WiKe
door WiKe Sep 21, 2021 om 12:39
Winkels & webshops
Geen service van Amslod

In april 2021 hebben we twee fietsen gekocht bij Amslod.
Het waren op dat moment de duurste modellen. Op 5 mei werden ze geleverd.
Worden afgeleverd met bijna lege banden en sloten met dezelfde sleutels.
Slot vervangen door Amslod.
Augustus 2021, een van de fietsen is onbruikbaar, er staat code 8 in de display.
September 2021, de tweede fiets valt uit met code 8.
Contact opnemen via de telefoon gaat niet (te druk) en terugbellen doen ze niet ondanks dat ik mijn nummer moet achterlaten.
Al veel emails verzonden, maar daar komt geen reactie op of het standaard mailtje dat een monteur contact op zal nemen.
U raadt het al, geen reactie van een monteur.
Nu is mijn rechtsbijstand er ingedoken en als ze op 27 september de fietsen niet gerepareerd zijn zullen er juridische stappen volgen.
Aangezien deze code vaak voorkomt en Amslod er schijnbaar niets anders mee doet dan repareren bij klachten is dit toch wel een gevalletje voor een rechter lijkt me.

IK heb het helemaal gehad met Amslod, advies aan potentiele kopers, koop gewoon bij een fietsenzaak in je woonplaats.

Gewenste Oplossing

Ontbinden van de aankoop.

5985 10 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 21, 2021 om 12:49
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wike,

Over Amslod heeft Kassa al veel aandacht besteed : klik op de volgende link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/service-bij-elektrische-fietsen-amslod-schiet-tekort

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2021 om 12:51
16849 Antwoorden / 108 Vragen

U geeft u zelf nu het advies dat ik juist wilde schrijven: koop uw fiets bij de plaatselijke verkoper van fietsen. Die helpt je wel verder met een probleem en heeft een naam hoog te houden. Plus de service van deze ondernemers: veel beter als online aankoop. Net als Stella, ook veel problemen als er mankementen aan de fietsen zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 21, 2021 om 13:05
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt gelijk hebben dat het een gevalletje rechter wordt, wacht nog even de uitslag van de rechtsbijstand af.

sira
door sira - Sep 21, 2021 om 13:38
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Persoonlijk zou ik nooit een fiets op internet bestellen, dat geldt ook voor een auto. Als er een mankement is, kunt u er niet even naar toe.
Liever doe ik dat bij de plaatselijke fietsenhandelaar (tevens fietsenmaker), desnoods ga ik een dorp verder. Mocht er dan iets zijn, kan ik er naar toe rijden en indien de fiets helemaal niets doet, komt de fietsenhandelaar hem thuis ophalen. Vaak is een leenfiets ook mogelijk. Service is vele malen beter dan fietsaanbieders op internet.

marita5
door marita5 - Sep 21, 2021 om 14:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wike ,

IK heb het helemaal gehad met Amslod, advies aan potentiele kopers, koop gewoon bij een fietsenzaak in je woonplaats.

Mosterd na de maaltijd had u ook kunnen doen , het barst van de klachten over Amslod , zijn nergens bij aangesloten .

De errorcode 08 betekent : Minstens èèn Hall-sensordraad van de motor kan beschadigd of losgekoppeld zijn . ( google vertaling )

Zie deze link , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://electricalwheel.com/electric-bike-error-codes/

Amslod
door Amslod - Sep 21, 2021 om 16:07
7 Antwoorden / Vragen

Beste WIKE,

Wat vervelend om te lezen dat uw ervaring anders is dan gehoopt. Onze excuses. Van mijn collega’s van de service desk heb ik vernomen dat er een passende oplossing is gevonden. Onze monteur komt 27 september bij u langs om de e-bike te repareren. Zodat u snel weer met plezier kunt fietsen. Vanzelfsprekend doen wij onze uiterste best om iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen. Mocht u vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze service desk via 038 202 0808 (keuze 3).

Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 21, 2021 om 20:20
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mirjam,

Hopelijk gaan jullie de consumenten, die een Amslod elektrische fiets hebben gekocht en klachten hebben nu serieus nemen.

Jullie hebben helaas door de slechte service de elektrische fiets branche, en met name Amslod, een slechte naam gegeven.

Misschien kunnen juliie wat minder reclame maken op tv en een beter product leveren?

gerbera
door gerbera Sep 21, 2021 om 21:51
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ineens kan het wel maar moet blijkbaar eerst de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld worden. Arme klanten die daar niet over beschikken en aan hun lot worden overgelaten.

Donuts
door Donuts Sep 21, 2021 om 22:17
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@gerbera, begin jij nu ook al een Amsterdammer te worden. Arme mensen kunnen geen e-bike kopen. Zelfs niet bij de Lidl. Een RBV kost haast niks.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 21, 2021 om 22:47
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,

Voor u geldt :"Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten".....

Veel mensen met alleen een AOW kopen van hun spaargeld een elektrische fiets omdat een normale fiets te zwaar wordt voor hen.

Men ziet de vele reclames van Amslod op tv en denkt dan, dat zij kwaliteit leveren.

Helaas blijkt dat niet het geval.

sira
door sira Sep 21, 2021 om 23:35
2361 Antwoorden / 24 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Donuts
door Donuts Sep 22, 2021 om 07:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

gerbera
door gerbera Sep 24, 2021 om 12:09
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@sprietje, mogelijk bergijp je het niet maar met "arme" klanten bedoel ik diegenen die ook een fiets bij hen gekocht hebben maar geen rechtsbijstand hebben en dus niet geholpen worden. Dus geen financiëel arme.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2021 om 16:11
16885 Antwoorden / 202 Vragen
gerbera
door gerbera Sep 21, 2021 om 21:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Rechtsbijstandverzekering heeft blijkbaar geholpen zie bericht van 16.07u;-))

marita5
door marita5 Sep 22, 2021 om 07:34
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , het is maar de vraag of de rechtsbijstandsverzekering heeft geholpen . Ts heeft een klacht op Trustpilot geplaatst , Amslod reageerd met hetzelfde antwoord . https://nl.trustpilot.com/review/www.amslod.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 22, 2021 om 07:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, toen ik mijn reactie schreef was het bericht van 16.07u nog niet door mij ontvangen dus kon ik dat nog niet weten.

Hoe dan ook blift aan de orde dat indien AMSLOD (toch) niet repareert (ook als de eventuele reparatie geen succes heeft) de rechtsbijstandsverzekeraar aktie zal nemen. Een toezegging is nog niet voldoende.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 24, 2021 om 11:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Reclame met  volop fietsen uit Voorraad.....

Maar een goede  monteur is lastig te vinden en  ik vermoed dat er een vacature is.

Ook de plaatselijke weet niet wat Storing 8 bij dit merk is en kreeg niets betaald.

Amslod moet meer monteurs zoeken of  contract met plaatselijke  zoeken en info geven wat er geleverd is.

Maar als ze geen onderdelen leveren, dan vraag  je om een slechte naam en  klagers.

Inruil plaatselijk zal zeer lage prijs om die reden opleveren.

De plaatselijke vakman kan bij deze doorverkopen  dit alleen zonder enige garantie doen.

gerbera
door gerbera Sep 24, 2021 om 12:13
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De plaatselijke vakman zal deze fiets hooguit voor oud ijzer inkopen want het merk doorverkopen kan en mag deze niet, en zal zeker geen verantwoording nemen voor defecten bij doorverkoop.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 24, 2021 om 19:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Oude ijzer?

Nee,  een handelaar weet dat  bij doorverkopen gebruikte  indien niet gestolen legaal en toegestaan is.

Maar bij een garantie claim  kom je als plaatselijke  handelaar wel in de problemen.

Voordelige inruil zonder garantie word het dan, maar zeker geen oude ijzer,    eerder oud Aluminium, ietsje meer waarde!

Po
door Poezen4 - Jan 24, 2022 om 18:37
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb in mei 2021 een elektrische fiets van amslod gekocht en in december deed me display niet meer ik een berichtje gestuurd dat hij stuk is ze zouden een andere sturen maar dat kon wel even duren ze hadden het niet in voorraad. Het is nu 24 januari en heb hem nog niet wat een slechte service als ik dit had geweten had ik het zeker daar niet gekocht

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 24, 2022 om 19:08
2095 Antwoorden / Vragen

Maar waarom wist u dan niet dat ze zo'n slechte service hebben, heeft u zich daar dan wel in verdiept, of dacht u dat zal wel goed zitten?

Po
door Poezen4 Jan 26, 2022 om 13:26
1 Antwoorden / Vragen

Ik had goede berichten gehoord van kennissen dus ging er van uit dat het goed zat. En inderdaad had me verder niet in verdiep ik weet het is stom.

panter22
door panter22 Jan 26, 2022 om 14:09
6599 Antwoorden / Vragen

Het is nu 1 maand later. Kerst en nieuwjaar zaten er tussen. Had ik het geweten, daar heb je niets aan. Je hebt zo'n fiets. Heb je al een mailtje gestuurd naar Amslod wanneer die display komt?

Po
door Poezen4 Jan 27, 2022 om 05:42
1 Antwoorden / Vragen

Heb al zoveel mailtjes gestuurd en ze zeiden in januari komt het heb maandag weer een mail gestuurd kan wel later worden, ze schreven zijn afhankelijk van onze leveranciers die ze op het moment nog  niet kan produceren/ verschepen

Amslod
door Amslod - Jan 25, 2022 om 08:25
7 Antwoorden / Vragen
gerbera
door gerbera Jan 27, 2022 om 11:19
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zelfs Amslod is met stomheid geslagen gezien deze reactie.