kl
door klaasj38 Jul 2, 2014 om 12:40
Vrije tijd & tuin

Stalling boot.

Hallo,mijn boot lag in de haven van vis verenring 0p hoop van geluk in Nijkerk mijn boot lag er al 10 jaar, maar de laatste jaren al te koop.nu heb ik in maart de boot verkocht nu wil ik geld terug van de verenring maar dat willen ze niet doen mijn vraag mag dat?

585 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 2, 2014 om 12:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom wilt u geld terug van de vereniging. Gaat het om een jaarcontract?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 2, 2014 om 12:47
937 Antwoorden / 2 Vragen

Als u contributie per jaar betaald heeft kunt u dit niet terug krijgen. U koopt een plek voor een jaar, dat u de plek niet meer gebruikt heeft de vereniging geen boot-schap aan.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 2, 2014 om 12:59
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De koper mag het rest van het jaar gebruiken en had hiervoor een vergoeding kunnen geven of betere prijs.

Maar als die geen interesse heeft is deze plek uitlenen aan liefhebber ook mogelijk.
Dat U geen andere boot koopt om hier te leggen is uw probleem.

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2014 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Liggeld, ook bij een vereniging, wordt normaal gesproken per jaar betaald. In de meeste havens van 1 april t/m 31 maart, maar bij sommige ook per kalenderjaar. Dus als het bij uw vereniging per kalenderjaar gaat hebt u geen recht op geld terug. U had aan de vereniging kunnen vragen of de boot met een nieuwe eigenaar het jaar uit nog mocht blijven liggen, maar daar staan vaak voorwaarden over opgenomen in het reglement. De koper kan dus niet zomaar blijven liggen.

Maar u bent al 10 jaar lid en er zal in die tussentijd toch wel vaker een boot van eigenaar gewisseld kunnen zijn? Dan had u de gang van zaken kunnen weten. Of de statuten en het reglement lezen, wil ook nog weleens inzicht geven.