al
door alysia Dec 15, 2011 om 23:21
Winkels & webshops

A H let op de kleintjes

Bij de kaasafdeling van A H in het winkelcentrum Bizon te maarssen, letten ze echt op de kleintjes.

Vandaag stond ik bij de kaas vitrine, ik wilde Old Amsterdammerkaas kopen. Kennelijk was de oude kaas in de aanbieding geweest, de aanbiedingstickers waren er half afgescheurd. Op enkele stickers stond de houdbaarheids datum er nog op. De kaas was houdbaar tot 4 -12 - 2011. Toen ik de verkoopster er op attent maakten dat de houdbaarheidsdatum allang verlopen was, keek ze me een beetje schaapachtig aan en zei: ja de 4e is het al geweest he. Ja, meestal als het al de 15 de is !!

Ze liep achter de toonbank vandaan, pakte alle pakjes kaas. Trok de rest van de stickers eraf en lag ze weer terug in de vitrine voor de verkoop. Ik vind dat A H dit niet kan maken.

1671 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt helemaal gelijk!
Zou voor mij reden zijn om de bedrijfsleider aan te spreken en de klantenservice van AH via hun website te benaderen.
Dit is geen goede reclame voor ze.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die oude kaas moet stinken.
Dan gaat het naar hun filiaal Hoog Catharijne om die muisjes te voeden die 's nachts wat Appie betreft over die broodkarren mogen rennen.
Tsja, 't is toch wat met die Appie.
Je zal toch je status moeten hooghouden voor de buurt.

De Vrije Vogel

Ook met weinig vet meer aan de p*ten.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, bij zoiets zou ik een integere melding op de website plaatsen. Wordt wel werk van gemaakt.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De houdbaarheidsdatum staat niet op de aanbiedingsstickergedeelte.
Wat wel op de aanbiedingssticker staat is tot wanneer de aanbieding geldig is.
In dit geval tot zondag 4-12-2011.
Na de aanbieding wordt de aanbiedingssticker eraf gescheurd maar staat de houdbaarheidsdatum op het bovenste gedeelte van de sticker.
Kan me niet voorstellen dat AH kaas in de aanbieding doet welke nog maar 1 week houdbaar is.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De houdbaarheidsdatum is een leidraad. Aan verpakte kaas kun je onmiddellijk zien of er groene randjes of plekjes op zitten. Nu was dit natuurlijk "flink over tijd" maar over het algemeen zijn veel producten nog goed te gebruiken. Ik kan je verzekeren dat de Voedselbanken er zeer gelukkig mee zouden zijn, met alle over datum producten. En de meeste supermarkten gooien het (weer) weg. Er was een tijd dat ze het wel aan de Voedselbanken gaven maar ik las dat dit bijna overal niet meer word gedaan. Zag b.v. vanavond in Joris Showroom dat een van de "vreemde vogels" na sluitingstijd in de container van een winkel dook en er brood uithaalde; pak vla die nog niet eens over tijd was en andere dingen waar hij later (voor noppes) van smulde.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de aanbiedingsstickers op de verpakking staat geen houdbaarheidsdatum.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, maar als je een beetje pulkt kun je (als je geluk hebt) nog net zien dat het niet over datum is maar de datum van vandaag, figuurlijk gesproken dan.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bij onze AH ook weleens producten tegengekomen die over de datum waren, dit heb ik gemeld, het artikel werd apart genomen en ik kreeg hetzelfde artikel (met juiste datum) gratis.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op vrijdag 16 dec 2011, 12:21: Ik ben bij onze AH ook weleens producten tegengekomen die over de datum waren, dit heb ik gemeld, het artikel werd apart genomen en ik kreeg hetzelfde artikel (met juiste datum) gratis.

Als je in de buurt van de Efteling woont, is alles mogelijk.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

U knt eens in een kaas winkel vragen naar een houdbaarheids datum , dan zal hij u vertellen die is er niet, dat vertelde hij mij. Erg logisch zelf als er schimmel op zit is hij nog eetbaar.Als je dat dan onsmakelijk vind schrap je het er gewoon af.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De datum die er opstond was wel degelijk de houdbaarheids datum. En niet de datum van de bones aanbieding.

