zo
door zonnetje1958 Apr 28, 2005 om 17:39
Vrije tijd & tuin

Vloerbedekking op achterdek schip?

Omdat ons stalen achterdek door de zon gloeiend heet kan worden, hebben wij er in eerste istantie een soort (kunst)rubberen kleed opgelegd. Het is een kunststof dat je op de rol kunt kopen bij camping- en caravanzaken.  In gebruik gaat dit echter snel achteruit, de punten waaien op en daarom zijn we nu op zoek naar iets anders. Soms zie je motorboten met vloerbedekking op het achterdek. Dat zouden wij ook wel willen, maar we vragen ons af of dat niet kletsnat blijft na een regenbui. En gaat het niet schimmelen als het nat wordt? Kan het regenwater eronder wel weg? Of bestaat er misschien vloerbedekking speciaal voor op het dek?  Wij hebben op andermans dek wel eens vloerbedekking gezien met rubberen nopjes eronder, maar dat lijkt ons ook niet zo geweldig. Is er misschien nog een steviger soort?

11139 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u zoekt is een mat welke uit een kunststof sliert bestaat welke als het ware kriskras doorelkaar loopt. Ik heb zo even niet de naam bij de hand, maar de structuur is open waardoor het niet zo heet wordt, goed tegen water kan, niet glad is en het (regenwater) ook gemakkelijk verwerkt.

het is niet echt goedkoop, maar het blijft wel mooi. Als ik op de naam kom dan post ik wel even.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Klinkt goed. Ik kijk met gezonde spanning uit naar uw antwoord.

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 01:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.nonhebel.nl/producten/3m/terra/8100/index.htm

Voorbeeld foto van mat

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag, ook wij hebben een stalen motorjacht en hebben hier ook vloerbedekking overheen gelegd. Dit is hetzelfde materiaal als de droogloopmatten die je overal bij de deur ziet liggen. Dit materiaal is namelijk op de rol te koop en dit hebben wij gekocht bij Eurotapijt in Venlo/Venray. Het is wat prijzig, maar het gaat gegarandeerd niet schimmelen en het is goed te reiningen met stofzuiger of Ajax. Van onder zit rubber, het blijft er wel vochtig onder, maar als je de mat regelmatig even lucht is alles ok. Bij ons ligt de mat echter onder de overkapping en hierdoor wordt ie niet kletsnat... Ik ben erg tevreden met de mat en zeker met de hittegolf van 2006 was dit perfect anders had ik zeker blaren op mijn voeten gehad. Wij hebben de kleur donkerblauw en als ik me niet vergis was hij er ook nog in het beige... succes !

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

antwoord op vraag van 28-04-2005?

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

als er tijd en handigheid is,een raamwerk maken van hout,het is even passen en meten maar uiteindelijk een ouderwets resultaat, dan nog de nieuwe oordopjes, een prettige vacantie, en behouden vaart,fred

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel hartelijk dank voor het idee, maar ons dek loopt helemaal bol, dus een houten raamwerk is uitgesloten!

Bovendien zit er een leuk onder (naar opslagruimte) dat niet afgesloten mag worden door een raamwerk.

Maar wellicht hebben anderen iets aan deze tip.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben inmiddels dezelfde soort vloerbedekking gekocht als waar u het over heeft (denk ik), een soort dik nylon vloerbedekking dat tegen weer en wind kan, dus buiten kan blijven liggen. Kan niet rotten. Gewoon bij Kwantum van de rol, in een mooie kleur gemeleerd blauw. (Was ook te krijgen in gemeleerd antracietgrijs.)  Heeft inmiddels al een jaar dienst gedaan en is nog nergens versleten of verrot!

Wat ons betreft: einde discussie en alle raadgevers: bedankt!