Kl
door Klimgeit Oct 9, 2019 om 06:52
Winkels & webshops

Direct Oversteekservice van marktplaats

Maak nooit gebruik van de direct overtseekservice van marktplaats.

Als de koper/ontvanger niet doorgeeft dat hij het pakket heeft ontvangen, moet je tenmiste 10 dagen wachten op je geld. Ondanks dat ik als verkoper, bewijs van PostNL in handen heb dat het pakket is afgeleverd, doet mp niks.
Een hulpvraag aan mp omtrent deze case wordt dmv een chatbot afgevangen, maak je vervolgens wel een ticket aan, heb je geen mogelijkheid om bewijsstukken te overleggen. Bellen met mp? Een standaard bandje die wijst op die help.pagina incl chatbot en aanmaken van een ticket. 

Dus niet meer gebruiken! (is mijn advies)
Boter bij de vis, ophalen en betalen.

822 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2019 om 07:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Wat is de vraag?

lo
door lovewinnie - Oct 9, 2019 om 09:12
1210 Antwoorden / 1 Vragen
1

Staat toch duidelijk in de voorwaarden. Werk altijd met gelijk oversteken. Print meteen de postnl label via mp zo hoef ik zelf de verzendkosten niet voor te schieten maar betaald de koper ook. 
Zodra de verkoper aanvinkt dat hij pakket heeft ontvangen krijgt u u geld.
Doet hij dat niet wordt het gesloten na 7 werkdagen en wordt het geld alsnog naar u overgeboekt.
Als u de voorwaarden leest had u dit kunnen weten. De kopers gelukkig hier op een na allemaal de moeite genomen om op ontvangen te drukken

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2019 om 09:31
16883 Antwoorden / 202 Vragen
1

Als u dit als waarschuwing bedoelt dan is dit niet echt de juiste plaats om dat te doen. Deze site 'Vraag & Antwoord'is bedoeld als vraagbaak voor consumenten een waar vrijwilligers proberen op basis van hun kenneis, ervaring etc. een zo goed mogelijk antwoord of advies te geven.

(Uw waarschuwing wordt/is wel gelezen). M.i. uw eigen advies volgen (en bij verkoop zorgen dat u geen vals geld ontvangt).


justmeagain
door justmeagain - Oct 9, 2019 om 09:43
623 Antwoorden / 8 Vragen
1

Doe al jarenlang gelijk oversteken gebruiken. Tot grote tevredenheid, nooit problemen gehad, wel gezond verstand gebruiken mbt de verkopende partij.

tdmduc
door tdmduc - Oct 9, 2019 om 09:43
704 Antwoorden / 2 Vragen
0

Herkenbaar.

Ik gebruik deze "service" niet weer.

Het is een externe partij die dit tegen kosten doet voor Marktplaats.

Je bent de sjaak als er in het weekend iets misgaat. Verkoper wilde verzenden maar de volgende dag nog steeds geen geld ontvangen terwijl het bij mij al was afgeschreven. (Inclusief de kosten van deze service.)

newmikey
door newmikey - Oct 9, 2019 om 10:42
830 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tsja, inderdaad een vals gevoel van veiligheid, deze "service"- ik doe het ook niet meer aangezien de kans op misbruik levensgroot is en alle mogelijkheden tot verhaal dichtgetimmerd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Ida b
Ida b - May 10, 2024 om 12:19
Huishouden & energie

Rolluik

Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer