Do
door Dolfijntje74 Oct 29, 2019 om 11:20
Winkels & webshops

Heeft Cashbacktotaal.nl jouw "in behandeling" cashback ook nooit uitbetaald?!

Wie heeft er ook slechte ervaring met Cashbacktotaal? Waarom doen vele online webbedrijven nog steeds zaken met hun? (en zijn Wehkamp en Bol.com inmiddels wel gestopt), terwijl er massaal geklaagd wordt over het nooit in behandeling nemen, goedkeuren en uitbetalen van de volgens hun eigen spelregels wel keurig verdiende cashbacks?! Alles blijft bij mij maar op nog te verwerken staan, al sinds december 2018 nog steeds zo'n 44 euro in de wacht staan. Terwijl dezelfde aankopen bij dezelfde webwinkels zoals HEMA maar dan via andere cashbacksites al lang vlot bevestigd en keurig uitbetaald zijn. Ook ik wordt qua cashback uitbetaling evenals anderen aangeven op het Tweakers.net forum totaal genegeerd door Cashbacktotaal en begrijp nu dat er niet een handvol maar een land vol burgers met dit bedrijf onderdeel van Tulip Media B.V. te Amsterdam-Sloterdijk overhoop liggen. Ook de Kamer van Koophandel moet ze maar es onder de loep leggen! Via de handige Cashbacksvergelijken website zoek ook ik altijd naar de hoogste cashback en doorgaans bestel ik meestal via Cashback.nl, cashbackXL.nl, cashbackkorting.nl en Shopbuddies met in alle gevallen binnen max. 3 maanden de beloofde cashback keurig netjes uitgekeerd gekregen. Echter ik werd in de periode vanaf 8 december 2018 tot 19-01-2019 ook via de cashbacksvergelijken site geattendeerd op Cashbacktotaal.nl en heb daar zelf evenals een vriendin van mij ook deed mede ivm de 2,50 euro welkomstkorting en de vriendenaanbeveling van 10,00 euro allebei een account geopend en inmiddels betaalde en keurig afgeleverde bestellingen gedaan bij Wehkamp en HEMA Echter i.t.t. de andere cashback sites wordt er door Cashbacktotaal tot op heden (29 oktober 2019) totaal niets uitbetaald. Uiteraard heb ik en mijn vriendin hierover al netjes een aantal emails gestuurd, maar de standaard reactie was tot eind maart dat er minimaal 3 tot 4 maanden gewacht moet worden. Echter ook die termijn zijn inmiddels ruimschoots verstreken en dit ging sowieso al niet meer op voor de Welkomstkorting. Enig speurwerk op forums van Kassa leert mij inmiddels tot mijn grote schrik dat er reeds vanaf 2017 tot nu blijkbaar problemen zijn met het niet netjes/tijdig uitbetalen van de cashback door Cashbacktotaal.nl en wij hier blijkbaar ook met open ogen goedwillende burgers compleet ingetuind zijn! Inmiddels hebben wij samen vanaf januari 2019 voor totaal 48 euro samen uitstaan (niet is goedgekeurd, alles staat nog steeds op status in de wacht of in verwerking) en zelfs de 2,50 Welkomstbonus en eenmalig die 10,00 euro Vriendenaanbeveling van 5 december 2018 staan nog steeds in de wacht en wordt niet eens uitbetaald. Inmiddels hebben wij het gevoel dat Cashbacktotaal geen plek meer verdiend tussen alle wel netjes uitbetalende Cashbacksites als men zo stelselmatig de cashback uitbetalingen ontloopt! Sinds 26 maart jl. heb ik zelfs helemaal geen reactie meer gekregen dit was hun reactie op mijn laatste email; CashbackTotaal.nl Support <support@cashbacktotaal.nl>

Geachte heer,

Dank voor uw reactie.

Zowel de keurings- als de uitbetalingsperiode verschillen van shop tot shop en zijn afhankelijk van diverse factoren, zoals zichttermijnen, herroepingsrecht, etc. Gemiddeld ligt de tijd tussen transactie en uitbetaling van de shop aan ons op ongeveer 4 maanden.

E.e.a. is daarbij afhankelijk van zaken als retourperioden en annuleringstermijnen. Zo kan bijvoorbeeld bij hotelovernachtingen de periode aanzienlijk langer zijn, aangezien deze vaak nog de dag ervoor kunnen worden geannuleerd. Daarnaast zien wij dat met name diensten (energie, telefonie, verzekeringen, etc.) vaak langer op zich laten wachten.

Wanneer wij de uitbetaling van de shop verwerken, ziet u dit vrijwel direct terug in uw account en kunt u (bij voldoende saldo) deze laten uitbetalen.

Met vriendelijke groet,

CashbackTotaal.nl

Ik heb er alle begrip voor dat het wat langer kan duren dan normaal, maar een half jaar wachten kan nooit de bedoeling zijn.

Het is ook in het eigen belang qua betrouwbaarheid van Casbacktotaal en er correct gehandeld wordt binnen redelijke cashback termijnen.

Een andere gedupeerde genaamd AlexioR op Tweakers.net heeft onderzoek gedaan via o.a. uittreksel opgevraagd bij de Kamer van Koophandel en kwam er zodoende achter tot mijn verbazing dat de man achter www.cashbacktotaal.nl blijkt te zijn de voormalig, frauduleuze voorzitter van Glasgow Rangers Craig Whyte zie hier medegedupeerde AlexioR zijn openbare reactie van 26 juli jl. op het Tweakers.net forum zie onderwerp Ervaringen met cashback-sites;

(begin citaat)

Gister nog een mail gestuurd en met behulp van een mailtracker kan ik ook zien dat ze die hebben geopend/gelezen, maar natuurlijk geen reactie ontvangen.

Ik heb maar even een uittreksel bij de Kamer van Koophandel opgevraagd om te achterhalen wie er achter CashbackTotaal / Red Tulip Media zit, en dat is iemand genaamd Craig Thomas Whyte, geboren in Motherwell, Verenigd Koninkrijk op 18-01-1971. (Mods: mocht dit niet mogen dan hoor ik dat graag, maar dit zijn eigenlijk openbare gegevens. Als iemand het uittreksel ook wilt hebben dan stuur ik die van harte toe).

Dit komt wel sterk (zie geboortedatum en plaats) overeen met deze meneer:

Wikipedia: Craig Whyte

Daarnaast vond ik ook dit bedrijf in het Verenigd Koninkrijk:

https://beta.companieshouse.gov.uk/company/SC595429/officers

En de eigenaar daarvan is ene Thomas Whyte, en nee, dat is niet dezelfde persoon.

In dit artikel:

https://www.eveningtimes....gers-oldco-creditors-pot/

spreken ze over Craig Whyte en zijn vader Thomas Whyte.

Beide heren, maar vooral Craig Whyte, komen veelvoudig naar voren in (nieuws)artikelen die over fraude gaan. Mocht iemand nog twijfels hebben, maak geen gebruik van Cashbacktotaal, het geld dat je 'verdient' krijg je absoluut niet uitgekeerd. (einde citaat)

---------------------------

Wat mij eigenlijk nog het meest verbaasd is dat er duizenden gedupeerden zijn, maar er nog geen artikel online of TV programma zoals Kassa aandacht aan heeft besteedt, Als niemand dit geld opeist, dan kan die Craig Whyte dus tonnen geld in zijn zak steken. En die online webbedrijven maar denken dat hun klant de consument netjes de cashback teruggestort heeft gekregen, Nou never nooit niet dus mijns insziens hoogste tijd voor gezamenlijke actie om cashbacktotaal.nl eindelijk eens aan te sporen tot uitbetalingen!

4827 9 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Oct 29, 2019 om 11:25
704 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom dit epistel hier?

Do
door Dolfijntje74 Oct 29, 2019 om 11:42
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi TDMDUC, epistel is idd wellicht wat lang echter om e.e.a. goed duidelijk te maken. Zie verder deze reeds eerdere inmiddels gearchiveerde vraag uit 2017 deze was ook onder Winkels en Webshops ondergebracht https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/is-de-site-cashbacktotaal-nl-betrouwbaar. En ook op Tweakers.net vindt je verder nog een hoop medegedupeerden die bijna in boekvorm nog veel meer te vertellen hebben over hoe ze soms voor 250 of zelfs 500 euro benadeeld zijn. Bij mij en mijn vriendin gaat het om 44 euro, neemt niet weg dat het recht ook hier moet zegevieren, publiciteit zoeken helpt dan vaak wel zoals  wekelijks de Belbus bewijst!

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2019 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk zou ik u adviseren eens wat minder te kopen, en al die rare sites links te laten liggen.

Maar u kunt natuurlijk ook optrekken naar het Malieveld, zoals vele andere protesteerders tegen van alles en nog wat.

Do
door Dolfijntje74 Oct 29, 2019 om 12:15
Antwoorden / 1 Vragen

Beste TIJGER1,

Kan me uw goed bedoelde adviserende reactie goed voorstellen, zeker wanneer u wellicht zelf tot op heden nooit van cashbacksites gebruik van gemaakt heeft. Minder consumeren en milieubewuste/fairtrade/duurzame artikelen aanschaffen doe ik overigens hoor, maar nu dus het antwoord op uw opmerking. Welnu, ik en duizenden veelal de jongere ouderen met mij gebruiken inmiddels de afgelopen jaren zo'n zeg 5 verschillende cashbacksites tot volle tevredenheid omdat ze keurig netjes doen waar ze voor horen te staan nl. binnen redelijke termijn van zegmaar max. 3 maanden de welverdiende cashback tijdig goedkeuren en netjes uitbetalen. Als consument ben je dan een dief van je eigen portemonnee (net als bijv. de welkomstkorting of welbekende cadeaubon bij afsluiten energiecontract) als je dit niet pakt door slechts VIA een website te bestellen op de gewenste website. En via o.a. www.cashbackvergelijken.nl zijn ze makkelijk te vinden en te selecteren (lettende op de extra info) op hoogste cashback en deze cashbacksite te gebruiken door via hun  weblink naar de website te surfen waar je iets online wilt bestellen . Voor zover mij bekend is deze cashbacktotaal.nl echter de bekende rotte appel onderin het webmandje ;-) van de cashbacksites. En wat betreft het door u geopperde Malieveld...tja is reeds volgeboekt de komende tijd ;-) Probeer het dus eerst via dit forum en het forum Ervaringen met cashbacksites onderwerp op tweakers.net. Trouwens dit forum werkt sowieso al om de bekendheid te vergroten door problemen die spelen onder burgers onder de aandacht te brengen bij een groter publiek. Maar de social media zoals Facebook nou die laat ik wel links liggen, want dat zijn vaak ook rare a-sociale media sites verworden waar velen niet eens eerst even rustig tot 10 kunnen tellen, alvorens men maar bij het genante af zomaar zonder enige achtergrond kennis van zaken weer losgaat wat post blijkbaar onwetende hoezeer men alleszins redelijk reagerende medeburgers met dergelijke opmerkingen kan kwetsen. Social media kan best nuttig zijn en zelfs een verrijking van iemands sociale leven, maar helaas te vaak anonieme a-sociale media geworden.

aurora1
door aurora1 - Oct 29, 2019 om 13:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Veel te lange verhalen en geen concrete vraag. Ik kom ook nooit op dergelijke websites. Sterker nog: ik zoek er niet naar, ik zie ze nooit en hoor er nog minder over, lekker rustig dus. En u heeft toch helemaal niets eraan te weten of anderen al dan niet dezelfde ervaring als u hebben?

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2019 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik, als oudere oudere, koop alleen maar wat ik nodig heb,of graag wil hebben en dan ook alleen nog maar bij betrouwbare zaken.

En welkomstkortingen of vrienden aanbevelingen interesseren mij niet. Ken overigens niemand die aan dat gekke casback gedoe meedoet.

Als men overstapt van energieleverancier, krijgt men soms een bonus van die leverancier. Dat gaat niet via een of ander half louche bureautje.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2019 om 14:47
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Met uw lange verhaal kunnen wij  vrijwilligersforum weinig of niets maar als u vraagt naar aandacht in het TV programmais het adres kassa@bnnvara.nl.

U kunt tevens een melding doen bij ACM Consuwijzer: www.consuwijzer.nl  en dan ook nog een advies nu uw klacht zo 'intens' is, doe dan geen zaken bij levering etc. met deze cashback! Gelet op hetgeen u aangeeft 'telt een gewaarschuwd mens toch voor twee?'.

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2019 om 19:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TL;DR

panter22
door panter22 - Oct 29, 2019 om 19:36
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een gedoe voor €44. Begin niet aan deze sites, je maakt een ander rijk.

sira
door sira - Oct 30, 2019 om 17:57
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dergelijke sites zijn er uitsluitend ter verrijking van zichzelf.

lu
door lucifertje - Apr 30, 2020 om 06:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees dit nu pas. Er zijn vele gedupeerde. Ik koop al jaren via cashback sites en als je dat niet doet ben je een dief van je eigen portemonnee, want de meeste, behalve deze, betalen wel uit. En wat is er mis als een bedrijf op deze manier ook wat verdient, als je wat bij een winkel koopt, verdiend hij of zij er toch ook op? Ik heb in de afgelopen jaren er in ieder geval duizenden euro's mee bespaard. Helaas heb ik een jaar geleden mijn laatste uitbetaling van Cashbacktotaal.nl ontvangen en staat er nog bijna €70 in behandeling .....

ne
door neodutchio Apr 30, 2020 om 08:03
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een onzin die cashback's. Voor de gein eens gekeken op een willekeurige eerder genoemde site. Geen bedrijven waar ik koop omdat ze simpelweg duurder zijn dan andere winkels. Je mag dus meer betalen en via via krijg je nog geld terug. Nou nou nou, wat een moeite doen om minder te betalen wat ook gewoon rechtstreeks dan.
Om het nog mooier te laten lijken allerlei zogenaamde extra voordelen. Zo extra dat het gewoon wettelijke bepalingen zijn of wat elke klant al krijgt.

Dus nee, ik ben zeker geen dief van mijn portemonnee. En ik weet dus ook zeker dat mijn koopgedrag niet wordt bijgehouden door een onbekende partij.

Als u er duizenden euro's mee bespaard hebt wil ik wel eens weten wat u allemaal gekocht hebt. Als ik naar de bedrijven kijk die meedoen een hoop nutteloze of dure producten.

aurora1
door aurora1 Apr 30, 2020 om 11:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

Thijs12
door Thijs12 Apr 30, 2020 om 11:59
538 Antwoorden / Vragen

+10

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2020 om 13:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als cashback + 100:-))

justmeagain
door justmeagain Apr 30, 2020 om 23:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Aurora, Theotrucker en tijger.
Jullie geven @Neodutchio 120 punten maar wordt zijn puntentotaal wel uitbetaald? Want vanaf 100 punten kun je toch een cashback krijgen?

Thijs12
door Thijs12 Apr 30, 2020 om 23:32
538 Antwoorden / Vragen

De truc zit in het woordje back!
Dat betekent dat alles weer terug gaat naar die louche site met bonus!

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2020 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@neodutchio zal toch eerst voor minstens € 100 aan flauwekul aankopen moeten besteden, voordat hij zijn punten kan verzilveren in onze eigen shop. En voor 100 punten, met slechts een bijbetaling van € 10,00 eclusief verzendkosten, kan je een prachtig vlaggetje aanschaffen met de tekst. : "ik word besodem**terd". Schitterend voor op de schoorsteen.