db
door dbiemans Nov 1, 2016 om 12:39
Vrije tijd & tuin

Vergoeding niet gebruikte bioscoopkaarten Kinepolis

Mijn dochter heeft op 8 oktober 's middags online bioscoopkaarten besteld voor een film bij de Kinepolis bioscoop in Breda
voor een voorstelling 's avonds om 21.00. Deze kaarten kostten 21 euro bij elkaar (2 x 10,50).
Nu bleek rond 19.00 dat de auto van haar vriend met stukken stond en zij dus niet naar de voorstelling konden gaan (25 km. van ons vandaan).
Ze heeft meteen telefonisch contact opgenomen met de bioscoop, hier werd haar verteld dat ze tickets niet kon annuleren. Ze kon ze alleen omruilen
voor andere tickets, maar dan moest ze wel naar de bioscoop komen voor de voorstelling?!
Dat was nou net het probleem, ze had geen vervoer om erheen te gaan, ook via de website is het niet mogelijk de tickets te wijzigen.
Ik ben de dag erna voor haar gaan mailen, na bijna een week kreeg ik een reactie en met veel pijn en moeite wilden ze uit 'coulance'
1 vrijkaart opsturen.
Ik ben hierop verder in discussie gegaan, maar men wil niet het volledige bedrag (2 tickets) vergoeden.
Kan dit zomaar?

10103 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2016 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, natuurlijk kan dat. Wees blij met die vrijkaart. Je kunt ook bij de bioscoop een kasrtje kopen, dat hoeft niet van tevoren.

simon55
door simon55 - Nov 1, 2016 om 12:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja natuurlijk kan dat zomaar zie antwoord van @Tijger1, en woon t u op t platteland dan om 25 kilometer te gaan rijden om n film te zien

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2016 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan dit zomaar?

Ja.
Nog aardig van ze dat ze uit coulance 1 kaartje willen vergoeden, want dat hoeven ze helemaal niet te doen.
Dat er een vervoersprobleem was is natuurlijk niet de schuld van de bioscoop. Dat had dochterlief maar anders moeten oplossen.

db
door dbiemans - Nov 1, 2016 om 13:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Simon55 Niet iedereen heeft nou eenmaal een bioscoop om de hoek, sommige mensen moeten daar
inderdaad die afstand voor rijden. Vind het nogal denigrerend overkomen, maar dit terzijde.

db
door dbiemans - Nov 1, 2016 om 13:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3
Ik zeg toch ook niet dat het vervoersprobleem de schuld van de bioscoop was?
Het gaat mij erom dat er geen mogelijkheden worden geboden om de kaartjes te wijzigen naar een andere voorstelling.
Als ze in de gelegenheid was geweest om naar de bioscoop te gaan voor de voorstelling had ze wel kunnen wijzigen,
dat komt op mij nogal 'krom' over.

Gr
door Grunn1 Nov 1, 2016 om 16:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is nogal krom dat uw dochter niet tijdig naar de bioscoop is gegaan terwijl ze daar wel kaartjes voor had gekocht. Reden doet er niet toe. 25 kilometer fietsen is trouwens ook makkelijk te doen in 2 uur.

me
door mein33 Nov 1, 2016 om 17:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

25 km. in 2 uur !!! , maar dan wel op een driewielertje zeker. Een jong stel van het platteland trapt dat flutstukje toch zeer zeker in maximaal een uurtje weg. ;-))
Maar dan moeten ze ook weer in het holst van de nacht op de fiets naar huis en zeer waarschijnlijk zonder deugdelijke verlichting en of dat nou zo'n goed idee is valt weer te betwijfelen.

diumenge
door diumenge - Nov 1, 2016 om 13:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard kan dit "zomaar".

marita5
door marita5 - Nov 1, 2016 om 13:15
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DBiemans .

Kan dit zomaar?

Ja , staat ook in hun voorwaarden :

6. Het retourneren of annuleren van online gekochte tickets is niet mogelijk. Er vindt geen restitutie of vergoeding plaats. Controleer uw online aankoop dus goed voordat u deze doet.

Bij veelgestelde vragen staat exact wat ze u verteld hebben ,

 Indien je voor een voorstelling bij Kinepolis Breda tickets hebt gekocht die je graag wil wijzigen kan dit alleen aan de kassa van de bioscoop.

Dus ben blij met hun voorstel , beter iets dan niets .

newmikey
door newmikey - Nov 1, 2016 om 13:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, natuurlijk kan dit. Ik zie niet wat hier mis aan is. Keurige reactie van de bioscoop trouwens.

me
door mein33 - Nov 1, 2016 om 13:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@dbiemans,

Waarom het probleem bij de bioscoop leggen terwijl het probleem bij uw dochter en haar vriend ligt.
De bioscoop heeft nu éénmaal een spelregel over hoe om te gaan met in de voorverkoop gekochte kaartjes waar door de koper geen gebruik van kan worden gemaakt.
Die spelregel is om de kaartjes, voor aanvang van de film, om te ruilen voor toegang op een andere datum.
Vervolgens, om van uw aanhoudende gezeur af te komen, hebben ze nog één kaartje ter compensatie aangeboden terwijl ze dat helemaal niet verplicht zijn.
Aangezien u buitenaf woont zijn er in een gezin meestijds meerdere auto's en/of andere gemotoriseerde voermiddelen voorhanden en is er nou echt helemaal niemand op het idee gekomen om even voor of met uw dochter (slechts 50km.) de kaartjes om te gaan ruilen.
Zou bijna denken, van je familie m......  ...  .....  .....  ......   ;-))
En nu, nu heeft ze niets of toch nog dat ene kaartje. Tweede kaartje er bij kopen en op naar de film, wordt het uiteindelijk toch nog gezellig !!

gerbera
door gerbera - Nov 1, 2016 om 21:56
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Indien je voor een voorstelling bij Kinepolis Breda tickets hebt gekocht die je graag wil wijzigen kan dit alleen aan de kassa van de bioscoop.

Dus neem tijd en ga even langs de bioscoop als de auto gemaakt is. issezosimpel

ja
door jank Nov 2, 2016 om 14:58
168 Antwoorden / 8 Vragen

Uit de opmerking van de TS begrijp ik, dat zij dan wel voor de voorstelling moest komen.
Zonder auto, die schijnbaar op zo een korte termijn niet gemaakt kon worden, isseniezosimpel.
Maar terecht, er zijn voorwaarden gesteld, de coulanceregeling is dus netjes.

En ik ben het met Dbiemans volledig eens, niet iedereen heeft een bioscoop om de hoek. Sterker nog, ik woon in een middelgrote stad, maar ook ik moet wel eens naar elders om een bepaalde film te kunnen zien. Domweg omdat deze niet bij ons in de stad wordt gedraaid.

gerbera
door gerbera Nov 2, 2016 om 15:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wat Ts schrijft klopt dus niet. Tickets kunnen dus gewoon aan de kassa gewijzigd worden. Dus niet telefonisch, per mail of dergelijke. Dus ff naar de kassa rijden (ongeacht welke dag) en de tickets omruilen voor een andere film. En zo'n kassa is meestal pas 1 of 2 uur vóór een voorstelling open. Dat de Ts de voorwaarden niet leest kunnen wij niets aan doen. Het staat er nou eenmaal.zo simpel is dat.

marita5
door marita5 Nov 2, 2016 om 15:35
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , ( ongeacht welke dag ) Let op: Tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets. Ook is het niet mogelijk om geld retour te krijgen.  tickets kunnen alleen 2 uur van te voren gewijzigd worden aan de kassa , als Ts niet op dezelfde dag is geweest als de voorstelling om dit te wijzigen dan is Ts te laat ,  voorstelling is dan al geweest .

1paul
door 1paul - Nov 3, 2016 om 08:59
3173 Antwoorden / 0 Vragen

ik vraag me af of dit zomaar kan, heeft u de tickets online gekocht of niet, zo ja dan geld koop op afstand en dit kun je annuleren binnen 14 dagen, ik zou ze hier nog eens op wijzen, tegelijk vind ik persoonlijk als je iemand de gelegenheid geeft om tickets op afstand te kopen je deze ook de mogelijkheid moet geven om juist in dit soort gevallen ook op afstand te regelen dat je de tickets omruilt...

Cookies
door Cookies - Nov 3, 2016 om 09:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe kom je er bij dat hier koop op afstand geldt? En wat jij vindt, is niet relevant.

DOOR 1PAUL - 3 NOV. 2016 OM 08:59
509 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

ik vraag me af of dit zomaar kan, heeft u de tickets online gekocht of niet, zo ja dan geld koop op afstand en dit kun je annuleren binnen 14 dagen, ik zou ze hier nog eens op wijzen, tegelijk vind ik persoonlijk als je iemand de gelegenheid geeft om tickets op afstand te kopen je deze ook de mogelijkheid moet geven om juist in dit soort gevallen ook op afstand te regelen dat je de tickets omruilt...

pi
door pieterwolters - Nov 3, 2016 om 09:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De gedachte achter terugsturen van online gekochte producten is dat je ze hebt moeten kunnen zien zoals in een stenen winkel. Voor bioscoopkaartjes is dat uiteraard helemaal niet van toepassing.

1paul
door 1paul - Nov 3, 2016 om 11:46
3173 Antwoorden / 0 Vragen

koop op afstand is koop op afstand, als particulier heb je dan rechten welke voorwaarden iemand ook opstelt, de wet gaat altijd boven voorwaarden opgesteld door verkoper...

emcede
door emcede - Nov 3, 2016 om 19:43
960 Antwoorden / 4 Vragen

@1Paul heb je je wel eens verdiept in 'koop op afstand'? Ik denk het niet, want dan had je geweten dat dit niet voor ALLES geldt. Dit geldt dus niet voor dergelijke tickets. Jij kunt wel wat vinden, maar dat zegt nog niet dat je gelijk hebt...

1paul
door 1paul Nov 4, 2016 om 08:53
3173 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt gelijk...