JM
door JM de Troije Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso.

3553 14 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Mar 26, 2024 om 14:44
423 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, Bol.com voegt het Select abonnement ZEKER NIET zelf toe! Dat abonnement kan alleen geactiveerd worden door de gebruiker, dus door jou. Ik zou maar snel de factuur incl. herinneringskosten betalen anders loopt het bedrag nog verder op.

sira
door sira Mar 26, 2024 om 14:47
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is ook mijn conclusie

sira
door sira - Mar 26, 2024 om 14:46
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Vraag om bewijs dat u zich heeft aangemeld voor Select.

Toch bestelt u af en toe weleens iets bij Bol en het is vaak wel zo dat de klant zelf Select heeft aangevinkt en dan denkt dat het eenmalig is.

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2024 om 14:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als u absoluut zeker bent dat u geen abonnement hebt bij Select.Nederland van bol.com, is mijn eerste vraag:  Komt dit wel van Bol.Com. ? Bol.com heeft als naam de B met een hoofdletter.

in
door intel08 Mar 29, 2024 om 12:04
20 Antwoorden / 2 Vragen

Onjuist! Deze webwinkel heet sinds oktober 2023 'bol'. Dus zonder hoofdletter en zonder de toevoeging .com zie:

https://pers.bol.com/nl/nieuws/bol-com-heet-voortaan-bol/

ka
door kaartendraak Mar 29, 2024 om 12:49
180 Antwoorden / 2 Vragen

Dat zou ik zeker uitzoeken ja, ook het e-mail adres waar het vandaan komt. Neem desnoods via de website contact met ze op met de vraag of ze dit wel gestuurd hebben en laat hen het even uitzoeken of je idd ergesn een keer op geklikt hebt.

vd
door vdlieuw - Mar 26, 2024 om 14:53
212 Antwoorden / 6 Vragen

Die opmerking van Bol.com (B hoofdletter) i.p.v. bol.com is een sterke. Ik zou dit punt  so wie so aan Bol.com zelf voorleggen en dan zal uit de reactie wel blijken of u terecht of onterecht protesteert.

Mabelle
door Mabelle Mar 26, 2024 om 14:59
423 Antwoorden / 1 Vragen

Het bericht is gewoon afkomstig van Bol.com

in
door intel08 Mar 29, 2024 om 12:04
20 Antwoorden / 2 Vragen

Onjuist!
Deze webwinkel heet sinds oktober 2023 'bol'. Dus zonder hoofdletter en zonder de toevoeging .com zie:

https://pers.bol.com/nl/nieuws/bol-com-heet-voortaan-bol/

Mabelle
door Mabelle - Mar 26, 2024 om 15:00
423 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien heb je gebruik gemaakt (dus op de button geklikt) van de eerste 30 dagen gratis en gedacht dat het na die 30 dagen vanzelf stopte.

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2024 om 15:21
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft een "select"deal gemaakt, ooit bij bol. En die NIET opgezegd. Ergo : betalen en opzeggen.
U kunt zelf nagaan in uw account wanneer u bij bol besteld heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2024 om 15:25
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Evenals @Tenormin en @VD LIUEW: is deze 'herinnering' wel afkomstig van Bol.com. Heeft u Bol.com hier over ook al zelf benaderd? Zo het wel van Bol.com afkomstig zou blijken te zijn dient men zijdens Bol.com u dat dan ook te kunnen bevestigen. Schriftelijk. Ook @SIRA gaf al aan navraag te doen bij Bol.com
Ik baseer mijn reactie op het absolute gegevens dat er meer van het zelfde soort 'dreigingen'worden gezonden via e-mail.

Zie de contact mogelijkheden hier: https://www.bol.com/nl/nl/m/klantenservice/

E
n indien inderdaad niet afkomstig van Bol.com dan een melding doen aan : valse-email@fraudehelpdesk.nl

Thijs12
door Thijs12 - Mar 26, 2024 om 16:41
538 Antwoorden / Vragen

Als je zo zeker bent van je zaak kun je het vergeten totdat er een deurwaarder komt. Dan hoef je alleen nog maar de rechter van je gelijk te overtuigen. Dat Bol het zich maar uitzoekt. Wat denken ze wel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 26, 2024 om 17:15
2056 Antwoorden / Vragen

Het is natuurlijk aan Bol om aan te tonen dat u dat abonnement hebt genomen maar als u ze niet geloofd kunt u eenvoudig niet betalen waarna u waarschijnlijk in de incasso procedure bij een bezoek aan de kantonrechter hoort hoe die erover denkt.

in
door intel08 - Mar 29, 2024 om 12:06
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ten eerste, is het bericht daadwerkelijk afkomstig van bol?

Zo ja, mogelijk hebt u een proefperiode gestart zonder deze op te zeggen? Dit wordt nog wel eens aangeboden in het bestelscherm.
Probeer na te gaan wanneer het abonnement is afgesloten/gestart zodat u weet waar het vandaan komt. Helaas zult u in dat geval uw verlies moeten nemen en betalen om problemen te voorkomen.

Er
door Erikkkk - Mar 29, 2024 om 12:50
11 Antwoorden / Vragen

Heel simpel wie eist bewijst.

lo
door lovewinnie - Mar 29, 2024 om 14:09
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een abonnement (heb hem zelf ook)  zodat je gratis verzendkosten hebt en avond levering. Ook op kleine Bestelling.
Waarschijnlijk heb je dit een keer aangevinkt (wordt namelijk aangeboden bij bestelling als je geen select hebt).

Kijk even goed na in bestek gescheidenis of je het echt nooit bent aangegaan

@q
door @qwerty@ - Mar 29, 2024 om 14:46
68 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt controleren of je gekozen hebt om Select op proef te nemen, ze schrijven dan n.l. 0,01 Euro af van je rekening ter controle.

Validatie rekeningnummer voor Select abonnement.

Je kunt ook kijken in je account > Facturen betalen > Bekijk afgeronde betalingen daar zal dan een Factuur staan van 0,01 Euro.

empee
door empee - Apr 20, 2024 om 20:51
178 Antwoorden / 139 Vragen

Heb ik ook gehad. Na de dreiging heb ik maar betaald, omdat ik geen gedoe wil.