TI
door TIWOAWI Feb 28, 2017 om 00:37
Winkels & webshops
Heeft er iemand ervaring met de webwinkel www.tourdeclimat.nl ? Ik heb problemen

Heeft er iemand ervaring met de webwinkel <a href="//tourdeclimat.nl" target="_blank">www.tourdeclimat.nl</a> ? Ik heb problemen

Ik heb een bestelling van een pyjama voor dames geplaatst bij www.tourdeclimat.nl en kreeg een mail in het engels dat mijn bestelling geregistreerd was en betaald. Ik moest wel direct betalen.
In die mail viel het mij op dat die goederen van China zouden komen en dat ik geduld moest hebben.
Na meer dan een maand ontving ik een pakje zonder dat ik moest aftekenen in mijn brievenbus.
Het kwam inderdaad van China. Toen ik het pakje opende was ik stomverbaasd daar er een polo shirt voor mannen inzat van het merk Ralph Lauren.
Toen ik de polo shirt uithaalde, zag ik dat er zelf geen kind in kon. zo smal en waarschijnlijk 1 meter lang. Het logo was zeker vals. Ik had direct door dat ik opgelicht ben.
Ik probeerde meerder malen te mailen naar een zogezegd e-mail adres maar geen reactie. Ik heb dit voorgelegd aan de post maar nog niets ontvangen.
Kan er mij iemand helpen hoe ik mijn geld kan terugkrijgen ? Of is er iemand die dezelfde ervaring zoals ik meegemaakt heeft?
Het gaat om een bedrag van in totaal 41.00 € waar ze meer dan 9.00 € verzendingskosten in verrekend hebben.
Dank u.

2876 11 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2017 om 00:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voorgelegd aan de post? Wat hebben die er mee te maken. Geld ben je gewoon kwijt. Mailen heeft geen enkele zin en terugsturen ook jiet.

TI
door TIWOAWI Feb 28, 2017 om 00:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

De post had het gescande nummer van mijn pakket, misschien kunnen ze toch nazien wie die firma is.
Ik zal idd niet op mijn geld moeten rekenen denk ik want ik vind op het internet niets terug noch van tourdeclimat in nederland noch die chinese firma.
ze bestaan gewoon niet denk ik. Nochtans is tourdeclimat een grote webwinkel waar je vanalles kan kopen.
Vreemd dat er daar nog nooit iemand klacht over ingediend heeft, anders zou je dat terugvinden op google.
Toch bedankt voor het antwoord Carola83 :)

Topantwoord

Wi
door Wil_H - Feb 28, 2017 om 00:51
270 Antwoorden / Vragen

Nee, geen ervaring mee.
Komt waarschijnlijk omdat ik nooit iets bestel bij webshops die geen vestigingsadres hebben of waar geen telefoonnummer of andere contactinformatie op de site staat. Bovendien staat in de "privacyverklaring" heel wat krom Nederlands en wordt er verwezen naar een e-mailadres dat op de hele site niet te vinden is.
Tevens vindt je nergens op de site iets van leveringsvoorwaarden, retourtermijnen etc.
Zie die 41 Euro als lesgeld en informeer je de volgende keer vóór je je geld overmaakt.

TI
door TIWOAWI Feb 28, 2017 om 01:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Ik heb nochtans ervaring met bestellingen via internet.
Het is de eerste keer dat ik zoiets meemaak.
Als ik contact wou opnemen, moest ik gewoon mijn gegevens en mijn vraag doorsturen maar nooit geen reactie gehad van tourdeclimat.NL
En dat e-mail adres die vermeld stond in de mail die ik ontvangen heb, is ook nergens terug te vinden. Heb er al nachten van wakker gelegen
en overal gezocht op internet maar niets te vinden.
Ik denk dat het idd een les is voor mij dat ik een website uitkies die bekend staat als veilig.
Bedankt voor het antwoord WIL-H.

marita5
door marita5 - Feb 28, 2017 om 07:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tiwoawi ,

Deze site is niet betrouwbaar copyright 2017, gebaseerd Turkije , de spullen komen inderdaad uit China .
Gereigistreerd 26-8-2016 , E-nom Inc 5808 Lake Washington Boulevard Suite 300 Kirkland, WA 98033 USA United States of America .
Contactpersoon : oulian382@***.com , er zijn nog 12 andere websites aangekoppeld met verwijzing naar Turkije .
Verzenden & Retourneren is belabberd nederlands ( google vertaling ) klk op de rode regels

http://www.tourdeclimat.nl/shippinginfo.html

In een reactie schrijft u , ik heb nochtans ervaring met bestellingen via internet.
Schijnbaar niet , anders had u  gekeken naar tel.nr, kvk nr , adres e.d.

http://www.scamadviser.com/check-website/tourdeclimat.nl

Voor een volgende keer , controleren of een website betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

 https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 28, 2017 om 10:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Matita,valt het jezelf niet op dat heel veel van die sites steeds hetzelfde adres hebben.

Inc 5808 Lake Washington Boulevard Suite 300 Kirkland, WA 98033 USA United States of America.

Dit is slechts een verkoper/registrant van domeinnamen en staat los van de eigenaar van de site die zich verborgen houdt.

marita5
door marita5 Feb 28, 2017 om 11:40
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@diewilik , kort en bondig , ja .

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2017 om 07:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tourdeclimat.nl was ooit een website over klimaatverandering. Kennelijk zijn ze meer gestopt en is de URL verlopen, buitenlandse (vermoedelijk Chinese) bedrijven nemen dat soort verlopen Nederlandse URL's over omdat ze redeneren dat Nederlandse consumenten de boel vertrouwen als ze een .NL extensie zien. En dat dat werkt, dat blijkt maar weer. U bent er in getrapt en het geld ziet u niet meer terug. Natuurlijk is tourdeclimat een hele logische naam voor een webshop die kleding verkoopt...

Er zijn overigens zat betrouwbare alternatieven om in China te bestellen, die leveren wel het bestelde.

Elke week verschijnen er meerdere van dit soort vragen op Vraag & Beantwoord, maar het consumentenprogramma Kassa vindt het kennelijk niet de moeite hier aandacht aan te besteden (net als AvroTros Radar of Opgelicht). Je zou denken/hopen dat ze deze site als een bron voor mogelijke onderwerpen in het programma gebruiken, maar dit vinden ze blijkbaar niet de moeite waard.

marita5
door marita5 Feb 28, 2017 om 07:40
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge , voor een pyjama was het beter geweest tourdeclimax.nl ;-)) dan had ik het nog kunnen begrijpen , nu niet .

diumenge
door diumenge Feb 28, 2017 om 08:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Marita5 :-) inderdaad ja.

ne
door neodutchio - Feb 28, 2017 om 08:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Alleen het beginscherm van tourdeclimat moet al alle alarmbellen laten rinkelen. Inderdaad uit 2017 (vandaar dat er nog geen klachten te vinden zijn) en de 'home' knop die knullig is vertaald naar 'thuis'.

Maar wel de complimenten voor u. Ook dit is een website die de meeste van ons nooit gevonden zouden hebben.

diumenge
door diumenge Feb 28, 2017 om 08:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's de ervaring denk ik ;-)

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2017 om 09:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals @diumenge al schrijft: er zijn ook betrouwbare Chinese shops en dat mag dan best een met Google vertaalde site zijn, zonder KvK en/of tel.nr. In China worden nu eenmaal niet dezelfde eisen gesteld als aan Europese/Nederlandse sites.

En dat kleding/tassen/schoenen uit China komen, geeft ook niet hele winkels liggen er hier vol mee. Als maar duidelijk is dat je geen merkschoenen enz. koopt.

Maar onbetrouwbare Chinese sites kopen .nl sites op die dan met het aanbod helemaal niets te maken hebben, dat is ook hier het geval. Bijv. een site als www.wijbouweninlutjebroek.nl heeft natuurlijk niets met kleding of schoenen te maken. Dat zijn dan ook de sites die zogenaamd Nikes schoenen aanbieden, terwijl je gewoon namaakspul krijgt.

DOOR TIWOAWI 28 FEB. 2017 OM 00:56
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

De post had het gescande nummer van mijn pakket, misschien kunnen ze toch nazien wie die firma is.
Ik zal idd niet op mijn geld moeten rekenen denk ik want ik vind op het internet niets terug noch van tourdeclimat in nederland noch die chinese firma.
ze bestaan gewoon niet denk ik. Nochtans is tourdeclimat een grote webwinkel waar je vanalles kan kopen.
Vreemd dat er daar nog nooit iemand klacht over ingediend heeft, anders zou je dat terugvinden op google.
Toch bedankt voor het antwoord Carola83 :)

newmikey
door newmikey - Feb 28, 2017 om 09:24
830 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, u bent dat geld gewoon kwijt tenzij u met Paypal of Creditcard betaald heeft (dan kunt u tenminste nog de betaling betwisten). Voortaan eerst een website even kritisch beoordelen voordat u er bestelt.

ma
door maarten heest - Feb 28, 2017 om 12:06
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, U hoeft uw geld helemaal niet 'gewoon' kwijt te zijn hoor. Als u met een credit card betaald hebt is er een prima mogelijkheid om uw geld terug te vragen.
@NEWMIKEY refereert er ook al aan. Hier ziet u bijvoorbeeld hoe dat werkt. Nog een keer mailen met dit bedrijf en daarin uw eisen op tafel leggen en hen 7 dagen de tijd geven om de gemaakte fouten ongedaan te maken. Dan zullen ze ongetwijfeld niet doen. De mail goed bewaren.
Na 7 dagen uw claim van een betwiste betaling indienen bij de CC maatschappij. Uit eigen ervaring en ervaringen van anderen kan ik u melden dat de kans op geld teruggave van de CC maatschappij heel erg groot is. Succes!

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2017 om 18:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen ervaring mee want ik bestel niets op dergelijke websites en zou vooraf e.e.a. eens goed checken mocht ik dat toch willen doen.
Voortaan dan maar bij de Hema kopen, wel zo voordelig en zeker, en anders zijn er voor nóg voordeliger Zeeman en Wibra, net zo zeker.

diumenge
door diumenge - Mar 4, 2017 om 15:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoewel deze website niet op de lijst staat is er eindelijk aandacht voor dit soort nepsites.

Uiteraard niet door Kassa, maar wel bij de concullega's van AvroTros Opgelicht: koop niet bij deze malafide webshops.

tijger1
door tijger1 Mar 4, 2017 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U denkt toch niet echt dat men eerst gaat zoeken?:-))

diumenge
door diumenge Mar 4, 2017 om 15:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, maar wel makkelijk om bij toekomstige vragen naar te verwijzen ;-)

Cookies
door Cookies Mar 4, 2017 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Diumenge, die info is gepikt van Opgeletopinternet. Bovendien zijn genoemde sites waarschijnlijk allang weer uit de lucht.

diumenge
door diumenge Mar 4, 2017 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb een steekproefje van 8 sites gedaan, zijn allen nog in de lucht. Waar die informatie vandaan komt weet ik verder niet, vind ik ook niet echt belangrijk. Hoewel een bronvermelding wel netjes was geweest in dat geval.

marita5
door marita5 - Mar 4, 2017 om 15:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge ,

Bij de politie is al langer een lijst bekend :  nep websites ,  rekeningnummers , email-adressen en tel nummers .

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

diumenge
door diumenge Mar 4, 2017 om 18:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nog beter, hoe meer van dat soort overzichten hoe beter. Hoewel mensen ze altijd pas vinden ná dat ze besteld hebben ;-).

tijger1
door tijger1 Mar 4, 2017 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze vinden dan nog niets, maar stellen hier de vraag: "is die site betrouwbaar?"