Mr
door MrMancunian Nov 9, 2017 om 08:22
Winkels & webshops

5 pakketten van H&M ontvangen met andere naam. H&M weigert ze te komen ophalen.

Afgelopen zaterdag vond ik een briefje in de bus dat er 's middags 5 pakketten bij de buren waren afgeleverd. 's Avonds waren de buren niet thuis, waardoor ik ze toen niet heb kunnen ophalen. Op zondagochtend, 8:30 uur, stond er een jongedame aan de deur met de mededeling dat er 5 pakketjes van H&M bij mij afgeleverd waren en dat die verkeerd bezorgd waren. Of ze ze mee mocht nemen. Ik had de pakketten nog niet in huis en ik was niet gecharmeerd van het tijdstip waarop ze aanbelde, dus ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze weg moest gaan. Maandagavond heb ik de pakketten bij de buren opgehaald, en wat bleek, ze waren gericht aan 5 verschillende mensen, maar wel allemaal op mijn adres. Toen snapte ik opeens ook wat de jongedame zondagochtend kwam doen en wat er aan de hand was: pakketfraude.

Dinsdagochtend heb ik contact met H&M opgenomen en werd er gezegd dat ik de pakketten terug moest sturen, omdat de facturen anders zouden blijven komen. De accounts werden wel geblokkeerd. Nu zijn het niet 5 kleine pakketjes, dus ik heb aangegeven dat ik verwacht dat H&M een bezorger stuurt om de pakketten hier op te halen. Het zijn niet mijn pakketten, ik heb geen enkele overeenkomst met H&M gesloten en ik heb geen bezorgdienst. Daarop werd me verteld dat ze daar niet aan kunnen beginnen en dat ik dat dan uiteindelijk maar aan het incassobureau moest uitleggen als het zover kwam. Ik heb gezegd dat ik dat een vreemde reactie vond en dat ik het raar vind dat ik moeite moet doen en kosten moet maken (telefoonkosten, benzine) om een probleem op te lossen waar ik absoluut niet om heb gevraagd. De kosten, zo werd mij verteld, mocht ik declareren door een account op de website aan te maken en zodoende krediet te krijgen om producten bij H&M te kopen. Dat lijkt me helemaal de omgekeerde wereld! Maandagavond kreeg mijn vrouw hetzelfde te horen toen zij hierover belde.

Dinsdagavond stond de jongedame in kwestie weer voor de deur. Ze vertelde dat haar dochter de pakketten per ongeluk op het verkeerde adres had laten bezorgen en over de verschillende namen verklaarde ze dat ze de pakketten weg ging geven aan familie. Ik hoefde me geen zorgen te maken, want het was met cadeaukaarten betaald. U heeft inmiddels wel begrepen dat ik Gekke Gerrit niet ben; ik heb haar verteld dat de pakketten weg zijn gebracht en dat ze hier dus niet meer zijn. Van haar gaan we dus waarschijnlijk niets meer horen.

Ik heb m'n klacht nogmaals bij H&M neergelegd, nu via Facebook, en ik werd wederom teruggebeld door een medewerker die vertelde dat er geen enkele andere mogelijkheid was dan de pakketten via PostNL terug te sturen. Ze hadden geen contract voor een ophaaldienst, dus ze konden niets voor me doen. Er werd nogmaals op gewezen dat ik facturen en aanmaningen zou blijven krijgen en dat ik het dan uiteindelijk maar aan het incassobureau moest uitleggen.

We hebben nu 3 keer contact gezocht met H&M hierover en 3 keer krijgen we hetzelfde verhaal. Ik ben van mening dat we redelijkerwijs genoeg hebben gedaan om het probleem voor ze op te lossen, maar er is geen enkele bewegingsruimte bij hen. Sta ik in mijn recht als ik het hierbij laat en de pakketten ongeopend opberg in de kelder, totdat ze het komen halen?

10576 19 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 9, 2017 om 08:31
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MrMancunian:,

H&M is aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar een klacht , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

panter22
door panter22 - Nov 9, 2017 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een gedoe allemaal. In de tijd van de contacten met H&M had je de pakketten wel 10 keer naar een Post.nl punt kunnen brengen.Lever de pakketten alsnog in als je naar de supermarkt gaat. Daar is meestal wel zo'n punt.
Vraag wel om een bevestigingsbonnetje en bewaar dat goed.
Doe je dat niet, dan krijg je incassobrieven of nog erger op den duur een deurwaarder aan de deur.
Misschien vind je dat wel spannend, dan laat het het zo.

Je kunt het pakket gratis verzenden:

In elk pakket zit een sticker met het retouradres. Mocht je deze niet meer hebben, dan kun je onderstaand retouradres en antwoordnummer op je pakket vermelden.

H&M Retourservice
Antwoordnummer 54060
5004 VB Tilburg

hutch
door hutch - Nov 9, 2017 om 08:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In uw geval zou ik ook die pakketjes zelf weg gebracht hebben naar een PostNL pakketpunt, maar dan meer om reden dat hier mogelijk (!) sprake kan zijn van oplichting dan wel poging daartoe.

Mocht die 'jongedame' weer aan de deur komen, zou ik (...) haar vragen om een legitimatiebewijs, deze vast houden en terplekke onmiddellijk de politie bellen. Als er niets aan de hand is zal die 'jongedame' dit niet erg vinden. Als zij stampij gaat maken, weet u meteen dat het dus goed fout is. Het is namelijk wel heel erg vreemd 5 pakketjes met 5 verschillende namen en dan 'per ongeluk' (ammehoela!) op uw adres laten bezorgen. Dit is een heel bekende oplichterstruc.

"Er werd nogmaals op gewezen dat ik facturen en aanmaningen zou blijven krijgen en dat ik het dan uiteindelijk maar aan het incassobureau moest uitleggen."
Daarbij staat zij ook nog eens glashard te liegen. Hoezo betaald met cadeaukaarten??

De keus is aan u........ In ieder geval sterkte verder.

Gr
door Grunn1 - Nov 9, 2017 om 09:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je bent misschien van mening dat je redelijkerwijs genoeg hebt gedaan echter de meeste webwinkels hebben geen eigen bezorgdienst en zullen de pakketten niet bij je opgehaald gaan worden. Het lijkt mij een kleine moeite om ze weg te brengen en zeker minder moeite dan inmiddels al meerdere keren contact te hebben gezocht met H&M.

ne
door neodutchio - Nov 9, 2017 om 09:17
5163 Antwoorden / 12 Vragen

In je recht staan en dwars liggen is maar en dun lijntje. Iemand probeert u op te lichten en gelukkig bent u slim genoeg om er niet in te trappen. H&M en u zouden beiden gedupeerd worden. Hoe moeilijk is het dan om even die pakken naar een PostNL punt te brengen waar ze gratis terug gestuurd kunnen worden. Inderdaad, u hebt er niet om gevraagd, maar H&M heeft ook niet gevraagd im besodemietert te worden. U moet wel heel veel tijd over hebben aangezien het blijven reageren, dwars liggen, eissen stellen en straks gedonder met een incassobureau kost veel meer tijd dan even de pakjes wegbrengen.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2017 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hele vervelende zaak, maar u hebt H M  wel behoed voor een flink verlies. Persoonlijk vind ik dat zij heel horkerig reageren en er zich met een jantje-van-leiden van afmaken. Zij kunnen niet van iemand verlangen dat die persoon vijf grote pakketten op zijn rug neemt om die ergens bij de post af te gaan geven. En dan nog de bedreiging dat u het moet uitzoeken met het incassobureau.

Zij hebben geen contract voor een ophaaldienst, maar u bent verdikkeme geen bezorgdienst.

Ik zou ze in de kelder zetten en dan klaar.

stuur deze link maar naar H M dan weten ze wat ze kunnen doen

https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/pakket-versturen/retouren/retouren-thuis-ophalen/

aurora1
door aurora1 - Nov 9, 2017 om 09:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom doet u zo dwars en ingewikkeld?
U verdoet uw tijd en andermans tijd en had al lang heel eenvoudig die pakjes naar een pakketpunt kunnen brengen.
En u bent Gekke Gerritje niet zoals u zegt, dus u had ook adres en legitimatie van de "jongedame" kunnen vragen en aangifte van fraude kunnen doen.
Vraag anders nog eens de Consumentenbond om advies.

AWYeah28
door AWYeah28 - Nov 9, 2017 om 09:53
355 Antwoorden / Vragen

Beste Mr. Mancunian,

Wat een nare situatie. Natuurlijk bent u niet verplicht om de pakketten naar het postkantoor te brengen. H&M kan dreigen met een incassobureau zoveel ze willen: u hebt niets besteld en nergens voor getekend.

Als u de mogelijkheid hebt de pakketten weg te brengen maakt u de zaak wel een stuk makkelijker voor iedereen, maar ik kan me uitstekend voorstellen dat dit geen kleine moeite is. Attendeert u H&M daarom eens op de Online Verzendservice van PostNL. Met die dienst kan H&M de pakketten bij u laten ophalen zodat u er niet de deur voor uit hoeft. H&M heeft daar geen contract voor nodig en kan er gewoon eenmalig gebruik van maken. Doet u dit wel schriftelijk of digitaal, zodat u achteraf altijd aan kunt tonen hoeveel moeite u hebt gedaan om H&M te helpen, in het bijzondere geval dat er iemand vragen bij u komt stellen.

Succes!

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 09:56
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Niet verplicht, maar het zou wel netjes zijn.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 9, 2017 om 10:24
355 Antwoorden / Vragen

@NeoDutchio: Ik ben het eens met uw standpunt, maar als het vijf grote pakketten zijn gaat het wel erg ver om van iemand die niets heeft bijgedragen aan het ontstaan van de situatie te eisen bij te dragen aan de oplossing. Het gaat al helemaal te ver om het woord "incassobureau" in de mond te nemen bij iemand die keurig contact opneemt om te attenderen op mogelijk misbruik.

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 10:32
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Gezien de halstarrigheid van de ts kan ik mij voorstellen dat als deze de pakken niet wilt terug sturen dat er inderdaad het woord incassobureau gevallen is. Ts heeft een auto en zal ongetwijfeld soms wel eens boodschappen moeten doen. Elk winkelcentrum en zelfs ook vele supermarkten hebben een PostNL punt, dus hoeveel moeite is het dan om het even weg te brengen?

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 9, 2017 om 11:52
355 Antwoorden / Vragen

Het gaat er m.i. niet om of het nu veel of weinig moeite is, het gaat er om dat TS op geen enkele manier verplicht is medewerking te verlenen. Als H&M het netjes vraagt mogen zij blij zijn als de pakketten naar ze worden teruggestuurd. Als er op deze dwingende manier wordt verlangd, nota bene onder dreiging van een incassobureau, dat de pakketten maar even moeten worden teruggestuurd (zoals Tijger1 verderop heel terecht aangeeft draagt TS dan ook nog de verantwoordelijkheid van de retourzending) zou ik dat ook zeker weigeren. Op dit moment betreft het een ongevraagde zending van producten en die mogen wettelijk gezien gehouden worden zonder betalingsverplichting.

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 12:16
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, het is geen ongevraagde zending. Er is een bestelling geplaatst op dit adres en dat is afgeleverd. Nogmaals, anders kan iedereen op een andere naam bestellen en hoef je nooit meer iets te betalen.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 9, 2017 om 12:27
355 Antwoorden / Vragen

"anders kan iedereen op een andere naam bestellen en hoef je nooit meer iets te betalen." Ja, dat klopt. Dat kan ook. Daarom moet een bedrijf controleren met wie er een overeenkomst aan wordt gegaan. Dat is de reden dat slechts weinig bedrijven op rekening leveren en dan meestal nog lage bedragen. En dat er meestal pas een tweede bestelling kan worden geplaatst nadat de eerste is betaald. Als de verzender een IP-adres heeft wat gekoppeld is aan het leveradres én er getekend is bij ontvangst, dán kan er misschien een zaak van worden gemaakt. Zo niet, dan gaat geen enkele rechter er in mee als de ontvanger volhoudt niets besteld te hebben. Echt niet.

