een paar uurtjes per dag doen.
Het gaat niet enkel om slechts onder voorbehoud bereikbaar zijn van 12 tot 16 uur, het gaat om het totaal. Bij de KVK hoor je een inschrijving te hebben op het adres waar je werkzaam bent. Het pand op de foto komt niet overeen met het adres waar ze zitten. Ze doen zich voor als winkel op die foto, maar afhalen is geen optie. Bij de contactgegevens staat een niet kloppend KVK nummer.
Genoeg reden om voorzichtig te zijn dus.

sira
door sira - Jun 17, 2024 om 17:40
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien dat uw naalden niet erg gangbaar zijn en dat zij ze ook hebben moeten bestellen en omdat ze vanuit China moeten komen, duurt het wat langer.

https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-injectienaalden.html?spm=a2g0o.home.search.0

Mabelle
door Mabelle Jun 17, 2024 om 19:04
501 Antwoorden / 1 Vragen

Als je snel iets wil hebben, ga je niet bij de Chinees bestellen.

sira
door sira Jun 17, 2024 om 20:10
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Jawel hoor, bedrijven die daar (of bij Alibaba) regelmatig bestellen, krijgen het sneller. Ik (als particulier) kreeg laatst ook iets binnen een week geleverd.
De levertijden zijn korter dan een jaar geleden.

Mabelle
door Mabelle Jun 17, 2024 om 20:58
501 Antwoorden / 1 Vragen

Maar als ik iets snel geleverd wil hebben, bedoel ik binnen 2 dagen. Dat lukt de Chinees echt niet.

sira
door sira Jun 17, 2024 om 21:52
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Dat klopt, maar daar is de prijs ook naar. Als ik het niet erg vind om meer te betalen, kan ik ook naar een winkel gaan.

De bestelling die zo snel binnen was, waren 2 sets om Spaanse Buñuelos Rosettes te maken, per set bestaande uit handvat + 4 rosettes.
In Nederland kost een (ook uit China afkomstige) set om en nabij de € 20,- en dan heb je 2 à 3 rosettes, bij Ali heb ik per set € 5,94 betaald.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 17, 2024 om 18:06
2147 Antwoorden / Vragen

[edit redactie, graag reageren op het aan de orde gestelde of je onthouden van commentaar graag - red.]

atlas1302
door atlas1302 Jun 18, 2024 om 12:17
344 Antwoorden / 14 Vragen

Begint hier al behoolijk op trosradarforum te lijken, meisjes ga daar lekker zeuren.

sw
door swat1500 - Jun 18, 2024 om 00:52
3808 Antwoorden / 0 Vragen

U bent, strafrechtelijk gezien, niet opgelicht. Dat u zich opgelicht voelt is wat anders dan juridisch ook opgelicht te zijn.
U heeft goederen besteld bij een in Nederland gevestigd bedrijf. Als dat bedrijf in gebreke blijft te leveren heeft u een civiel geschil met dit bedrijf. De politie heeft geen rol in civiele geschillen.
U dient dus het bedrijf in gebreke te stellen, een termijn te stellen waarbinnen u alsnog levering verwacht, ontbinding van de overeenkomst inroepen als het bedrijf binnen die termijn niet levert en terugbetaling eisen.
Betaald het bedrijf u niet terug dan zult u naar de civiele rechter moeten stappen om terugbetaling af te dwingen.

Mabelle
door Mabelle - Jun 18, 2024 om 05:38
501 Antwoorden / 1 Vragen

Speciaal voor Neodutchio die stug blijft volhouden dat er geen 5 aan het einde staat bij KvKnr.

chris74
door chris74 Jun 18, 2024 om 07:55
564 Antwoorden / 44 Vragen

Bij contact staat die 5 er niet bij.

ne
door neodutchio Jun 18, 2024 om 07:57
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Speciaal voor Mabelle, klikt u eens op de link die ik eerder gaf en kijk eens naar de reactie van Chris74 die een screenshot erbij gezet heeft.

ne
door neodutchio Jun 19, 2024 om 08:07
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Goh Neodutchio, u had helemaal gelijk. Ik keek niet verder dan mijn ego lang was en bied hierbij mijn excuses aan. Met vriendelijke groet, Mabelle.
Zoiets?

atlas1302
door atlas1302 - Jun 18, 2024 om 12:28
344 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn wel meer apotheken toch bij u in de buurt?  Beetje rond bellen, en ik weet zeker dat u de naalden vind. Online kan ook natuurlijk, u heeft het ondervonden.

Onlineoplichting! je hoort tegenwoordig niet anders. Iedereen trapt er wel eens een keer in, maar wellicht komen uw naalden een beetje later aan dan gewenst.

Ozymandias
door Ozymandias - Jun 18, 2024 om 14:29
189 Antwoorden / Vragen

Dus je hebt gewoon medische naalden bij een random winkel besteld? Jij durft.

Ik zou dus nooit klakkeloos een webwinkel vertrouwen als het gaat om dat soort spullen. Weet jij veel wat voor troep je in huis krijgt, als je al wat krijgt. Is er echt geen gerenommeerde webwinkel met keurmerken waar je terecht kan?