Ik denk ook niet dat je er dood aan gaat als je de kaas alsnog zou eten. Maar dat is niet waar het om gaat. Het gaat erom dat het niet kan. Er is bij wet geregeld dat er een houdbaarheid datum op de zuivel producten moet staan, dan mag je als consument toch verwachten dat je niet alsnog over de datum artikelen koopt.

bedankt voor u reactie's Groeten Alysia

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een verschil tussen de verschillende data.

TGT (=te-gebruiken-tot) en THT, (=tenminste-houdbaar-tot).

TGT mag niet overschreden worden, THT mogen nog wel na de datum gebruikt, mits nog goed.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 16, 2011 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vladja, de vraag is niet of het nog eetbaar is, de vraag is, kan / mag de winkelier dit nog verkopen? Ik zie wel eens eten liggen die bijna aan de houdbaarheids datum zijn en dan voor een flinke korting aangeboden worden. Het is dan aan de consument of hij / zij dit kopen wil.

Gr. Alysia

vladja schreef op vrijdag 16 dec 2011, 14:46: Er is een verschil tussen de verschillende data.

TGT (=te-gebruiken-tot) en THT, (=tenminste-houdbaar-tot).

TGT mag niet overschreden worden, THT mogen nog wel na de datum gebruikt, mits nog goed.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 9, 2012 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

AH heeft vaak producten met 35% korting in de aanbieding, daarbij is de THT datum de dag waarop het afgeprijsd wordt, een dag later mogen ze het niet meer verkopen. Ik zoek altijd eerst naar deze aanbiedingen, want het is allemaal nog goed en je kunt het evt. invriezen.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2012 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, 2x geplaatst, pc foutje

ve
door verwijderd - Jan 12, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nette melding maken helpt in veel gevallen wel, is mijn ervaring.
Vaak is aanspreken al voldoende en een goede verkoper zal blij zijn met de alertheid van klanten.
Uiteraard is zwart op wit het beste bewijs, dus stuur een fatsoenlijke mail, is mijn advies.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2012 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op een nette vraag wordt bij AH zelfs helemaal niet geantwoord!

Op 31 dec. was bij AH Woenselse Markt Eindhoven de grapefruit geprijsd voor 0,79. De kassa berekende 0,89. Ik moest naar de klantenbalie om geld terug te krijgen, de caissière kon het niet teruggeven. Een heel gedoe, want het moet allemaal gecontroleerd worden, terwijl ik al een tijd bij de kassa had moeten wachten voor ik aan de beurt was. Maar het komt hier heel vaak voor dat artikelen verkeerd geprijsd zijn en ik wilde ook dat ze het zouden veranderen. Dus toch voor 10 cent in de rij staan. De medewerkster moest het gaan controleren en terwijl ze dat deed zei een andere medewerkster, die mijn opmerking hoorde: het gaat toch niet over de avocado's, dat heb ik al drie keer doorgegeven. Die waren dus ook verkeerd berekend.
7 Januari was de grapefruit weer, of nog steeds, geprijsd voor 0,79, en weer, of nog steeds, werd 0,89 door de kassa berekend. Al een week lang betaalde elke klant daarvoor dus te veel. Ja, AH blijft op de kleintjes letten!
Ik kan maar moeilijk geloven dat dit een foutje is, want ik merk voortdurend dat de kassa hogere prijzen berekent dan in de winkel staan vermeld.
Velen zullen denken, laat maar zitten, maar het geeft toch een nare smaak. AH maakt reclame met goedkope artikelen en laat er veel meer voor betalen, in dit geval een prijsverhoging van ruim 11%.
Behalve in de winkel heb ik het via de website gemeld bij AH. Ik kreeg als antwoord een autoreply:

Contactbevestiging klant
Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: xxxxxx. Wij streven ernaar uw vraag binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Vandaag is de 5e werkdag na melding, en wat heb ik van AH gehoord? Helemaal niets.

Overigens moet je bij AH erg goed op de houdbaarheidsdatum letten, ik haal ook geregeld produkten uit het schap met een verlopen datum.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2012 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

donna, dit laatste geldt ook voor andere supermarkten. Toevoeging: ben geen vaste klant klant van Appie.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2012 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ja, je moet overal opletten. Ik vind het wel kwalijk dat ze de fouten laten zitten, ook als je daar op wijst.