Kl
door Klimgeit Oct 9, 2019 om 06:52
Winkels & webshops

Direct Oversteekservice van marktplaats

Maak nooit gebruik van de direct overtseekservice van marktplaats.

Als de koper/ontvanger niet doorgeeft dat hij het pakket heeft ontvangen, moet je tenmiste 10 dagen wachten op je geld. Ondanks dat ik als verkoper, bewijs van PostNL in handen heb dat het pakket is afgeleverd, doet mp niks.
Een hulpvraag aan mp omtrent deze case wordt dmv een chatbot afgevangen, maak je vervolgens wel een ticket aan, heb je geen mogelijkheid om bewijsstukken te overleggen. Bellen met mp? Een standaard bandje die wijst op die help.pagina incl chatbot en aanmaken van een ticket.

Dus niet meer gebruiken! (is mijn advies)
Boter bij de vis, ophalen en betalen.

818 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2019 om 07:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is de vraag?

lo
door lovewinnie - Oct 9, 2019 om 09:12
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Staat toch duidelijk in de voorwaarden. Werk altijd met gelijk oversteken. Print meteen de postnl label via mp zo hoef ik zelf de verzendkosten niet voor te schieten maar betaald de koper ook.
Zodra de verkoper aanvinkt dat hij pakket heeft ontvangen krijgt u u geld.
Doet hij dat niet wordt het gesloten na 7 werkdagen en wordt het geld alsnog naar u overgeboekt.
Als u de voorwaarden leest had u dit kunnen weten. De kopers gelukkig hier op een na allemaal de moeite genomen om op ontvangen te drukken

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2019 om 09:31
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als u dit als waarschuwing bedoelt dan is dit niet echt de juiste plaats om dat te doen. Deze site 'Vraag & Antwoord'is bedoeld als vraagbaak voor consumenten een waar vrijwilligers proberen op basis van hun kenneis, ervaring etc. een zo goed mogelijk antwoord of advies te geven.

(Uw waarschuwing wordt/is wel gelezen). M.i. uw eigen advies volgen (en bij verkoop zorgen dat u geen vals geld ontvangt).

justmeagain
door justmeagain - Oct 9, 2019 om 09:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Doe al jarenlang gelijk oversteken gebruiken. Tot grote tevredenheid, nooit problemen gehad, wel gezond verstand gebruiken mbt de verkopende partij.

tdmduc
door tdmduc - Oct 9, 2019 om 09:43
704 Antwoorden / 2 Vragen

Herkenbaar.

Ik gebruik deze "service" niet weer.

Het is een externe partij die dit tegen kosten doet voor Marktplaats.

Je bent de sjaak als er in het weekend iets misgaat. Verkoper wilde verzenden maar de volgende dag nog steeds geen geld ontvangen terwijl het bij mij al was afgeschreven. (Inclusief de kosten van deze service.)

newmikey
door newmikey - Oct 9, 2019 om 10:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, inderdaad een vals gevoel van veiligheid, deze "service"- ik doe het ook niet meer aangezien de kans op misbruik levensgroot is en alle mogelijkheden tot verhaal dichtgetimmerd.