pl
door platinoren Aug 3, 2017 om 19:02
Winkels & webshops

Bij Wehkamp bestelde pakket niet afgeleverd door DHL

Heb voor bijna 200 euro aan artikelen bij Wehkamp.nl besteld maar heb m'n pakket niet ontvangen. De Surinaamse DHL bezorger heeft op de vermeende dag van bezorging ook niet bij mij aangebeld terwijl ik de hele dag thuis was. Ik heb wel een briefje in m'n brievenbus van die bezorger gevonden waarop staat dat ik niet thuis was (wat dus niet zo was) en dat hij het pakket bij mijn buren op nr. X heeft afgegeven. Ik heb het aan die buren gevraagd maar zij zeggen dat ze niks hebben ontvangen.

Ik heb hierover meer dan een week geleden een email naar de klantenservice van Wehkamp verstuurd (2x zelfs) maar nog steeds geen reaktie op beide emails gehad.

Een paar dagen na de vermeende bezorgdag zag ik die bezorger en vroeg ik hem waar m'n pakket was en hij wees naar de deur van die buren en zei dat hij het daar had afgegeven. Aan een lange vrouw, zei hij. Maar op dat adres woont helemaal geen lange vrouw. In het hele gebouw niet. En die buren zeiden dus dat ze geen pakket hebben ontvangen.

12179 23 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 3, 2017 om 19:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het belangrijk om er bij te zetten dat het een Surinaamse bezorger betreft?

Als je niets hebt ontvangen, zul je het met Wehkamp op moeten lossen. En Wehkamp zal het met DHL moeten uitpluizen.

emcede
door emcede Aug 3, 2017 om 19:07
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ik was tegelijkertijd mijn gelijksoortige reactie aan het typen.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 19:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zie het nu. Mijn haren gingen ook overeind staan, tenslotte insinueert TS daar iets mee.

emcede
door emcede - Aug 3, 2017 om 19:07
960 Antwoorden / 4 Vragen

Alleen al de onnodige toevoeging dat het om een Surinaamse bezorger gaat zorgt ervoor dat ik geen zin heb inhoudelijk te reageren.

Gr
door Grunn1 Aug 3, 2017 om 20:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Misschien was het een Surinaams bezorgbedrijf en was die een heel eind uit de richting? Maar inderdaad was ook het eerste wat ik dacht, het is een bezorger niet meer en niet minder en of het nou een Chinees een Fries of de Amsterdammer is dat maakt niks uit.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2017 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We zullen dan maar niet vallen over "lange vrouw". Misschien was het wel een uitgerekte mensachtige.:-((

Gr
door Grunn1 Aug 3, 2017 om 20:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb alleen maar lange buren maar ach ben zelf erg klein.

ma
door marleenvanh Aug 4, 2017 om 12:10
452 Antwoorden / 1 Vragen

Precies het gaat om een signalement. Want dat DIE bezorger het pakje gehad heeft heeft ie zelf toegegven want hij zegt (...) het afgegeven te hebben bij een Lange vrouw. Die, naar het lijkt, niet bestaat.......

costnix
door costnix - Aug 3, 2017 om 19:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn niet blanke pakjesbezorger is zeer betrouwbaar en vriendelijk.
(ik ben wel huidskleurenblind)g

ne
door neodutchio - Aug 3, 2017 om 19:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Iemand liegt, maar daar heeft u niets mee te maken. Zo lang het pakket niet bij u afgeleverd is, is Wehkamp verantwoordelijk. Dus daar blijven klagen dat u nog niets heeft. Zij kunnen dat uitzoeken bij DHL en kunnen u de spullen opnieuw opsturen. Ik zou wel achtergronden van personen weglaten, dit doet niets ter zake.

Ge
door Genee - Aug 3, 2017 om 20:53
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft bewijs dat het niet bij u afgeleverd is, dus Wehkamp contacten en vragen om artikelen opnieuw te sturen.
Heeft u al op Marktplaats gekeken of uw spullen door die lange vrouw worden aangeboden?

ma
door marleenvanh Aug 4, 2017 om 12:16
452 Antwoorden / 1 Vragen

Of door een Surinamer?!

Ni
door Nientje1980 - Aug 3, 2017 om 21:11
46 Antwoorden / Vragen

U kunt ze ook (wehkamp) bellen, of via social media berichten, daar reageren ze veelal sneller dan via de mail.

tdmduc
door tdmduc - Aug 4, 2017 om 09:49
704 Antwoorden / 2 Vragen

Wehkamp is eindverantwoordlijk, en dat is een harde regel in de wet nu.

Zij MOETEN het pakket bij u leveren.

le
door leenpres - Aug 4, 2017 om 11:10
79 Antwoorden / 7 Vragen

Het is te gek voor woorden ,dat een paket bij iemand anders wordt geleverd! Betaal die het dan ook.
Er staat een adres en een nummer op het pakje ,waar het naar toe moet dan niet naar een ander adres daar betaal je niet voor .
Wordt het niet afgeleverd op u adres bel de verzender op en vraag waar u paket blijf .
Binnen een maand wordt er niks meer gebracht bij buren .

an
door antennehenkie - Aug 4, 2017 om 11:40
7 Antwoorden / 1 Vragen

Is het in het vervolg niet verstandig om bij Wehkamp aan te geven als je daar iets besteld om bij verzending en ontvangst een handtekening te eisen bij ontvangst door Jou. En een andere tip is maak een account aan bij de post bezorger (DHL) voor de track en trace service dan kun je altijd zien waar je pakje of bestelling uithangt. Je kan dan ook naderhand zien wie er voor getekend heeft bij ontvangst. Daarom vraag altijd bij de leverancier of online winkel (Wehkamp) of postorderbedrijf waar je je spullen besteld wie dan ook om een handtekening te vragen bij afleveren cliënt. Op deze manier ben je veel meer gewaarborgd. En is het ook goed te controleren welke post bezorger die dag het pakketje bij jou of op een ander adres in de buurt heeft afgeleverd. Trouwens dit moet ook te achter halen en te controleren zijn bij DHL waar dit pakje is gebleven. Kunnen hun niets vinden in hun systemen dan is er met jou pakje fraude gepleegt en op een bepaalde manier verduisterd. Tegenwoordig worden alle verzendingen voorzien van een streepjescode. Hiermee kunnen ze controleren vanaf de aanmelding voor verzending tot bij het afleverings adres toe en door welke postbezorger dit pakje dan afgeleverd is. Staat er niets in hun systemen dan is er iets goed mis bij DHL. En kan dus de desbetreffende bezorger op het matje worden geroepen om tekst en uitleg .

reivi22
door reivi22 - Aug 4, 2017 om 11:57
66 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een zooitje bij die DHL,maar ook Postnl .
Vaak komen ze niet eens opdraven,maar geven in het systeem aan dat je niet thuis was.
Ook ik kreeg deze week een pakje in de avonduren.
Ik had daar speciaal extra voor betaald bij Bol.com.
Ik wachten tot 22:00 uur,geen pakje.
Lees ik online dat de chauffeur mij niet thuis had aangetroffen,wat een leugen is.
Ook geen briefje in de bus gehad.
Deze chauffeur is gewoon niet geweest ,daar hij/zij daar geen zin meer in had.
Uiteraard de volgende dag wel ontvangen.
Heb een chauffeur gesproken van DHL en die gaf schoorvoetend toe dat ze soms pakjes niet bezorgen en dan maar in het systeem aangeven dat de klant in kwestie niet thuis was.

