Ot
door Otoole Sep 29, 2021 om 12:35
Winkels & webshops

C&A

Ruim 1 maand geleden een blouse besteld en betaald bij C&A, maar ik kreeg kort na het bestellen een mail dat de blouse was uitverkocht en ik zou p.o. mijn geld terugkrijgen. Nu 1 maand verder en na diverse telefoontjes, mailen enz. nog steeds mijn geld niet teruggehad.
Ik lees bij vele reviews op Trustpilot dat vele, vele mensen al maanden op hun geld zitten te wachten en ik vrees nu dat C&A in slecht weer verkeerd en
niet bij machte is om de klanten hun geld terug te betalen. Het voelt gewoon als oplichting, omdat ik iets koop, ze leveren niet, maar betalen ook niet terug.
Wat zou je hier nog aan kunnen doen?

2998 9 Rapporteer

sira
door sira - Sep 29, 2021 om 13:12
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Stuur ze een brief, eventueel een kopie per email (noem dit ook in de brief + email) en verzoek ze vriendelijk, doch dringend, het geld (uw vordering) binnen 14 dagen na dagtekening aan u over te maken.
En wacht dit even af. Dreigen met uit handen geven kan later nog.

mahadma
door mahadma - Sep 29, 2021 om 13:17
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Eventueel kunt u een copie van de betaling met verder geen gegevens die niet van betaling  toevoegen, vermeld wel nogmaals uw rek nummer.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 29, 2021 om 13:33
854 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry hoor,

maar ruim een maand geleden een bloes besteld en betaald. Bericht gehad dat het geld, per omgaande, teruggestsort zou worden en dat is niet gebeurd. Misschien nog even geduld hebben want tenslotte is c&A geen kleine organisatie, die per klant een overboeking doet. Nee, dergelijke bedrijven doen dat in een grote batch...

Moet wel zeggen dat ze misschien beter niet de term per omgaande hadden moeten gebruiken want dat schept verwachtingen.

Patience is a virtue ;)

marita5
door marita5 - Sep 29, 2021 om 14:34
11512 Antwoorden / 15 Vragen
Ot
door Otoole - Sep 29, 2021 om 16:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er zitten mensen vanaf mei al op hun geld te wachten zonder resultaat, maar ik ga een brief schrijven en stel ze in gebreke hoewel ik al een aantal mails heb gestuurd en gebeld heb, waarop men antwoordde dat het geld werd overgemaakt. Niet dus. De andere klanten las ik hebben hetzelfde antwoord gekregen, maar er wordt niet betaald. Amazone.nl is ook een groot bedrijf waar ik binnen 2 dagen het geld retour had.

sira
door sira Sep 29, 2021 om 16:47
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Alle correspondentie goed bewaren!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2021 om 17:03
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij uitermate zinvol om een aangetekendebrief met deze als voorbeeld te zenden https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en terugbetaling te vorderen binnen 2 weken. Zie dit als achtergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

AWYeah28
door AWYeah28 - Sep 29, 2021 om 18:10
355 Antwoorden / Vragen

C&A kan nogal ouderwets traag zijn bij terugbetalingen, maar na zo'n lange tijd kan een ingebrekestelling zeker geen kwaad.
Zoals gezegd, alle correspondentie goed bewaren en ook verzendbewijzen er bij houden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 30, 2021 om 11:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ze niet binnen 1  week geld storten dreigen  met Fake Boek en zo.

Dan leest  iedereen deze ellende en dat willen ze niet.

Als tevreden klant uit  2020  en de retour  gestuurde binnen 2 weken keurig terug,  maar ik ga nu ook twijfelen.

Ik kocht online omdat de plaatselijke C&A klein assortiment en niet altijd elke maat heeft.

Ik weiger parkeermeters en  lopen en  nu zijn ze mijn als vaste klant ook kwijt.

Maar  vraag ook of ze  na via mail benaderen of ze hier ook willen reageren.

Stuur ze een link en kijken of ze  schrikken van mijn Media oproep!

V&D is  al weg,  staks C&A ook nog?  Hoop dat ik nu ongelijk zal krijgen.

Ot
door Otoole - Sep 30, 2021 om 14:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net de ingebrekestelling weggedaan en C&A 14 dagen de tijd gegeven. Afwachten nu. wordt vervolgd.

sira
door sira Sep 30, 2021 om 17:27
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Hou ons op de hoogte