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 12:33
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Een rechter gaat ook niet mee in het verhaal dat een vreemde bij je aanbelt en 5 dozen meekrijgt die zogenaamd verkeerd geleverd zijn.
Feit nu is dat er een geschil is om de dozen weer weg te krijgen bij Ts en terug te krijgen bij H&M. Daarover worden wij het niet eens.

panter22
door panter22 Nov 9, 2017 om 13:01
6599 Antwoorden / Vragen

H&H stuurt niet lukraak spullen op. Ze zijn besteld. Mogelijk op een fictieve naam en adres. Daarna kun je een verzendadres doorgeven.
Het kan dus gemakkelijk dat 5 mensen een bestelling doen en deze bij TS laten bezorgen.
Je hoeft niet direct te betalen, dus de rekening zit in het pakket.
Het pakket is afgeleverd, weliswaar eerst bij de buren, maar is bij TS terecht gekomen.
Degene op wiens naam de spullen besteld zijn, weet van niets en heeft niets ontvangen.
Dus het pakket moet nog bij TS zijn.
Gelukkig was TS alert en heeft de pakketten niet aan een onbekende meegegeven.
Had hij dat wel gedaan, wat dan?

Duidelijk is dat je zelf niets hebt besteld en een andere naam op het pakket staat. Er is dus iets verkeerd gegaan en het pakket moet terug. Dat is wat anders dan een ongevraagd pakket krijgen. Dat pakket staat wel op jouw naam,

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2017 om 10:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Er zijn mensen met echte problemen en er zijn mensen die van alles een probleem maken. U behoort tot de 2e categorie.
U komt vast binnen 14 dagen wel in de buurt can een pist NL punt. Of doet u nooit boodschappen?

simon55
door simon55 Nov 9, 2017 om 17:08
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dus de persoon zou de pakketjes naar post nl moeten brengen.
U bent echt van t padje af. Van míj kon H en M ook de klr krijgen, iemand is geen loopjongen voor ze

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 17:23
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Simon55, u maakt ook wel eens een fout. Hopelijk wordt u nooit slachtoffer van (poging tot) oplichting. In beide gevallen zal u blij zijn dat er mensen zijn die met u meedenken en mee willen helpen.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 9, 2017 om 17:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Simon ik zie het probleem niet. Iedereen komt minimaal één keer per week wel in de buurt van een supermarkt of Bruna
Wat is nou de moeite. Hebben mensen echt zo weinig tijd? Je kunt ook blij zijn dat je h&m hebt behoed voor een oplichter en ze willen ook nog eens de gemaakte kosten vergoeden, weliswaar als shoptegoed waar jezelf blij mee kan zijn of iemand blij mee kan maken.
U zegt dat ik van het padje af ben maar ik ben sociaal opgevoed en steek regelmatig tijd van mezelf in anderen. Zou u ook eens moeten proberen, geeft een goed gevoel.

el
door elfje11 - Nov 9, 2017 om 10:31
35 Antwoorden / 17 Vragen

wat ik raar vind is dat h en m zo moeilijk doet en zulke onaardige antwoorden geeft, en sommigen hierboven ook.. je hebt niks besteld en netjes gebeld. laten zij maar zorgen dat de pakketjes op worden gehaald ipv zelf voor postbode spelen. nog aardiger was geweest: bedankt voor uw moeite, we gaan actie ondernemen en u hoeft de pakketjes niet terug te brengen
ikzelf kreeg een keer 2x dezelfde bestelling, gebeld en in dit geval yves rocher vond het zo eerlijk dat ik het mocht houden.
laat je weten hoe het afloopt?

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 10:33
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Als de kosten van terug sturen niet opweegt tegen de waarde van het product zou het kunnen.

panter22
door panter22 - Nov 9, 2017 om 10:34
6599 Antwoorden / Vragen

Niet H&M, maar het was de bedoeling jullie op te lichten
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/oplichtingstrucs/item/5449/

Re
door Rebeldoom - Nov 9, 2017 om 11:21
6 Antwoorden / Vragen

Neodutchio: achtervolgt u deze meneer om hem op elk forum terecht te wijzen? En dan zeggen dat hij teveel tijd heeft. U heeft blijkbaar ook een weinig zinvollere dagbesteding dan het rondhangen op diverse fora.

Overigens vind ik dat TO groot gelijk heeft. Het is wel heel makkelijk van H&M om hun probleem het probleem van iemand anders te maken. Zover ik lees heeft TO gewoon gelijk en TO zal heus weleens bij een Post NL punt in de buurt komen, echter zou ik uit principe ook de pakketten houden totdat zij ze komen halen. Ik lees namelijk diverse vergelijkbare verhalen op internet en daaruit kun je maar 1 conclusie trekken: H&M heeft hun zaakjes niet op orde. Als iedereen als makke schapen blijft doen wat H&M vraagt, terwijl je er niks mee te maken hebt, dan zullen zij zich niet genoodzaakt voelen om dit probleem eindelijk eens aan te pakken.

TO: succes met de ‘strijd’.

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 11:32
5163 Antwoorden / 12 Vragen

H&M, en geen enkele andere webshop, kan ruiken of een bestelling wel gedaan is door de persoon op dat adres. Pakjesfraude komt veel vaker voor zoals je ook kan lezen in een link hierboven. Met pakjesfraude wordt de bewoner wel degelijk benadeeld, deze kan immers niet bewijzen niets besteld te hebben. Er is een bestelling gedaan en die is bewijsbaar afgeleverd. Juridisch zit dat goed in elkaar. Roepen dat er een andere naam gebruikt is heeft juridisch dan weer geen waarde. Heel sect gezien is er besteld, geleverd en zal er nu gebruik gemaakt moeten worden van de herroepingsrecht. Ts kan niet aantonen niets besteld te hebben, heeft verzuimd adequaat op te treden tegen de mogelijke oplichtster en heeft dus geen bewijs in handen.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 9, 2017 om 11:44
355 Antwoorden / Vragen

@NeoDutchio: TS hoeft niet te bewijzen niets besteld te hebben, H&M moet bewijzen dat TS besteld heeft en zal dat niet kunnen. Er is geleverd bij de buren, dus TS heeft eveneens niet getekend voor ontvangst. H&M kiest er voor te leveren met de mogelijkheid van betalen achteraf en heeft blijkbaar verzuimd een naam-adrescontrole te doen. Bovendien zou H&M best zelf actie hebben kunnen ondernemen toen er op vijf verschillende namen bestellingen werden geplaatst op één adres. Dat er desondanks geleverd is getuigt van weinig interesse in het voorkomen van misbruik, en als er dan ook nog eens op zo'n manier wordt gereageerd op iemand die probeert een nette oplossing te vinden, tja dan zou ik ook flink halsstarrig worden.

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 12:01
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Er is een bestelling op een bepaald adres gedaan en dat is afgeleverd. Waarom zou er bewezen moeten worden wie waar besteld heeft en waarom? Een bestelling is een geautomatiseerd systeem waar niemand zien dat er kort achter elkaar 5 dezelfde adressen voorbij komen. Een bestelling is een bestelling. In worst case scenario zou TS inderdaad de kleding afgegeven hebben en moet zich verantwoorden voor het feit dat er niet betaald is voor een bestelling op zijn adres.
Naam adres controle is ook geen mogelijkheid, zat voorbeelden waarin bewoners andere achternamen kunnen hebben als de hoofdbewoner (niet getrouwd, kind uit vorige relatie, inwonend persoon).

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 9, 2017 om 12:18
355 Antwoorden / Vragen

@NeoDutchio: https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending. Legt u me dan eens uit wat het verschil is tussen een bedrijf die ongevraagd artikelen toestuurt en beweert dat die besteld zijn (en het dus ook moet zien te bewijzen), en de situatie die hier wordt geschetst. Dat zou een mooie inkomstenbron zijn, lukraak pakketten toesturen en beweren dat ze besteld zijn. De ontvangers kunnen toch niet bewijzen dat er niets besteld is. Bij levering met betaling achteraf is het heel normaal dat dit alleen gedaan kan worden op naam van de hoofdbewoner, juist om dit soort situaties te voorkomen. Bij bedrijven zoals bijv. AfterPay wordt dit gecontroleerd en kan er niet worden besteld als de naam en het adres niet overeen komen. Als TS het pakket nu zelf had aangenomen, ondanks de verkeerde namen, dan zou er nog enige aansprakelijkheid kunnen worden betoogd, maar ook dat is in het geheel niet van toepassing.

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 12:36
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Er zit een verschil tussen een doos lukraak naar iemand opsturen en een bestelling die gedaan wordt. De buren kunnen dus ook zeggen iets ongevraagd ontvangen te hebben, want het is voor de buren.
Iemand heeft een bestelling gedaan, dus ongevraagd is het niet. Dat het op het adres van Ts geleverd is maakt niet uit, het is een geplaatste bestelling die uitgeleverd is. Er is een besteller en er is een ontvanger.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 9, 2017 om 13:02
355 Antwoorden / Vragen

Het pakket is geadresseerd aan het adres van TS, dus niet voor de buren. Natuurlijk zit er een verschil tussen bestellen of lukraak verzenden, mijn punt is dat het aantonen van dat verschil uitsluitend gedaan kan worden door de verzender. U neemt het standpunt in dat de ontvanger moet bewijzen niets besteld te hebben, maar dat is pertinent onwaar.

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 13:16
5163 Antwoorden / 12 Vragen

De verzender krijgt een bestelling binnen. Er heeft effectief ergens een persoon achter een computer gezeten en heeft een bestelling geplaatst. Een computer gaat niet vanzelf een pakbon en picklijst printen. Het is dus geen ongevraagde zending.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 9, 2017 om 13:39
355 Antwoorden / Vragen

En dus kan de verzender bewijzen dat er een bestelling is geplaatst. Als het goed is met een IP-adres eraan gekoppeld om te achterhalen vanaf welk adres dat is gebeurd.

aurora1
door aurora1 Nov 10, 2017 om 19:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig wil iedereen gelijk hebben en blijft daarom maar doordrammen....

gerbera
door gerbera - Nov 9, 2017 om 11:36
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Sta ik in mijn recht als ik het hierbij laat en de pakketten ongeopend opberg in de kelder, totdat ze het komen halen?
Of u in uw recht staat is maar de vraag, maar mocht er wat met de pakketten gebeuren in uw kelder bent u aansprakelijk voor de schade die mogelijk aan de inhoud kan onstaan. Denk b.v aan vocht. Volg de reactie van @panter22 (8.35u)en stuur de pakketten terug. Loopt u ook niet het risico problemen met incassobureau e.d. te krijgen. Zoals ik uit uw schrijven opmaak, al liggen ze maanden in uw kelder H&M komt ze niet ophalen.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2017 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men schijnt te vergeten dat de Ts bij het zelf terugsturen wel aansprakelijk is als er een of meerdere pakketten niet aankomen bij H M.

En gezien het grote aantal terechte of onterechte klachten over de post inzake zoekgeraakte pakketjes, zou ik daar zeker niet aan beginnen.

ne
door neodutchio Nov 9, 2017 om 12:02
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Bij het afgeven bij een postNL punt krijgt TS gewoon een track en trace mee.

tijger1
door tijger1 Nov 9, 2017 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, je krijgt een track and trace mee en als het pakket dan niet aankomt bij HM kan de Ts navraag gaan doen bij de Post, want hij is de “klant”. En komt het dan niet boven water, moet hij het “opnieuw sturen” of vergoeden.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 9, 2017 om 12:31
355 Antwoorden / Vragen

Ook met een Track & Tracecode zal TS een procedure moeten starten bij een zoekgeraakt pakket en is PostNL (en H&M) daar niet aansprakelijk voor. Oftewel: zal TS de waarde moeten vergoeden bij een verloren pakket. Dan zou TS eerst vooraf zwart op wit moeten krijgen van H&M dat zij de verantwoordelijkheid op zich nemen van de verzending.

Re
door Rebeldoom Nov 9, 2017 om 12:40
6 Antwoorden / Vragen

Puur uit interesse; hoe zit dat dan? H&M kan toch nergens aan afleiden dat TO degene is geweest die het bewuste pakket verstuurd heeft? TO krijgt een track & trace code mee maar hoeft nergens voor te tekenen of een ID te laten zien.

panter22
door panter22 Nov 9, 2017 om 12:48
6599 Antwoorden / Vragen

H&M heeft TS gevraagd de pakketten terug te sturen. Dat is gebeurd. Als TS een bewijs van verzending heeft gekregen, is dat voldoende.

ma
door manwijf - Nov 9, 2017 om 11:49
574 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien nog een idee om de buren te vragen niet te tekenen voor een pak(je) waarop uw naam helemaal niet staat?

pe
door pebk Nov 9, 2017 om 12:26
581 Antwoorden / 0 Vragen

De buren mogen helemaal niet tekenen voor ontvangst, tenzij de verzender dat accepteert. Een gemachtigde huisgenoot mag dat wel.
Het risico ligt dus bij de verzender; in dit geval H&M.

https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/status-en-bezorging-pakket/wie-mag-tekenen-voor-ontvangst-van-een-pakket.html

tijger1
door tijger1 Nov 9, 2017 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wie zegt dat er getekend moest worden voor die pakjes?

ma
door manwijf Nov 10, 2017 om 13:04
574 Antwoorden / 1 Vragen

Akkoord, aannemen dan.

reflecs
door reflecs - Nov 9, 2017 om 12:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft H&M voor een behoorlijke kostenpost behoed, dan mogen ze ook wel een beetje out of the box denken i.p.v. zo halsstarrig te blijven doen.

U kunt een vraag aan Consuwijzer stellen, die hebben vast wel een mooie wettekst of brief voor u:https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2017 om 12:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote @gerbera: Volg de reactie van @panter22 (8.35u)en stuur de pakketten terug. Loopt u ook niet het risico problemen met incassobureau e.d. te krijgen

Dat is wel een heel naïeve gedachte! Het is zoals @tijger1 al schrijft: als de pakketten niet aankomen bij H&M, krijgt TS alsnog de rekening gepresenteerd. Bovendien is de kans groot dat H&M de retouren niet (goed) kan verwerken, aangezien de betreffende accounts al geblokkeerd zijn.

Dat H&M zo amateuristisch is dat zij geen retouren thuis op kunnen halen, is hun probleem, niet die van TS. Ook ik zou weigeren de pakketten zelf te retourneren, mede ook gezien de flut reactie van H&M.

@TS: Volg het advies van @marita5 en vraag hun in deze kwestie te bemiddelen.

gerbera
door gerbera Nov 9, 2017 om 16:30
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Laat mij dan lekker naïef zijn, nog naïever is er vanuit te gaan dat de pakketten niet aankomen.

tijger1
door tijger1 Nov 9, 2017 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera. Er hoeft één pakket maar niet een te komen, en de Ts krijgt nog veel meer “gedoe”.

boppe1943
door boppe1943 - Nov 9, 2017 om 15:33
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Als ik u was, zou ik die pakketten gewoon terug sturen. Wat heeft u aan al dat gedoe? Wedden dat u als dank en bij wijze van excuus een prachtig bloemstuk thuis bezorgd krijgt van H & M? ;-)

tijger1
door tijger1 Nov 9, 2017 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U gelooft in sprookjes.

boppe1943
door boppe1943 Nov 9, 2017 om 17:27
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ach, u had die ;-) niet gezien.

tijger1
door tijger1 Nov 9, 2017 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, over het hoofd gezien.;-) sorry.

boppe1943
door boppe1943 Nov 10, 2017 om 12:36
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Geeft niet. Kan gebeuren.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2017 om 18:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U staat, in ieder geval moreel, volledig in uw recht. H&M heeft hun zaken duidelijk niet op orde dat het mogelijk is om vijf verschillende accounts aan te maken op hetzelfde adres, maar met vijf verschillend namen. Vermoedelijk zijn die accounts allemaal vanaf hetzelfde IP-adres aangemaakt in eenzelfde tijdvak, een simple geautomatiseerde controle had dit kunnen voorkomen. In plaats van dat ze u bedanken voor het voorkomen van een flinke schadepost, beginnen ze te dreigen met een incassobureau? Die zijn volledig van het pad af.

Stuur ze een mail of brief en sommeer ze de pakketten op te laten halen.