Blokker terugbetaling
Donderdag 16 april bij Blokker.nl bestelling gedaan en betaald. Werd gelijk geannuleerd, zou niet op voorraad zijn en het bedrag zou terugbetaald worden. Nu na 7 dagen nog steeds geen geld terug. Heb 2 maal gebeld en 1ste keer meldde men dat het was overgemaakt en dat de fout bij mijn bank ligt. 2de maal gebeld en restitutie zou 10 dagen duren, hetgeen natuurlijk schandalig is, ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.
Hallo Woutercorp ,
Ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.
Sorry onzin
Blokker heeft 14 dagen de tijd om het geld terug te storten , geduld is een schone zaak .
Bij eventuele problemen kunt u deze voorbeeldbrief sturen , moet u iets aanpassen , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd
Blokker is aangesloten bij thuiswinkel.org , u kunt daar ook een klacht indienen .
https://www.thuiswinkel.org/leden/blokker.nl/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Topantwoord
Bedrijven hebben vast betaalmomenten in de week en vaste accorderingsprocessen. Daar kan je niet zomaar vanaf wijken als je een fatsoenlijke bedrijfsvoering wilt doen. Om te beginnen is het erg inefficient als je alles ad hoc gaat doen, is de kans op fouten groter en kan er ook makkelijker gefraudeerd worden. Allemaal zaken die je niet moet willen.
Wauw, willen de modjes deze opmerking eens toevoegen aan de database hoe om te gaan met storno's.
Topantwoord
ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.
Sorry hoor, maar dat is een volslagen belachelijk idee. Stop met bellen, dat heeft geen enkele zin. Gewoon even geduld hebben, ik ga er vanuit dat u volgende week uw geld weer op uw rekening hebt staan. Blokker is nu eenmaal niet de kruidenier om de hoek, die u uw geld meteen vanuit de kassalade terug kan geven.
Aanvullend op de al gegeven reactie dat men bij Blokker 14 dagen kan/mag doen over terugbetalen: heeft u navraag gedaan bij uw bank of er werkelijke sprake is van een fout bij uw bank?
Als dat bij uw bank wordt ontkend is het wel zinvol om dan een klacht in te dienen. Anders is het toch echt even afwachten.
(https://www.blokker.nl/klantenservice/klachten.html m.b.t. eventuele klacht over foutieve reactie)
Ps. En als het inderdaad te wijten is aan uw bank, dan dient u daar te klagen en is uw verwijt aan Blokker echt onterecht.
En nog een P.s.: Ter voorkoming van eventuele herhaling ook m.b.t. bestellingen elders, benut 'afterpay' zoals dat bij Blokker ook kan, betalen na ontvangst: https://www.blokker.nl/klantenservice/betalen-blokkernl.html
U doet donderdag 16 april een bestelling. Ik neem aan dat we dan over 2021 spreken, anders zou het schandalig zijn.
Vrijdag was het 17 april. Zaterdag en zondag was het respectievelijk 18 + 19 april, op zaterdag en zondag wordt er door kantoorpersoneel doorgaans niet gewerkt, dus worden er ook geen crediteringen verwerkt.
Vandaag is het 23 april, we zijn nu dus 5 (werk)dagen verder en niet de 7 dagen die u noemt. In uw telling kloppen de 7 dagen wel, maar die zijn alleen van toepassing indien kantoren (de administratie) ook op zaterdag en zondag werken en dat is niet het geval. Misschien dat het op uw kantoor zo gaat, maar dat is dan een uitzondering. Het is net als met vakantiedagen opnemen, daar wordt ook uitgegaan van de werkdagen en niet van de zaterdagen of zondagen.
De meeste betaalproviders hanteren 10 (werk)dagen.
Geduld is een schone zaak.
Wettelijk dient een webshop na een correcte retour het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug te storten. En hetgeen, om, uw woorden te gebruiken, natuurlijk NIET schandalig is. U denkt toch niet dat er a la minute iemand uw retourbetealing in orde maakt is? Dat mag een alleen een boekhouding/bevoegd persoon doen en niet niet iedereen. Overigens, ik verwacht niet dat u de enige bent die iets terugstuurt ...........
Er wordt over het algemeen slecht gelezen. De bestelling is niet door mij teruggestuurd maar werd binnen 5 minuten geannuleerd daar die niet op voorraad was. Mijn punt is dat een webshop prima kan vermelden of iets op voorraad is en vervolgens bij geen voorraad de bestelling en dus de betaling ongedaan maken
Retour of geen voorraad, terugbetaling voor webshop is 10 werkdagen dus bij 5 dagen op kantoor 2 weken!
Gewoon weer Woensdag gezellig gaan winkelen daar.
Dat maakt niet uit. De betaalprovider of de boekhouding moeten u terugbetalen en die werken niet op zaterdagen en zondagen.
U hebt geen idee wat er bij een terugbetaling allemaal aan vooraf gaat.
Als u iemand iets moet terugbetalen, trekt u de portemonnee uit uw kontzak en betaalt, maar zo werkt het niet bij een geautomatiseerd systeem, waarbij bovendien niet iedere werknemer gemachtigd is een terugbetaling te verrichten.
Tranquille, het komt echt wel goed (tenzij Blokker failliet gaat).
Ik dacht serieus dat de Blokker al lang failliet was! Ze zijn er schijnbaar nog. Bedankt voor de update.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afwijzing huurwoning
Sta eerste op een woning papieren zijn in orde maar de woningbouw corporatie is van plan om alsnog te weigeren op basis van of het wel gaat matchen met de buren mag dit? Lees meer
Account niet geven van bestelling
Bij aliexpres.com besteld zonder account,wel betaald via ideal,geen bevestigingsmail,wel screenshot bestelling,klantenservice weigerd mij de info te geven zodat ik dat account kan inzien en een geschil kan openen,bestelling niet gekregen.buyerservice ook niet behulpzaam iemand ervaring,wat kan ik nog doen Lees meer
Wie heeft er nog meer problemen met KPN mobiel internet op iPhone 11 en SE 2020?
Als sinds eind mei heb ik op 4 mobiele toestellen in mijn huishouden, (2x iPhone 11 en 2x iPhone SE 2020) problemen met mobiel internet. Een zeer onstabiele verbinding die steeds wegvalt. Naar KPN zeggen ligt het aan de Apple toestellen, nadat KPN wijzigingen in hun mobiele masten had gedaan. Er wordt een beetje geheimzinnig over gedaan waar het nou precies aan ligt. Ik ben al vanaf eind mei me ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer