Geen service van Amslod
In april 2021 hebben we twee fietsen gekocht bij Amslod.
Het waren op dat moment de duurste modellen. Op 5 mei werden ze geleverd.
Worden afgeleverd met bijna lege banden en sloten met dezelfde sleutels.
Slot vervangen door Amslod.
Augustus 2021, een van de fietsen is onbruikbaar, er staat code 8 in de display.
September 2021, de tweede fiets valt uit met code 8.
Contact opnemen via de telefoon gaat niet (te druk) en terugbellen doen ze niet ondanks dat ik mijn nummer moet achterlaten.
Al veel emails verzonden, maar daar komt geen reactie op of het standaard mailtje dat een monteur contact op zal nemen.
U raadt het al, geen reactie van een monteur.
Nu is mijn rechtsbijstand er ingedoken en als ze op 27 september de fietsen niet gerepareerd zijn zullen er juridische stappen volgen.
Aangezien deze code vaak voorkomt en Amslod er schijnbaar niets anders mee doet dan repareren bij klachten is dit toch wel een gevalletje voor een rechter lijkt me.
IK heb het helemaal gehad met Amslod, advies aan potentiele kopers, koop gewoon bij een fietsenzaak in je woonplaats.
Gewenste Oplossing
Ontbinden van de aankoop.
Geachte Wike,
Over Amslod heeft Kassa al veel aandacht besteed : klik op de volgende link :
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/service-bij-elektrische-fietsen-amslod-schiet-tekort
U geeft u zelf nu het advies dat ik juist wilde schrijven: koop uw fiets bij de plaatselijke verkoper van fietsen. Die helpt je wel verder met een probleem en heeft een naam hoog te houden. Plus de service van deze ondernemers: veel beter als online aankoop. Net als Stella, ook veel problemen als er mankementen aan de fietsen zijn.
U kunt gelijk hebben dat het een gevalletje rechter wordt, wacht nog even de uitslag van de rechtsbijstand af.
Persoonlijk zou ik nooit een fiets op internet bestellen, dat geldt ook voor een auto. Als er een mankement is, kunt u er niet even naar toe.
Liever doe ik dat bij de plaatselijke fietsenhandelaar (tevens fietsenmaker), desnoods ga ik een dorp verder. Mocht er dan iets zijn, kan ik er naar toe rijden en indien de fiets helemaal niets doet, komt de fietsenhandelaar hem thuis ophalen. Vaak is een leenfiets ook mogelijk. Service is vele malen beter dan fietsaanbieders op internet.
Hallo Wike ,
IK heb het helemaal gehad met Amslod, advies aan potentiele kopers, koop gewoon bij een fietsenzaak in je woonplaats.
Mosterd na de maaltijd had u ook kunnen doen , het barst van de klachten over Amslod , zijn nergens bij aangesloten .
De errorcode 08 betekent : Minstens èèn Hall-sensordraad van de motor kan beschadigd of losgekoppeld zijn . ( google vertaling )
Zie deze link , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://electricalwheel.com/electric-bike-error-codes/
Beste WIKE,
Wat vervelend om te lezen dat uw ervaring anders is dan gehoopt. Onze excuses. Van mijn collega’s van de service desk heb ik vernomen dat er een passende oplossing is gevonden. Onze monteur komt 27 september bij u langs om de e-bike te repareren. Zodat u snel weer met plezier kunt fietsen. Vanzelfsprekend doen wij onze uiterste best om iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen. Mocht u vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze service desk via 038 202 0808 (keuze 3).
Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod
Geachte Mirjam,
Hopelijk gaan jullie de consumenten, die een Amslod elektrische fiets hebben gekocht en klachten hebben nu serieus nemen.
Jullie hebben helaas door de slechte service de elektrische fiets branche, en met name Amslod, een slechte naam gegeven.
Misschien kunnen juliie wat minder reclame maken op tv en een beter product leveren?
Ineens kan het wel maar moet blijkbaar eerst de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld worden. Arme klanten die daar niet over beschikken en aan hun lot worden overgelaten.
@gerbera, begin jij nu ook al een Amsterdammer te worden. Arme mensen kunnen geen e-bike kopen. Zelfs niet bij de Lidl. Een RBV kost haast niks.
@Sprietje,
Voor u geldt :"Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten".....
Veel mensen met alleen een AOW kopen van hun spaargeld een elektrische fiets omdat een normale fiets te zwaar wordt voor hen.
Men ziet de vele reclames van Amslod op tv en denkt dan, dat zij kwaliteit leveren.
Helaas blijkt dat niet het geval.
[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]
[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]
@sprietje, mogelijk bergijp je het niet maar met "arme" klanten bedoel ik diegenen die ook een fiets bij hen gekocht hebben maar geen rechtsbijstand hebben en dus niet geholpen worden. Dus geen financiëel arme.
U geeft aan dat uw rechtsbijstandsverzekeraar er al mee avctief is en ik neem aan dat zij dan indien niet aan de door hen gestelde voorwaarde wordt voldaan er een ingebreke stelling zal volgen. (https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ ) naar ik aannneem m.b.t niet naleven van de wetgeving in deze
Zie o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
Rechtsbijstandverzekering heeft blijkbaar geholpen zie bericht van 16.07u;-))
@gerbera , het is maar de vraag of de rechtsbijstandsverzekering heeft geholpen . Ts heeft een klacht op Trustpilot geplaatst , Amslod reageerd met hetzelfde antwoord . https://nl.trustpilot.com/review/www.amslod.nl
@GERBERA, toen ik mijn reactie schreef was het bericht van 16.07u nog niet door mij ontvangen dus kon ik dat nog niet weten.
Hoe dan ook blift aan de orde dat indien AMSLOD (toch) niet repareert (ook als de eventuele reparatie geen succes heeft) de rechtsbijstandsverzekeraar aktie zal nemen. Een toezegging is nog niet voldoende.
Reclame met volop fietsen uit Voorraad.....
Maar een goede monteur is lastig te vinden en ik vermoed dat er een vacature is.
Ook de plaatselijke weet niet wat Storing 8 bij dit merk is en kreeg niets betaald.
Amslod moet meer monteurs zoeken of contract met plaatselijke zoeken en info geven wat er geleverd is.
Maar als ze geen onderdelen leveren, dan vraag je om een slechte naam en klagers.
Inruil plaatselijk zal zeer lage prijs om die reden opleveren.
De plaatselijke vakman kan bij deze doorverkopen dit alleen zonder enige garantie doen.
De plaatselijke vakman zal deze fiets hooguit voor oud ijzer inkopen want het merk doorverkopen kan en mag deze niet, en zal zeker geen verantwoording nemen voor defecten bij doorverkoop.
Oude ijzer?
Nee, een handelaar weet dat bij doorverkopen gebruikte indien niet gestolen legaal en toegestaan is.
Maar bij een garantie claim kom je als plaatselijke handelaar wel in de problemen.
Voordelige inruil zonder garantie word het dan, maar zeker geen oude ijzer, eerder oud Aluminium, ietsje meer waarde!
Ik heb in mei 2021 een elektrische fiets van amslod gekocht en in december deed me display niet meer ik een berichtje gestuurd dat hij stuk is ze zouden een andere sturen maar dat kon wel even duren ze hadden het niet in voorraad. Het is nu 24 januari en heb hem nog niet wat een slechte service als ik dit had geweten had ik het zeker daar niet gekocht
Maar waarom wist u dan niet dat ze zo'n slechte service hebben, heeft u zich daar dan wel in verdiept, of dacht u dat zal wel goed zitten?
Ik had goede berichten gehoord van kennissen dus ging er van uit dat het goed zat. En inderdaad had me verder niet in verdiep ik weet het is stom.
Het is nu 1 maand later. Kerst en nieuwjaar zaten er tussen. Had ik het geweten, daar heb je niets aan. Je hebt zo'n fiets. Heb je al een mailtje gestuurd naar Amslod wanneer die display komt?
Heb al zoveel mailtjes gestuurd en ze zeiden in januari komt het heb maandag weer een mail gestuurd kan wel later worden, ze schreven zijn afhankelijk van onze leveranciers die ze op het moment nog niet kan produceren/ verschepen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer