st
door stiel Aug 2, 2010 om 15:32
Vrije tijd & tuin

WK voetbal wel of niet ?

Het WK voetbal is er voor het publiek . Maar veel mensen willen onder deze omstandigheden geen WK in Nederland . Dus wel of geen WK organiseren ?

540 10 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Aug 2, 2010 om 16:12
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Nog beter voorstel: afschaffen. Kost alleen maar heel veel geld, je schuift geld naar een zeer select gezelschap dat toch al genoeg heeft en levert weinig anders dan ellende en ergernis op. Waar willen ze dat houden? In de grote steden die toch al niet bereikbaar zijn. De tijd dat voetbal voor het publiek was, is al heel lang achterons. Dat is met de invoering van betaald voetbal verdwenen.

vladja
door vladja - Aug 2, 2010 om 16:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Geen. Kost bakken vol met geld, want de winsten worden door Blatter achterovergedrukt. Miljoenen uitgeven aan stadions (zie eisen aan Zuid-Afrika), politie-inzet (hebben geen tijd meer om de zaken van de burgers te behandelen), etc.

Er gelden tijdelijk de wetten van Blatter/FIFA. Daarover zijn nu al toezeggingen gedaan, zoals geen belastingafdracht, reclameverboden (omwonende moeten zich aanpassen en worden op kosten gejaagd), wat Nederlandse wetgeving wordt even terzijde geschoven, wegafzetting omdat Blatter er langs moet, etc.

Het geld kan beter voor andere dringende zaken gebruikt worden: onderwijs, handen aan het bed (en gelijk al vergaderende managers eruit), opsporing en handhaving politie (en niet de bekeuringsquota halen), etc.

Voetbal is voor het publiek????? Die kunnen de toegangskaarten niet betalen. Voetbal is alleen voor de bobo's en aanverwanten, sponsors, miljoenen verdienende voetballers, waarvan een aantal nog te beroerd/stom is om het Wilhelmus mee te zingen (maar wel even vangen), etc.

Laat een ander land daar maar intrappen. We kunnen het geld wel beter gebruiken. Promotie voor Nederland? Wat gaat er in beeld gebracht worden buiten de wedstrijden? Echt geen klompen (wie loopt daar nog op), tulpen (die zijn uitgebloeid) en misschien een windmolen, maar wel de rosse buurt, de coffeeshops, euthanasie- en abortusbeleid, etc. Maar dat is al lang bekend.

Vladja

de motormuis
door de motormuis - Aug 2, 2010 om 17:01
598 Antwoorden / 13 Vragen

Geen WK in Nederland.
Kost bakken vol geld, verdwijnt in de zakken van enkele partijen die toch al geld genoeg hebben.
De gewone burger schiet er niets mee op.
Sterker nog kost hem alleen maar geld.
Dus niet doen.

an
door anicu - Aug 3, 2010 om 00:12
110 Antwoorden / 0 Vragen

Er stond vandaag een stukje in De Stentor.

In het gunstigste geval kost het Nederland maar 155 miljoen euro. Daarnaast moeten de snelwegen zo gemaakt worden, dat de sporters en vooral Bobo's permanent kunnen rijden (aparte banen dus), geen reclame binnen 2 kilometer rond de stadions behalve van de sponsor (dan kun je als café in de buurt je reclame eraf slopen!).

Dit soort eisen stelt de Fifa. Nee, geen WK in de Benelux wat mij betreft. En oprotten met die "sportieve" voetballers. Ga maar eens werken in de zorg: dan leer je wat werken is en hoe er gedacht wordt in Nederland.

freya
door freya - Aug 10, 2010 om 21:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb maar één woord over voor die 'wurg'praktijken van de Fifa:

Witteboordenmaffia!

Wat mij betreft géén WK voetbal in Nederland.

melomaan
door melomaan - Aug 10, 2010 om 21:46
157 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben een voetballiefhebber, maar wat mij betreft geen WK in Nederland.
De buitenproportionele eisen die de FIFA aan het organiserende land stelt zijn m.i. onacceptabel. Daarnaast kost het hoogst waarschijnlijk veel meer geld dan dat het oplevert en dat in een tijd dat er veel bezuinigd moet worden.

la
door lapto - Aug 11, 2010 om 12:49
53 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind eigenlijk dat hiervoor een eerlijke referendum voor had moeten komen.
Dit kost zo veel geld weer en natuurlijk gaat die rekening weer naar de belasting betaler.

Het is toch van de gekke dat er zoveel miljard bespaart moet worden maar dit moet allemaal kunnen.
Dan ook de toegangkaarten belasting vrij dus hier word niets op verdient terwijl dit juist goede inkomste moeten zijn.

Dan nog het probleem dat eerder is genoemt ook dat alle reclame in een bepaalde straal niet aanwezig mag zijn.

Wat dat betreft ben ik het voor de volle 100% met jullie eens.

GEEN WK IN NEDERLAND !!!!!
Greetings lapto

tdehond
door tdehond - Aug 11, 2010 om 16:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Geen WK in Nederland ( en België)!
Kost mucho dinero, terwijl FIFA toegezegd schijnt te zijn dat ze weinig belasting hoeven te betalen.

Dat mogen wij doen. ;)

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 11, 2010 om 17:33
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Wat mij betreft mogen ze de complete Fifa opdoeken!

inekel1953
door inekel1953 - Aug 12, 2010 om 14:00
323 Antwoorden / 2 Vragen

GEEN WK door de Fifa laten organiseren!

Met dit geld wat deze overheid in Den Haag wil stoppen in de mafiapraktijken van de Fifa, kunnen alle problemen die er in Nederland zijn worden opgelost.

* In één klap kan de crisis worden opgeheven voor elke inwoner van Nederland.
* Iedereen het recht om op 65 jarige leeftijd met pensioen te gaan.
* Betere zorg voor ouderen, zieken en gehandicapten.
* Meer blauw op straat, zodat de politie de veiligheid van de burgers beter kan waarborgen.
* Voedselbanken kunnen verdwijnen, door de echte minima een redelijk inkomen te verzorgen voor hen die niet anders kunnen.
* Een goed wegennet, zodat er minder files zullen zijn.
* Subsidie geven aan de kleine ondernemers die door de crisis kunnen leven i.p.v. overleven.
* Beter onderwijs voor de kinderen, terug naar kleinere klassen.
* Ook geld voor het bijzonder onderwijs, zodat deze kinderen niet tussen wal en schip geraken.

Dan komt het geld daar wie er recht op hebben, de inwoners van Nederland die er voor hebben gewerkt op een (meestal) eerlijke manier en er ook belansting voor hebben betaald. Het is toch niet te accpeteren dat het geld door deze Mafia praktijken, zoals nu gaat gebeuren, wordt toegestaan door de overheid?!

M. vr. gr.,
Ineke L