Dinand van Haaften
door Dinand van Haaften Apr 18, 2023 om 16:05
Winkels & webshops

Aangetekende brief versturen

Beste Kassa,

Ik heb 13 maart 2023 een aangetekende brief verstuurd naar de Belastingdienst om een belangrijk document op tevragen.
naar een paar weken dacht ik wat duurt het toch lang bij de belastingdienst,ik kijken op track en trace was de aangetekende brief niet afgeleverd bij de belastingdienst.
Toch gebeld met de belastingdienst, nee meneer niet ontvangen en toen gefrustreerd contact opgenomen met post.nl en die maken het helemaal......GRR
Die zeggen dan, ondanks dat er geen afleverscan in de track & trace te zien is,is ereen grote kans dat uw zending toch is afgeleverd bij de geadresseerde.
nee want ik heb contact gehad met de geadresseerde bedrijf.
post.nl wil dat ik elke keer contact opneem met het geadresseerde bedrijf,ik ga toch niet elke keer45/55 minuten in de wacht staan om te vragen of mijn aangetekende brief is ontvangen .
11 april contact gehad met post.nl en met de belastingdienst, ik zou 2 dagen later terug gebeld worden door post.nl
ik wachten tot donderdag 13 april, ik zei o dat zal morgen(14 april) wel zijn als ik op vakantie ga dat post.nl belt,NIET dus
afgelopen maandag 17 april weer zelf gebeld met post.nl of ze het probleem hebben opgelost, nee de brief was nog niet verstuurd en zijn 34 dagen verder.
er wordt gesproken omdat er een postbus op de brief staat en dan komt de brief in een bulk terecht...
Dan mag post.nl meer duidelijkheid naar de klant wil geven moeten ze zelf eerst duidelijkheid scheppen over aangetekende brieven met postbus erop.
de klant betaald 9.25 voor een aangetende brief die niet wordt afgeleverd.

met vriendelijke groet

3718 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 18, 2023 om 16:09
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Veel grote bedrijven geven maar 1 handtekening voor ontvangst als er veel stukken inzitten. Op dat moment wordt die ene handtekening niet aan uw t en t gekoppeld.

atlas1302
door atlas1302 - Apr 18, 2023 om 16:30
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zal u duidelijk de oplossing aanbieden, en geloof me ...het werkt. Stuur niet meer aangetekend op, maar gewoon als poststuk. De brief ontvangen ze in 3 dagen en u krijgt antwoord.

Het is i.d.d. aangetekend komt als bulk binnnen, en daar worden ze gek van. UWV kan hier ook niet mee omgaan ook uit ervaring ondervonden, daar heb ik 4 aangetekende brieven gestuurd. De vijfde was niet aangetekend en dat werktte! Zonde van mijn geld, of niet dan?

Waarom denkt u dat banken, gemeente, overheid en noem het maar op het op deze simpele manier doen, u moet gewoon volgen zoals zij het ook doen.

sira
door sira - Apr 18, 2023 om 17:42
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Als u in de toekomst weer een aangetekende brief moet verzenden, zet dan onderaan de brief "deze brief wordt u zowel aangetekend als per gewone post gezonden", maak er een kopie van en geef de aangetekende brief af bij het postagentschap en stop de andere in een brievenbus.

Een aangetekende brief kan ook geweigerd worden, hangt af van de ontvanger.

rj
door rjw - Apr 18, 2023 om 18:47
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Was het uberhaupt wel nodig om een aangetekende brief te sturen? Was het niet mogelijk om het document via de digitale omgeving op te vragen?

sw
door swat1500 - Apr 18, 2023 om 21:07
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Een aangetekende brief aan een postbus sturen heeft niet zoveel zin omdat dan niemand voor ontvangst kan tekenen.

wi
door wim koelewijn - Apr 19, 2023 om 11:35
71 Antwoorden / Vragen

Tjahhh...die Post.nl toch...ze reageren inderdaad niet...( of niet goed) ik heb 10tallen foto's van uit de bus stekende post..en verkeerd ontvangen post..kreeg een telefoontje na lang aandringen van de rayonbeheerder..het terugbellen NU lukt niet..zijn 06 is of in gesprek of niet bereikbaar...het laatste bericht is dat hij rayonmanager AF is..Post.nl is een grote puinhoop..stuurde ooit een aangetekend pakje naar mijn broer in Enschedé..was bij de buren afgeleverd EN !! getekend door de bezorger..!!!

mo
door mof - Apr 19, 2023 om 17:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Post NL zijn een stel halve zolen die het met de wet op de postbezorging niet zo nauw nemen. Ik heb al meerdere malen aangetekende stukken ontvangen die ik niet hoefde te ondertekenenen omdat de bezorger dat zelf hadgedaan. Ook ontvang ik poststukken thuis terwijl ik niet eens thuis was en ze naar het afhaalpunt hadden gemoeten.

mo
door mof - Apr 19, 2023 om 17:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Swat 150: het verzenden van een aangetekend stuk aan een postbus heeft wel zin. PostNl moet dan een bericht achterlaten.

