nb
door nbw May 31, 2011 om 02:40
Vrije tijd & tuin

Zomerpauze op TV

Kassa en Radar zijn voorlopig uit de lucht. Het is niet meer interessant genoeg voor de reclameblokken deze programma's in de lucht te houden. Hun bestaansreden zijn eigenlijk simpel namelijk de consument te helpen en te informeren. Echter in de zomerpauze is dat niet nodig. Dan is er weliswaar net zoveel leed echter dan betalen de verzorgers van dit leed te weinig in de blokken opdat we niet genoeg kijken..

En voor een halfuurtje per week a 20 x keer balkenende totaal.

Ik snap het niet.

693 17 Rapporteer

börgemeister
door börgemeister - May 31, 2011 om 03:25
506 Antwoorden / 25 Vragen

Het is 'Komkommertijd' met een Spaans verdacht EHEC-bactérie!

Vanaf 3 september a.s. is het weer 'Kwamkammertijd' voorbij. Dus nog ruim 3 maandjes slapen.

Eigenlijk zou deze discussie geloten moeten worden daar het niet-direct om een consumentenprobleem gaat.

vladja
door vladja - May 31, 2011 om 09:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat heeft niets met reclameblokken te maken. Die blijven gewoon uitgezonden worden. Alleen nu rond de herhaling van de herhaling van de herhaling.

Vladja

birdies
door birdies - May 31, 2011 om 10:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

De laatste jaren duurt het zomerseizoen niet 2 maanden, maar 4 maanden. Ach, lekker zo door gaan, dan zullen zeker de publieke omroepen - waar nu hoofdzakelijk alleen nog de ouderen naar kijken - op kunnen doeken.

valerius-2
door valerius-2 - May 31, 2011 om 12:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als je dan toch op de hoogte wilt blijven neem je toch de nieuwsbrieven van kassa radar in je email op.

nb
door nbw - Jun 1, 2011 om 02:37
521 Antwoorden / 24 Vragen

Allemaal vervelende duimen. Ik oordeel niet echter constateer enkel.Blijkbaar is het voor programmamakers nodig 4 maanden zomerpauze in te lassen totdat het interessant genoeg is weer op de buis te verschijnen.

Dat kan enkel en alleen maar betekenen dat kijkcijfers bepalen en nog erger het verkopen van blokken voor na en tussentijds financieren waardoor onafhankelijk kritisch consumententv ongeloofwaardig is . Nogmaals tijdens de zomerslaap stopt het consumentenleed niet.

Nog 1 voorbeeld. De Belbus en de Douche koud of warm. Leuk item en een trekkertje voor de kijker. Men kiest niet op ernst tussen 10 duizenden applicanten maar voor het gemak en simpelheid en bereidwilligheid mee te doen op tv te komen.

Ben ik de enige die oplet?

loreleigil
door loreleigil - Jun 2, 2011 om 10:18
678 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, u bent een van de weinigen die het zo opvat denk ik. Zoals al gezegd is, wordt er ook in de zomer reclame uitgezonden, dus het ligt echt niet aan de bedrijven die de reclame betalen dat Radar en Kassa! in de zomer niet op de buis zijn. Zij zullen echt niet stellen 'Wij willen in de zomer ongegeneerd klanten een oor aannaaien, dus moeten die consumentenprogramma's maar even van de buis!'. Denk er ook eens bij na, hoe veel werk die uitzendingen zijn. Er zijn voltallige redacties die werken aan de uitzendingen. Denkt u dat die mensen in de zomer 1. niet met vakantie gaan en 2. niet net zo hard werken aan de inhoud van de komende uitzendingen? Ik ken toevallig iemand in die branche en die werkt zich het ape@#*$&. Ook in de zomer voor en na haar vakantie. Die redacties hebben echt veel werk om handen. Ga enkel maar na wat een werk het is om alle brieven, mails en telefoontjes van kijkers met tips, klachten en ideeën af te handelen. Daar moeten de 'goede' onderwerpen weer uit gevist worden, worden nagetrokken en er moeten dan schema's gemaakt worden voor onderwerpen voor komende uitzendingen. Kijkerspanels moeten worden benaderd, er moet hoor en wederhoor worden gepleegd... Bij een TV programma maken komt heel veel kijken, zeker als het programma's betreft die bedrijven bekritiseren. Dan zit je weer met de juridische aspecten. Het moet dus solide, gedegen en juridisch goed doortimmerd worden en dat kost tijd. In weken dat er elke week een nieuwe uitzending is, is het nog drukker. Er komen dan meer brieven, mails en telefoontjes binnen en de laatste hand moet aan de komende uitzending worden gelegd. Als zij 40/50 uitzendingen per jaar zouden moeten maken, worden ze én compleet gek van de hoeveelheid werk die moet worden verzet, en zal het aanbod van onderwerpen sneller opdrogen en minder gevarieërd worden.

rj
door rjw - Jun 2, 2011 om 17:12
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Dat programma's nu niet worden uitgezonden wil natuurlijk niet zeggen dat er niet wordt gewerkt. Voorbereidingen voor het volgende seizoen moeten immers ook worden gedaan. Een programma komt niet zomaar uit de lucht vallen.

nb
door nbw - Jun 4, 2011 om 02:51
521 Antwoorden / 24 Vragen

Kortom gaat niet over het leed maar over kijkcijfers en bestaansrecht . En lorelei wordt aub wakker want denk je nou echt dat vara kassa medewerkers al die duizenden mails/post en berichten zelf behandelen terwijl de gehele redactie van Kassa maar uit 15 mensen bestaat! Het bulkwerk wordt uitbesteedt. Net zoals dit speeltje.

De meest actieve consumentencommunity van nederland. Wordt aub toch eens wakker.

ca
door casuarisvogel - Jun 4, 2011 om 14:03
50 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk is dit wel een consumenten onderwerp. We zijn toch allemaal consument van het TV aanbod, zelfs als je daar helemaal niet naar kijkt. We betalen er via de belasting allemaal aan mee.

De lange pauzes in de programmering vallen mij ook op. Als de kamer weer eens op reces is, nemen ook de actualiteiten programma's vakantie. In de steeds langer durende zomer programmering worden vooral herhalingen uitgezonden. Maar ook in de winterperiode krijgen we steeds meer herhalingen voorgeschoteld.

Met reclame heeft dat waarschijnlijk toch niet veel te maken. Die draait 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar, gestaag door. Reclame is de constante factor in ons omroep bestel.

rj
door rjw - Jun 4, 2011 om 19:08
3269 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=casuarisvogel schreef op zaterdag 4 jun 2011, 14:03]

Met reclame heeft dat waarschijnlijk toch niet veel te maken. Die draait 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar, gestaag door. Reclame is de constante factor in ons omroep bestel.

In de zomer zijn er minder kijkers dus lagere reclametarieven en dus minder inkomsten voor de omroepen....

nb
door nbw - Jun 6, 2011 om 02:42
521 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=rjw schreef op zaterdag 4 jun 2011, 19:08][quote=casuarisvogel schreef op zaterdag 4 jun 2011, 14:03]

Met reclame heeft dat waarschijnlijk toch niet veel te maken. Die draait 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar, gestaag door. Reclame is de constante factor in ons omroep bestel.

In de zomer zijn er minder kijkers dus lagere reclametarieven en dus minder inkomsten voor de omroepen....

Dus gaan we in die tijd op recess! Je bevestigd exact wat ik bedoel.

rj
door rjw - Jun 6, 2011 om 13:35
3269 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nbw schreef op maandag 6 jun 2011, 02:42][quote=rjw schreef op zaterdag 4 jun 2011, 19:08][quote=casuarisvogel schreef op zaterdag 4 jun 2011, 14:03]

Met reclame heeft dat waarschijnlijk toch niet veel te maken. Die draait 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar, gestaag door. Reclame is de constante factor in ons omroep bestel.

In de zomer zijn er minder kijkers dus lagere reclametarieven en dus minder inkomsten voor de omroepen....

Dus gaan we in die tijd op recess! Je bevestigd exact wat ik bedoel.

Op zich logisch lijkt me. Bij mij op het werk gaan we in de zomerperiode ook geen marketing events bij onze klanten organiseren. We bereiden ze wel voor om uit te voeren zodra de belangrijk(st)e mensen bij de klant weer terug zijn.

ca
door casuarisvogel - Jun 6, 2011 om 17:08
50 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk niet dat er iemand klaagt over een gebrek aan reclametijd. Wel over de zomerprogrammering van de TV zendgemachtigden, die worden betaald uit ons belastinggeld. De reclame is een bijverdienste en mag geen invloed hebben op de programmering.

mhofman
door mhofman - Jun 7, 2011 om 18:34
530 Antwoorden / 93 Vragen

Als er geen reclame meer zou zijn minstens de helft van de progammas van de buis.En zomers mindere progammas dan in de winter ik vind het vaak al komkommertijd.Maakt niet uit of het zomer is of winter.En mensen moeten zo nu en dan wel op vakantie en daarna weer progama opnemen dat kost tijd.Lees eens een boek ook erg leuk!!

ca
door casuarisvogel - Jun 8, 2011 om 18:11
50 Antwoorden / 4 Vragen

TV was ooit "het venster op de wereld". Er is nu zo veel meer aan informatie en communicatie middelen. De krant wordt steeds minder verkocht en de TV wordt al een achterhaald medium. Natuurlijk kun je wat anders doen dan TV klijken. Maar die TV zendtijd heeft iedereen al verplicht via de belastingen betaald. Je hebt daarin geen keuze. Waarom zou iemand geen kritiek kunnen hebben op een artikel dat je verplicht bent te kopen?

Vakantie heeft een winkelbediende ook. Toch blijft de winkel het hele jaar open, omdat er meer dan 1 persoon werkt. Zo kunnen de TV bedienden ook hun vakanties onderling op elkaar afstemmen.

empyria
door empyria - Jun 8, 2011 om 19:38
504 Antwoorden / 3 Vragen

Zoiets als: 2 maanden geen Kassa maar dan wel Radar en daarna 2 maanden geen Radar maar wel Kassa.

ca
door casuarisvogel - Jun 12, 2011 om 11:59
50 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=empyria schreef op woensdag 8 jun 2011, 19:38]Zoiets als: 2 maanden geen Kassa maar dan wel Radar en daarna 2 maanden geen Radar maar wel Kassa.

Ja, dat zou kunnen.

Of: afwisselende redactieleden, presentatoren, cameraploeg leden, die omdebeurt met vakantie, ziekte- en zwangerschapsverlof en dergelijke gaan. Net zoals dat in andere bedrijven gaat.