fr
door frans1940_1 May 6, 2009 om 14:49
Vrije tijd & tuin

Plissé hordeur

Onze plissé hordeur van Bruynzeel was defect en we hebben een nieuw setje touwtjes etc. gekregen van Bruynzeel, maar kunnen het niet voor elkaar krijgen. Heeft iemand misschien ervaring met dit euvel.

36155 6 Rapporteer

beatrix_1
door beatrix_1 - Aug 23, 2009 om 13:10
10 Antwoorden / 7 Vragen

Wij hebben inderdaad ruime ervaring met dit euvel, maar helaas ook geen oplossing. Inmiddels stons bij ons de derde Bruynzeel hordeur in het kozijn, maar gisteren hebben we hem na wederom uren ergernis weer verwijderd en ons oude lamellengordijn opgehangen.
We hebben ons voorgenomen om morgen (onze laatste vakantiedag notabene!) persoonlijk een bezoek aan Bruynzeel in Hendrik Ido Ambacht te brengen in de hoop dat iemand ons kan demonsteren hoe het moet...
Ik zie elders op internet wel meer mensen die met deze hordeur worstelen.
Mochten we morgen "het geheim van Bruynzeel" ontdekken, dan laat ik dat hier weten!

fr
door frans1940_1 - Aug 23, 2009 om 21:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heel leuk!!  We hopen dat uw vakantie-dag deze beloning zal brengen. Wij hebben het div. keren geprobeerd en ook 2 x een setje gekregen, zonder resultaat. We wachten het dus af .

met vr.gr.

beatrix_1
door beatrix_1 - Aug 24, 2009 om 15:47
10 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb (gelukkig) eerst gebeld. Gesproken met de heer De Groot. Kreeg te horen dat het geen zin heeft om langs te komen, dat niemand daar de montage kan demonstreren omdat die hordeuren in de fabriek gemaakt worden. Zijn advies: probeer het nog één keer. Touwtjes strak trekken, vast zetten in de blokjes en een kind kan volgens hem de was doen. Zijn wij dan zo dom??? Mocht het dan nog niet lukken, dan krijgen we wat hem betreft ons geld terug, mits we de bon nog hebben (hebben we) en de bouwmarkt daarmee akkoord gaat.
Nou ja, vandaag krijg ik mijn man niet zover (te warm, zonde van mijn laatste dag, ik ben het helemaal zat met die hordeur, enz.). Morgen probeer ik het zelf eens. Je weet nooit....

he
door heleenbruijn - Aug 22, 2012 om 14:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

De uitleg van Bruynzeel is wel wat erg kort, vind ik. Voor iedereen die hier ook mee tobt: houd moed, het is ons, na avonden puzzelen wel gelukt.

Ik zet hier even een paar tips bij zodat het mogelijk wat makkelijker wordt. Als de touwtjes ingeregen zijn zoals het hoort (sorry daar kan ik je even niet bij helpen) dan zijn de bovenste drie touwtjes-door-de-plisse en de onderste drie-touwtjes-door-de-plisse een soort eenheid.

Deze touwtjes moeten dan in het metalen frame komen.Hiervoor open je het frame waaraan zich de "borstel" bevindt (dus het deel waaraan je normaal gesproken de hordeur dichtschuift) door de plastic dopjes boven- en onderaan dit frame los te schroeven. Trek nu voorzichtig de strip waarachter de touwtjes moeten komen, eruit.

Nu een tip waardoor het eindeloos verkeerd kan gaan: leg nu de touwtjes van de bovenste "eenheid" zo dat die naar beneden (!) lopen en de onderste naar boven. Plak de lijnen even met een tape-je (bijv die witte scotch die zo makkelijk weer weg te halen is) vast en schuif het geheel (iedere keer een tape-je weghalen) weer in het frame en sluit dat met het plastic blokjes d.m.v. de schroefjes.

Nu is het belangrijk de touwtjes boven en onder die buiten het frame blijven steken, goed strak te trekken zodat de hele plisse-hor is ingeschoven en alle lijnen strak tegen de frames liggen. Plak nu het frame met de borstel goed vast (zodat -ie dicht blijft) aan het frame dat in het kozijn bevestigd wordt.

Plak ook beide touwtjes goed strak op het frame. Nu het geheel in het kozijn "slaan"(de plastic strip zit als het goed is al in het kozijn) en laat de tape rustig zitten! Maak nu de touwtjes een voor een los en bevestig die volgens handleiding in de blokjes en geleiders. Nu zit alles goed en is het grote moment daar: de plakbandjes mogen los en als het goed is doet-ie het nu.

Heel veel succes en geduld gewenst!

tappie
door tappie - Aug 22, 2012 om 14:43
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik heb dan wel geen hordeur van bryunzeel,maar een lamellengordijn van Bruynzeel, wat een onding is dat zeg,je moet 4 lamellen inschuiven en dan de boel bevestigen,bij mij vallen iedere keer de lamellen naar beneden,ze vallen er gewoon uit,blijven niet *klem*, zonde van mijn 25 euro

be
door bertuzz - Sep 13, 2015 om 16:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=heleenbruijn schreef op woensdag 22 aug 2012, 14:17]De uitleg van Bruynzeel is wel wat erg kort, vind ik. Voor iedereen die hier ook mee tobt: houd moed, het is ons, na avonden puzzelen wel gelukt.

Ik zet hier even een paar tips bij zodat het mogelijk wat makkelijker wordt. Als de touwtjes ingeregen zijn zoals het hoort (sorry daar kan ik je even niet bij helpen) dan zijn de bovenste drie touwtjes-door-de-plisse en de onderste drie-touwtjes-door-de-plisse een soort eenheid.

Deze touwtjes moeten dan in het metalen frame komen.Hiervoor open je het frame waaraan zich de "borstel" bevindt (dus het deel waaraan je normaal gesproken de hordeur dichtschuift) door de plastic dopjes boven- en onderaan dit frame los te schroeven. Trek nu voorzichtig de strip waarachter de touwtjes moeten komen, eruit.

Nu een tip waardoor het eindeloos verkeerd kan gaan: leg nu de touwtjes van de bovenste "eenheid" zo dat die naar beneden (!) lopen en de onderste naar boven. Plak de lijnen even met een tape-je (bijv die witte scotch die zo makkelijk weer weg te halen is) vast en schuif het geheel (iedere keer een tape-je weghalen) weer in het frame en sluit dat met het plastic blokjes d.m.v. de schroefjes.

Nu is het belangrijk de touwtjes boven en onder die buiten het frame blijven steken, goed strak te trekken zodat de hele plisse-hor is ingeschoven en alle lijnen strak tegen de frames liggen. Plak nu het frame met de borstel goed vast (zodat -ie dicht blijft) aan het frame dat in het kozijn bevestigd wordt.

Plak ook beide touwtjes goed strak op het frame. Nu het geheel in het kozijn "slaan"(de plastic strip zit als het goed is al in het kozijn) en laat de tape rustig zitten! Maak nu de touwtjes een voor een los en bevestig die volgens handleiding in de blokjes en geleiders. Nu zit alles goed en is het grote moment daar: de plakbandjes mogen los en als het goed is doet-ie het nu.

Heel veel succes en geduld gewenst!