C&A
Ruim 1 maand geleden een blouse besteld en betaald bij C&A, maar ik kreeg kort na het bestellen een mail dat de blouse was uitverkocht en ik zou p.o. mijn geld terugkrijgen. Nu 1 maand verder en na diverse telefoontjes, mailen enz. nog steeds mijn geld niet teruggehad.
Ik lees bij vele reviews op Trustpilot dat vele, vele mensen al maanden op hun geld zitten te wachten en ik vrees nu dat C&A in slecht weer verkeerd en
niet bij machte is om de klanten hun geld terug te betalen. Het voelt gewoon als oplichting, omdat ik iets koop, ze leveren niet, maar betalen ook niet terug.
Wat zou je hier nog aan kunnen doen?
Stuur ze een brief, eventueel een kopie per email (noem dit ook in de brief + email) en verzoek ze vriendelijk, doch dringend, het geld (uw vordering) binnen 14 dagen na dagtekening aan u over te maken.
En wacht dit even af. Dreigen met uit handen geven kan later nog.
Eventueel kunt u een copie van de betaling met verder geen gegevens die niet van betaling toevoegen, vermeld wel nogmaals uw rek nummer.
Sorry hoor,
maar ruim een maand geleden een bloes besteld en betaald. Bericht gehad dat het geld, per omgaande, teruggestsort zou worden en dat is niet gebeurd. Misschien nog even geduld hebben want tenslotte is c&A geen kleine organisatie, die per klant een overboeking doet. Nee, dergelijke bedrijven doen dat in een grote batch...
Moet wel zeggen dat ze misschien beter niet de term per omgaande hadden moeten gebruiken want dat schept verwachtingen.
Patience is a virtue ;)
Hallo Otoole ,
Aanvulling op @sira , zie deze link voorbeeldbrief , moet u een beetje aanpassen
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd
Er zitten mensen vanaf mei al op hun geld te wachten zonder resultaat, maar ik ga een brief schrijven en stel ze in gebreke hoewel ik al een aantal mails heb gestuurd en gebeld heb, waarop men antwoordde dat het geld werd overgemaakt. Niet dus. De andere klanten las ik hebben hetzelfde antwoord gekregen, maar er wordt niet betaald. Amazone.nl is ook een groot bedrijf waar ik binnen 2 dagen het geld retour had.
Alle correspondentie goed bewaren!
Het lijkt mij uitermate zinvol om een aangetekendebrief met deze als voorbeeld te zenden https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en terugbetaling te vorderen binnen 2 weken. Zie dit als achtergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
C&A kan nogal ouderwets traag zijn bij terugbetalingen, maar na zo'n lange tijd kan een ingebrekestelling zeker geen kwaad.
Zoals gezegd, alle correspondentie goed bewaren en ook verzendbewijzen er bij houden.
Als ze niet binnen 1 week geld storten dreigen met Fake Boek en zo.
Dan leest iedereen deze ellende en dat willen ze niet.
Als tevreden klant uit 2020 en de retour gestuurde binnen 2 weken keurig terug, maar ik ga nu ook twijfelen.
Ik kocht online omdat de plaatselijke C&A klein assortiment en niet altijd elke maat heeft.
Ik weiger parkeermeters en lopen en nu zijn ze mijn als vaste klant ook kwijt.
Maar vraag ook of ze na via mail benaderen of ze hier ook willen reageren.
Stuur ze een link en kijken of ze schrikken van mijn Media oproep!
V&D is al weg, staks C&A ook nog? Hoop dat ik nu ongelijk zal krijgen.
Ik heb net de ingebrekestelling weggedaan en C&A 14 dagen de tijd gegeven. Afwachten nu. wordt vervolgd.
Hou ons op de hoogte
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer