do
door dopey Aug 9, 2005 om 15:15
Vrije tijd & tuin

Wilgenmatten, ongedierte?

Ik wil mijn balkon helemaal op knappen en nu wil ik hierbij ook gebruik maken van wilgenmatten of rietmatten. Ik wil namelijk een zo natuurlijk mogelijk effect krijgen.

Is het waar dat er hier veel ongedierte op af komen? Ik heb namelijk een smal balkon en dadelijk zit heel mijn huis onder de ongedierte.

4727 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat is niet waar. Wel als de matten gaan rotten. (vocht)

Groeten Niertje

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dopey,Misschien nog niet aangedacht maar dit is ook  We komen klimop in de tuin in drie verschijningsvormen tegen: als klimmer in bomen of tegen muren, als bodembedekkend gewas en als bloeiend struikje. De laatste tijd is er ook een toepassing op de markt gekomen die erop gericht is snel een afscheiding te plaatsen als alternatief van de schutting of hagen. Deze klimop wordt in langgerekte bakken aangevoerd en is al tot een hoogte van ca. 1,5 meter opgekweekt. Tevens kunnen deze bakken op balkons worden geplaatst.De Hydra is uitermate geschikt voor dit doel Fred.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan. Maar dan woord het balkon nog smaler.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het voordeel van dit systeem is dat het op langere termijn middels onderhoud beheersbaar is .terwijl wilgenmatten en vooral rietmatten (wind) kwetsbaar zijn.Dat de aanwezigheid van natuurlijk materiaal op een balkon een toename betekent van insecten(geen ongedierte) kan je verwachten maar zijn dan o.a de vogels voor om je te helpen,succes .Fred

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar het balkon woord wel smaler. En dat met die insekten dat valt ook wel mee.:-(

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dopey,

Ik weet niet wat jij onder ongedierte verstaat, maar in principe krijg je niet meer of minder last. Wat Fred ook zegt, kijk wel uit met de wind en zet de matten stevig vast. Eventueel vocht dat achter de matten kruipt kan pissebedden geven, maar die zitten ook onder een stenen pot.

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zij ik al brynnar:-(

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan, maar absoluut niemand neemt jou nog serieus, dus ik steun je hierbij een beetje als backup.

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb er weer 10 bij. Dus niemand is overdreefen .

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

niertje
Vragen: 0
Antwoorden: 51
Score: 30

Reactie: wekelijks bijvullen, Intergas ketel van 200009-08-05
Hee Frank alles goed?

reageren
Ik heb het gezien :-)

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het waren de punten waard.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ongedierte is misschien niet het juiste woord. ik bedoel gewoon alles wat je liever niet in je huis hebt. Veel meer vliegen, mieren etc. Ik wil hem plaatsen tegen het hekwerk, dus het zal wel wind vangen, maar dat zou ik kunnen verhelpen met hem goed te bevestigen op diverse plaatsen.

Wat is er dan aan te raden, wilgenmatten of rietmatten?

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou dan kiezen voor wilgenmatten. Deze zijn 1 laag dik. Rietmatten zijn dikker en hiertussen kunnen makkelijker insecten nestelen. Ook zijn wilgenmatten duurzamer. Een beetje wind en je rietmat ligt aan vellen.

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou riet nemen, vind ik persoonlijk mooier.En houd meer wind tegen.

Gr, Niertje

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 08:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Dopey,

Ik ga ervan uit dat je over voldoende inzicht beschikt om het kaf van het koren te scheiden in deze antwoorden.

Brynnar