Blind gevaren op waardeloos advies van langsgekomen expert van Topjaloezieen.nl blijkt grootste fout
Afgelopen oktober kwam er een adviseur van Topjaloezieen.nl voor het inmeten van plisségordijnen. We waren druk aan het klussen in onze nieuwbouwwoning. We kozen voor honingraadplissé gordijnen met een witte achterkant ter voorkoming van thermische breuken. De adviseur heeft vervolgens de offerte opgemaakt. Hierin valt te lezen dat hij het ingemeten heeft voor het plaatsen tussen de glaslatten. Nu is één van de ramen volledig gebarsten vanwege hitte achter het gordijn. Logisch, zegt de glashersteller.. Plissé moet je nooit tussen de glaslatten plaatsen. Toen wij voelden aan de ramen bleek het inderdaad achter het stukje gordijn gloeiend heet (top down bottom up). Nu beroept Topjaloezieën.nl zich op 1 zinnetje in de factuur waarbij er gewezen wordt op de risico's. Verder geven ze aan dat het ook kan komen door de warmte (het was eind mei!), door het glas of type kozijn en dat we het 10 cm van de bovenkant en onderkant moeten houden (hebben wij, maar je moet gordijnen toch dicht kunnen doen?). Dit heeft er niets mee te maken, het is alleen heet achter het gordijn. De adviseur heeft dit allemaal gezien en had nooit het advies moeten geven om het tussen de glaslatten te plaatsen. Je bent expert en weet de risico's!, maar meneer heeft in de notitie gezet dat hij dit met ons heeft besproken. Absoluut niet waar!
De gordijnen kan ik in de prullenbak gooien, gloednieuw en 1100 euro. Heb ik een poot om op te staan?
Als ik het mag samenvatten stelt u dat u verkeerd bent geadviseerd en zij zeggen dat u dat tegen het advies in zelf wilde? Als dat de lange en de korte is geef ik u weinig kans juist omdat dat blijkbaar zwart op wit staat.
Plissé gordijnen pal tegen het raam bij HR++ glas, is vragen om thermische breuken. Zeker op een raam waar urenlang de zon volop staat. Een goede vakman zal dit altijd afraden. Omdat ik ook HR++ heb, ben ik voor mijn plissé gordijnen naar een woonspeciaalzaak gegaan.
Bij mij hangen ze nu wel in het kozijn, maar op 20cm afstand van de ramen/deuren. Bij HR++ glas wordt een minimale afstand van 10cm (niet 10cm onder/boven zoals jij schrijft) van het raam geadviseerd.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kun je die inschakelen of anders contact zoeken met het juridisch loket. Ik vind de verantwoordelijkheid een twijfelgeval.
Stond de waarschuwing alleen op de factuur of ook op de offerte/ opdrachtbevestiging die u ondertekend hebt?
Topantwoord
Neem contact op met uw opstalverzekeraar (ik ga er vanuit dat het een koophuis betreft), en vraag of het glas onder uw verzekering valt.
Laat het glas vervangen door gehard glas, Hier kan geen thermische breuk in ontstaan. Indien uw glas verzekerd is, zult u waarschijnlijk zelf bij moeten betalen voor gehard glas.
De thermische breuk kan meerdere oorzaken hebben, glas op het zuiden, maar ook de gordijnen. Weliswaar hebben uw gordijnen een witte achterzijde, maar aan de kamerzijde zijn ze donker, dus de hitte kan niet weg, die blijft hangen tussen het raam en gordijn.
Zorg dat de gordijnen op voldoende afstand van de ramen hangen, liefst op de dag gemonteerd. Bij extreem warme dagen de gordijnen niet geheel sluiten, kies anders voor jalouzieën.
Google ook eens op thermische breuk voorkomen.
Topantwoord
Bij ramen waar langdurig de zon op staat en helemaal op het zuiden moet altijd buiten zonwering (screens) en niet aan de binnenkant.
Als dat niet is geadviseerd is het al een slechte adviseur geweest.
Topantwoord
Topantwoord
Hallo Sanneke, het bedrijf is CBW erkend en heeft volgens de website een 'onpartijdige geschilafhandeling'.
Hartelijk dank voor de reacties. Van een adviseur mag je toch meer verwachten. Alle buren (nieuwbouwstraat) hebben wel een goed advies gekregen en hebben de plissées keurig op de kozijnen laten plaatsen.
Ze hebben mij 3 keer geprobeerd af te schepen met een korting op nieuwe raamdecoratie. Uiteindelijk zijn ze langs gekomen en hebben ze bij mij de indruk gewekt dat ze de zaak gingen oplossen. Niets blijkt minder waar, ze hebben nu 50% korting geboden (blijkbaar vinden ze dat ik toch een punt heb?).
Inmiddels blijkt dat in de factuur staat dat 5 van de 8 gordijnen op de kozijnen gemonteerd worden en 3 tussen de glaslatten. Dat betekent dus eigenlijk dat 5 gordijnen te klein zijn.
Als ik alle argumenten aandraag knikt de medewerker, maar hij mag niets meer doen dan 50% korting geven. Werkelijk waardeloos..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer