bonnetje
door bonnetje Jul 23, 2012 om 09:42
Vrije tijd & tuin

Puzzel4U

Ik zou heel graag contact willen hebben met mevr.Kuijt, die 80 jarige mevrouw, die ook problemen had met puzzel4u en aanmaningen betreffende een blad wat ze niet wilde. Heb gelezen dat ze contact had gehad met tros-opgelicht, maar ik wil graag weten of ze voor mij hun tel.nr. of zo heeft, want ik kom maar niet van die lui af en krijg nu zelfs al vanochtend om ca. 9.00 uur een telefoontje van MKBusiness daar die nu al een bedrag wensen te ontvangen van zo'n € 75,00 en wilde er een betalingsafspraak over maken, terwijl ik en optijd bij puzzel4u aangegeven had géén abonnemenyt te willen hebben, daarna nooit meer iets van ze hoorde of kreeg, totdat ze zomaar, zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven, € 14,95 voor dat blad van mijn rekening hadden gehaald, dit heb ik terug laten halen door mijn bank. Hoorde verder niets meer, totdat ik opeens een brief ontving van die MKBusiness en daarna hun gemaild, daarna een lange mail naar puzzel4u, die toen, uit 'coulance' (ahum...) het abonnement miv 30-6-2012 stopzette, terwijl ik had aangegeven nooit een abonnement te willen op dat walgelijk dure puzzelblad van hun, dit op tij had aangegeven, met een brief, die ze zeggen nooit te hebben ontvangen, later was het dat die te laat was binnen gekomen en daarna hadden ze mijn brief opeens weer niet ontvangen. Ik mocht al blij zijn dat ze dit voor me hadden gedaan, anders had ik een ruim jaar dat puzzelblad van ze gehad. Ik gebeld en ze duidelijk gemaakt hoe alles gegaan was, ik op tijd had geschreven en nooit een puzzelblad van hun had ontvangen, na het proefexemplaar. Maar ze blijven vol houden dat ze die verstuurd hebben, ja kan wel wezen, maar ik heb het blad nooit in de bus gehad. Moest ik maar bewijzen dat ik hun geschreven had, kreeg ik een bijlage met de email, bleek dat ze niet alleen de boel hadden opgenomen vanaf het momengt dat ze dit zeggen, nee....., die lui nemen alles op vanaf het moment dat je de telefoon opneemt, alleen.... gaf die knul in dat gesprek aan, dat ik altijd op kon zeggen, per maand, zodat ik niet aan een abonnement van een jaar vast zou zitten. Ja, ja. Ik wou, dat ik dat rotte proefexemplaar nooit aangevraagd had.
Maar wat moet ik nu???? Mevr. Kuijt, als u dit leest, of iemand anders die mij contact kan laten krijgen met tros-opgelicht, hoor ik het heel graag.

5215 11 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 23, 2012 om 10:04
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Niet u hoeft te bewijzen dat u geen exemplaren heeft ontvangen. De bewijslast ligt bij de verzender.

Als u een brief schrijft is het beste dat u deze aangetekend verstuurt, copie brief + verzendbewijs zorgvuldig bewaart.

Bewaar bevestiging van opzegging zorgvuldig. Als dit per e-mail was, dan afdrukken en minimaal 5 jaar bewaren.

Schrijf bedrijf wat u vordert brief dat u.i. geen betalingsverplichting heeft omdat u na proefexemplaar niets heeft ontvangen.
Tenzij bedrijf binnen uiterlijk 30 dagen rechtsgeldig kan aantonen dat u de exemplaren ontvangen heeft.

Mocht u ooit weer een proefexemplaar laten toezenden, zorg dan dat u aangetekend annuleert om rechtsgeldig bewijs van annuleren te hebben binnen 7 werkdagen of de termijn die in de brief die erbij hoort te zitten staat.

Het is merkwaardig dat bij dit soort bedrijven de niet aangetekende brieven niet aankomen.

tenormin
door tenormin - Jul 23, 2012 om 11:01
16847 Antwoorden / 108 Vragen

bonnetje, u bent hier bij Vara.Kassa. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met Tros Radar.

hutch
door hutch - Jul 23, 2012 om 14:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Je hebt vele MALAFIDE 'bedrijfjes' die (ook) in Nederland hun 'patiënten' zoeken (en helaas ook vinden).

Het volgende staat op hun website: ' Geografische adres : Via Mallorca 29, E-07590 Cala Ratjada, Spanje '

Als iemand zaken wil doen met een bepaald 'bedrijfje' en men ziet dit soort adressen, moet men eigenlijk al gewaarschuwd zijn. Dergelijke adressen gebruiken doet men ook niet voor niets. Het is alléén maar bedoeld, om het de 'patiënt' zo moeilijk mogelijk te maken.

De 'eigenaresse' van de site: www.puzzel4u.com' is: * klik hier *

Opzegbrieven worden bijna nooit ontvangen door malafide bedrijfjes. Wat toevallig zeg..... Die opzegbrieven verdwijnen dan in de schredder.

Mkbusinees is een incassobureautje. Met dergelijke bureautjes valt niet te praten. Die kunnen alleen maar een grote mond geven en blaffen en bluffen. Maar eigenlijk is dat meteen ook hun zwakke punt: hoe harder zij 'blaffen', des te minder bewijs hebben zij. Dus: bluffen !!

Ik raad u aan, om eerst het keiharde bewijs te EISEN van dat incassobureautje (in afschrift naar puzzel4u), dat u überhaupt een overeenkomst met 'puzzel4u' heeft (gehad) en verder niets meer telefonisch te doen. Alleen maar schriftelijk. Incassobureautjes die iets telefonisch doen, zijn vaak bang om het schriftelijk te doen, omdat u dan mogelijk bepaald bewijs heeft. En telefonisch zullen zij altijd bepaalde zaken ontkennen, als dat in uw voordeel uitvalt.

Buitendat laat puzzel4u (zoals Tdehond ook al aanhaalde) maar bewijzen, dat zij u iets hebben toegestuurd en dat u dat artikel ook ontvangen heeft.

Mkbusinees is helaas geen lid van het NVI, dus zult u m.b.t. klachten over dit incassobureautje naar de rechter moeten stappen.

Vaak geeft dit ook aan, met wat voor een soort incassobureautje u dan te maken heeft.
Het bevreemdt mij wel, dat dit incassobureautje dezelfde kleuren gebruikt op hun website, die ook door het NVI gebruikt wordt....... Maar dat zal wel (heel erg) 'toevallig' zijn......

Verder wens ik u succes en veel sterkte met dat incassobureautje (en met puzzel4u),
gr. Hutch

PS: ga eens googelen op 'puzzel4u' en klacht(en). Schrik niet!!

bonnetje
door bonnetje - Jul 23, 2012 om 16:28
7 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hutch,
Ja, achter dit alles kwam ik natuurlijk ook pas, toen het al te laat was. Ik ben nu na dit gebeuren, zo wijs, om géén enkel proefexemplaar meer aan te vragen, van wat dan ook. Die lui wensen gewoon geen antwoord te geven op dingen die ik gevraagd heb, want heb ze al gemaild met de vraag dat ze maar eens met bewijs moeten komen dat ik dat blad ontvangen heb. Het enige antwoord wat je krijgt, dat ze alles blijft zoals het is, abonnement door hun met 'coulance' gestopt miv 30-6-2012. Maar op alle andere zaken, wordt gewoon niet ingegaan. Als ik nu verder nog brieven of mails van die lui ontvang, geef ik geen reactie meer, maar denk er hard over, om onze rechtbijstandsverzekering in te gaan schakelen, want jammer genoeg, zijn ze bij tros-opgelicht op vakantie, dus antwoord van hun, kan ik nog wel even op wachten en tros-radar zelfde zijn met vakantie. Ik heb wel via een mail van hun een bandopname gekregen, waaruit bleek, dat ze verdorie het telefoongesprek vanaf het moment dat mijn man opnam, hebben opgenomen. Maar hieruit blijkt in ieder geval wel, dat je never nooit een jaar aan die lui vastzit, want die knul zegt hierop duidelijk dat je altijd per maand op kan zeggen. Maar ja, ik had géén abonnement, had namelijk , op tijd binnen de gestelde 14 dagen, schriftelijk aan hun doorgegeven dat ik géén abonnement van hun wenste. Had ik het maar per mail gedaan, hadden ze nooit kunnen zeggen ik heb het niet gehad, maar een ander persoon bij hun, schreef dat het te laat was binnen gekomen, ja en dat is volgens mij dus iets, waar ik niets aan kan doen, dat doet de post. Die lui zijn echt hondsbrutaal, die MKBusiness, die geven je eerst 3 dagen te tijd, dan weer 3 dagen (maar dan is het bedrag al 25 euro) en nu was het binnen 5 dagen, maar het bedrag al opgelopen naar 75 euro. Maar sorry, ik betaal echt helemaal niets, ik ga echt niet betalen voor iets wat ik nooit ontvangen heb. Dat weiger ik. En al moet ik de krant erbij slepen, ze krijgen van mij echt niets.
Maar ik wil je wel bedanken voor de duidelijke reactie en bedankt voor de tips, ga ik zeker mee aan de slag. Had hier bij kassa al gezien dat er heel wat klachten waren mbt tot die lui, zowel puzzel4u als die mkbusiness.
Wens je een fijne dag verder, groeten Bonnetje

gi
door gingerkitten - Sep 27, 2012 om 11:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Heeft u verder nog nieuws? of nog steeds incassobureau?
Ik heb hetzelfde: tegen mij hebben ze gezegd dat ik altijd kon opzeggen en nu zit ik vast aan een jaarabbonnement tot juli 2013. En aangezien ik nu werkloos ben geworden ik het niet meer kan betalen...

dearagain
door dearagain - Sep 27, 2012 om 13:38
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*bij jouw probleem kun je het beste niets telefonisch regelen/bespreken/afspreken, maar handel alles schriftelijk (per brief) af*

*op die wijze bouw je "bewijs" op, dat je mogelijk later nog nodig zult hebben*

bonnetje
door bonnetje - Sep 27, 2012 om 22:13
7 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo GingerKitten,
Ik was gelukkig goed verzekerd, een Rechtsbijstandsverzekering,die heb ik ingeschakeld en die hebben het opstaande bedrag betaald, en daarmee was ik er dus helemaal vanaf.
Maar ik heb wel een opnamevan ze, waaruit ten eerste blijkt dat het telefoongesprekal vanaf dat je opneemt, opgenomen wordt, waar je dus géén toestemming voor hebt gegeven. Maar ook blijkt uit dat gesprek, dat je nergens aan vast kan zitten, daar het persoon die namens hun naar jouw beld, je verteld dat je altijd op kan zeggen, zodat je er niet aan vast zit. Als je wilt zal ik het bandje nogmaals afluisteren en dan precies voor je opschrijven wat ze zeggen en ook hebben ze op de website een link staan maar iets, waarin staat, waar jij aan moet voldoen en ook juist niet en ook hieruit blijkt dat ze jounertgens toe kunnen dwingen.
Je kan met dit trouwens ook altijd naar Buro Rechtshulp gaan in jouw woonplaats of dichtsbijzijnde plaats, die kunnen jouw altijd helpen,zonder dat het je iets kost of hooguit een super klein bedrag. Ik hoor wel van jeof je meer uitleg wilt, in ieder geval wens ik je heel veel succes met het gevecht tegen deze verschrikkelijke lui en sterkte, want het zijn volhouders hoor, maar laat hun nooit merken hoe jij er aan toe bent, want dan hebben ze je echt in de tang.Vecht terug, maar zorg dat je sterk staat, vandaar dat buro van Rechtshulp.
Groetjes, Bonnetje

gi
door gingerkitten - Sep 28, 2012 om 10:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bonnetje,

Bedankt voor je snelle reactie,
Ik heb ook het bandje aangevraagd en die ook gister gekregen.
maar deze mevr zegt: abbonement is 12 maanden daarna u kunt ook elke maand opzeggen, dus is een beetje dubbel. maar ik ga het er niet bij laten zitten ze zegt het op zo'n rare manier.

ik laat het je weten als ik het heb laten uitzoeken

bonnetje
door bonnetje - Sep 28, 2012 om 21:24
7 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Gingerkitten,
Ja, dat is wel erg raar, want bij mij werd duidelijk vermelddat je altijd per maand op kon zeggen.
Ik hoop dat je er uitkomt, ik hoor het graag van je en hoop echt dat het je gaat lukken om van die rotlui af te komen. Succes ermee. Fijn weekend gewenst.
Groetjes van Bonnetje

gkelderman
door gkelderman - Oct 20, 2012 om 10:40
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Bonnetje,

Zoals ik alle antwoorden heb gelezen, wordt er nergens de vraag gesteld, hoe kunnen zij nu geld van u bankrekening afschrijven ( terwijl u geen abbonnement wilde? ) dan neem ik aan, dat u zelf hun het bankrekeningnummer heeft moeten geven en uw gegevens, anders kunnen zij niet zo maar geld afboeken van uw bankrekening. Als ik geen abbonnement van iets wil hebben, krijgen zij van mij ook nooit het bankrekeningnummer. Of heeft u al eens eerder iets van bladen of puzzels besteld gehad bij Puzzel4u?

hutch
door hutch - Dec 12, 2012 om 13:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Er worden een paar malafide bedrijven onder de loep genomen, o.a. het ***'bedrijf' PUZZEL4U.

Zie: Meldpunt.tv

(Met dank aan: Sara1960)