pe
door peterbee Dec 15, 2022 om 20:29
Vrije tijd & tuin

Sauna Elysium annuleert zelf ritueel maar betaald niet terug

Sauna Elysium in Bleiswijk : ik heb op voorhand 2 x toegang en 2 x ritueel besteld, en betaald

De dag voor het bezoek krijg ik gemaild dat het ritueel niet door kan gaan ( zonder verdere reden )

Bij de entree krijg ik te horen dat het opgebouwde saldo blijft staan, en dat de consumpties hiermee verrekend worden.

Bij het uitchecken is er nog saldo over, ik krijg dit geld niet terug.  Ook geen waardbon.  Ik moet maar iets kopen uit hun winkeltje.   Ik wil dan wel een huidolie Ceylon, maar die is op.   Ik moet dan van de cassiere maar iets anders kiezen.   De cassiere blijft mij zwijgend aankijken.  Anders "mag" ik wel een giftpakketje kopen, dezelfde welke de klagende klant voor mij kreeg omdat hij geweigerd was bij een ander ritueel.   Ik geef aan hier geen genoegen mee te nemen, maar krijg het giftpakketje wel mee.

De dag erna gemaild met de klantenservice, welke antwoord dat ze de ervaring betreurd, en dat  "alle ervaringen' gedeeld worden met het management, maar er wordt verder niet ingagaan op mijn vraag.  Herhaalde mail wordt niet meer beantwoord.

Zijn er meer klanten die hun geld niet terugkrijgen ?  en zo benadeeld worden ?  en als jij je geld wel hebt teruggekregen, hoe dan ??




3556 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2022 om 21:21
16950 Antwoorden / 202 Vragen
2

Ervaring heb ik niet met deze Sauna maar ik kan u wel adviseren om een in gebreke stelling te doen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u dit benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Men is in gebreke om het geen u heeft bestelden ook voor heeft betaald na te komen!

Op zich jammer dat u niet o.a. dit vooraf heeft gezien: https://nl.trustpilot.com/review/www.elysium.nl waaruit is af te leiden dat u niet de enige bent met slechte ervaringen.

Een andere optie kan ook nog zijn www.klachtenkompas.nl waar men de klacht voorlegt aan dize onderneming maar of dat succes heeft is gelet op de revieuws dan wel ???  Zie evy. ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl 



tenormin
door tenormin - Dec 15, 2022 om 21:21
16927 Antwoorden / 108 Vragen
1

Ik zou zeggen: kijk op Trustpilot eens de waardering: is er niet. Alleen klachten.

ju
door juliomariner Dec 16, 2022 om 06:30
1370 Antwoorden / 2 Vragen

Trustpilot en andere review sites zeggen me steeds mindern. Wie neemt er nog de moeite om bij een positieve ervaring een review te schrijven? gevolg steeds meer negatieve reviews. (er overal wel eens een keer wat mis dus dat je als bedrijf eens een negatieve review krijgt is niet vreemd)
Bovenstaand gaat niet specifiek over dit bedrijf, ik vind dat ze in dit geval niet bepaald netjes hebben gehandeld.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 16, 2022 om 06:58
7343 Antwoorden / 3 Vragen
1

Er wordt over de temperatuur geklaagd maar dat kan met de energiekosten te maken hebben.
Onderaan deze link staan nog wat ervaringen en u kunt er ook een achterlaten.

https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g1598727-d681253-Reviews-Elysium-Bleiswijk_South_Holland_Province.html


mo
door mof - Dec 19, 2022 om 12:25
3620 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zoiets moet je eigenlijk regelen voordat je van de reservering gebruik maakt. Als je had gezegd: geen ritueel = geen interesse in de sauna dan had je sterker gestaan mbt geld terug. Nu ben je naar de sauna geweest en hebt geaccepteerd dat de drankjes uit de rekening van de ritueel betaald werden, dus eigenlijk heb je van hun aanbod gebruik gemaakt.
HEt enige dat u kunt doen is de bonnetjes/rekening bewaren en het geld terugeisen bij de directie of anders naar de rechter.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer