ri
door rijfe Oct 21, 2013 om 15:03
Vrije tijd & tuin

Sunweb vakantie of oplichting?

Op 6 September j.l., zou onze vlucht naar Mallorca om 13.50 uur vertrekken.
Een week voor vertrek kregen wij een mail van Sunweb dat dit 20.40 uur geworden was, en aankomst Palma 23.05 uur!
De aankomst op ons hotel was om 1.00 uur, dus inmiddels een dag minder!
Als je dan een klacht indient bij Sunweb, krijg je als antwoord dat dit aan Transavia ligt (Oké dit kan een keer voorkomen), maar als je dan een echtpaar spreekt die een dag voor ons vertrek, exact hetzelfde mee gemaakt hebben, is dit volgens mij geen toeval meer!
Op de dag van ons vertrek bestelde ik om 11.30 uur nog een drankje aan de bar (all inclusieve), maar de barvrouw vertelde ons, dat dit echt het laatste drankje was geweest omdat wij deze dag zouden vertrekken.
Het antwoord van Sunweb; op de dag van je vertrek kan je niet meer rekenen op All incl.!!

Beste mensen, nu mag Sunweb wel de goedkoopste zijn!
Maar, als je van iedereen een of twee dagen afsnoept,
dan kan je zeker de goedkoopste zijn!

VOOR MIJ NOOIT GEEN SUNWEB MEER!!

10892 8 Rapporteer

pb
door pbarendse - Oct 21, 2013 om 15:23
406 Antwoorden / 1 Vragen

Ten eerste: Sunweb zal blij met u zijn ;)
[quote]VOOR MIJ NOOIT GEEN SUNWEB MEER!! betekent dus dat u voortaan altijd bij Sunweb boekt...Dubbele ontkenning, lees hem nog maar eens goed.

Verder is dit niet alleen bij Sunweb maar bij alle reisaanbieders zo. Het is nou eenmaal zo dat de reisdagen bedoeld zijn voor, u raadt het al, reizen. Dit staat ook in de algemene voorwaarden die bijna niemand ooit leest. En inderdaad, vluchttijden kunnen nog wel eens veranderen, dat is het nadeel van werken met chartervluchten. Dat zijn de eerste vluchten waar mee geschoven wordt. Als u zekere reistijden wilt, dient u gebruik te maken van lijnvluchten, die gaan bijna gegarandeerd op de aangegeven tijd.

ri
door rijfe - Oct 21, 2013 om 15:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pbarendse schreef op maandag 21 okt 2013, 15:23]Ten eerste: Sunweb zal blij met u zijn ;)
[quote]VOOR MIJ NOOIT GEEN SUNWEB MEER!! betekent dus dat u voortaan altijd bij Sunweb boekt...Dubbele ontkenning, lees hem nog maar eens goed.

Verder is dit niet alleen bij Sunweb maar bij alle reisaanbieders zo. Het is nou eenmaal zo dat de reisdagen bedoeld zijn voor, u raadt het al, reizen. Dit staat ook in de algemene voorwaarden die bijna niemand ooit leest. En inderdaad, vluchttijden kunnen nog wel eens veranderen, dat is het nadeel van werken met chartervluchten. Dat zijn de eerste vluchten waar mee geschoven wordt. Als u zekere reistijden wilt, dient u gebruik te maken van lijnvluchten, die gaan bijna gegarandeerd op de aangegeven tijd.

Beste P.Barendse,

De volgende keer zal ik de vraag voorleggen bij mijn advocaat, voor dat ik deze op dit Forum plaatst!
waarschijnlijk werkt u in de reisbranche.
En in plaats van op schrijf/taal foutjes te letten, heb ik ook andere ervaringen bij reisaanbieders, die misschien iets duurder zijn, maar waar je wel waar voor je geld krijgt!

Met vriendelijke groet,
L.Rijfers

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2013 om 15:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rijfe,

Zou niet zo gauw spreken van oplichting ....
Dat is het namelijk niet.
Verandering van vluchttijden bij charters - vooral naar Turkije! - komt vaker voor en staat in de Algemene Voorwaarden vermeld.

Vertrektijden
Sunweb Vakanties maakt voornamelijk gebruik van chartervluchten. Wij raden u aan om rekening te houden met het feit dat vertrektijden soms heel vroeg zijn of dat de terugkomst op de luchthaven erg laat kan zijn. In het geval dat wij van de luchtvaartmaatschappij vernemen dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, tonen wij de vluchttijden op de site tijdens het maken van een boeking. In sommige gevallen krijgt u tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Zowel de luchtvaartmaatschappij als Sunweb Vakanties zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen, echter we kunnen dit nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook te allen tijde onder voorbehoud.

Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in uw vluchtschema. Deze zullen dan ook doorgevoerd worden. Ook kan het voorkomen dat u op dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Sunweb Vakanties heeft geen enkele invloed op deze vertrektijden en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Om de kans op wijzigingen zo klein mogelijk te houden, sturen wij pas kort voor vertrek (uiterlijk één week) de tickets met het definitieve vluchtschema.

LET OP: tot 10 dagen voor vertrek kunnen wij helaas geen informatie geven omtrent de vertrektijden indien deze nog niet bekend waren op het moment van boeken. Het heeft geen zin om hierover contact met ons op te nemen, aangezien onze medewerkers niet over deze voorlopige vluchttijden beschikken. Tenslotte kunnen eerder genoemde vluchtschema's in de tussentijd veranderd zijn.

