Su
door Susannedegeus Apr 4, 2019 om 11:51
Winkels & webshops

Geen geld terug na retour internetwinkel

ik heb een bikini online gekocht (€159,90), die werd geleverd zonder bikinitop (deze heb ik wel besteld en had ik wel voor betaald), de webshop zegt dat ze hem wel hebben gestuurd. Vervolgens hebben ze na aandringen “een nieuwe” gestuurd maar de verkeerde (niet degene die ik heb besteld). Toen ik aangaf dat ik de bikini terug wilde sturen en mijn geld terug wilde, weigerden ze dat, omdat ik volgens hun 2 bikini tops heb, die ik niet heb. Ik heb toen een juridische lijn gebeld en de consumenten bond en zij gaven aan dat het al dan niet leveren van een product hun verantwoordelijkheid is en dat ik mijn koop kan ontbinden op basis van verkeerd geleverde producten en op mijn herroepingsrecht. Ik heb daarna een aangetekende brief verstuurd met daarin het verzoek mijn geld binnen 14 dagen terug te storten en ik heb de bikini aangetekend terug gestuurd. Zij hebben de bikini ontvangen, maar ik heb niet mijn mijn geld terug ontvangen. Ik heb een bevriende advocaat geraadpleegd, maar hij geeft aan dat het bedrag waar het om gaat te laag is om een advocaat in de arm te nemen. Is er nog iets anders mogelijk of is er een andere manier om mijn geld terug te krijgen? 


 

4368 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 4, 2019 om 11:56
11534 Antwoorden / 15 Vragen
12

Hallo SusanneDeGeus , 

Over welke webwinkel gaat dit ? Zijn ze nergens bij aangesloten ? 

Dien een klacht in bij consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

Su
door Susannedegeus Apr 5, 2019 om 20:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn helaas nergens bij aangesloten. Het gaat om www.silkandbeach.com

gerbera
door gerbera - Apr 4, 2019 om 12:03
7372 Antwoorden / 14 Vragen
2

Is de webwinkel aangesloten bij een keurmerk, kunt u daar een klacht indienen. Anders kunt u hier  een klacht plaatsen. Of anders hier

re
door red1 - Apr 5, 2019 om 13:09
329 Antwoorden / 1 Vragen
0

was dat sukje doek waar het van gemaakt is van goud??

costnix
door costnix Apr 5, 2019 om 13:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kleiner de bikini, des er hoger de prijs :-)

mo
door mof - Apr 5, 2019 om 13:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Klachtencommissie. Webwinkel inschakelen.

costnix
door costnix - Apr 5, 2019 om 13:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Blijkbaar rekenen ze de bikini onder de hygiënische producten. Deze zijn uitgezonderd van het retourrecht, als de verpakking is geopend.

van website van de Consumentenbond:

  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om gezondheidsredenen of hygiëne. De verzegeling mag je na de levering niet verbreken anders heb je geen recht op bedenktijd meer. Voorbeelden hiervan zijn ondergoed en badkleding.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen/online-telefonische-aankopen

Gr
door Grunn1 Apr 5, 2019 om 13:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kan me hier iets bij voorstellen maar als de webwinkel iets opstuurde wat je niet besteld hebt gaat die voorwaarde volgens mij niet op.

Su
door Susannedegeus Apr 5, 2019 om 18:59
Antwoorden / 1 Vragen

Er zat uiteraard gewoon zo’n sticker in het broekje ter hygiëne, deze is er niet uitgeweest. Zij geven dit niet als reden, het gaat hun erom dat zij al een “gunst” hebben verleend door “nogmaals” de bikinitop te sturen, terwijl zij zeggen dat deze wel bij de eerste levering zat. Terwijl deze er niet bij zat.

costnix
door costnix Apr 5, 2019 om 19:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De vragensteller moet er maar meer over vertellen.

marita5
door marita5 - Apr 5, 2019 om 21:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen
0
costnix
door costnix Apr 5, 2019 om 21:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg de waarschuwing “Website niet veilig”
De site is meerdere keren van eigenaar veranderd. Doe maar eens een Whois zoekopdracht.

marita5
door marita5 Apr 5, 2019 om 21:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix , Ik zie ook in de URl staan : niet beveiligd . Welke Whois ?

fgrijder
door fgrijder - Apr 6, 2019 om 11:13
55 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi Suzanne, vanaf dit jaar is topless zonnen weer helemaal in dus dan heb je geen bovenstukje meer nodig. Alle vrouwen mogen stoppen met dat preutse gedoe, nergens meer goed voor.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer