Su
door Suzan-1984 May 29, 2017 om 14:45
Winkels & webshops

Bankstel

Wij hebben begin dit jaar een bankstel gekocht. Hij zou week 16 geleverd worden maar is vandaag geleverd. Op zich had ik hier geen probleem mee. Maar wij hadden de bank met een franse stiknaad besteld en is nu zonder deze stik geleverd. Wij hebben meteen contact opgenomen met de leverancier maar deze zegt dat het niet op de pakbon staat vermeld. Wij hebben een bedrag terug gehouden zodat ze met een oplossing komen. Maar mijn vraag is dus eigenlijk heb ik een poot om op te staan??

3032 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 29, 2017 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom hebt u het bankstel dan geaccepteerd?

Nog afgezien daarvan, wat is het nut van een Franse naad bij een bankstel? U ziet er toch niets van?

ne
door neodutchio - May 29, 2017 om 14:54
5166 Antwoorden / 12 Vragen

U moet niet op de pakbon kijken, wat staat er op de orderbon. Als u getekend heeft voor een Franse stiknaad en deze heeft u niet, dan heeft u een poot om op te staan. De pakbon laat enkel zien wat er geleverd is, niet wat er besteld is.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 29, 2017 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

heb ik een poot om op te staan??
Alleen als dit op de bestelbon vermeld staat.
En je had de bank dan niet moeten accepteren.

Su
door Suzan-1984 May 29, 2017 om 19:26
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dus contact gehad en de eigenaar van het bedrijf belt morgen terug. Op de pakbon staat hetzelfde als de opdrachtbon.

Zoek maar een op een Franse stiknaad zie je wel degelijk. De bank heeft dan een stoerdere uitstraling.

edrick3
door edrick3 May 29, 2017 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op de pakbon staat hetzelfde als de opdrachtbon.
Maar daar staat dus NIET op: met Franse stiknaad?
En daar gaat het dus om. Hoe wil je anders bewijzen dat je MET besteld hebt?

tijger1
door tijger1 - May 29, 2017 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel wonderlijk die "Franse stiknaad". Bij kleding zit die naad juist binnenin om zo maar te zeggen, zodat de naad aan de binnenkant heel zorgvuldig is afgewerkt.

Ik zie nu bij een bank, dat die juist aan de buitenkant zit.

user123
door user123 - Jun 1, 2017 om 00:17
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u kunt aantonen dat u een Franse stiknaald heeft besteld staat u sterk. Is het bedrijf aangesloten bij de geschillencommissie wonen ? Dan kunt u daar uw klacht laten behandelen.

wanneer het bedrijf stelt dat het niet op de orderbon (welke u ondertekend heeft) dan staat u zwak. Had het showmodel wel/geen Franse stiknaald ?

audb
door audb - Jun 2, 2017 om 17:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Afgezien dat een bank doorgaans vier poten heeft....

Staat het op de bestelbon dan sta u wel in uw recht maar als het verder negens staat en u heeft het mondeling gedaan dan is het te hopen dat u daar getuigen bij heeft en heeft u dat dan is het wel degelijk een overeenkomst tussen u en de verkoper en diendt deze het gewoon in orde te maken.

Sterkernog als u de winkel in had gelopen en tegen de verkoper alleen al had gezegt dat u deze bank wou hebben dan is er al een koop overeenkomst ook mondelinge overeenkomsten zijn bindend.

mo
door mof - Jun 5, 2017 om 19:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja als u de opdracht ergens schriftelijk heeft vastgelegd. Nee als dat niet zo is