Verkeerde maat screen/zonnescherm
Mijn schoonouders hebben op het balkon een screen laten plaatsen, dit is gebeurt door een erkend zonneschermspecialist. Hij is zelf op komen meten en zei tegen hun dat het allemaal wel goed zou komen binnen 14 dagen. Nou 5 weken later hebben ze het scherm opgehangen, maar nu blijkt dat het scherm 20 cm te smal is. Ik heb zelf gebeld naar de persoon die het heeft opgemeten, en gezegt dat ie verkeerd heeft gemeten, maar hij zegt dat het zo besproken is met mijn schoonouders (resp. 85 & 74 jaar!! en geen verstand van dat soort zaken). Ze hebben helaas wel getekent voor ontvangst en betaald.
Mijn vraag is dus: Kan ik hier nog onderuit komen?
Of wel is hier sprake van een dienstverlening welke niet aan de gestelde verwachting voldoet, nu de leverancier stelt dat hij fout heeft gemeten, wanprestatie te verwijten of wel kunt u vorderen dat alsnog een wel met juiste afmetingen scherm wordt geplaatst. Ik sluit niet uit dat het koipen van een zonnescherm ook kan worden gezien als een consumentenkoop en dan zijn de regels nog sterker. Kijk allereert eens bij www.staiksterk.nl en u ziet veel meer verwijzingen die mijn advies ondersteunen.
Komt u er mondeling niet uit, dan de leverancier per aangetekend schrijven, door uw ouders te ondertekeken in gebreke stellen en vervanging vorderen. Vraag gelijktijdig naar de procedure van zijn branchevereniging nu u stelt dat hij erkend is.
Succes
ps onder meer art 6:74, art 75 (boek 6 Burgerlijk Wetboek) art 7:17 en art 18 met name lid 3 5Boek 7 BW)
Dag Emma,
wat is er dan precies besproken? Indien niet met uw schoonouders is besproken dat de screen (om wat voor een reden dan ook) 20 cm smaller zou worden gemaakt, dan is deze 'specialist' volledig verantwoordelijk. Uw schoonouders hebben getekend en betaald, daarmee hebben zij volledig aan hun verplichtingen voldaan.
Nu nog de wettelijke verplichting van die 'specialist' en die bestaat uit het (opmeten) en leveren van de juiste screen.
Gr. Hutch
Reactie van de leverancier slaat helaas nergens op en dat zou ieder weldenkend mens ook moeten kunnen begrijpen. Een screen wordt geplaatst om de zon te weren en een niet passend screen voldoet dus niet aan de gestelde verwachting. Zij hebben het hem zelf laten opmeten en dus is hij toerekenbaar tekort geschoten. Nieuwe screen laten leveren en als hij niet wil meewerken de zaak voorleggen aan een gerechtsdeurwaarder die in een simpele kantonrechterprocedure tegen geringe kosten de zaak kan beklinken.
We hebben een e-mail gestuurd (is wel gelezen, maar geen reaktie op gehad). Maar een familielid die voor z'n pensioen ook in de zonwering heeft gezeten, heeft gebeld naar de installateur en die heeft z'n woordje gedaan, en nu komen ze het probleem verhelpen deze week. Dus we zijn benieuwd.
als uw ouders een scherm van bijv. 4 mtr.breed hebben gekocht dan moet hij ook 4 mtr.zijn. Dus niet de breedte van het doek, maar de breedt van het hele scherm. dus incl. de zijkanten. zoniet, dan heb je een te smal scherm en dus niet gekregen waarvoor u getekend heeft. marco
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer