Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 01:50
Winkels & webshops

Chaos bij PostNL

Gisteren werd er aangebeld door een PostNL pakketbezorger.
Door de hallofoon vroeg ik voor wie het was:geen antwoord ....

Toen ik de deur open deed,lag het pakje al op mijn trap en weg was de pakketbezorger.

Toen ik het adres las op het pakje,bleek het om de straat achter mij te gaan....
Uit beleefdheid heb ik het pakje zelf maar gebracht, maar dit is toch niet normaal ?

Kortom : chaos bij PostNL.

Zijn er mensen met net zulke ervaringen  ?

4978 20 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2018 om 07:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op basis van één ervaring de conclusie trekken dat het chaos is bij PostNL...

Maar het zal inderdaad wel druk zijn bij de pakketbezorging momenteel.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 10:06
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Die pakketbezorgers kunnen het werk niet meer aan .
Ze zien er ook gestressed uit.

ne
door neodutchio - Dec 21, 2018 om 07:44
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Wat kunt u met ervaringen van anderen? En waarom is het chaos als 1 bezorger 1 pakje bij u voor de deur legt?

Maar goed, als u de media een beetje gevolgd hebt is er sinds black friday een enorme druk bij alle bezorgdiensten. Iedereen besteld ineens alles online en daar is geen enkele bezorgdienst op voorbereid. De druk is zelfs zo hoog dat PostNL kantoorpersoneel moet inzetten om alles verwerkt te krijgen. Door de druk is een foutje snel gemaakt. En is dat erg? Zelfs u maakt wel eens een foutje. U bent gelukkig zo beleefd om het foutje te herstellen, daar zal de ontvanger zeer blij mee zijn.

Het grote probleem wat onstaan is is dat er meer besteld wordt dan bezorgd kan worden. De busjes zitten vol en het afleveren gaat moeizaam. U moet zich voorstellen dat 1 minuut tijdverlies bij elke klant een achterstand van uren opleverd per dag. Elk persoon die niet thuis is kost veel tijd. Helaas verwachten mensen te veel van het online bestellen. Beter zou zijn om voor een tweede poging geld te vragen. Zo blijven mensen thuis om hun eigen bestelling in ontvangst te nemen. Immers, als ik in een winkel iets ga kopen neem ik mijn eigen bestelling ook meteen in ontvangst. Dan ga ik ook niet zitten afwachten tot er iemand naar mij toe komt. Als u eens wist hoeveel pakjes wij per week van diverse buren krijgen? Wij zijn thuis, de buren niet. Waarom dan online bestellen als je weet dat je het niet in ontvangst kan nemen?

Dus namens de ontvanger, de verzender en PostNL: bedankt voor het oplossen van het foutje. Het kan gebeuren.

MI
door MIBO70 Dec 21, 2018 om 10:11
Antwoorden / Vragen

Helemaal mee eens, over het algemeen werkt de bezorging, bij mij althans prima. Maar zie in mijn buurt de busjes af en aan rijden op een adres waar bijna nooit iemand thuis is terwijl je meestal op tijd bericht krijgt en ook nog op kunt geven welk tijdstip het beste uitkomt of je haalt het zelf af. Maar er wordt gewoon besteld en de bezorger moet maar zien. In het begin wilde ik nog wel een pakje aannemen maar daar ben ik mee gestopt, ik ben er niet voor de gemakzucht van de buren. Laten betalen voor een tweede bezorging lijkt me een prima optie!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 10:12
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik verlang terug naar de jaren 70 en 80 toen ik opgroeide:
Een vaste PTT bezorger, die op maandag t/m zaterdag de post op dezelfde tijd bezorgde.
Op zaterdag ging ik in mijn pyjama de Eppo uit de brievenbus halen(voor de jonge lezers: de Eppo was een stripblad).

Voor elk pakket moest getekend worden.
Bij aangetekende post moest je jezelf legitimeren ......

ne
door neodutchio Dec 21, 2018 om 12:22
5151 Antwoorden / 12 Vragen

En hoeveel post en pakjes kreeg u toen? Laat mij raden, een heel stuk minder dan tegenwoordig. Het is niet de schuld van de privatisering dat we nu online kunnen bestellen. Net zo min dat de PTT en nu PostNL schuld heeft aan het gedrag van de consumenten. Als u de cijfers zou zien van bv Wehkamp en Zalando wat er besteld wordt en wat er vervolgens weer terug gestuurd wordt. Als je dat soort nutteloze bestellingen eruit zou halen zou dat al enorm schelen in de werkdruk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:13
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Sinds de privatisering van de post,is de post duurder geworden en verslechterd,helaas....

Over de bezorging van Sandd ben ik helemaal ontvreden !

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 00:29
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u iets aangeven dat niet duurder is geworden? Vroeger reed tante Post op een fiets of met een goedkope auto. Kijk alleen maar eens wat de brandstof kosten doen tegenwoordig. Zoveel factoren die invloed hebben op een prijs. Geen idee of u wel eens de media volgt. Kijk eens wat een file voor kosten met zich mee brengt. Of nu de lage waterstanden in de rivieren waardoor schepen niet meer vol kunnen laden, maar wel voor dezelfde prijzen varen.
De prijs van nu heeft werkelijk niets te maken met de privatisering. Of wilt u echt beweren dat staatsbedrijven gewoon verlies mochten draaien?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 22, 2018 om 01:57
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

De post is een "nutsbedrijf ".
Je hebt het dus nodig.

Door de post te privatiseren ontstaat een prijsverhoging.

Vergelijk het met de zorg.

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 08:45
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Dus als de post nog een staatsbedrijf was rekenden ze nog altijd met 50 cent voor een liter brandstof? En de postbodes komen nog steeds met een loon van 1.000 gulden thuis?
En als staatsbedrijf hadden ze niet hoeven te investeren om de enorme druk aan te kunnen? Van 100 pakjes per dag naar 1.500.000 hadden ze in uw ogen gewoon op dezelfde lopende band kunnen doen?
De auto's die vervangen worden kosten ook nog gewoon een paar duizend euro per stuk?

Het is enorm kortzichtig om te zeggen dat de prijsverhoging enkel door de privatisering komt. Ook voor die tijd werden de postzegels duurder. En nu nog steeds moet PostNL eerst toestemming krijgen hoeveel procent ze duurder mogen mogen. Zo vrij zijn ze dus niet.

pino123
door pino123 - Dec 21, 2018 om 07:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Tja, fouten maken gebeurd, maar om nu meteen te spreken van een chaos als er een pakketje verkeerd geleverd wordt....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 10:17
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Pino,

Ook met de brieven worden grote fouten gemaakt.
Ik ben wel eens met een verkeerd bezorgde brief de bezorger achterna gerend....
Het was een "student type".
Ik vroeg hem of hij wel goed keek naar het adres op de brief......

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 00:30
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Een grove schande! U maakt natuurlijk nooit een fout Amsterdammer?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 22, 2018 om 01:59
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Die student is niet gemotiveerd.

We moeten terug naar de tijd van de PTT.
Toen waren postbodes nog rijksambtenaren.

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 08:49
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, u kunt meteen zien dat iemand die een fout maakt iet gemotiveerd is? Ook in uw geliefde vroeger kwam er wel eens een envelop op een verkeerde stapt terecht hoor.
En de postbode een rijksambtenaar, hier een mooi stukje over de oude PTT: https://www.youtube.com/watch?v=QIN67D7wCQQ. Vooral het eerste stuk over de ambtenaar is geweldig.

panter22
door panter22 - Dec 21, 2018 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

Een pakjesbezorger heeft haast. Hij moet een hoop pakjes binnen een bepaalde tijd bezorgen. Zeker in deze tijd van het jaar.
Dan kan hij wel eens een fout maken. Gelukkig heb je het opgelost en hebben de buren hun pakje nog mooi voor de kerst gekregen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 10:21
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Panter22,

De pakketbezorgers scheuren door de stad met nieuwe busjes vol met deuken......
Ik geef ze maar de ruimte want soms rijden ze door rood....

Vroeger gingen ze met respect om met je pakket. ..

panter22
door panter22 Dec 21, 2018 om 10:25
6599 Antwoorden / Vragen

Vroeger was alles beter????????????

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 10:31
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Pantar 22,

Tja,je ziet de gevolgen van de marktwerking bij de post....

Cookies
door Cookies Dec 21, 2018 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja hoor, vroeger was alles beter. Belachelijk om van chaos te spreken als er iemand een foutje maakt. Alleen mensen die de hele dag op de bank hangen, maken geen fouten. Je zit gewoon verlegen om een discussie, daarom bedenk je maar even een vraag om er daarna van alles en nog wat bij te slepen.

ne
door neodutchio Dec 21, 2018 om 12:13
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Gevolgen van de marktwerking van de post? Of is het dat steeds meer en meer mensen online bestellen?

panter22
door panter22 Dec 21, 2018 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen

Voor de invoering van de marktwerking waren er geen internetwinkels. Dat 1,5 pakje per dag, ging gewoon met de postbode mee.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:17
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

In plaats van meer postbodes in dienst te nemen,werden er vele ontslagen.
Nu werkt PostNL met ZZPers.

Er waren 2 mooie reportages van Zembla hoe PostNL omgaat met hun personeel. ...

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 00:31
5151 Antwoorden / 12 Vragen

En wat heeft dat er mee te maken dat de pakketbezorger bij u een foutje gemaakt heeft?

Cookies
door Cookies Dec 22, 2018 om 00:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@neodutchio: helemaal niks, maar hij weet precies bij wie hij een discussie kan uitlokken .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 22, 2018 om 02:01
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Veel pakketbezorgers en postbodes zijn niet meer gemotiveerd voor hun werk.

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 08:52
5151 Antwoorden / 12 Vragen

@Amsterdammer, u wist niet eens hoe en waar er mensen werken bij de post. Dus aparte reactie dat u wel kan zeggen dat ze niet gemotiveerd zijn. En u geeft zelf aan dat de pakketbezorgers ontslagen zijn en als zzp'er aan de slag zijn gegaan. En daar kunt u ook aan zien dat ze niet gemotiveerd zijn? Als zzp'er ben je niets verplicht, zat andere bedrijven om voor te rijden.

panter22
door panter22 Dec 22, 2018 om 09:16
6599 Antwoorden / Vragen

@geboren amsterdammer, de wereld is groter dan Amsterdam,

me
door mein33 Dec 22, 2018 om 10:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

de wereld is groter dan Amsterdam,

Maak de Amsterdammer a.u.b. niet wijzer dan hij is, met alle consequentie vandien !     ;-))

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 16:42
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Stel je voor dat hij echt een keer per ongeluk in de trein stapt, vergeet uit te stappen en gaat merken dat er nog een enorm stuk land buiten Amsterdam ligt. Zou hij dan bang worden omdat hij dan ook zijn paspoort vergeten is? Of gaat hij dan zoeken naar geldwisselkantoren?

Topantwoord

tdmduc
door tdmduc - Dec 21, 2018 om 09:45
704 Antwoorden / 2 Vragen

Dit gebeurt op dit moment aan de lopende band.

bij:

►DHL
►DPD
►GLS

Vooral de tijdelijke krachten maakt het géén zak uit hoe het pakketje bij het doel komt. Briefjes achterlaten gebeurd vaak ook niet.

Alleen je vaste chauffeurs die de buurt kennen en vaker bij jou aan de deur komen doen het beter.

pino123
door pino123 Dec 21, 2018 om 10:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je kan je er hier druk over maken, veranderd weinig... Dien een klacht in...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 10:24
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Pino ,

Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van andere forumleden.

Er kan toch niet zo slordig worden omgegaan met jouw pakket ?

tdmduc
door tdmduc Dec 21, 2018 om 11:07
704 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn vriendin maakte zich er ook altijd erg druk om maar blijkbaar is dat zinloos. Ik wond me vroeger ook altijd vreselijk op wanneer er weer eens iets de mist in ging met pakketjes maar tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk online te kopen waarbij ik kan bepalen waar en wanneer het bezorgd word en na werktijd kan afhalen in de buurt.

Gelukkig woon ik in een straat waar de buren elkaar goed kennen en we elkaars pakketten zonder problemen aannemen. Dit zorgt ook nog eens voor gezellige praatjes af en toe, blijf je weer bij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:23
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@TDMDUC,

Als het een keer fout gaat, kan er ruzie ontstaan....

Het is toch niet de bedoeling, dat buren gaan functioneren als vrijwillig ophaalpunt?

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 00:33
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Je bent ook niet verplicht om een pakje van de buren aan te nemen. Je kiest er zelf voor om een vrijwillig ophaalpunt te worden. Overigens heb ik er geen probleem mee. Hier is altijd iemand thuis en dat weten de bezorgers ook. Sterker, via een nieuwe speler op de markt gaan wij geld krijgen voor het ontvangen van de pakketten. De bezorger hoeft niet meer rond te rijden door de wijk, maar levert alles op 1 adres af. Daar kan de ontvanger het gewoon ophalen. Gewoon een afhaalpunt, maar dan thuis in de wijk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 22, 2018 om 02:03
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Vroeger heette dit HET POSTKANTOOR.......

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 09:01
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, HET POSTKANTOOR zat in elke wijk en was altijd open? Gaat u maar dromen van die tijd dat je naar HET POSTKANTOOR kon gaan om een fax te versturen. Waar je in de rij moest wachten om bij een loket te komen. HET POSTKANTOOR, in 2008 maar liefst 250 stuks in heel Nederland. Klein rekensommetje (sorry, ik kan het niet laten), Nederland is 42.508km2 groot en had toen bijna 16.500.000 inwoners. Dan is 250 POSTKANTOREN wel erg weinig. 66.000 potentiele klanten per POSTKANTOOR.

U wilt gewoon niet inzien dat het een niet met het ander te maken heeft. Dat wij online kunnen bestellen en dat het verstuurd kan worden heeft niets met de privatisering te maken. Die paar pakjes die bezorgd werden ging makkelijk vanaf een paar POSTKANTOREN.

ekiem
door ekiem - Dec 21, 2018 om 10:10
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemorgen,

Heel herkenbaar allemaal, maar ach we zijn allemaal mensen en fouten maakt iedereen. Bestel zelf zeer regelmatig en weet uit ervaring dat je zelf ook veel in de hand hebt. Wanneer ik veel weg ben dan bestel op zodanig dat ik toch op het bezorg moment thuis ben. Veel is via track and tracé te volgen.

Problemen is gewoon dat velen ondoordacht bestellen, niet thuis zijn en daardoor lopen bezorgingen mis.
Oplossing is gewoon niet bestellen als je niet thuis kunt zijn .

Ekiem

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 10:29
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Ekiem,

Het ging fout toen de post particulier werd.

Toen de post nog onder het rijk viel ,werden er niet zulke groffe fouten gemaakt.

ne
door neodutchio Dec 21, 2018 om 12:19
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, het ging fout toen consumenten eisen begonnen te stellen. Meer en meer online bestellen, liefst gratis leveren, gratis weer terug sturen en roepen als het 10 minuten later geleverd wordt als de indicatietijd aangeeft.

Wat u even vergeet is dat toen de post nog onder het reik viel er veel minder post te verwerken viel. Toen kon de bezorger voor zijn ronde zelf de post orderen.

Grunnen.
door Grunnen. Dec 21, 2018 om 12:50
509 Antwoorden / Vragen

@ geboren amsterdammer
Hoe dan ? Minder zeurkousen ?

aurora1
door aurora1 Dec 21, 2018 om 13:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, Amsterdam ging men met een boog omheen wegens het gezeur. ...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:28
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

PostNL heeft te veel hooi op zijn vork genomen.

Personeel,dat klaagt op tv wordt ontslagen.....

Het wordt tijd,dat de overheid ingrijpt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:50
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Wie ordent nu dan de post van de postbode  ?

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 00:37
5151 Antwoorden / 12 Vragen

@Amsterdammer, nu is er een aparte ploeg die de post sorteren. Hier worden veelal huisvrouwen voor gevraagd die tijdens de schooluren van de kinderen post sorteren. Daarnaast is er een andere groep die gaan bezorgen. Het is niet meer zo dat de posbode uit de straat alles doet.
Overigens hoop ik wel dat u kan onderbouwen wat u zegt. U hebt schijnbaar cijfers van de aantallen mensen die ontslagen zijn met de reden daarbij. Anders kunnen dat soort opmerkingen u wel eens duur komen te staan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 22, 2018 om 02:07
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik raad je aan om de uitzendingen van Zembla terug te kijken.

Een postbode kan toch gelijk alle pakketten bezorgen in een wijk ?

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 16:44
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Tuurlijk, alles kan. maar dat wil niet zeggen dat PostNL daar ook voor kiest.

simon55
door simon55 - Dec 21, 2018 om 12:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Gemiddeld heeft de pakket bezorger op dit moment 182 adressen per dag. En.....waar gewerkt wordt , worden er fouten gemaakt.
Ik heb ooit n werkgever gehad ,die zei , ik maak nooit fouten. Toen zei ik "klopt " als ik s morgens binnenkom sta je met je handen in je zakken , en ga ik om vijf uur naar huis , sta je nog steeds met je handen in je zakken. Logisch toch, zo kun je ook niets verkeerds doen

me
door mein33 Dec 21, 2018 om 13:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De volgende dag had u zeker al een andere werkgever gevonden !!    ;-))

simon55
door simon55 Dec 21, 2018 om 17:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hoor , m n werkgever moest er wel om lachen

me
door mein33 Dec 21, 2018 om 20:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2018 om 13:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Verveelt u zich zo enorm dat alweer over dit onderwerp hier een enquête gehouden wordt? Deze beroepsgroep opnieuw de modder in geduwd wordt? Vertel svp nog meer van uw Amsterdamse avonturen als geboren Amsterdammer. Of maakt u nooit wat mee? Volkomen achterlijk om op basis van 1 ervaring een dergelijke conclusie te trekken. Ik zou bijna gaan denken dat u Amsterdammer bent.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:31
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Aurora,

Lees mijn antwoorden even goed.

Ook bij de gewone brieven, gaat het fout.

Ik wil graag terug naar de oude situatie zonder marktwerking.

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2018 om 14:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin. Als we nu nog met het staatsbedrijf PTT Post te maken hadden gehad, dan was de chaos waarschijnlijk pas compleet geweest. Misschien heb je het nog niet door 'geboren amsterdammer', maar de de wereld is veranderd.

DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER 21 DEC. 2018 OM 10:29
62 ANTWOORDEN / 10 VRAGEN

@Ekiem,

Het ging fout toen de post particulier werd.

Toen de post nog onder het rijk viel ,werden er niet zulke groffe fouten gemaakt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:53
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Ik heb mijn kerstkaarten dit jaar verstuurd met Sanddkerstzegels.

Dit vanwege de belachelijk hoge prijzen bij PostNL.

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 00:39
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Nu maar hopen dat die aankomen. Dit is al het tweede jaar dat er enorm geklaagd wordt over de bezorging (nou ja, het gebrek aan bezorging) van Sandd. Maar als u liever weinig betaald voor geen service, succes dan. 2 bezorgdagen in de week en op veel locaties geen bezorger in dienst. Dan liever PostNL die gewoon 5 dagen in de week bezorgd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 22, 2018 om 02:11
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik vind 78 cent voor een kerstzegel belachelijk duur !

Het is goedkoper om de kerstkaarten met mijn brommer zelf te brengen..... (hier in Amsterdam )

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 09:07
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u dan al wel een nieuwe brommer gekocht? Met die vervuilende mag niet meer he. Wees blij dat er marktwerking is, anders was Sandd er niet eens geweest. U hebt nu de keuze met wie u het gaat versturen. U hebt natuurlijk ook de keueze of u het gaat versturen. Het voordeel van een iets duurdere verzendwijze is dat deze in nagenoeg alle gevallen de volgende dag bezorgd wordt. Zelfs in deze drukke maand gebeurd dat in 95% van de gevallen. U betaald nu minder bij een nieuwe speler op de markt die maar 2 dagen per week bezorgd, maar nog geen landelijke dekking heeft. U klaagt nu wel enorm op PostNL, maar ga eens zoeken op Sandd.

Gr
door Grunn1 Dec 22, 2018 om 10:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@Amsterdammer, stel je voor dat een ieder zijn kerstkaarten gaat bezorgen met zo’n milleu vervuilende brommer van ruim 20 jaar oud, Dan ziet Amsterdam er donkergrijs uit vanwege de uitlaatgassen.

me
door mein33 - Dec 21, 2018 om 14:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kortom : chaos bij PostNL.

Klopt als een zwerende vinger, maar dat komt alleen maar omdat het in heel Amsterdam een chaos is.
Die hardwerkende postpakettenbezorger moet toch zijn pakketjes (ergens) kwijt, met of zonder de hulp van een Amsterdammer die mogelijk toch even niets anders om handen heeft. ;-))

Het siert u overigens dat u het pakketje wel even op de juiste bestemming heeft afgegeven, dat mag ook gezegd worden !

Cookies
door Cookies Dec 21, 2018 om 14:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Problemen met medeklinkers? Zoek het foutje.;-)) Je had het al gevonden, zie ik.

me
door mein33 Dec 21, 2018 om 15:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik doe m'n best. ;-))

tenormin
door tenormin Dec 21, 2018 om 15:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zit nog 1 foutje in @mein33. ;-))

me
door mein33 Dec 21, 2018 om 16:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als u zo vriendelijk zou willen zijn om het vaudtje te corrigeren, dan is die onvolkomenheid ook weer opgelost !   ;-))

Cookies
door Cookies Dec 21, 2018 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hint: postpakettenbezorger. Helaas te laat, Mein dus vele jaren na je vertrek naar rustiger oorden, staat je foutje er nog.;-))

Ka
door Kassagebruiker - Dec 21, 2018 om 15:30
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als u één fout  als choas betiteld is er geen enkel bedrijf in NL betrouwbaar in uw visie. Zeker niet in de december drukte en met zwaar onderbetaalde bezorgers.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:33
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Kassagebruiker,

Misschien kun je die afleveringen van Zembla nog een keer terugkijken?

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Dec 21, 2018 om 15:50
7364 Antwoorden / 14 Vragen

T'is me wat, in zo'n chaotische stad kan men wel makkelijk de weg kwijtraken. Zeker als de straten met dezelfde naam achter elkaar liggen zoals bv in Amsteldorp.

Topantwoord

jokeromy
door jokeromy - Dec 21, 2018 om 16:26
32 Antwoorden / 3 Vragen

Voorheen werkte post nl prima krijg ook heel vaak pakketjes voor de  buren was geen probleem maar nu is er een pakje door de bezorger zelf afgetekend en in de brievenbus gedaan terwijl ik thuis was ook ben ik al vanaf eind november een buspakje met Traktrace kwijt  post.nl heeft de afzender beloofd het te zoeken zonder resultaat .vraag me af waar al die weggeraakt pakjes zijn gebleven

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:36
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Jokeromy,

Ik hoop, dat de overheid inziet, dat het zo niet langer meer kan.

Als je een pakket laat bezorgen,moet het in handen komen van de geadresseerde.

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 00:42
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig staat de wet er ook achter. Als verzender ben je verantwoordelijk voor een juiste bezorging. Als consument sta je dus nooit met lege handen. Mocht het voorkomen dat je pakket kwijt raakt onderweg zal de verkoper een nieuwe moeten opsturen. De verzender kan klagen, maar die kan ook kiezen op welke manier te verzenden. Met of zonder verzekering.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 21, 2018 om 16:46
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Wel een andere ervaring: een melding dat er poststuk via track en trace zou worden bezorgd, eergisteren maar bezorgen? Nada.

Topantwoord

jo
door jorisw - Dec 21, 2018 om 17:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als we allemaal gewoon weer bij een lokale winkelier spullen gaan kopen ipv bij de grote webwinkels met een miljardenomzet help je:

- de pakketbezorgers die weer gewoon de normale hoeveelheden pakketten kunnen bezorgen
- de lokale winkeliers die van hun omzet gewoon hun gezin onderhouden
- scheelt het een hoop ergernis voor de consument

I.p.v.:
- aandeelhouders spekken die het geen fuck kan schelen hoe de boel wordt verdiend, als er maar wordt verdiend.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:41
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Jorisw,

Amen !

Vroeger was postbode een respectabele baan.

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 09:09
5151 Antwoorden / 12 Vragen

En die van politieagent en hulpverlener ook. En wat doen mensen daar mee? Ik kan mij alleen niet herinneren wanneer de politie geprivatiseerd is en toch nemen veel mensen hun niet serieus. Of zou het dan toch aan de mentaliteit van de mensen liggen?

clio23
door clio23 - Dec 21, 2018 om 17:41
48 Antwoorden / 0 Vragen

Als alle mensen die een bericht krijgen van bezorging nu eens bij zichzelf nagaan of ze op die tijd thuis zijn, zou de bezorger al erg geholpen zijn. Ik kreeg gisteren bericht dat er vandaag een pakketje bezorgd zou worden vroeg in de middag. Aangezien ik zelf oproep koerier ben en het kerstpakketten tijd is ben ik er vanuit gegaan dat ik wel onderweg zou zijn. Dan kun je in de app al aangeven dat je of en een andere tijd wilt of je het zelf gaat halen. Bezorger blij, ik blij.
Van chaos bij de bedrijven heb ik niets gemerkt alles is de laatste weken keurig op tijd bezorgd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:44
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Clio23,

Ik kom dagelijks bij Primera voor mijn krant.
De verkoper heeft het het drukst met het versturen en ontvangen van pakketten.

Vooral de dames met een doos van Zalando zie ik regelmatig.....

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 00:43
5151 Antwoorden / 12 Vragen

En ligt dat dan aan de privatisering van de post, of dat die dames onnodig veel bestellen en weer terug sturen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 22, 2018 om 02:18
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Heb je ook cijfers hoeveel Zalando betaalt aan PostNL  ?
Dus op jaarbasis ?

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 09:14
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft dat er nu ineens mee te maken?
U moet zich voorstellen dan 1 op de 3 pakjes van o.a. Zalando en Wehkamp terug komt. Tweemaal de verzendskosten, het uitzoeken, eventueel ompakken en de administratieve handelingen. Dat de druk ontstaat bij de transporteurs heeft niets te maken met hoeveel wie waarvoor betaald. Wel dat de consument verwacht dat het gratis geleverd wordt en dat ze het weer gratis kunnen terug sturen. Miljoenen pakjes worden dus onnodig verstuurd. Daar zal iets aan gedaan moeten worden.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Dec 21, 2018 om 19:48
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Lekker druk bij PostNL

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 21:45
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Mijn God!  Is dat van vandaag ?

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 01:01
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Even wat simpele cijfertjes: 360.000 poststukken worden niet binnen 1 dag geleverd, maar zit wat vertraging op. 16.000 poststukken per dag worden niet op het juiste adres bezorgt. Klinkt u dat veel in de oren? Procentueel is dat niets. Per dag bezorgt PostNL namelijk 8.000.000 poststukken.
Op pakjes gebied hebben we het nu over 1.500.000 pakjes die per dag die bezorgd worden. Dankzij de feestdagen, black friday en ciber monday. Tussen Black friday en sinterklaas zijn maar liefst 12.000.000 pakjes verwerkt. In november en december zijn er in totaal 50.000.000 pakjes verwerkt (in 2017 was dit nog maar 33.000.000 pakjes). Even als vergelijk, in de andere maanden ligt dat rond de 700.000 pakjes per dag.
De grootste boosdoener hiervan is het online shoppen.

Privatisering heeft er dus totaal niets mee te maken. Juist door het gemak (of luiheid) besteld men eerder online. Geen enkel bedrijf kan goed inspelen in een piek van 100% meer dan normaal. Uw werkgever vraagt ook niet aan u of u dubbel zo hard wil werken. En ook al zou u dat doen, bij de pakketbezorger is de bus ooit vol en zal hij moeten gaan rijden. Ze hebben niet even het dubbele aantal bussen met chauffeurs staan alleen om deze 2 maanden op te vangen. Dat hebben ze nu niet, maar dat hadden ze vroeger al helemaal niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 22, 2018 om 02:16
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Heb je toevallig ook cijfers van de winst van PostNL  ?

Als ik zo die cijfers bekijk ,moet PostNL  geweldig verdienen.....

ne
door neodutchio Dec 22, 2018 om 09:23
5151 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt zelf hopelijk ook een beetje nadenken. Je kan jezelf rijk rekenen aan de inkomsten die je zou schatten, maar als je ziet wat de logistieke handelingen zijn en ze echt niet voor elk pakje € 6,50 vangen, dan is het een wonder dat ze winst maken.
Even een simpel rekensommetje, zal het niet te moeilijk maken voor u. Een bezorger bezorgd ongeveer 200 pakjes per dag. Heel rijk gerekend € 6,50 die een consument betaald. Dus met een bus vol heeft PostNL € 1.300 omzet. Daarvan moet betaald worden de balie waar het ingenomen wordt, het transport naar een distributiecentrum, de lopende band, personeel daar, transport naar de volgende locatie, weer meer personeel om uiteindelijk bij een lokale transporteur uit te komen die het gaat bezorgen.
Wat groter spelers betalen is altijd gokken. Wij, als een van de grootste klanten bij DHL betalen een vast bedrag per maand. Dus met wenig leveringen betalen wij in verhouding meer dan met veel leveringen. DHL moet het werk gewoon doen voor dat geld.
Natuurlijk zal PostNL winst maken, dat is het doel. Maar niet zoveel als u droomt.

diumenge
door diumenge Dec 22, 2018 om 10:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@John van Drongelen: www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/jaarverslagen

Veel leesplezier.

Gr
door Grunn1 Dec 22, 2018 om 10:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@amstedammer, wat denk je dat PostNL krijgt voor het doorsturen en bezorgen van die duizenden pakketjes per dag besteld uit Chinese webshops? Deze aantallen worden steeds hoger en als je ziet wat je als consument betaald om laten we eens zeggen een led lamp van 1 euro inclusief verzendkosten hier te krijgen dan mag jij eens raden wat PostNL daarvan krijgt.

Topantwoord

holstein
door holstein - Dec 22, 2018 om 10:19
922 Antwoorden / 16 Vragen

Lui werken zich de pleuris, soms moet je ook een beetje compassie tonen en anders had je het naar een PostNL punt kunnen brengen.

me
door mein33 - Dec 22, 2018 om 11:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER 21 DEC. 2018 OM 10:12
63 ANTWOORDEN / 10 VRAGEN

Ik verlang terug naar de jaren 70 en 80 toen ik opgroeide:
Een vaste PTT bezorger, die op maandag t/m zaterdag de post op dezelfde tijd bezorgde.
Op zaterdag ging ik in mijn pyjama de Eppo uit de brievenbus halen(voor de jonge lezers: de Eppo was een stripblad).

Maar een postzegel van 78 eurocent vindt u te duur, daarvoor brengt u liever zelf uw brief naar de geadresseerde of gaat u naar de concurrent van Postnl en dan alleen maar om een paar eurocent uit te sparen, want de bezorging bij S... is nog bedroevender dan bij P...... !
Hoe tegenstrijdig kan iemand in zijn beweegredenen zijn.

En al dit "geletter" begon met een pakje dat verkeerd zou zijn bezorgd, maar is inmiddels uitgegroeid in een oeverloze en geheel niets oplossende discussie.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 22, 2018 om 11:54