5 pakketten van H&M ontvangen met andere naam. H&M weigert ze te komen ophalen.
Hallo MrMancunian:,
H&M is aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar een klacht , klik op de rode regel .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Wat een gedoe allemaal. In de tijd van de contacten met H&M had je de pakketten wel 10 keer naar een Post.nl punt kunnen brengen.Lever de pakketten alsnog in als je naar de supermarkt gaat. Daar is meestal wel zo'n punt.
Vraag wel om een bevestigingsbonnetje en bewaar dat goed.
Doe je dat niet, dan krijg je incassobrieven of nog erger op den duur een deurwaarder aan de deur.
Misschien vind je dat wel spannend, dan laat het het zo.
Je kunt het pakket gratis verzenden:
In elk pakket zit een sticker met het retouradres. Mocht je deze niet meer hebben, dan kun je onderstaand retouradres en antwoordnummer op je pakket vermelden.
In uw geval zou ik ook die pakketjes zelf weg gebracht hebben naar een PostNL pakketpunt, maar dan meer om reden dat hier mogelijk (!) sprake kan zijn van oplichting dan wel poging daartoe.
Mocht die 'jongedame' weer aan de deur komen, zou ik (...) haar vragen om een legitimatiebewijs, deze vast houden en terplekke onmiddellijk de politie bellen. Als er niets aan de hand is zal die 'jongedame' dit niet erg vinden. Als zij stampij gaat maken, weet u meteen dat het dus goed fout is. Het is namelijk wel heel erg vreemd 5 pakketjes met 5 verschillende namen en dan 'per ongeluk' (ammehoela!) op uw adres laten bezorgen. Dit is een heel bekende oplichterstruc.
"Er werd nogmaals op gewezen dat ik facturen en aanmaningen zou blijven krijgen en dat ik het dan uiteindelijk maar aan het incassobureau moest uitleggen."
Daarbij staat zij ook nog eens glashard te liegen. Hoezo betaald met cadeaukaarten??
De keus is aan u........ In ieder geval sterkte verder.
Je bent misschien van mening dat je redelijkerwijs genoeg hebt gedaan echter de meeste webwinkels hebben geen eigen bezorgdienst en zullen de pakketten niet bij je opgehaald gaan worden. Het lijkt mij een kleine moeite om ze weg te brengen en zeker minder moeite dan inmiddels al meerdere keren contact te hebben gezocht met H&M.
In je recht staan en dwars liggen is maar en dun lijntje. Iemand probeert u op te lichten en gelukkig bent u slim genoeg om er niet in te trappen. H&M en u zouden beiden gedupeerd worden. Hoe moeilijk is het dan om even die pakken naar een PostNL punt te brengen waar ze gratis terug gestuurd kunnen worden. Inderdaad, u hebt er niet om gevraagd, maar H&M heeft ook niet gevraagd im besodemietert te worden. U moet wel heel veel tijd over hebben aangezien het blijven reageren, dwars liggen, eissen stellen en straks gedonder met een incassobureau kost veel meer tijd dan even de pakjes wegbrengen.
Hele vervelende zaak, maar u hebt H M wel behoed voor een flink verlies. Persoonlijk vind ik dat zij heel horkerig reageren en er zich met een jantje-van-leiden van afmaken. Zij kunnen niet van iemand verlangen dat die persoon vijf grote pakketten op zijn rug neemt om die ergens bij de post af te gaan geven. En dan nog de bedreiging dat u het moet uitzoeken met het incassobureau.
Zij hebben geen contract voor een ophaaldienst, maar u bent verdikkeme geen bezorgdienst.
Ik zou ze in de kelder zetten en dan klaar.
stuur deze link maar naar H M dan weten ze wat ze kunnen doen
https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/pakket-versturen/retouren/retouren-thuis-ophalen/
Waarom doet u zo dwars en ingewikkeld?
U verdoet uw tijd en andermans tijd en had al lang heel eenvoudig die pakjes naar een pakketpunt kunnen brengen.
En u bent Gekke Gerritje niet zoals u zegt, dus u had ook adres en legitimatie van de "jongedame" kunnen vragen en aangifte van fraude kunnen doen.
Vraag anders nog eens de Consumentenbond om advies.
Beste Mr. Mancunian,
Wat een nare situatie. Natuurlijk bent u niet verplicht om de pakketten naar het postkantoor te brengen. H&M kan dreigen met een incassobureau zoveel ze willen: u hebt niets besteld en nergens voor getekend.
Als u de mogelijkheid hebt de pakketten weg te brengen maakt u de zaak wel een stuk makkelijker voor iedereen, maar ik kan me uitstekend voorstellen dat dit geen kleine moeite is. Attendeert u H&M daarom eens op de Online Verzendservice van PostNL. Met die dienst kan H&M de pakketten bij u laten ophalen zodat u er niet de deur voor uit hoeft. H&M heeft daar geen contract voor nodig en kan er gewoon eenmalig gebruik van maken. Doet u dit wel schriftelijk of digitaal, zodat u achteraf altijd aan kunt tonen hoeveel moeite u hebt gedaan om H&M te helpen, in het bijzondere geval dat er iemand vragen bij u komt stellen.
Succes!
Niet verplicht, maar het zou wel netjes zijn.
@NeoDutchio: Ik ben het eens met uw standpunt, maar als het vijf grote pakketten zijn gaat het wel erg ver om van iemand die niets heeft bijgedragen aan het ontstaan van de situatie te eisen bij te dragen aan de oplossing. Het gaat al helemaal te ver om het woord "incassobureau" in de mond te nemen bij iemand die keurig contact opneemt om te attenderen op mogelijk misbruik.
