Br
door Bredanaar Oct 5, 2019 om 17:42
Winkels & webshops

Frauduleuze schoenen webshops

Ik heb schoenen besteld en betaald bij Ultimate Republic. Zeer professionele site; normaal geprijsde schoenen en een organisatie die veel adverteert op Internet (ook professioneel). Na 4 weken niets ontvangen dus getracht contact op te nemen per mail, per messenger en per telefoon. In alle gevallen krijg je het standaard automatische antwoord: Onze support staff zal er naar kijken. Maar geen schoenen, geen geld meer en een frustratie rijker.
Later vind ik soortgelijke sites onder de naam Bluelineshop Express, Cielfit, Brandbernie, Mytrendnation of Perspective warehouse en misschien nog wel meer.

Ik ben er niet mee geholpen maar wil wel graag anderen waarschuwen voor dit soort kwalijke praktijken.

Fred Cahuzak

1945 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2019 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, en dan zet u ook nog uw volledige naam op het openbare internet, en is uw gebruikersnaam uw mail adres.

Wijzig dat per omgaande in uw profiel.

Nou ik krijg bij irregular republic niets te zien. Maar vindt u dat echt een naam voor een schoenenshop?

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2019 om 17:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Het zal zeker aan mij liggen dat ik de zeer professionele site niet kan vinden. Zie alleen maar prinsesjes met sprookjesschoenen; glitter & glamour. Maar andere forumleden kunnen beter zoeken. Bedankt voor de waarschuwing: enne... heel onverstandig om uw e-mailadres te gebruiken + naam: krijgt u fijn spam van andere schoenenzaken etc.

jo
door jorisw Oct 5, 2019 om 21:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

www.ultimaterepublic.com

marita5
door marita5 - Oct 5, 2019 om 17:58
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cahuzak ,

Zet eens de goede naam van deze website hier ? geen idee waar u deze site heeft gevonden .

Domeinnaam irregular republic .com en irregular republic.nl staat te koop

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2019 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Blijkbaar te moeilijk om de naam van de webshop goed aan te geven.
Bedoel je irregular choice?
Is naar het lijkt dan ook een 'rare' naam voor een webshop met schoenen.
Achteraf kun je dus wel allerlei sites met gelijksoortige 'nep' vinden.
Jammer dat je dat niet eerder gezien hebt.

Ter info: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
En: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu
En:
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

ma
door malhy2 - Oct 5, 2019 om 18:05
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik hoop dat je betaald hebt met een creditcard dan kun je je geld terugvorderen.

justmeagain
door justmeagain Oct 6, 2019 om 01:06
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik hoop het niet, naïviteit moeten we niet gaan belonen.

ma
door malhy2 Oct 6, 2019 om 16:33
309 Antwoorden / 13 Vragen

Nee oplichting moet bestraft worden en slachtoffers beschermd

justmeagain
door justmeagain Oct 6, 2019 om 23:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

Sommige mensen willen gewoon slachtoffer worden. Lezen niet, kijken niet, controleren niet en geloven wel.

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2019 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschuwen voor een onvindbare site...

tenormin
door tenormin Oct 5, 2019 om 18:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge, ik kreeg echt bij Irregular Replublic prinsesjes met glitterschoenen te zien. Maar omdat de TS ook schreef: zeer professionele site begrijp ik het niet. Dat de site onvindbaar is bedoel ik.

jo
door jorisw Oct 5, 2019 om 21:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik zoek op Ultimate Republic krijg ik meteen als eerste resultaat een site met herenkleding. Niet echt onvindbaar lijkt me.

tijger1
door tijger1 Oct 5, 2019 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De naam is gewijzigd in de openingstopic.

diumenge
door diumenge Oct 5, 2019 om 21:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Knap van je Joris... er stond eerst Irregular Republic. Heeft TS later aangepast, even het hele draadje lezen voortaan.

tenormin
door tenormin Oct 5, 2019 om 21:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@ja jorisw, die site had ik inmiddels ook gevonden, na rectificatie van de TS.

Th
door Thijs124 - Oct 5, 2019 om 18:21
289 Antwoorden / Vragen

Meestal zorgen ze wel dat je heel veilig via Ideal betaalt. Veilig voor de nepwebsite dan, niet voor de klant die opgelicht wordt. Zoek naar adres telefoonnummer kamer v koophandel inschrijving voordat je het geld weggooit.

Br
door Bredanaar - Oct 5, 2019 om 18:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Excuses. Betreft Ultimate Republic

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2019 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, op basis van een vluchtige blik op https://ultimaterepublic.com/ ziet het er als een professionele site uit. Hoewel ik toch het idee krijg dat hier weer een Chinees bedrijf achter zit, wellicht komen de schoenen nog.

https://www.scamadviser.com/check-website/ultimaterepublic.com

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 5, 2019 om 18:33
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Het is dus deze waar u met open ogen bent ingetapt? Kent u het bestaan van webwinkels met een goed bekend staand keurmerk niet waar u met een klacht terecht kunt? Mijn idee: dien een klacht in bij,  Donald Trump, U kunt hen ook tweeten en hem wijzen op dit sioort 'America first' praktijken .

U waarschuwt maar u heeft kennelijk de veelheid aan eerdere waarschuwingen zelf niet gezien, helaas!

Jammer dat ik deze kritische reactie moet hgeven. Ik zie dat ik dit vergat: https://ultimaterepublic.com/pages/about-us

marita5
door marita5 - Oct 5, 2019 om 18:56
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@bredenaar ,

Google Vertaling

Wat is de gemiddelde verzending en levertijd?

Onze gratis verzending methode houdt in het algemeen overal van 1-3 weken, nadat de bestelling is verzonden. Kijk op onze Order Lookup  pagina om te zoeken op uw ordernummer en e-mailadres. U kunt ook onze  Order Tracking  pagina kunt u een krijgen up to date bijhouden van de status van uw bestelling zodra u ontvangt uw tracking nummer van onze geautomatiseerde e-mailservice. Orderverwerking kan variëren van 3 tot 5 dagen vanaf het moment dat de bestelling is voordat ze verscheept geplaatst. Houd er rekening mee dat, hoewel de items worden verzonden, de postbodes soms een paar dagen voor de order status nauwkeurig weer te geven op de website van de betreffende koerier. Verzenden kan duren tot 30 dagen als gevolg van incidentele vertragingen. Als je object wordt verscheept naar een land buiten de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland of het Verenigd Koninkrijk, kan de scheepvaart 20-40 dagen duren. Hoewel we leveren wereldwijd, landen verscheept naar buiten de hierboven genoemde kan al dan niet voorzien van een tracking-nummer. Gelieve te staan ​​tot 40 dagen voor de items voor een van de niet bovengenoemde landen te leveren. U kunt contact met ons op support@urbanrepublic.com op elk moment moet je het nodig duidelijkheid voordat u een bestelling.

Opmerking: vanwege een zeer grote vraag, kan het 2-4 weken duren voordat sommige artikelen worden geleverd.

  • Als uw trackingnummer niet aangeeft "geen tracking gevonden" of "label niet gemaakt", raak dan niet in paniek omdat dit volkomen normaal is en wordt bijgewerkt zodra het binnen 1-3 weken door uw lokale postkantoor is gescand.

  • Het kan ongeveer 1-3 weken duren voordat een update van uw trackingnummer op uw einde wordt weergegeven.

  • Als uw trackingnummer niet binnen 3 weken is bijgewerkt, vul dan het onderstaande formulier in OF bel ons op 1-510-592-6422 en we nemen binnen 24-48 uur contact met u op over een update van uw bestelstatus

-------------------------------------------------- -

Hartelijk dank voor het winkelen bij Ultimate Republic!

Vanwege deze vertragingen bieden we een gratis tegoed van $ 10 . Gebruik eenvoudig de code " Freecredit " tijdens het afrekenen om $ 10 korting te ontvangen op elk item op onze website!

sj
door sjoppy - Oct 5, 2019 om 19:12
129 Antwoorden / Vragen

U kunt nog eens op deze wijze proberen contact te krijgen:
https://ultimaterepublic.com/pages/contact-us

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2019 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u uiteindelijk iets gekregen hebt, en het bevalt niet, mag u het terugsturen maar u krijgt geen geld terug, maar een tegoed.

jo
door jorisw Oct 5, 2019 om 21:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor een US bedrijf al best wel goed is (als ze het ook echt doen natuurlijk). Wij mogen ons gelukkig prijzen dat we in de EU wonen. Hier is wel erg veel goed geregeld voor consumenten.

tijger1
door tijger1 Oct 5, 2019 om 21:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind het prima, het is maar dat de Ts het weet, voordat hij zijn volgende topic start.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2019 om 22:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat verstaat u onder zeer professioneel?

Tr
door Trostomaat - Oct 6, 2019 om 00:39
239 Antwoorden / Vragen

Wat niet is kan nog komen. Of waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Van fraude o.i.d. of 'kwalijke praktijken' is niets gebleken. In het slechtste geval vooralsnog een bedrijf dat de zaken, in ieder geval qua communicatie, niet op orde heeft.

panter22
door panter22 - Oct 6, 2019 om 17:14
6599 Antwoorden / Vragen

De schoenen zien er heel mooi uit op de foto.
Het is altijd een risico om schoenen zo ver weg te kopen.Je weet nooit of ze passen.Met schoenen komt het noag precies.
En je kunt ze door te hoge verzendkosten niet terugsturen. Als je de schoenen al krijgt. Zijn de 40 dagen al om?