Ma
door Marjolein A Aug 19, 2022 om 12:52
Winkels & webshops
Fabrikant onbereikbaar

Wij hebben een badkamerradiator van Aqua Royal. Al veel te snel vertoont deze aanzienlijke roestplekken.
De tussenhandelaar waar we deze hebben gekocht bestaat niet meer - uitgeschreven uit de kvk, mail wordt automatisch geretourneerd.

Dat is de reden dat we contact willen met de fabrikant zelf (aqua royal)  maar daar zijn geen contactgegevens van te vinden.

Een ander bedrijf dat ook dit merk verkoopt is zo vriendelijk geweest om onze klacht door te zetten naar de fabrikant, maar die antwoordt dat het niet mogelijk is omdat het niet via het andere bedrijf is gekocht.

Wij hebben dus geen idee waar we naartoe kunnen met vragen over dit ondeugdelijke product.

Iemand tips?

2980 7 Rapporteer

Topantwoord

Iv
door Ivo W - Aug 19, 2022 om 12:58
729 Antwoorden / Vragen

U zult toch bij de verkoper moeten zijn.

Als deze niet failliet is verklaard en 'vrijwillig' het bedrijf heeft opgeheven, dan is de laatste eigenaar van dat bedrijf het aanspreekpunt en de verantwoordelijke.

Als het bedrijf failliet is gegaan, moet je je richten tot de curator die het faillissement afhandelt. Jouw garantie claim wordt dan, als deze terecht is, een schuld binnen de failliete boedel.

Ma
door Marjolein A Aug 19, 2022 om 13:36
Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een hele stomme vraag:

Hoe weet je of het bedrijf failliet is gegaan?
Het gaat om het bedrijf 'Veluwe badkamers' uit Ermelo.

Groet

Thecla58
door Thecla58 Aug 19, 2022 om 14:06
856 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kun je zien op de site van de rechtspraak of in het faillissementsregister.<

Mabelle
door Mabelle - Aug 19, 2022 om 13:00
427 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe oud is de radiator?

Als de badkamer erg vochtig is, is het altijd verstandig kastjes en radiator na het douchen even droog te maken. Oppervlakkige roestplekken kun je nog verwijderen met schuursponsje en Cif.

Aanvullende vraag: waar heb je de radiator gekocht?

sira
door sira - Aug 19, 2022 om 13:17
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Er zijn fabrikanten die niet door particulieren willen worden gebeld, want dan zijn ze alleen daar druk mee. Aanspreekpunt is altijd de leverancier.

Ik ben het eens met Mabelle, een badkamer is na het douchen altijd vreselijk vochtig waardoor er snel corrosie kan ontstaan. Dus altijd raam open na het douchen en wanden, maar ook radiator afnemen.

U kunt ook een potje radiatorverf gaan halen en de radiator opnieuw in de lak zetten. Even de roestplekjes schuren voor het verfen. Werkt uitstekend en het is snel gedaan.
Ik heb het ooit met enkele radiatorbuizen gedaan, omdat die een paar keer in het hoge water hadden gestaan. Het ziet er keurig uit en het is veel gemakkelijker schilderen dan deuren of kozijnen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2022 om 13:29
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van wetgeving is de verkoper verantwoordelijk in deze en als die faiilliet is zie ik het donker voor u in.
Er zijn wel contactgegevens te vinden http://www.aqua-royal.hu/ en zo te zien is dat in Hongarije. Nu Hongarije ook EU lid is kan een optie zijn om advies te vragen bij: - Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer.

Per saldo kan dat betekenen dat u een Hongaars bedrijf in gebreke zult moeten stellen wegens mogelijk niet naleven van de conformiteitswetgeving
waar echter, als al gezegd de verantwoordelijkheid ligt bij consumentenaankoop primair bij de verkoper die dus failliet is.

Als al hiervoor gezegd (door @SIRA) en in iets andere woorden: is het een optie om naar een bouwmarkt te gaan of een andere verkoper en daar advies vraagt hoe een en ander zelf weg te werken door schuren en overschilderen?

Wellicht overbodig geef ik nog deze info: dat betreft op het eerste ook verkoop via webwinkels maar geldt voor iedere koop/verkoop: https://www.charlotteslaw.nl/ken-jij-het-verschil-tussen-conformiteit-garantie-en-ontbinding/

Thecla58
door Thecla58 - Aug 19, 2022 om 14:07
856 Antwoorden / 3 Vragen

verwijderd het betrof een oud faillissement.

1paul
door 1paul - Aug 22, 2022 om 10:54
3155 Antwoorden / 0 Vragen

garantie afhandeling ligt bij de verkopende partij, als de fabriek garantie geeft op zijn product moet je toch bij de verkoper zijn en daarnaast heb je nog wettelijke garantie maar ook hiervoor moet je bij de verkopende partij zijn....

Ed
door EddyCamiel - Aug 22, 2022 om 14:32
8 Antwoorden / Vragen

Heb je al je besluit genomen voor een vervolg? Zoniet,  dan zou ik je adviseren, om n. a. v.  de gedegen reacties van blijkens goed geïnformeerde reagerende lezers,  toch de juiste,  specifieke radiator lak te kopen,  ook juiste grondverf.  Kleine kwast en binnen een mum van tijd heb je het weer heel mooi. Klein verlies dus nemen,  even actie en je zorgen zijn voorbij. Raam en/of deur open tijdens en zeker na het douchen.