Be
door Ben van de Klok Jun 18, 2024 om 12:13
Vakantie & reizen

Behandelen jullie nog klachten mbt Ryan air?

onterechte fee gevraagd bij incheck balie eindhoven, door fout in systeem van Ryan air.
Om in te checken moet je land van uitgifte van je paspoort opgeven .
Onze paspoorten zijn uitgegeven in Curacao, maar het systeem van Ryan air geeft die optie niet.
Dus konden we niet online inchecken

Nadat we onze bagage hadden afgegeven bij de drop off balie, zijn we naar andere balie gegaan om boarding pass te krijgen.
Nu moetsen we 2 maal 55 euro aan de checkin balie afrekenenen. omdat we niet online hadden in gecheckt.
De baliemedewerkter (nr 1965) was niet erg behulpzaam, die zei doodleuk , als je niet betaald vlieg je niet.
Dus hebben we toch maar betaald.

Een refund vragen is niet gelukt ondanks meerder chat contacten en e-mail berichten.
Ons inziens hebben wij wel recht op refund maar Ryan air blijft gewoon glashard ontkennen. [edit-redactie.]

674 7 Rapporteer
sira
door sira - Jun 18, 2024 om 12:23
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Zover ik weet heeft u een Nederlands paspoort.

tenormin
door tenormin Jun 18, 2024 om 12:45
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Nieuwsgierig @sira. Hoe zie jij dat ze Nederlandse paspoorten hebben?

sira
door sira Jun 18, 2024 om 12:52
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Gaat weer goed mis met de site. Dit is de 3e keer dat ik mijn reactie plaats.

Omdat ze uit Curacao komen.

https://www.rvig.nl/reisdocumenten-en-identiteitsdocumenten-caribisch-nederland-en-caribische-landen

sira
door sira Jun 18, 2024 om 13:04
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Daardoor had het systeem van Ryan Air de optie "Curaçao" niet, het zijn Nederlandse paspoorten.

tenormin
door tenormin Jun 18, 2024 om 13:14
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, okay. Niet klagen over de site. Stel je voor dat het goed gaat in de toekomst: zijn we allemaal van de leg. ;-)

sira
door sira Jun 18, 2024 om 15:52
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Maar jij bracht mij wel aan het twijfelen en toen heb ik de link van het RVIG gegoogeld ;-))

Ik heb trouwens wel een trucje gevonden om het vernieuwen van de pagina's hier te voorkomen.

Klik met je rechtermuisknop op de vraag en kies koppeling openen in nieuw tabblad
Klik weer met je rechtermuisknop op de vraag en kies nogmaals koppeling openen in nieuw tabblad.

Het eerst aangemaakt tabblad (tweede in je balk) stopt met vernieuwen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 18, 2024 om 12:23
2147 Antwoorden / Vragen

Goede vraag: Is Ryan Air verplicht je de mogelijkheid te bieden online in te checken? Want als ze dat verplicht zijn, zijn ze logischerwijs ook verplicht u te compenseren. Voorlopig zou ik alleen niet weten waar die verplichting dan vandaan zou komen.
Verder zegt u dat Ryan Air "glashard ontkent", wat ontkennen ze dan, dat u niet online kon inchecken?

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 18, 2024 om 12:24
7253 Antwoorden / 3 Vragen

Haal uw telefoonnummer weg om ongewenste belletjes te voorkomen.
Rechtstreeks contact met Kassa:

https://www.bnnvara.nl/kassa/over

sira
door sira - Jun 18, 2024 om 12:46
2421 Antwoorden / 24 Vragen
marita5
door marita5 - Jun 18, 2024 om 14:18
11569 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ben Van de Klok ,

Veelgestelde Vragen ,

Welke reisdocumenten zijn geldig en kunnen worden gebruikt voor reizen op Ryanair- vluchten ?

Als je reist met Ryanair, accepteren we over het algemeen 2 vormen van identiteitsbewijzen:

  • Een geldig paspoort;
  • Een geldige nationale identiteitskaart.

We accepteren geen rijbewijs of geboortecertificaat voor reizen naar welke locatie dan ook. Het is de verantwoordelijkheid van elke passagier om een identiteitsbewijs met foto bij zich te dragen dat voldoet aan onze vereisten en de vereisten van de betreffende immigratiedienst.

Er zijn verschillende regels voor verschillende bestemmingen, dus zorg ervoor dat je deze controleert voordat je reist.

Om je reiservaring te vereenvoudigen en een registratie bij te houden van de benodigde visumdocumenten, introduceren we een optionele functie om de vereiste visumdocumentatie tijdens het incheckproces via onze app te uploaden. Hiermee kun je aantonen dat je de juiste documenten bij je had op het moment van vertrek, om boetes of strafrechtelijke sancties voor reizen zonder de vereiste documenten te voorkomen. Zie voor meer informatie onze Veelgestelde vragen.

Als deze optie echter niet beschikbaar is voor je vlucht, moet je je reisdocumenten laten controleren bij de incheckbalie van Ryanair.

Alle persoonsgegevens die door jou en anderen op je boeking worden geüpload, worden verwerkt in overeenstemming met het privacybeleid van Ryanair. Visumdocumenten zijn 24 uur lang beschikbaar in je account en worden 18 maanden door Ryanair bewaard.

Wat gebeurd er als ik niet online incheckt ?

Als je niet tot 2 uur voor je geplande vertrektijd online incheckt, kun je tot 40 minuten voor vertrek inchecken op de luchthaven, maar er wordt een inchecktoeslag in rekening gebracht. Bekijk onze kostentabel. We raden alle passagiers aan om online in te checken voordat ze op de luchthaven aankomen, zodat deze kosten kunnen worden vermeden.

Zie deze link , veelgestelde vragen .

https://help.ryanair.com/hc/nl/categories/12488813755537-Inchecken-en-reisdocumenten

Voorwaarden ,

https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/algemene-voorwaarden/termsandconditionsar_710313649

Ozymandias
door Ozymandias - Jun 18, 2024 om 14:23
189 Antwoorden / Vragen

Niemand die de reactie van Sira leest?

Ik dacht ook meteen, Curacao, dat valt nog steeds onder het Koningkrijk der Nederlanden. Dus de TO zit er zelf helemaal naast en Ryan Air heeft gewoon gelijk. Dit was echt wel een inkoppertje.

sira
door sira Jun 18, 2024 om 15:59
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Er zal in hun paspoorten ook Koninkrijk der Nederlanden staan, maar zij zijn van het land van uitgifte uitgegaan en ja, dat was Curaçao.

Thijs12
door Thijs12 Jun 18, 2024 om 16:04
573 Antwoorden / Vragen

Als ik er Limburg neer wil zetten kan ik waarschijnlijk ook niet online inchecken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 18, 2024 om 16:53
2147 Antwoorden / Vragen

Naast wat? Bedoel je dat ze gewoon Nederland in had moeten vullen? Ik snap werkelijk niet wat je bedoelt, probeer het eens in begrijpelijk Nederlands.

Thijs12
door Thijs12 Jun 18, 2024 om 17:22
573 Antwoorden / Vragen

Land van uitgifte kan toch alleen maar Nederland zijn.

rj
door rjw - Jun 18, 2024 om 19:10
3307 Antwoorden / 5 Vragen

Stond "Nederlandse Antillen" (of de Engelse variant daarvan) misschien in de lijst. Het is weliswaar geen land meer maar veel systemen gebruiken het nog steeds.