hi
door hintveld Nov 15, 2023 om 11:42
Vrije tijd & tuin

Zijn 30 jaar oude kadastergegevens op te vragen?

Wij zijn in 1985 in onze huurwoning komen wonen. Het is een blok van 29 woningen met van de tegenoverliggende woningen de tuinen tegen elkaar.
Tussen de woningen loopt een steeg waarvan in de loop der tijd de twee middelste woningen de helft van de steeg erbij hebben gekregen. De steeg is dus nu onderbroken en er is dus geen vrije doorgang meer. Nu willen we graag weten hoe de situatie vóór de afsluiting was.
Weet iemand of dat nog in te zien is?

3052 5 Rapporteer
ju
door juliomariner - Nov 15, 2023 om 11:45
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Zeer waarschijnlijk zijn deze gegevens inderdaad nog bij het Kadaster opbvraagbaar. En anders misschien bij de gemeente?

sira
door sira - Nov 15, 2023 om 11:47
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Of bij de WBV, want u huurt.

ne
door neodutchio - Nov 15, 2023 om 12:05
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als het allemaal huurwoningen zijn is het maar de vraag of er iets te vinden is. Bij huurwoningen is het namelijk 1 perceel waar de eigenaar de grenzen per tuin aangeeft.

Ook is van belang wat de afspraken waren. Vaak is een steeg/brandgang een doorgang voor aangrenzende percelen waarbij elke woningeigenaar voor een gedeelte eigenaar is. Deze afspraken moeten dan bekend zijn bij het kadaster.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2023 om 12:47
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u die vraag het beste kunt stellen aan het Kadaster en zie dan: https://www.kadaster.nl/over-ons/het-kadaster/contact/bezoekadressen.

Ga wel na wat uw doel is omdat indien het iets is dat u bezwaard er sprake zal zijn van verjaring.

mahadma
door mahadma - Nov 15, 2023 om 15:07
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik hoor bij de rijdende rechter dat er kadaster gegevens vanuit de tijd van Napoleon in gebruik zijn nog, denk ik dat die gegevens er wel zijn.
U heeft 1 groot probleem, u huurt! en dan is het een groot kavel en dat is door de eigenaar/verhuurder bepaald wie wat en hoe.
U kunt zich de moeite besparen omdat het een tuingrens is.