Chaos bij PostNL
Gisteren werd er aangebeld door een PostNL pakketbezorger.
Door de hallofoon vroeg ik voor wie het was:geen antwoord ....
Toen ik de deur open deed,lag het pakje al op mijn trap en weg was de pakketbezorger.
Toen ik het adres las op het pakje,bleek het om de straat achter mij te gaan....
Uit beleefdheid heb ik het pakje zelf maar gebracht, maar dit is toch niet normaal ?
Kortom : chaos bij PostNL.
Zijn er mensen met net zulke ervaringen ?
Op basis van één ervaring de conclusie trekken dat het chaos is bij PostNL...
Maar het zal inderdaad wel druk zijn bij de pakketbezorging momenteel.
@Diumenge,
Die pakketbezorgers kunnen het werk niet meer aan .
Ze zien er ook gestressed uit.
Wat kunt u met ervaringen van anderen? En waarom is het chaos als 1 bezorger 1 pakje bij u voor de deur legt?
Maar goed, als u de media een beetje gevolgd hebt is er sinds black friday een enorme druk bij alle bezorgdiensten. Iedereen besteld ineens alles online en daar is geen enkele bezorgdienst op voorbereid. De druk is zelfs zo hoog dat PostNL kantoorpersoneel moet inzetten om alles verwerkt te krijgen. Door de druk is een foutje snel gemaakt. En is dat erg? Zelfs u maakt wel eens een foutje. U bent gelukkig zo beleefd om het foutje te herstellen, daar zal de ontvanger zeer blij mee zijn.
Het grote probleem wat onstaan is is dat er meer besteld wordt dan bezorgd kan worden. De busjes zitten vol en het afleveren gaat moeizaam. U moet zich voorstellen dat 1 minuut tijdverlies bij elke klant een achterstand van uren opleverd per dag. Elk persoon die niet thuis is kost veel tijd. Helaas verwachten mensen te veel van het online bestellen. Beter zou zijn om voor een tweede poging geld te vragen. Zo blijven mensen thuis om hun eigen bestelling in ontvangst te nemen. Immers, als ik in een winkel iets ga kopen neem ik mijn eigen bestelling ook meteen in ontvangst. Dan ga ik ook niet zitten afwachten tot er iemand naar mij toe komt. Als u eens wist hoeveel pakjes wij per week van diverse buren krijgen? Wij zijn thuis, de buren niet. Waarom dan online bestellen als je weet dat je het niet in ontvangst kan nemen?
Dus namens de ontvanger, de verzender en PostNL: bedankt voor het oplossen van het foutje. Het kan gebeuren.
Helemaal mee eens, over het algemeen werkt de bezorging, bij mij althans prima. Maar zie in mijn buurt de busjes af en aan rijden op een adres waar bijna nooit iemand thuis is terwijl je meestal op tijd bericht krijgt en ook nog op kunt geven welk tijdstip het beste uitkomt of je haalt het zelf af. Maar er wordt gewoon besteld en de bezorger moet maar zien. In het begin wilde ik nog wel een pakje aannemen maar daar ben ik mee gestopt, ik ben er niet voor de gemakzucht van de buren. Laten betalen voor een tweede bezorging lijkt me een prima optie!
@Neodutchio,
Ik verlang terug naar de jaren 70 en 80 toen ik opgroeide:
Een vaste PTT bezorger, die op maandag t/m zaterdag de post op dezelfde tijd bezorgde.
Op zaterdag ging ik in mijn pyjama de Eppo uit de brievenbus halen(voor de jonge lezers: de Eppo was een stripblad).
Voor elk pakket moest getekend worden.
Bij aangetekende post moest je jezelf legitimeren ......
En hoeveel post en pakjes kreeg u toen? Laat mij raden, een heel stuk minder dan tegenwoordig. Het is niet de schuld van de privatisering dat we nu online kunnen bestellen. Net zo min dat de PTT en nu PostNL schuld heeft aan het gedrag van de consumenten. Als u de cijfers zou zien van bv Wehkamp en Zalando wat er besteld wordt en wat er vervolgens weer terug gestuurd wordt. Als je dat soort nutteloze bestellingen eruit zou halen zou dat al enorm schelen in de werkdruk.
@Neodutchio,
Sinds de privatisering van de post,is de post duurder geworden en verslechterd,helaas....
Over de bezorging van Sandd ben ik helemaal ontvreden !
Kunt u iets aangeven dat niet duurder is geworden? Vroeger reed tante Post op een fiets of met een goedkope auto. Kijk alleen maar eens wat de brandstof kosten doen tegenwoordig. Zoveel factoren die invloed hebben op een prijs. Geen idee of u wel eens de media volgt. Kijk eens wat een file voor kosten met zich mee brengt. Of nu de lage waterstanden in de rivieren waardoor schepen niet meer vol kunnen laden, maar wel voor dezelfde prijzen varen.
De prijs van nu heeft werkelijk niets te maken met de privatisering. Of wilt u echt beweren dat staatsbedrijven gewoon verlies mochten draaien?
@Neodutchio,
De post is een "nutsbedrijf ".
Je hebt het dus nodig.
Door de post te privatiseren ontstaat een prijsverhoging.
Vergelijk het met de zorg.
Dus als de post nog een staatsbedrijf was rekenden ze nog altijd met 50 cent voor een liter brandstof? En de postbodes komen nog steeds met een loon van 1.000 gulden thuis?
En als staatsbedrijf hadden ze niet hoeven te investeren om de enorme druk aan te kunnen? Van 100 pakjes per dag naar 1.500.000 hadden ze in uw ogen gewoon op dezelfde lopende band kunnen doen?
De auto's die vervangen worden kosten ook nog gewoon een paar duizend euro per stuk?
Het is enorm kortzichtig om te zeggen dat de prijsverhoging enkel door de privatisering komt. Ook voor die tijd werden de postzegels duurder. En nu nog steeds moet PostNL eerst toestemming krijgen hoeveel procent ze duurder mogen mogen. Zo vrij zijn ze dus niet.
Tja, fouten maken gebeurd, maar om nu meteen te spreken van een chaos als er een pakketje verkeerd geleverd wordt....
@Pino,
Ook met de brieven worden grote fouten gemaakt.
Ik ben wel eens met een verkeerd bezorgde brief de bezorger achterna gerend....
Het was een "student type".
Ik vroeg hem of hij wel goed keek naar het adres op de brief......
Een grove schande! U maakt natuurlijk nooit een fout Amsterdammer?
@Neodutchio,
Die student is niet gemotiveerd.
We moeten terug naar de tijd van de PTT.
Toen waren postbodes nog rijksambtenaren.
Ach, u kunt meteen zien dat iemand die een fout maakt iet gemotiveerd is? Ook in uw geliefde vroeger kwam er wel eens een envelop op een verkeerde stapt terecht hoor.
En de postbode een rijksambtenaar, hier een mooi stukje over de oude PTT: https://www.youtube.com/watch?v=QIN67D7wCQQ. Vooral het eerste stuk over de ambtenaar is geweldig.
Een pakjesbezorger heeft haast. Hij moet een hoop pakjes binnen een bepaalde tijd bezorgen. Zeker in deze tijd van het jaar.
Dan kan hij wel eens een fout maken. Gelukkig heb je het opgelost en hebben de buren hun pakje nog mooi voor de kerst gekregen.
@Panter22,
De pakketbezorgers scheuren door de stad met nieuwe busjes vol met deuken......
Ik geef ze maar de ruimte want soms rijden ze door rood....
Vroeger gingen ze met respect om met je pakket. ..
Vroeger was alles beter????????????
@Pantar 22,
Tja,je ziet de gevolgen van de marktwerking bij de post....
Ja hoor, vroeger was alles beter. Belachelijk om van chaos te spreken als er iemand een foutje maakt. Alleen mensen die de hele dag op de bank hangen, maken geen fouten. Je zit gewoon verlegen om een discussie, daarom bedenk je maar even een vraag om er daarna van alles en nog wat bij te slepen.
Gevolgen van de marktwerking van de post? Of is het dat steeds meer en meer mensen online bestellen?
Voor de invoering van de marktwerking waren er geen internetwinkels. Dat 1,5 pakje per dag, ging gewoon met de postbode mee.
@Neodutchio,
In plaats van meer postbodes in dienst te nemen,werden er vele ontslagen.
Nu werkt PostNL met ZZPers.
Er waren 2 mooie reportages van Zembla hoe PostNL omgaat met hun personeel. ...
En wat heeft dat er mee te maken dat de pakketbezorger bij u een foutje gemaakt heeft?
@neodutchio: helemaal niks, maar hij weet precies bij wie hij een discussie kan uitlokken .
@Neodutchio,
Veel pakketbezorgers en postbodes zijn niet meer gemotiveerd voor hun werk.
@Amsterdammer, u wist niet eens hoe en waar er mensen werken bij de post. Dus aparte reactie dat u wel kan zeggen dat ze niet gemotiveerd zijn. En u geeft zelf aan dat de pakketbezorgers ontslagen zijn en als zzp'er aan de slag zijn gegaan. En daar kunt u ook aan zien dat ze niet gemotiveerd zijn? Als zzp'er ben je niets verplicht, zat andere bedrijven om voor te rijden.
@geboren amsterdammer, de wereld is groter dan Amsterdam,
de wereld is groter dan Amsterdam,
Maak de Amsterdammer a.u.b. niet wijzer dan hij is, met alle consequentie vandien ! ;-))
Stel je voor dat hij echt een keer per ongeluk in de trein stapt, vergeet uit te stappen en gaat merken dat er nog een enorm stuk land buiten Amsterdam ligt. Zou hij dan bang worden omdat hij dan ook zijn paspoort vergeten is? Of gaat hij dan zoeken naar geldwisselkantoren?
Topantwoord
Dit gebeurt op dit moment aan de lopende band.
bij:
►DHL
►DPD
►GLS
Vooral de tijdelijke krachten maakt het géén zak uit hoe het pakketje bij het doel komt. Briefjes achterlaten gebeurd vaak ook niet.
Alleen je vaste chauffeurs die de buurt kennen en vaker bij jou aan de deur komen doen het beter.
Je kan je er hier druk over maken, veranderd weinig... Dien een klacht in...
@Pino ,
Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van andere forumleden.
Er kan toch niet zo slordig worden omgegaan met jouw pakket ?
Mijn vriendin maakte zich er ook altijd erg druk om maar blijkbaar is dat zinloos. Ik wond me vroeger ook altijd vreselijk op wanneer er weer eens iets de mist in ging met pakketjes maar tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk online te kopen waarbij ik kan bepalen waar en wanneer het bezorgd word en na werktijd kan afhalen in de buurt.
Gelukkig woon ik in een straat waar de buren elkaar goed kennen en we elkaars pakketten zonder problemen aannemen. Dit zorgt ook nog eens voor gezellige praatjes af en toe, blijf je weer bij.
@TDMDUC,
Als het een keer fout gaat, kan er ruzie ontstaan....
Het is toch niet de bedoeling, dat buren gaan functioneren als vrijwillig ophaalpunt?
Je bent ook niet verplicht om een pakje van de buren aan te nemen. Je kiest er zelf voor om een vrijwillig ophaalpunt te worden. Overigens heb ik er geen probleem mee. Hier is altijd iemand thuis en dat weten de bezorgers ook. Sterker, via een nieuwe speler op de markt gaan wij geld krijgen voor het ontvangen van de pakketten. De bezorger hoeft niet meer rond te rijden door de wijk, maar levert alles op 1 adres af. Daar kan de ontvanger het gewoon ophalen. Gewoon een afhaalpunt, maar dan thuis in de wijk.
@Neodutchio,
Vroeger heette dit HET POSTKANTOOR.......
Ach, HET POSTKANTOOR zat in elke wijk en was altijd open? Gaat u maar dromen van die tijd dat je naar HET POSTKANTOOR kon gaan om een fax te versturen. Waar je in de rij moest wachten om bij een loket te komen. HET POSTKANTOOR, in 2008 maar liefst 250 stuks in heel Nederland. Klein rekensommetje (sorry, ik kan het niet laten), Nederland is 42.508km2 groot en had toen bijna 16.500.000 inwoners. Dan is 250 POSTKANTOREN wel erg weinig. 66.000 potentiele klanten per POSTKANTOOR.
U wilt gewoon niet inzien dat het een niet met het ander te maken heeft. Dat wij online kunnen bestellen en dat het verstuurd kan worden heeft niets met de privatisering te maken. Die paar pakjes die bezorgd werden ging makkelijk vanaf een paar POSTKANTOREN.
Goedemorgen,
Heel herkenbaar allemaal, maar ach we zijn allemaal mensen en fouten maakt iedereen. Bestel zelf zeer regelmatig en weet uit ervaring dat je zelf ook veel in de hand hebt. Wanneer ik veel weg ben dan bestel op zodanig dat ik toch op het bezorg moment thuis ben. Veel is via track and tracé te volgen.
Problemen is gewoon dat velen ondoordacht bestellen, niet thuis zijn en daardoor lopen bezorgingen mis.
Oplossing is gewoon niet bestellen als je niet thuis kunt zijn .
Ekiem
@Ekiem,
Het ging fout toen de post particulier werd.
Toen de post nog onder het rijk viel ,werden er niet zulke groffe fouten gemaakt.
Amsterdammer, het ging fout toen consumenten eisen begonnen te stellen. Meer en meer online bestellen, liefst gratis leveren, gratis weer terug sturen en roepen als het 10 minuten later geleverd wordt als de indicatietijd aangeeft.
Wat u even vergeet is dat toen de post nog onder het reik viel er veel minder post te verwerken viel. Toen kon de bezorger voor zijn ronde zelf de post orderen.
@ geboren amsterdammer
Hoe dan ? Minder zeurkousen ?
Nee, Amsterdam ging men met een boog omheen wegens het gezeur. ...
@Neodutchio,
PostNL heeft te veel hooi op zijn vork genomen.
Personeel,dat klaagt op tv wordt ontslagen.....
Het wordt tijd,dat de overheid ingrijpt.
@Neodutchio,
Wie ordent nu dan de post van de postbode ?
@Amsterdammer, nu is er een aparte ploeg die de post sorteren. Hier worden veelal huisvrouwen voor gevraagd die tijdens de schooluren van de kinderen post sorteren. Daarnaast is er een andere groep die gaan bezorgen. Het is niet meer zo dat de posbode uit de straat alles doet.
Overigens hoop ik wel dat u kan onderbouwen wat u zegt. U hebt schijnbaar cijfers van de aantallen mensen die ontslagen zijn met de reden daarbij. Anders kunnen dat soort opmerkingen u wel eens duur komen te staan.
@Neodutchio,
Ik raad je aan om de uitzendingen van Zembla terug te kijken.
Een postbode kan toch gelijk alle pakketten bezorgen in een wijk ?
Tuurlijk, alles kan. maar dat wil niet zeggen dat PostNL daar ook voor kiest.
Gemiddeld heeft de pakket bezorger op dit moment 182 adressen per dag. En.....waar gewerkt wordt , worden er fouten gemaakt.
Ik heb ooit n werkgever gehad ,die zei , ik maak nooit fouten. Toen zei ik "klopt " als ik s morgens binnenkom sta je met je handen in je zakken , en ga ik om vijf uur naar huis , sta je nog steeds met je handen in je zakken. Logisch toch, zo kun je ook niets verkeerds doen
De volgende dag had u zeker al een andere werkgever gevonden !! ;-))
Nee hoor , m n werkgever moest er wel om lachen
;-))
Verveelt u zich zo enorm dat alweer over dit onderwerp hier een enquête gehouden wordt? Deze beroepsgroep opnieuw de modder in geduwd wordt? Vertel svp nog meer van uw Amsterdamse avonturen als geboren Amsterdammer. Of maakt u nooit wat mee? Volkomen achterlijk om op basis van 1 ervaring een dergelijke conclusie te trekken. Ik zou bijna gaan denken dat u Amsterdammer bent.
@Aurora,
Lees mijn antwoorden even goed.
Ook bij de gewone brieven, gaat het fout.
Ik wil graag terug naar de oude situatie zonder marktwerking.
Wat een onzin. Als we nu nog met het staatsbedrijf PTT Post te maken hadden gehad, dan was de chaos waarschijnlijk pas compleet geweest. Misschien heb je het nog niet door 'geboren amsterdammer', maar de de wereld is veranderd.
@Ekiem,
Het ging fout toen de post particulier werd.
Toen de post nog onder het rijk viel ,werden er niet zulke groffe fouten gemaakt.
@Diumenge,
Ik heb mijn kerstkaarten dit jaar verstuurd met Sanddkerstzegels.
Dit vanwege de belachelijk hoge prijzen bij PostNL.
Nu maar hopen dat die aankomen. Dit is al het tweede jaar dat er enorm geklaagd wordt over de bezorging (nou ja, het gebrek aan bezorging) van Sandd. Maar als u liever weinig betaald voor geen service, succes dan. 2 bezorgdagen in de week en op veel locaties geen bezorger in dienst. Dan liever PostNL die gewoon 5 dagen in de week bezorgd.
@Neodutchio,
Ik vind 78 cent voor een kerstzegel belachelijk duur !
Het is goedkoper om de kerstkaarten met mijn brommer zelf te brengen..... (hier in Amsterdam )
Heeft u dan al wel een nieuwe brommer gekocht? Met die vervuilende mag niet meer he. Wees blij dat er marktwerking is, anders was Sandd er niet eens geweest. U hebt nu de keuze met wie u het gaat versturen. U hebt natuurlijk ook de keueze of u het gaat versturen. Het voordeel van een iets duurdere verzendwijze is dat deze in nagenoeg alle gevallen de volgende dag bezorgd wordt. Zelfs in deze drukke maand gebeurd dat in 95% van de gevallen. U betaald nu minder bij een nieuwe speler op de markt die maar 2 dagen per week bezorgd, maar nog geen landelijke dekking heeft. U klaagt nu wel enorm op PostNL, maar ga eens zoeken op Sandd.
@Amsterdammer, stel je voor dat een ieder zijn kerstkaarten gaat bezorgen met zo’n milleu vervuilende brommer van ruim 20 jaar oud, Dan ziet Amsterdam er donkergrijs uit vanwege de uitlaatgassen.
Kortom : chaos bij PostNL.
Klopt als een zwerende vinger, maar dat komt alleen maar omdat het in heel Amsterdam een chaos is.
Die hardwerkende postpakettenbezorger moet toch zijn pakketjes (ergens) kwijt, met of zonder de hulp van een Amsterdammer die mogelijk toch even niets anders om handen heeft. ;-))
Het siert u overigens dat u het pakketje wel even op de juiste bestemming heeft afgegeven, dat mag ook gezegd worden !
Problemen met medeklinkers? Zoek het foutje.;-)) Je had het al gevonden, zie ik.
Ik doe m'n best. ;-))
Zit nog 1 foutje in @mein33. ;-))
Als u zo vriendelijk zou willen zijn om het vaudtje te corrigeren, dan is die onvolkomenheid ook weer opgelost ! ;-))
Hint: postpakettenbezorger. Helaas te laat, Mein dus vele jaren na je vertrek naar rustiger oorden, staat je foutje er nog.;-))
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer