door witje75 Jun 6, 2008 om 13:33
Vrije tijd & tuin

Waar vindt ik fietsroutes?

Als ik met de auto ben, en wil weten hoe ik ergens snel kan komen, zijn er websites genoeg, b.v. anwb, map 24 enz.

Nu ben ik op zoek naar zoiets voor fietsroutes. Wel kan ik fietsroutes vinden die een mooie route aangeven, maar niet van adres tot adres de snelste route. En via de snelweg kan natuurlijk niet, maar vaak zijn er ook kleinere wegen, zodat je als fietser een stuk af zou kunnen snijden.

Wie weet zo'n website voor mij?

577 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 6, 2008 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je iets aan deze links of helpen ze je weer ietsjes verder.

Fietsroute
Fietsroutes

Veel plezier, Rebel

ve
door verwijderd - Jun 6, 2008 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de zoekopdracht fietsrouteplanner in Google vond ik diverse planners voor fietsers.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2008 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, het lijken goede sites, maar het probleem is niet dat ik geen fietsroutes kan vinden. Helaas zijn die allemaal vergelijkbaar met een boswandeling. Dan kan je de rode paaltjes volgen als je 5 km wil lopen, en bv. groene paaltjes als je 8 km. wil lopen. Erg leuk hoor, maar het brengt je niet op de plaats van bestemming. Dus voor dagje uit is een molentocht hartstikke leuk, maar ik zoek geen toeristische route.

Want als ik op die site kijk staat er: Stel zelf uw fietstocht samen op het routenetwerk van het Landelijk Fietsplatform.

Dus als ik kies voor de plaats waar ik heen wil kan ik kiezen uit deze routes:

Amstelgou-route: Door het Groene Hart van Nederland (120 km)

Plassentoertocht van 50 km

Oude Rijnroute (23 km)

Reeuwijkse Plassen en Oude Rijn (40 km)

Maar ik zoek iets waar ik van mijn adres naar een ander adres kan rechtstreeks.

En die sites heb ik nog niet 1 kunnen vinden.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 01:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Map24 kun je bij Opties voor Auto of Voetganger kiezen, dat laatste is bij benadering hetzelfde als een fietser. Goed genoeg voor mij.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de routeplanner routenet kun je als vervoermiddel van alles instellen. Ook fiets en voetganger.
www.routenet.nl

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Groetjes

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb beide net geprobeerd, maar ik zie geen optie om voor fiets of voetganger te kiezen. Ik zie alleen dat je 2 adressen in kan tikken en dan bereken route. Krijg ik vanzelf de route voor auto's.

Waarschijnlijk kijk ik ergens over heen, kunnen jullie me nog zeggen waar ik dan voor voetganger of fietser kan kiezen?

Alvast bedankt.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ witje:

Ik ben heus niet de slimste, want het witte naaigaren vond ik niet uit.
Binnen een minuut vond ik de fietsoptie bij routenet.nl
Startpagina, linksonderaan blauw veld, opties, onder auto kun je fiets enz. kiezen.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

He, wat slim van jou. Maar ik heb het nu dankzij jouw ook gevonden.

Die opties had ik al zien staan, maar als ik erop klikte , zag ik alleen de optie, terugweg berekenen. Nu merkte ik dus dat je dan verder naar beneden moet scrollen, om zo de fiets optie te vinden.

Super, bedankt allemaal.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag ze ook aan bij de div vvv

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heb je aan onderstaande link wel wat......

         Fietsrouteplanner Fietsersbond