Indien er meerdere vluchten zijn kunt u geen voorkeur aangeven. De indeling wordt gebaseerd op basis van bestemming, accommodatie, verblijfsduur, etc, om zo de transfers zo kort mogelijk te houden.

Met vr.gr.

pb
door pbarendse - Oct 21, 2013 om 22:30
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rijfe schreef op maandag 21 okt 2013, 15:52]
Beste P.Barendse,

De volgende keer zal ik de vraag voorleggen bij mijn advocaat, voor dat ik deze op dit Forum plaatst!
waarschijnlijk werkt u in de reisbranche.
En in plaats van op schrijf/taal foutjes te letten, heb ik ook andere ervaringen bij reisaanbieders, die misschien iets duurder zijn, maar waar je wel waar voor je geld krijgt!

Met vriendelijke groet,
L.Rijfers
Nee, ik werk niet in de reisbranche. Toch frappant hoe iedereen die tegengas geeft aan een vraagsteller meteen in de branche werkt waar de vraag over gaat... Wat is dat toch?

Daarnaast: het is wellicht raadzaam om eens op internet te zoeken wat die rare combinaties van leestekens betekenen... In dit geval een knipoog. De opmerking was dus niet geheel serieus bedoeld, maar dat heeft u blijkbaar volledig gemist!

Ten derde is het een kleine moeite om de algemene voorwaarden eerst eens door te lezen voordat u een produkt aanschaft. Dat scheelt een hoop van dit soort vragen.

Ten laatste is het niet verstandig om zo hoog van de toren te blazen als iemand een serieus antwoord op uw vraag geeft, dat nodigt niet echt uit om nog eens een serieus antwoord op uw volgende vragen te geven.

wouternl
door wouternl - Oct 21, 2013 om 22:59
21 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hadden ook via sunweb geboekt (naar Rhodos).
De gunstige vluchttijden (in de ochtend heen en in de avond terug) hebben voor ons zwaar meegewogen in ons besluit om deze reis te nemen en niet een andere.
Ook onze heenreis is toen gewijzigd naar een middagvlucht in plaats van een ochtendvlucht.

Ik begrijp heus dat er in de kleine letters staat dat dit kan, en dat wil ik dan ook niet bestrijden. Echter komt het voor een simpele vakantieganger als ik toch een beetje misleidend over. En je begint de vakantie met een teleurstelling.

Erg jammer. Ook voor mij een minpuntje voor Sunweb.

Gr
door Grunn1 - Oct 22, 2013 om 10:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Over het algemeen vliegen chartervluchten op ongunstige tijden en deze tijden kunnen ook vaak op het laatste moment nog aangepast worden omdat lijndiensten altijd voorgaan. Wil je meer zekerheid van de vliegtijden moet je meer betalen en een lijndienst boeken.
Voor je gevoel mis je een vakantiedag dit is echter niet het geval. Je hotelkamer is voor je gereserveerd en over het algemeen is de incheck tijd vanaf 15:00 uur en het hotel kan er niks aan doen dat je pas snachts komt, je kamer is voor jou gereserveerd en zij kunnen niet iemand anders in de kamer boeken. Zou ook niet prettig voor jou zijn want als je dan aankomt heb je geen kamer en kun je niet naar bed.
Ook de laatste dag is vaak zo'n probleem want meestal is de uitcheck tijd 11:00 en na deze tijd ben je dus geen gast meer van het hotel en heb je dus ook geen recht meer op gratis drankjes (neem aan dat het all incl. is). Zou je dus pas laat in de middag vertrekken moet je jezelf maar zien te redden na 11:00 uur.
Bij pakket reizen moet je er niet vanuit gaan dat alles inclusief is vanaf het moment dat je aankomt tot je weggaat. Alles in een hotel is inclusief vanaf de inchecktijd, meestal 15:00 uur, tot je moet uitchecken, meestal 11:00 uur. Dit is niet alleen zo bij Sunweb maar overal en zal ook in de algemene voorwaarden staan. Je wordt ook zeker niet opgelicht door Sunweb want dan zullen alle reisorganisaties oplichters zijn want het komt overal voor.

Even voor de duidelijkheid ik ben niet werkzaam bij een reisorganisatie maar lees wel altijd de algemene voorwaarden voor ik op vakantie ga of een vakantie boek.

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2013 om 13:34
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Het spreekwoord zegt: Wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt het lid op de neus.

Anders gezegd: U had natuurlijk ook een privé jet kunnen huren met butler aan boord (die vliegen op tijd) en een top Class hotel enz. Maar de voorwaarden voor lagere prijzen, waar we kennelijk met z'n allen hier zo gek op zijn, zijn nu eenmaal de voorwaarden. En als iemand iets te koop aanbied, wil die persoon/zaak/instantie er geld aan verdienen.

Maar als uw vakantiegevoel al met deze gegevens al bedorven is, kan ik u zeggen dat als ik in mijn glazen bol kijk, u een grote kans maakt om ooit nog teleurstellingen tegen het lijf te lopen.

basdegroot_1
door basdegroot_1 - Mar 11, 2014 om 15:50
3 Antwoorden / 5 Vragen

Beste rijfe,

Het is vervelend als zoiets voorkomt, maar zoals hierboven al te lezen ie, kan dit helaas bij iedere reisorganisatie gebeuren. Wanneer je zelf losse vliegtickets boekt bij een lijndienst zoals de KLM, dan kan je wel uitgaan van de reistijden en kan je een stuk beter plannen.

Wat ook helpt, is de Sunweb ervaringen van anderen bekijken, voordat u boekt. Dit kan bijvoorbeeld op http://www.reisorakel.nl/reisorganisatie/Sunweb.