1paul
door 1paul - Apr 20, 2023 om 08:51
3173 Antwoorden / 0 Vragen

tip, zelf wegbrengen als dit zo belangrijk is en handtekening voor ontvangst vragen!

paul van tongeren
door paul van tongeren - Apr 20, 2023 om 11:02
5 Antwoorden / Vragen

  Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en heb dit al eens aangekaart bij "meldpunt van Max". Zie onderstaande
Op 20-10-2022 heb ik met aangetekende post van PostNl een brief gestuurd naar de belastingdienst. Omdat ik maar geen ontvangstbevestiging kreeg van de belastingdienst heb ik op 22-12-2022 mijn track & tracé code geraadpleegd en tot mijn verbazing stond daar “bezorgtijden nog niet bekend”. Hierop heb ik contact gehad met PostNL en kreeg wederom tot mijn verbazing het volgende antwoord:
Aan de hand van onze gegevens en scans uit ons systeem, gaan wij er vanuit dat uw zending is afgeleverd bij de postbushouder. Zendingen naar een postbus gaan in bulk en worden in bulk afgeleverd bij de postbus. Hierdoor komt het voor dat de zendingen geen individuele afleverscan krijgen en het volgens track en trace lijkt dat de zending niet is afgeleverd, terwijl deze wel in de meeste gevallen is aangekomen.
Heeft u al contact gehad met de postbushouder of zij de zending ontvangen hebben?
Als er geen handtekening is geplaatst kan ik in dit geval de verzendkosten aan u vergoeden. Hiervoor ontvang ik graag uw ibannummer en een kopie van het verzendbewijs.
Het geval hier is dat er in oktober zoveel brieven, veel meer dan normaal, bij de belastingdienst zijn afgeleverd. Dat er niet getekend kan worden voor iedere individuele zending.

Hierop heb ik geantwoord:
Ondanks dat ik het niet eens ben met de gang van zaken, ik mag er op vertrouwen dat een aangetekend stuk zodanig wordt behandeld als waar ik voor betaal, doe ik hierbij mijn banknummer en een foto van het verzendbewijs toekomen. Het poststuk moest uiterlijk 31-12-22 bij geadresseerde bezorgd zijn. Ik weet nu niet of dit het geval is. Ik overweeg nog dit ergens (bij een consumentenprogramma) aanhangig te maken omdat dit volgens mij een discutabele handelswijze is en als onbetrouwbaar overkomt.

Inmiddels heb ik de € 9,05 ontvangen.

Dit wil ik graag onder jullie aandacht brengen omdat dit mijn inziens onacceptabel is.

ro
door ronny530 - Apr 20, 2023 om 15:00
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb een tijd op de postkamer van een grote gemeente gewerkt waar aangetekende post ook binnen kwam. Die poststukken werden niet afgetekend als zijnde ontvangen dat word door de persoon of afdeling voor wie de aangetekende bief bestemd was gedaan. Als er op de envelop enkel 'belastingdienst, postbus, postcode en plaats' staat gaat die brief zeg maar zwerven omdat in een postkamer niet open gemaakt mogen worden. Wat mensen vaak vergeten is te vermelden voor welke afdeling en of contactpersoon op de envelop te vermelden en dan gaat zo'n brief als er een retouradres op staat retour afzender. De belastingdienst werkt aanslagnummers en als iemand een brief wil naar de belastingdienst wil versturen is het noodzakelijk om het aanslagnummer op de envelop te vermelden. De mensen die de dagelijkse post verwerken kunnen aan de hand van het kenmerk e.d. in het systeem nagaan voor wie de post bestemd is en er voor zorgen dat die post ook bij diegene terecht komt.

la
door lamb - Apr 20, 2023 om 19:30
28 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn aangetekende brief naar de belastingdienst is al onderweg vanaf 20 oktober 2022, ondanks veel chatverkeer met Post.nl is nog steeds onduidelijk of de brief is aangekomen.
Inmiddels via omweg wel de belastingdienst bereikt, maar dus niet via Post.nl
Echt wel vervelend; het werkt dus gewoon niet goed.