Na
door NardaV Sep 25, 2019 om 12:19
Winkels & webshops

Gekkotape bestelt bij ali?

Mensen opgepast! Waarschijnlijk werkt de tape zelf prima, maar de Nederlandse webshop van Gekkotape bestelt de tape bij Aliexpress! Ik wil graag een eerlijke prijs betalen voor het product en bestel dat dus niet via Ali, maar dan blijkt, zelfs na kritisch kijken, deze webshop toch in te kopen bij Ali. Pure misleiding dus! Lekker makkelijk verdiend en wij hebben alsnog geen eerlijke prijs voor het product betaald. Ja....aan de dropshipper. Wat kunnen we hiertegen doen?

10165 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - Sep 25, 2019 om 12:27
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon daar niet kopen. Dit is toch geen misleiding. Een verkoper is niet verplicht te melden waar hij inkoopt, dat gaat de koper helemaal niets aan.
Hoezo eerlijke prijs?. Dat spul komt blijkbaar uit China, waar moet een bedrijf het dan inkopen? En wat is dan een eerlijke prijs?

ellencc
door ellencc - Sep 25, 2019 om 12:33
31 Antwoorden / 6 Vragen

Ik wilde dit ook bestellen en was aan snuffelen op de website van Vova, toen ik het daar ook zag staan voor € 3,50.
Toen heb ik daar maar besteld.
Zie dat er bij Ali verzendkosten betaald moeten worden en bij vova niet. Komt uiteindelijk op het zelfde bedrag neer.
Tegenwoordig kijk ik bij alles wat ik online bestel of het ook in china te bestellen is.
Had het ook met een paar leuke sandalen die hier (gelukkig) met afterpay kocht voor €43, stonden bij Ali voor €11, dus sandalen weer teruggestuurd.
Het is goed opletten en het wordt een sport zullen we maar zeggen.

audb
door audb Sep 25, 2019 om 13:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bij Ali kan je op prijs maar ook op gratis verzenden sorteren.

Maae kijk maar eens op Tommy teleshopping daar zie je voor bijna 100% spullen te koop die rechtstreeks bij Ali vandaan komen.

Zo heb je een "air cooler" voor slechts €59,95 die je op Ali voor nog geen €20 hebt.

ne
door neodutchio - Sep 25, 2019 om 12:35
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Een levertermijn van 10 tot 15 werkdagen, dan gaat er geen lampje branden bij u?

Leuke marge, voor 3 euro inkopen en voor 16,95 verkopen. Netto €11,00 per rol in het handje.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 25, 2019 om 12:50
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Idem, gewoon daar niet kopen. Hier is meestal sprake van goedkoop is duurkoop. Ik kan geen aanduiding vinden dat de webshop is aangesloten bij een keurmerk. Ik zie alleen een verwijzing via Facebook en dat zegt m.i. al veel.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2019 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u kunt doen? Voortaan eerst lezen.

audb
door audb - Sep 25, 2019 om 13:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De tape werkt maar wat ze beweren dat het vele malen gebruikt kan worden is wel iets waar ik mijn twijfels overheb.

Als de tape vuil wordt dan zal de kleefkracht snel verdwijnen en al helemaal als deze meerdere malen los gehaald wordt.

En dropshipping is niets anders dan bestellen bij een groothandel die het dan zelf verstuurd en niet dit bedrijf zelf.

Maar je kan ook beter zelf bestellen dan weet je ook waar het vandaan komt en een eerlijke prijs?

Waar denkt u waar uw koffie zetter, magnetron enz enz vandaan komt?

Made in Thailand? ja daar wordt het misschien in elkaar gezet maar de onderdelen er van komen hoofdzakelijk uit China.

Oh u denkt waarschijnelijk dat uw mooie Philips koffiezet apparaat daar niet gemaakt is? ahum ook China,,,,

ne
door neodutchio - Sep 25, 2019 om 13:27
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als toevoeging enkele tips waarop te letten bij het online kopen:
KVK nummer: na even zoeken staat deze in de AV. Even kijken bij de KVK leert dat dit bedrijf ingeschreven staat onder Handelsbemiddeling en meerdere namen hanteert.
Vestigingsadres: op het retourformulier staat pas een adres vermeld. Hoe verrassend, een flat. In de AV staat alleen postcode en huisnummer.
Contactgegevens: geen telefoonnummer, geen mailadres, enkel een online formulier.

Op zich is dit een nette site, maar er ontbreken wel wat belangrijke zaken. Reden genoeg voor mij om daar dus niet te bestellen.

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2019 om 15:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

“We”? Ik doe nooit aan dergelijke bestellingen uit Verweggistan en zoek van te voren uit hoe het met een bedrijf ervoor staat. Dus svp voortaan alleen voor uzelf spreken. Bovendien koop ik liever bij de middenstand in mijn woonplaats.
Als u iets wilt ondernemen tegen wat u gelukt is, dan doet u dat toch?
Zoek svp ook maar eens de betekenis van “misleiding” op, want daarover slaat u de plank flink mis.
Dus voortaan opgepast.
Kijk ook eens hier:
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tape-lijm/dubbelzijdig-tape/d367/

ju
door juliomariner Sep 25, 2019 om 15:31
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Kopen bij de plaatselijke middenstand begint begint wel een beetje uw slogan te worden of niet? In deze moderne tijd wordt er gewoon bij een webshop gekocht en daar doet u niets tegen. Trouwens weet zo1,2,3 geen plaatselijke winkel waar ditt spul te koop is.

aurora1
door aurora1 Sep 25, 2019 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat gaat u toch helemaal niets aan? Mijn reactie was toch niet voor u bestemd? Of bent u @nardav? Als u hier graag iets meldt, geef dan een rechtstreekse reactie op de gestelde vraag. En misschien is het een idee om een cursus economie te volgen?

ju
door juliomariner Sep 25, 2019 om 16:01
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb als eerste inhoudelijk gereageerd op de gestelde vraag van TS. Wat TS nu heeft aan uw advies om bij de plaatselijke middenstand te kopen snap ik niet (over
Ik snap even niet wat een cursus economie hier mee te maken heeft. Misschien een idee dat u en de plaatselijke middenstand dit gaat volgen. Blijkbaar heeft u niet in de gaten hoe de markt tegenwoordig werkt.
Daarnaast bepaald u niet uit hoe en op wie ik reageer. Heeft u daar problemen moet u het aan de moderator melden.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 25, 2019 om 16:30
683 Antwoorden / 5 Vragen

U zoekt een artikel, vindt dat voor een op dat moment voor u acceptabele prijs. U besteld en krijgt geleverd en wordt betaald. Waar in de wet staat dat de verkoper zijn inkoopadres en inkoopprijs aan u als koper dient te melden? Helemaal nergens. Waar u het ook koopt, er zal altijd een winstbedrag in zitten. Zou u ook willen als bedrijf.

Wat u (ipv "we") hiertegen kan doen is accepteren zoals het is. Ik ben u/we niet. Ook de verkoper aan Ali verdient er nog aan ...........