cokkebok
door cokkebok Jul 17, 2023 om 12:18
Winkels & webshops

Aankoop bij Albert Heijn verkeerd geprijsd

Voor de zoveelste keer zijn de prijzen bij Albert Heijn in de plaats OUDDORP verkeerd geprijsd.

Volgens een documantaire van 4 juli van de consumentenbond, die hierover rapporteerde, heeft het hoofdkantoor van AH toen aangegeven dat verkeerd geprijsde artikelen, net zoals de Jumbo, gratis mogen worden meegegeven,
Helaas wordt dit niet bij AH in Ouddorp gedaan.
Ik heb een berichtje naar de betreffende winkel in Ouddorp gestuurd hierover en ook naar het HOOFDKANTOOR van AH.
Ik krijg hier echter geen reactie op ..!!!!

1926 6 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 17, 2023 om 12:22
11554 Antwoorden / 51 Vragen

De prijs op de kassa is leidend. Overigens u schrijft het woord verkeerT fout  dit moet verkeerD zijn, maar dit terzijde.

A van Kampen
door A van Kampen Jul 17, 2023 om 13:30
22 Antwoorden / Vragen

Ik zie geen verkeert maar wel documantaire i.p.v. documentaire.

mahadma
door mahadma Jul 17, 2023 om 16:00
11554 Antwoorden / 51 Vragen

Is veranderd door vraagsteller.

CP
door CPV Jul 19, 2023 om 11:27
21 Antwoorden / Vragen

De prijs op de kassa is niet leidend, dat is de prijs op het prijskaartje in de stelling.

Thecla58
door Thecla58 - Jul 17, 2023 om 12:41
858 Antwoorden / 3 Vragen

dPatience is a virtue... of te wel geduld is een schone zaak. Heb je er aangedacht dat, sinds die uitzending, de mailbox van de AH wel eens erg vol kan zitten?

Ik vraag me af of je speciaal let op de kaartjes op de schappen om het product gratis te kunnen krijgen.

Naamloze
door Naamloze Jul 17, 2023 om 14:55
9 Antwoorden / Vragen

Opzich kan men ook overdrijven ja, maar uit het onderzoek is ook naar boven gekomen dat sommigen filialen (niet altijd AH) bewust de verkeerde prijs lieten hangen. Dit omdat het beter zou verkopen. Dit was aangetoond met mystery shoppers door de consumentenbond. Velen supers hebben dit inmiddels sterk verbeterd, behalve de AH, die wel degelijk beloven dat je dan het product gratis meekrijgt. Zie ook mijn reactie met link verder onderin.

Ik vind dat de prijzen gewoon moeten kloppen. Bovendien komt TS er toch bij de kassa achter of de prijs echt niet klopt? Lijkt me lastig deze "bewust" uit te kiezen van te voren.

sw
door swat1500 - Jul 17, 2023 om 13:02
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Als de prijzen verkeerd zijn geprijsd kan ik mij voorstellen dat je een product niet zo maar gratis mee krijgt.
Als het product onjuist is geprijsd is het een ander verhaal.

CP
door CPV Jul 19, 2023 om 11:28
21 Antwoorden / Vragen

Leg eens uit wat het verschil tussen "verkeerd" en "onjuist" is.

cokkebok
door cokkebok - Jul 17, 2023 om 13:04
4 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de reacties ... de taalfout gecorigeerd .....  De electronische prijs bij het product schap hoort gelijk te zijn met de electronische prijs van de handscanner en de Kassa .... daar zitten regelmatig verschillen in ...

rj
door rjw Jul 17, 2023 om 16:49
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Is het niet dat er per ongeluk producten verkeerd liggen? Ik had zaterdag ook dat de verschillende type meloenen verkeerd lagen. Degene die ik wilde hebben lag in het vak van een goedkopere variant. Dus maar gedaan of ik gek was en de goedkopere variant op de weegschaal gekozen.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 17, 2023 om 16:58
169 Antwoorden / Vragen

Ja, soms liggen producten in het verkeerde vak, of door een slaperige vakkenvuller of vanwege klanten die niet goed opletten als ze iets terug zetten. Heb het ook een paar keer gehad.

Kan mij er absoluut niet druk over maken.

Naamloze
door Naamloze - Jul 17, 2023 om 14:47
9 Antwoorden / Vragen

TS heeft hierin wel gelijk. Ik lees de consumentengids van de consumentenbond, waarin dit uitgebreid aan bod kwam. Er is al 2x dit jaar onderzoek hiernaar gedaan (en verleden jaren ook). Hierin geeft AH inderdaad aan dat de klant het product dan gratis meekrijgt. Zie ook deze link: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2023/fouten-op-kassabon-bij-jumbo-en-plus-nagenoeg-verdwenen-albert-heijn-komt-beloftes-niet-na

Misschien helpt een openbare klacht op klachtenkompas.nl hier goed? Al weet ik niet of AH hier actief is.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 17, 2023 om 17:00
169 Antwoorden / Vragen

Meh, de consumentenbond kan het ook verkeerd hebben begrepen. Zolang dit nergens officieel door AH zelf wordt gezegd ga ik er vanuit dat het gewoon niet het geval is.

Naamloze
door Naamloze Jul 17, 2023 om 17:39
9 Antwoorden / Vragen

Dat was een officieel statement van de AH directie. Staat niet zo duidelijk in dit artikel, maar het artikel in de gids zelf gaat hier dieper op in. AH directie beloofde beterschap en het product gratis weg te geven.

"De directies van Albert Heijn en Jumbo beloofden vervolgens dat klanten erop kunnen vertrouwen dat hun kassabon klopt. Als dat niet het geval is, krijgen ze het product met een verkeerde prijs gratis. Ook zouden ze prijsborden weghalen en mysterieshoppers inhuren om fouten op te sporen."

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 19, 2023 om 13:32
2080 Antwoorden / Vragen

Dat is geen statement van Albert Heijn, dat is namens Albert Heijn. Ik heb er nog nooit van gehoord en het ook nog nooit meegemaakt. Dit soort dingen zijn vooral voor de bühne, zoals de vierde in de rij bij de Jumbo, in de praktijk moet je hemel en aarde bewegen.

rj
door rjw Jul 19, 2023 om 19:53
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb gisteren kaas gekocht die tot maandag in de bonus was. Bij de kassa kreeg ik toch bonuskorting. Kan ik die kaas nu ook gratis krijgen?

br
door brui0929 - Jul 17, 2023 om 20:22
635 Antwoorden / 10 Vragen

Als het artikel verkeerd geprijst is dan is dat de prijs die u betaald. Dit is een fout van de medewerker in de winkel.