Gezien de halstarrigheid van de ts kan ik mij voorstellen dat als deze de pakken niet wilt terug sturen dat er inderdaad het woord incassobureau gevallen is. Ts heeft een auto en zal ongetwijfeld soms wel eens boodschappen moeten doen. Elk winkelcentrum en zelfs ook vele supermarkten hebben een PostNL punt, dus hoeveel moeite is het dan om het even weg te brengen?
Het gaat er m.i. niet om of het nu veel of weinig moeite is, het gaat er om dat TS op geen enkele manier verplicht is medewerking te verlenen. Als H&M het netjes vraagt mogen zij blij zijn als de pakketten naar ze worden teruggestuurd. Als er op deze dwingende manier wordt verlangd, nota bene onder dreiging van een incassobureau, dat de pakketten maar even moeten worden teruggestuurd (zoals Tijger1 verderop heel terecht aangeeft draagt TS dan ook nog de verantwoordelijkheid van de retourzending) zou ik dat ook zeker weigeren. Op dit moment betreft het een ongevraagde zending van producten en die mogen wettelijk gezien gehouden worden zonder betalingsverplichting.
Nee, het is geen ongevraagde zending. Er is een bestelling geplaatst op dit adres en dat is afgeleverd. Nogmaals, anders kan iedereen op een andere naam bestellen en hoef je nooit meer iets te betalen.
"anders kan iedereen op een andere naam bestellen en hoef je nooit meer iets te betalen." Ja, dat klopt. Dat kan ook. Daarom moet een bedrijf controleren met wie er een overeenkomst aan wordt gegaan. Dat is de reden dat slechts weinig bedrijven op rekening leveren en dan meestal nog lage bedragen. En dat er meestal pas een tweede bestelling kan worden geplaatst nadat de eerste is betaald. Als de verzender een IP-adres heeft wat gekoppeld is aan het leveradres én er getekend is bij ontvangst, dán kan er misschien een zaak van worden gemaakt. Zo niet, dan gaat geen enkele rechter er in mee als de ontvanger volhoudt niets besteld te hebben. Echt niet.
Een rechter gaat ook niet mee in het verhaal dat een vreemde bij je aanbelt en 5 dozen meekrijgt die zogenaamd verkeerd geleverd zijn.
Feit nu is dat er een geschil is om de dozen weer weg te krijgen bij Ts en terug te krijgen bij H&M. Daarover worden wij het niet eens.
H&H stuurt niet lukraak spullen op. Ze zijn besteld. Mogelijk op een fictieve naam en adres. Daarna kun je een verzendadres doorgeven.
Het kan dus gemakkelijk dat 5 mensen een bestelling doen en deze bij TS laten bezorgen.
Je hoeft niet direct te betalen, dus de rekening zit in het pakket.
Het pakket is afgeleverd, weliswaar eerst bij de buren, maar is bij TS terecht gekomen.
Degene op wiens naam de spullen besteld zijn, weet van niets en heeft niets ontvangen.
Dus het pakket moet nog bij TS zijn.
Gelukkig was TS alert en heeft de pakketten niet aan een onbekende meegegeven.
Had hij dat wel gedaan, wat dan?
Duidelijk is dat je zelf niets hebt besteld en een andere naam op het pakket staat. Er is dus iets verkeerd gegaan en het pakket moet terug. Dat is wat anders dan een ongevraagd pakket krijgen. Dat pakket staat wel op jouw naam,
Er zijn mensen met echte problemen en er zijn mensen die van alles een probleem maken. U behoort tot de 2e categorie.
U komt vast binnen 14 dagen wel in de buurt can een pist NL punt. Of doet u nooit boodschappen?
Dus de persoon zou de pakketjes naar post nl moeten brengen.
U bent echt van t padje af. Van míj kon H en M ook de klr krijgen, iemand is geen loopjongen voor ze
Simon55, u maakt ook wel eens een fout. Hopelijk wordt u nooit slachtoffer van (poging tot) oplichting. In beide gevallen zal u blij zijn dat er mensen zijn die met u meedenken en mee willen helpen.
@Simon ik zie het probleem niet. Iedereen komt minimaal één keer per week wel in de buurt van een supermarkt of Bruna
Wat is nou de moeite. Hebben mensen echt zo weinig tijd? Je kunt ook blij zijn dat je h&m hebt behoed voor een oplichter en ze willen ook nog eens de gemaakte kosten vergoeden, weliswaar als shoptegoed waar jezelf blij mee kan zijn of iemand blij mee kan maken.
U zegt dat ik van het padje af ben maar ik ben sociaal opgevoed en steek regelmatig tijd van mezelf in anderen. Zou u ook eens moeten proberen, geeft een goed gevoel.
wat ik raar vind is dat h en m zo moeilijk doet en zulke onaardige antwoorden geeft, en sommigen hierboven ook.. je hebt niks besteld en netjes gebeld. laten zij maar zorgen dat de pakketjes op worden gehaald ipv zelf voor postbode spelen. nog aardiger was geweest: bedankt voor uw moeite, we gaan actie ondernemen en u hoeft de pakketjes niet terug te brengen
ikzelf kreeg een keer 2x dezelfde bestelling, gebeld en in dit geval yves rocher vond het zo eerlijk dat ik het mocht houden.
laat je weten hoe het afloopt?
Als de kosten van terug sturen niet opweegt tegen de waarde van het product zou het kunnen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer