Hans Alards
door Hans Alards Jun 1, 2023 om 09:15
Winkels & webshops
Beeindiging abonnement Strato

Hallo,
Heb twee maanden terug bij Strato een website aangemaakt, maar omdat ik er niet mee overweg kon, heb ik deze binnen de wettelijke termijn van twee weken. opgezegd via het contactformulier op hun site, deze werd bevestigd door een antwoord.
Nu krijg ik twee maanden later via een incasso een rekeing van 37,00 Euro. Ik ga hier niet mee akkoord omdat ik binnen wettelijke termijn heb opgezegd.
Vraag: Geldt deze termijn ook voor dergelijke diensten?

1226 4 Rapporteer
Be
door Bewaklu - Jun 1, 2023 om 09:25
132 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt pas opzeggen aan het eind van uw contractperiode. Strato is een dienst waar u direct gebruik van kunt maken en dus geldt de 14 dagen termijn niet.
Betalen dus

marita5
door marita5 Jun 1, 2023 om 10:07
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Onjuist , zie mijn reactie hier onder . Ts heeft wel degelijk herroepingsrecht .

marita5
door marita5 - Jun 1, 2023 om 10:06
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hans Alards ,

Heb twee maanden terug bij Strato een website aangemaakt, maar omdat ik er niet mee overweg kon, heb ik deze binnen de wettelijke termijn van twee weken. opgezegd

U heeft er gebruik van gemaakt , dus € 37,00 betalen .

De voorwaarden

Indien u heeft verlangd, dat de dienstverlening tijdens de herroepingstermijn moet beginnen, dient u ons een passend bedrag te betalen, dat overeenkomt met de verhouding tussen het aandeel reeds geleverde diensten tot het moment waarop u ons heeft geïnformeerd over de uitoefening van uw herroepingsrecht en het totaal van de in de overeenkomst opgenomen dienstverlening.

Zie de voorwaarden ART 10 ,

https://www.strato.nl/algemene-voorwaarden/

Be
door Bewaklu Jun 1, 2023 om 12:25
132 Antwoorden / 1 Vragen

Oke....ik dacht toch echt dat zo'n dienst niet herroepbaar was. En heb hun AV ook gelezen...

marita5
door marita5 Jun 1, 2023 om 12:27
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Dan heeft u weer iets geleerd ;-))

rj
door rjw Jun 1, 2023 om 14:06
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Maar die 37 euro kan best dat passende bedrag zijn. De meeste kosten zitten bij het inrichten van de server/webruimte voor nieuwe contracten. Als het eenmaal is ingeregeld zijn de kosten minimaal (voor sites die niet veel verkeer trekken).

Bij Strato betaal je geen setup kosten, die worden verrekend in het maandelijkse abonnement.

ne
door neodutchio - Jun 1, 2023 om 10:48
5156 Antwoorden / 12 Vragen

U mag inderdaad binnen 14 dagen herroepen, maar als de dienst al geleverd is, dan bent u wel verantwoordelijk voor de kosten.

Als je niets zou hoeven te betalen, dan kan je heel simpel elke 2 weken een nieuwe overeenkomst aangaan en gratis van alles gebruik maken. Zo werkt het niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 1, 2023 om 12:17
2067 Antwoorden / Vragen

Nee dat kan niet, u kan enkel een incasso krijgen als u een openstaande factuur niet hebt betaald.

ne
door neodutchio Jun 1, 2023 om 12:29
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Een incasso kan ook een automatische incasso zijn waar je mee akkoord bent gegaan bij afsluiten van de overeenkomst.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 1, 2023 om 17:15
2067 Antwoorden / Vragen

Prima, dan had je nog steeds een betalingsverplichting en niet betaald. Je kunt een verplichting natuurlijk betwisten maar je moet hem niet negeren.