ma
door marleenvanh - Aug 4, 2017 om 12:00
452 Antwoorden / 1 Vragen

Dat dacht ik al: Surinaamse (dat zijn duidelijke fysieke -uitzien én manier van spreken- kenmerken) mag niet, maar lange (ook een fysiek kenmerk) vrouw mag wel.... Men kan er ook niets aan doen of men 1,60 mtr of 1,80 mtr is! Domme overcorrecte mensen. Deze mevrouw/meneer (schrijfster/schrijver) haar/zijn spullen zijn gejat en de laatste die ze gezien heeft is die bezorger (zegt zelf dat ie het afgegeven heeft dus geeft toe dat het -in elk geval kort- in zijn bezit was) waarvan dus een echt goed signalement bekend is.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2017 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marleenvanh

Ja hoor, alle "Surinamers" zien er hetzelfde uit.

ma
door marleenvanh Aug 4, 2017 om 12:25
452 Antwoorden / 1 Vragen

Maar ze herkende hem en hij was niet wit. DUS! en alle lange vrouwen zien er ook hetzelfde uit.?!

jo
door jorisw Aug 4, 2017 om 12:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dat het een Surinamer is, is totaal niet relevant voor dit onderwerp. Dat die man verwijst naar een lange vrouw (terwijl die vrouw niet lang is) wel.

ma
door marleenvanh - Aug 4, 2017 om 12:26
452 Antwoorden / 1 Vragen

Maar inderdaad Wehkamp moet zorgen dat het pakket bij u komt. Hoe zij dat doen HUN probleem.

re
door red1 - Aug 4, 2017 om 12:37
329 Antwoorden / 1 Vragen

Dit soort ellende gebeurd meer bij DHL

jo
door jorisw Aug 4, 2017 om 12:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Noem eens een bedrijf waar dingen altijd perfect gaan? Maar ik neem aan dat je cijfers hebt waaruit blijkt dat DHL slecht werk levert. Ik ben wel geinteresseerd in de bron van die cijfers. Wil je die met ons delen?

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2017 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben alleen maar vol lof over de bezorgers van alle bedrijven die hier pakjes komen afgeven.

Totaal geen klachten.

ha
door harryromijn - Aug 4, 2017 om 14:00
272 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - redactie, graag allen on topic reacties]

johanv1100
door johanv1100 - Aug 4, 2017 om 16:25
63 Antwoorden / Vragen

De Surinaamse DHL bezorger heeft op de vermeende dag van bezorging ook niet bij mij aangebeld terwijl ik de hele dag thuis was Hoe weet jij door wie het pakketje bezorgd zou worden , als er niemand aan de deur geweest is of stond dat ook op dat briefje ??

koekeloer
door koekeloer - Aug 4, 2017 om 19:05
562 Antwoorden / 18 Vragen

DHL is totaal onbetrouwbaar. Ik heb ook eens een pakje gehad dat volgens de track en trace bij mij was afgeleverd. Dit was niet zo. Na klagen bij DHL kwam het pakje alsnog de volgende dag.

mo
door mof - Aug 4, 2017 om 22:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat maakt het uit dat de bezorger "Surinaams " was?

wo
door woutjewachtmans Aug 5, 2017 om 00:09
22 Antwoorden / Vragen

Whahaha en dat zegt een MOF.

sira
door sira - Aug 5, 2017 om 10:56
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Er gaan op dit moment nogal wat dingen mis bij DHL, pakketjes zoek (en ontvanger zou zelfs getekend hebben, terwijl deze niet thuis was), te laat bezorgen, pakketjes retour omdat ontvanger deze geweigerd zou hebben.
Helaas...., het is vakantietijd, dus waarschijnlijk veel vakantiemedewerkers.

U moet zich tot Wehkamp wenden, waarna zij contact opnemen met DHL
Wehkamp kan overigens, terwijl u aan de lijn bent, de hele route van uw pakket bekijken en uiteindelijk zien of de bezorger vermeld heeft dat het bezorgd, geweigerd, niet thuis, getekend, etc. etc. is.