WouterCorp
door WouterCorp Apr 23, 2021 om 10:20
Winkels & webshops

Blokker terugbetaling

Donderdag 16 april bij Blokker.nl bestelling gedaan en betaald. Werd gelijk geannuleerd, zou niet op voorraad zijn en het bedrag zou terugbetaald worden. Nu na 7 dagen nog steeds geen geld terug. Heb 2 maal gebeld en 1ste keer meldde men dat het was overgemaakt en dat de fout bij mijn bank ligt. 2de maal gebeld en restitutie zou 10 dagen duren, hetgeen natuurlijk schandalig is, ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.

2694 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Apr 23, 2021 om 10:23
11529 Antwoorden / 15 Vragen
5

Hallo Woutercorp , 

Ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.

Sorry onzin 

Blokker heeft 14 dagen de tijd om het geld terug te storten , geduld is een schone zaak . 

Bij eventuele problemen kunt u deze voorbeeldbrief sturen , moet u iets aanpassen , klik op de rode regels . 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd  

Blokker is aangesloten bij thuiswinkel.org , u kunt daar ook een klacht indienen . 

https://www.thuiswinkel.org/leden/blokker.nl/certificaat 

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen 


Topantwoord

rj
door rjw - Apr 23, 2021 om 10:27
3277 Antwoorden / 5 Vragen
14

Bedrijven hebben vast betaalmomenten in de week en vaste accorderingsprocessen. Daar kan je niet zomaar vanaf wijken als je een fatsoenlijke bedrijfsvoering wilt doen. Om te beginnen is het erg inefficient als je alles ad hoc gaat doen, is de kans op fouten groter en kan er ook makkelijker gefraudeerd worden. Allemaal zaken die je niet moet willen.

va
door vanlotjegetikt Apr 23, 2021 om 10:34
809 Antwoorden / Vragen

Wauw, willen de modjes deze opmerking eens toevoegen aan de database hoe om te gaan met storno's.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Apr 23, 2021 om 10:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen
13

ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.

Sorry hoor, maar dat is een volslagen belachelijk idee. Stop met bellen, dat heeft geen enkele zin. Gewoon even geduld hebben, ik ga er vanuit dat u volgende week uw geld weer op uw rekening hebt staan. Blokker is nu eenmaal niet de kruidenier om de hoek, die u uw geld meteen vanuit de kassalade terug kan geven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2021 om 10:31
16883 Antwoorden / 202 Vragen
2

Aanvullend op de al gegeven reactie dat men bij Blokker 14 dagen kan/mag doen over terugbetalen: heeft u navraag gedaan bij uw bank of er werkelijke sprake is van een fout bij uw bank?

Als dat bij uw bank wordt ontkend is het wel zinvol om dan een klacht in te dienen. Anders is het toch echt even afwachten. 

(https://www.blokker.nl/klantenservice/klachten.html m.b.t. eventuele klacht over foutieve reactie)

Ps. En als het inderdaad te wijten is aan uw bank, dan dient u daar te klagen en is uw verwijt aan Blokker echt onterecht.

En nog een P.s.: Ter voorkoming van eventuele herhaling ook m.b.t. bestellingen elders, benut 'afterpay' zoals dat bij Blokker ook kan, betalen na ontvangst: https://www.blokker.nl/klantenservice/betalen-blokkernl.html

sira
door sira - Apr 23, 2021 om 11:34
2359 Antwoorden / 24 Vragen
3

U doet donderdag 16 april een bestelling. Ik neem aan dat we dan over 2021 spreken, anders zou het schandalig zijn.
Vrijdag was het 17 april. Zaterdag en zondag was het respectievelijk 18 + 19 april, op zaterdag en zondag wordt er door kantoorpersoneel doorgaans niet gewerkt, dus worden er ook geen crediteringen verwerkt.
Vandaag is het 23 april, we zijn nu dus 5 (werk)dagen verder en niet de 7 dagen die u noemt. In uw telling kloppen de 7 dagen wel, maar die zijn alleen van toepassing indien kantoren (de administratie) ook op zaterdag en zondag werken en dat is niet het geval. Misschien dat het op uw kantoor zo gaat, maar dat is dan een uitzondering. Het is net als met vakantiedagen opnemen, daar wordt ook uitgegaan van de werkdagen en niet van de zaterdagen of zondagen.
De meeste betaalproviders hanteren 10 (werk)dagen.
Geduld is een schone zaak.

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2021 om 13:07
11564 Antwoorden / 51 Vragen
2

Wettelijk dient een webshop na een correcte retour het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug te storten. En hetgeen, om, uw woorden te gebruiken, natuurlijk NIET schandalig is. U denkt toch niet dat er a la minute iemand uw retourbetealing in orde maakt is? Dat mag een alleen een boekhouding/bevoegd persoon doen en niet niet iedereen. Overigens, ik verwacht niet dat u de enige bent die iets terugstuurt ...........

WouterCorp
door WouterCorp - Apr 26, 2021 om 20:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Er wordt over het algemeen slecht gelezen. De bestelling is niet door mij teruggestuurd maar werd binnen 5 minuten geannuleerd daar die niet op voorraad was. Mijn punt is dat een webshop prima kan vermelden of iets op voorraad is en vervolgens bij geen voorraad de bestelling en dus de betaling ongedaan maken

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 27, 2021 om 16:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Retour of geen voorraad,  terugbetaling voor webshop is  10 werkdagen dus  bij 5 dagen op kantoor 2 weken!

Gewoon weer Woensdag  gezellig gaan winkelen daar.

sira
door sira Apr 28, 2021 om 17:19
2359 Antwoorden / 24 Vragen

Dat maakt niet uit. De betaalprovider of de boekhouding moeten u terugbetalen en die werken niet op zaterdagen en zondagen.

U hebt geen idee wat er bij een terugbetaling allemaal aan vooraf gaat.
Als u iemand iets moet terugbetalen, trekt u de portemonnee uit uw kontzak en betaalt, maar zo werkt het niet bij een geautomatiseerd systeem, waarbij bovendien niet iedere werknemer gemachtigd is een terugbetaling te verrichten.

Tranquille, het komt echt wel goed (tenzij Blokker failliet gaat).

De
door Deeeeentje - Apr 26, 2021 om 21:07
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik dacht serieus dat de Blokker al lang failliet was! Ze zijn er schijnbaar nog. Bedankt voor de update.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer