ma
door mariettej Dec 2, 2021 om 11:18
Winkels & webshops

Direct-ledverlichting.nl

Na vele mails gestuurd te hebben naar het bedrijf  direct-ledverlichting  en geen antwoord te krijgen wil ik toch kassa aanspreken,

Ook als je (natuurlijk altijd te laat) kijkt naar de revues online zie je alleen maar klachten dat deze mensen grote oplichters zijn.

Er staat op de site levertijd 3 tot 5 dagen maar blijkt dat ze dropshipping hanteren uit China,  maar ook dat gebeurd niet eens.

Er gewoon netjes betaald via mollie maar je producten zie je nooit verschijnen.

Dit is eigenlijk gewoon diefstal, schandalig dat er niemand is die dat in de gaten houdt,

Mollie niet KvK niet niemand, dus iedereen kan zomaar wat doen online….

Ook is het erg raar dat af en toe de site van direct-ledverlichting uit de lucht is, net of dat ze dat expres doen om even de lucht te klaren.

Het zou erg fijn zijn dat dit word opgepakt, niet alleen voor mij zelf maar ook voor de vele mensen met mij….

940 8 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Dec 2, 2021 om 11:24
862 Antwoorden / 3 Vragen

Tja...

Dit is een forum voor particulieren die hier hun ervaringen en kennis delen. Wil je dit door kassa laten behandelen, ik denk overigens dat die kans zeer gering is, moet je een ander medium hebben. E-mail is (weet ik niet zeker) kassa@bnnvara.nl. Forumleden correct me if I am wrong.

Laat dit een leerpunt zijn voor je... volgende keer eerst gedegen onderzoek doen. Maar troost je, je ben niet de eerste en ben ook zeker niet de laatste.

sira
door sira - Dec 2, 2021 om 11:28
2361 Antwoorden / 24 Vragen

De verantwoording ligt toch bij u.

Niet achteraf reviews bekijken, maar vooraf. Ook onderzoeken of de website adresgegevens heeft en of dit een woonhuis of echt een bedrijfspand is. Kortom googlen, googlen googlen.
Mij is het nog nooit overkomen en ik denk dat dat voor de meeste reageerders hier geldt.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 2, 2021 om 11:51
7210 Antwoorden / 3 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 3, 2021 om 09:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je dit weet, en kan lezen?

Mijn Hornbach heeft wel voorraad en gelijk meenemen.

Mijn onderdelen nog eens bekeken.... Europees doosje en nergens stond  Made in China op...

Maar ook geen enkel merk  waar wel gemaakt.

De trafo is wel made in China... sorry,  maar de rest?
Goed dat ze stoppen met de verkoop en eerst de file van bestelde en niet geleverd gaan afhandelen.

Gr
door Grunn1 - Dec 2, 2021 om 12:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zolang mensen blijven bestellen bij dropshippers hou je deze vorm van verkopen in stand.
Er ligt voor kopers ook een heel stuk eigen verantwoording op het bestellen online maarja de prijs he.
De levertijd kan wel enkele maanden duren dus maar even geduld hebben.
Het is ook geen diefstal want maakt het geld zelf over en maar even wachten dus.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 2, 2021 om 13:05
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Afgezien van de al gegeven reacties is het een bekend gegeven dat na het stranden van het MS Evere'st' in het Suez kanaal en de corana situatie grote prblemen zijn met het geleverd krijgen van artikelen uit 'Verwegisstan' en vooral ook pryuctieproblemen in China dit een absoluut gegeven is waar dropshippers mee te maken hebben.
Dropshipping betekent samengevat dat menpas zaken zelf gaat bestellen nadat de klant bij hen heeft besteld. En dan is het volstrekt logisch dat men door de al geschetste situatie niet tijdig kan leveren.  Wij als vraagbeantwoorders kunnen dit niet oppakken, het adres van de kassa redactie is kassa@bnnvara.nl

Men geeft op hun website, die wel in de lucht is (zie de link van @SHOPPY) dat men aangeeft wel hunn best te doen om te leveren. Eventuele akties t/m bijv. in gebreke stellen zal dan nu nog geen zin hebben.

Let op dat besculiging van diefstal of andere strafbare feiten zonder dat er afdoende bewijs is tegen u kan werken op grond van o.a. het gestelde in WvSr art 261, 262 of 266. (Laster/smaad op een openbaar medium).

panter22
door panter22 - Dec 2, 2021 om 15:25
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet zelf opletten en niet zomaar ergens gaan bestellen.
Dropshipping is niet verboden.
Er is wat aan de hand:
https://www.direct-ledverlichting.nl/apps/under-construction

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 3, 2021 om 09:37
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een verlichtig firma in Duistere zaken?

Ik keek bij de Hornbach en kon kiezen, deel bestellen of naar 2 winkels want de voorraad stond ook online.

Wel betere garantie en  gelijk ophalen.

Is mijn nieuwe huis te groot , dan maar  2 dagen later rest ophalen.

En als er iets stuk is of ging,  gelijk  andere halen... en  als ik de online prijzen zie?