he
door henderikaa May 24, 2010 om 14:23
Vrije tijd & tuin

Wespennest?

Gistermiddag had ik ineens allemaal wespen binnen (de ramen stonden dan ook open). Ik heb de ramen dicht gedaan en alle wespen met de stofzuiger opgezogen. Daarna ben ik maar eens buiten gaan kijken of ik kon zien waar ze vandaan kwamen. En jawel bij de dakgoot kropen hordes van die beestjes naar binnen en buiten. Een wespennest dus! Maar vandaag zie ik op die plek geen enkele wesp. Heb ik nu een wespennest of niet?

9365 32 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 24, 2010 om 14:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henderikaa,

Dat is best mogelijk. Even in de gaten houden de komende tijd. Activiteit is afhankelijk van de temperatuur.

Info over wespen hier

Met vr.gr..

harrie
door harrie - May 24, 2010 om 15:54
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hendrikaa

Of er een wespennest zit, kan je het beste zien kort voor zonsondergang, want dan gaan ze naar hun nest. Bij zonsopgang vliegen ze weer uit. (dat is misschien te vroeg)

Neem ingeval van een nest contact op met de gemeente of in geval van een huurwoning met de verhuurder.

Sterkte, Harrie

ba
door bachanaal - May 24, 2010 om 16:44
248 Antwoorden / 7 Vragen

ik heb eens een wespennest op het balkon gehad maar had totaal geen last van die beestjes. als je je rustig gedraagd doen ze niks.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 25, 2010 om 01:36
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Hendrikaa,

Waren het wel wespen en geen bijenzwerm?

Voor wespen is het nog veel te koud geweest om nu al tot een horde te komen.

Een bijenzwerm verdwijnt overdag vaak al binnen een paar uur. Tegen de avond willen ze wel tot de volgende dag blijven zitten, doch bij goed weer zoeken ze wel een goed plaatsje.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 25, 2010 om 02:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Hendrikaa:

Bijen, hoornaars (ook wel abusievelijk horzels genaamd) en hommels horen bij de wettelijk beschermde diersoorten. Heb je één van die beestjes in huis dan kun je ze uit zichzelf laten verdwijnen door deur of raam open te zetten. Want ze willen maar één ding: naar buiten waar het licht is, naar soortgenoten.

Wil je ze opzuigen, doe dan even een schone stofzak in de stofzuiger en zet deze op minimale zuigkracht. Dan zuig je ze op, doe de stofzak buiten uit de stofzuiger. Als een afsluitklepje in de stofzak zit, doe daar dan even een potlood of balpen tussen, dan kunnen ze er weer uit.
Zo ben je milieuvriendelijk bezig. Bijen hebben het al moeilijk genoeg.

Met wespen kun je hetzelfde doen, want die hebben ook hun nut.

H.

orgelmuts
door orgelmuts - May 25, 2010 om 13:20
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op dinsdag 25 mei 2010, 02:01]@ Hendrikaa:

Bijen, hoornaars (ook wel abusievelijk horzels genaamd) en hommels horen bij de wettelijk beschermde diersoorten. Heb je één van die beestjes in huis dan kun je ze uit zichzelf laten verdwijnen door deur of raam open te zetten. Want ze willen maar één ding: naar buiten waar het licht is, naar soortgenoten.

Wil je ze opzuigen, doe dan even een schone stofzak in de stofzuiger en zet deze op minimale zuigkracht. Dan zuig je ze op, doe de stofzak buiten uit de stofzuiger. Als een afsluitklepje in de stofzak zit, doe daar dan even een potlood of balpen tussen, dan kunnen ze er weer uit.
Zo ben je milieuvriendelijk bezig. Bijen hebben het al moeilijk genoeg.

Met wespen kun je hetzelfde doen, want die hebben ook hun nut.

H.

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

orgelmuts
door orgelmuts - May 25, 2010 om 13:27
632 Antwoorden / 58 Vragen

@hrdwererrorman

Worden wespen trouwens niet agressief als je ze opzuigt en buiten weer uit de stofzak laat? Het lijkt me niet dat ze je dankbaar zijn dat je ze buiten weer loslaat hoor......brrrrrr.

orgelmuts
door orgelmuts - May 25, 2010 om 13:30
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=bachanaal schreef op maandag 24 mei 2010, 16:44]ik heb eens een wespennest op het balkon gehad maar had totaal geen last van die beestjes. als je je rustig gedraagd doen ze niks.

Nou, ik zou het niks vinden hoor! Ik wil zelf kunnen uitmaken of ik me rustig gedraag of niet op mijn eigen balkon en niet met een schuin oogje die wespen in de gaten moeten houden.
Zodra je buiten zit met een drankje is het drama!

ma
door marwin - May 25, 2010 om 13:36
126 Antwoorden / 15 Vragen

De wespen zijn nuttig omdat ze andere insecten op eten.
Je hebt speciale paraplutjes voor je drinken en kruidnagel(olie) schijnt die beesten te verjagen...
Schreeuwen heeft geen zin, daar gaan ze niet van weg.

sa
door sanssouci - May 25, 2010 om 13:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 24 mei 2010, 14:32]Hallo henderikaa,

Dat is best mogelijk. Even in de gaten houden de komende tijd. Activiteit is afhankelijk van de temperatuur.

Info over wespen hier

Met vr.gr..vorige week was ik bezig in mijn hok en daar kwam steeds een wesp binnen. Goed rondgekeken en daar zat inderdaad een nest in opbouw. Het leek wel een omgekeerde urn. Even een tijdje e.e.a. in de gaten gehouden en toen met dikke handschoenen aan het nest weggehaald en opgeruimd. Volgens mij ben ik mooi op tijd geweest, voordat de kolonie zich zou uitbreiden. Maar wees wel voorzichtig want als er meerdere wespen zijn, kan je gemeen gestoken worden.

mi
door midas - May 25, 2010 om 13:48
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:20

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

Met zo'n naam kun je het beste voor alles binnen blijven. En niet vergeten af en toe in je broek te kijken of er wat moet worden opgeruimd. Brrrrrr.

orgelmuts
door orgelmuts - May 25, 2010 om 13:56
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=midas schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:48][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:20

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

Met zo'n naam kun je het beste voor alles binnen blijven. En niet vergeten af en toe in je broek te kijken of er wat moet worden opgeruimd. Brrrrrr.

Niks mis met mijn naam toch? En mijn broek houd ik wel opgeruimd (voor het geval er zwermen wespen op af komen)

Trouwens.....MIDAS......da's toch de grote boze wolf? ;-)

zerlina
door zerlina - May 25, 2010 om 14:47
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:56][quote=midas schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:48][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:20

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

Met zo'n naam kun je het beste voor alles binnen blijven. En niet vergeten af en toe in je broek te kijken of er wat moet worden opgeruimd. Brrrrrr.

Niks mis met mijn naam toch? En mijn broek houd ik wel opgeruimd (voor het geval er zwermen wespen op af komen)

Trouwens.....MIDAS......da's toch de grote boze wolf? ;-)

Midas was de Griekse mythologische koning die alles wat hij aanraakte in goud veranderde.
Beste Orgelmuts, gebruik ook je pc eens om b.v. wat over wespen te leren, (of over Midas)ook zij zijn beschermd. Dat wil niet zeggen dat je met een nest in je kamer moet gaan zitten, maar laat ze/haal ze op een fatsoenlijke manier weg. Vermijd dat soort uitdrukkingen als ''engerds'' en zo. Je doet ietsjes overdreven en kinderachtig aan, met alle respect voor kinderen!

orgelmuts
door orgelmuts - May 25, 2010 om 14:55
632 Antwoorden / 58 Vragen

@zerlina

Ik heb totaal niet de behoefte om iets over wespen te leren!
En je kunt wel zeggen dat het kinderachtig is om 'engerds' te zeggen, maar ik ben gewoon panisch voor wespen.
Als jij panisch voor spinnen zou zijn en het engerds noemt, zou ik ook niet zeggen dat je kinderachtig doet.
Je moet maar ergens bang voor zijn.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 25, 2010 om 15:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Marwin,

Bedankt voor het beleren van een muts die zelf niet even op internet kan kijken wat het nut van wespen is. Nu hoef ik dat gelukkig niet meer te doen.;-)

H.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 25, 2010 om 15:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ sanssouci:

Wanneer je in het prille voorjaar bij je huis een dikke wesp ziet die hout ergens vanaf knaagt, dan is dat alle kans een wespen moer die haar nest aan het bouwen is. Wanneer je haar mept heb je tegelijk zo'n 10.000 wespen gemept, want zo groot kan een nest worden. Dat wil je toch niet in je schuur, in de spouw, onder de dakpannen of anderszins in of in de directe omgeving van je huis? Dus meppen maar....

H.

orgelmuts
door orgelmuts - May 25, 2010 om 15:19
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op dinsdag 25 mei 2010, 15:01]Dag Marwin,

Bedankt voor het beleren van een muts die zelf niet even op internet kan kijken wat het nut van wespen is. Nu hoef ik dat gelukkig niet meer te doen.;-)

H.

In mijn ogen zijn wespen niet nuttig, enkel hinderlijk.
Ik voel dan ook niet totaal de behoefte om dat op internet op te gaan zoeken.
Want ook al zijn ze misschien nuttig, feit is dat ik er toch bang van blijf.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 25, 2010 om 15:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ muts:

Ja, en dat ruiken beesten. Reden voor: VAL AAN!

H.

orgelmuts
door orgelmuts - May 25, 2010 om 15:58
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op dinsdag 25 mei 2010, 15:55]@ muts:

Ja, en dat ruiken beesten. Reden voor: VAL AAN!

H.

Daarom zou ik ze ook niet op willen zuigen met de stofzuiger en ze buiten weer vrij laten, dan worden ze toch ook agressief van?

he
door henderikaa - May 25, 2010 om 20:25
19 Antwoorden / 39 Vragen

Of ze (de wespen) nu nuttig zijn of niet, ik wil ze niet in mijn spouw!!!! En het WAS dus wel een wespennest.
Vanmorgen heb ik de gemeente gebeld en die zijn vanmiddag al langs geweest. Het proffesionele oordeel: wel heel erg vroeg maar inderdaad wel een westpennest, en gelijk maar even "behandeld", wij zijn er dus vanaf.

orgelmuts
door orgelmuts - May 25, 2010 om 23:07
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=henderikaa schreef op dinsdag 25 mei 2010, 20:25]Of ze (de wespen) nu nuttig zijn of niet, ik wil ze niet in mijn spouw!!!! En het WAS dus wel een wespennest.
Vanmorgen heb ik de gemeente gebeld en die zijn vanmiddag al langs geweest. Het proffesionele oordeel: wel heel erg vroeg maar inderdaad wel een westpennest, en gelijk maar even "behandeld", wij zijn er dus vanaf.

Nou, da's mooi dat je er van af bent.
Ze mogen dr eigen van mij ook best nuttig maken, zolang het maar niet bij mij in de buurt is! ;-)
Ik wens je een fijne wesp-vrije zomer toe.

littlemissg
door littlemissg - May 26, 2010 om 08:51
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zerlina schreef op dinsdag 25 mei 2010, 14:47][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:56][quote=midas schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:48][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:20

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

Met zo'n naam kun je het beste voor alles binnen blijven. En niet vergeten af en toe in je broek te kijken of er wat moet worden opgeruimd. Brrrrrr.

Niks mis met mijn naam toch? En mijn broek houd ik wel opgeruimd (voor het geval er zwermen wespen op af komen)

Trouwens.....MIDAS......da's toch de grote boze wolf? ;-)

Midas was de Griekse mythologische koning die alles wat hij aanraakte in goud veranderde.
Beste Orgelmuts, gebruik ook je pc eens om b.v. wat over wespen te leren, (of over Midas)ook zij zijn beschermd. Dat wil niet zeggen dat je met een nest in je kamer moet gaan zitten, maar laat ze/haal ze op een fatsoenlijke manier weg. Vermijd dat soort uitdrukkingen als ''engerds'' en zo. Je doet ietsjes overdreven en kinderachtig aan, met alle respect voor kinderen!

Zo erg altijd de beterweters bij een doodnormale vraag...DJEEZZ man get a life..niet iedereen heeft verstand van dezelfde zaken als jij.

littlemissg
door littlemissg - May 26, 2010 om 08:51
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zerlina schreef op dinsdag 25 mei 2010, 14:47][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:56][quote=midas schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:48][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:20

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

Met zo'n naam kun je het beste voor alles binnen blijven. En niet vergeten af en toe in je broek te kijken of er wat moet worden opgeruimd. Brrrrrr.

Niks mis met mijn naam toch? En mijn broek houd ik wel opgeruimd (voor het geval er zwermen wespen op af komen)

Trouwens.....MIDAS......da's toch de grote boze wolf? ;-)

Midas was de Griekse mythologische koning die alles wat hij aanraakte in goud veranderde.
Beste Orgelmuts, gebruik ook je pc eens om b.v. wat over wespen te leren, (of over Midas)ook zij zijn beschermd. Dat wil niet zeggen dat je met een nest in je kamer moet gaan zitten, maar laat ze/haal ze op een fatsoenlijke manier weg. Vermijd dat soort uitdrukkingen als ''engerds'' en zo. Je doet ietsjes overdreven en kinderachtig aan, met alle respect voor kinderen!

orgelmuts
door orgelmuts - May 26, 2010 om 12:15
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=littlemissg schreef op woensdag 26 mei 2010, 08:51][quote=zerlina schreef op dinsdag 25 mei 2010, 14:47][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:56][quote=midas schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:48][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:20

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

Met zo'n naam kun je het beste voor alles binnen blijven. En niet vergeten af en toe in je broek te kijken of er wat moet worden opgeruimd. Brrrrrr.

Niks mis met mijn naam toch? En mijn broek houd ik wel opgeruimd (voor het geval er zwermen wespen op af komen)

Trouwens.....MIDAS......da's toch de grote boze wolf? ;-)

Midas was de Griekse mythologische koning die alles wat hij aanraakte in goud veranderde.
Beste Orgelmuts, gebruik ook je pc eens om b.v. wat over wespen te leren, (of over Midas)ook zij zijn beschermd. Dat wil niet zeggen dat je met een nest in je kamer moet gaan zitten, maar laat ze/haal ze op een fatsoenlijke manier weg. Vermijd dat soort uitdrukkingen als ''engerds'' en zo. Je doet ietsjes overdreven en kinderachtig aan, met alle respect voor kinderen!

Zo erg altijd de beterweters bij een doodnormale vraag...DJEEZZ man get a life..niet iedereen heeft verstand van dezelfde zaken als jij.
(of topic)
Ach ja, die mensen blijf je houden ;-)
(overigens wist ik dat van Midas ook wel hoor, maar er zijn altijd mensen die niet tegen een grapje kunnen)
Haast nog 'enger' dan wespen, daar ze ook gemene steken kunnen uitdelen.
En mijn pc gebruik ik zo goed mogelijk, ik ben er redelijk op thuis en ik kijk heel vaak op de Kassa-site omdat ik met de antwoorden goed uit de voeten kan en best veel er van opsteek.
Ook daar leer ik van.
Tja, en als er dan mensen zijn die vinden dat ik zelf maar dingen op moet zoeken.........beetje flauw.

Maar goed, ik ben blij dat ts van het wespennest af is, daar ging het tenslotte om!

littlemissg
door littlemissg - May 26, 2010 om 13:34
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 26 mei 2010, 12:15][quote=littlemissg schreef op woensdag 26 mei 2010, 08:51][quote=zerlina schreef op dinsdag 25 mei 2010, 14:47][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:56][quote=midas schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:48][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:20

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

Met zo'n naam kun je het beste voor alles binnen blijven. En niet vergeten af en toe in je broek te kijken of er wat moet worden opgeruimd. Brrrrrr.

Niks mis met mijn naam toch? En mijn broek houd ik wel opgeruimd (voor het geval er zwermen wespen op af komen)

Trouwens.....MIDAS......da's toch de grote boze wolf? ;-)

Midas was de Griekse mythologische koning die alles wat hij aanraakte in goud veranderde.
Beste Orgelmuts, gebruik ook je pc eens om b.v. wat over wespen te leren, (of over Midas)ook zij zijn beschermd. Dat wil niet zeggen dat je met een nest in je kamer moet gaan zitten, maar laat ze/haal ze op een fatsoenlijke manier weg. Vermijd dat soort uitdrukkingen als ''engerds'' en zo. Je doet ietsjes overdreven en kinderachtig aan, met alle respect voor kinderen!

Zo erg altijd de beterweters bij een doodnormale vraag...DJEEZZ man get a life..niet iedereen heeft verstand van dezelfde zaken als jij.
(of topic)
Ach ja, die mensen blijf je houden ;-)
(overigens wist ik dat van Midas ook wel hoor, maar er zijn altijd mensen die niet tegen een grapje kunnen)
Haast nog 'enger' dan wespen, daar ze ook gemene steken kunnen uitdelen.
En mijn pc gebruik ik zo goed mogelijk, ik ben er redelijk op thuis en ik kijk heel vaak op de Kassa-site omdat ik met de antwoorden goed uit de voeten kan en best veel er van opsteek.
Ook daar leer ik van.
Tja, en als er dan mensen zijn die vinden dat ik zelf maar dingen op moet zoeken.........beetje flauw.

Maar goed, ik ben blij dat ts van het wespennest af is, daar ging het tenslotte om!

'T internet blijkt dus daarom zelf een wespenest te zijn met soms wat lieve bijtje die voor honing zorgen, wespen die eng zijn en Hoornaars die voor stekelige opmerkingen zorgen :P:P:P vraagje hoe kun je die dan verwijderen :D moet je die uitroken? :)

littlemissg
door littlemissg - May 26, 2010 om 13:35
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 26 mei 2010, 12:15][quote=littlemissg schreef op woensdag 26 mei 2010, 08:51][quote=zerlina schreef op dinsdag 25 mei 2010, 14:47][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:56][quote=midas schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:48][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 25 mei 2010, 13:20

Niet om het een of ander hoor, maar waar zijn wespen nuttig voor?
Ik vind ze doodeng! En het is echt niet zo dat als je ze met rust laat, zij jou ook met rust laten.
Als ik buiten zit dan vliegen ze altijd vlak bij je hoofd, nou dan kan ik echt niet rustig blijven zitten hoor, die engerds!
Bijen zorgen in elk geval nog voor honing! (en voor bijen ben ik ook niet bang)

Met zo'n naam kun je het beste voor alles binnen blijven. En niet vergeten af en toe in je broek te kijken of er wat moet worden opgeruimd. Brrrrrr.

Niks mis met mijn naam toch? En mijn broek houd ik wel opgeruimd (voor het geval er zwermen wespen op af komen)

Trouwens.....MIDAS......da's toch de grote boze wolf? ;-)

Midas was de Griekse mythologische koning die alles wat hij aanraakte in goud veranderde.
Beste Orgelmuts, gebruik ook je pc eens om b.v. wat over wespen te leren, (of over Midas)ook zij zijn beschermd. Dat wil niet zeggen dat je met een nest in je kamer moet gaan zitten, maar laat ze/haal ze op een fatsoenlijke manier weg. Vermijd dat soort uitdrukkingen als ''engerds'' en zo. Je doet ietsjes overdreven en kinderachtig aan, met alle respect voor kinderen!

Zo erg altijd de beterweters bij een doodnormale vraag...DJEEZZ man get a life..niet iedereen heeft verstand van dezelfde zaken als jij.
(of topic)
Ach ja, die mensen blijf je houden ;-)
(overigens wist ik dat van Midas ook wel hoor, maar er zijn altijd mensen die niet tegen een grapje kunnen)
Haast nog 'enger' dan wespen, daar ze ook gemene steken kunnen uitdelen.
En mijn pc gebruik ik zo goed mogelijk, ik ben er redelijk op thuis en ik kijk heel vaak op de Kassa-site omdat ik met de antwoorden goed uit de voeten kan en best veel er van opsteek.
Ook daar leer ik van.
Tja, en als er dan mensen zijn die vinden dat ik zelf maar dingen op moet zoeken.........beetje flauw.

Maar goed, ik ben blij dat ts van het wespennest af is, daar ging het tenslotte om!

littlemissg
door littlemissg - May 26, 2010 om 13:43
44 Antwoorden / 1 Vragen

En trouwens Midas is een grote boze wolf, wie leest de Donald Duck tegenwoordig nou nie :D

orgelmuts
door orgelmuts - May 26, 2010 om 14:32
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=littlemissg schreef op woensdag 26 mei 2010, 13:43]En trouwens Midas is een grote boze wolf, wie leest de Donald Duck tegenwoordig nou nie :D
(of topic)
Ik mag jou wel, littlemissg! Hahaha.
Hoog tijd dat er een 'uitrookknop' op de computer komt, nou ja, anders gewoon 'deleten'

Groet, Wilma.

littlemissg
door littlemissg - May 26, 2010 om 14:37
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 26 mei 2010, 14:32][quote=littlemissg schreef op woensdag 26 mei 2010, 13:43]En trouwens Midas is een grote boze wolf, wie leest de Donald Duck tegenwoordig nou nie :D
(of topic)
Ik mag jou wel, littlemissg! Hahaha.
Hoog tijd dat er een 'uitrookknop' op de computer komt, nou ja, anders gewoon 'deleten'

Groet, Wilma.

Ghehehe ThankQ Wilma, mischien is da een goed ID voor een volgende vraag ...of iemand weet of er al een PC bestaat met een uitrookknop of er 1 uit kan vinden, er zal best een hoornaar zijn die daar weer iets op weet :D

ma
door marwin - May 26, 2010 om 15:22
126 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien een gekke vraag, maar waarom geen muggenhor voor je raam. Wij wonen aan het water en hebben voor ieder raam een hor

orgelmuts
door orgelmuts - May 26, 2010 om 16:55
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=marwin schreef op woensdag 26 mei 2010, 15:22]Misschien een gekke vraag, maar waarom geen muggenhor voor je raam. Wij wonen aan het water en hebben voor ieder raam een hor

Dat houd de beestjes wel buiten, maar dan nog is het niet plezierig om een wespennest aan je dakgoot te hebben hangen en kun je dat maar beter weg (laten) halen.

orgelmuts
door orgelmuts - May 26, 2010 om 16:57
632 Antwoorden / 58 Vragen

@marwin,

Trouwens, m.i. kan dit topic worden gesloten, aangezien ts al maatregelen heeft genomen en haar vraag beantwoord is.