Ad
door AdriGroen Nov 28, 2020 om 08:04
Winkels & webshops

Heeft iemand ervaring met shophomely webwinkel?

Op 18-11-2020 heb ik een bestelling geplaatst bij shophomely. Ik heb een bevestiging ontvangen per SMS. Daarna niets meer vernomen. Er wordt niet gereageerd op mail of SMS. Het telefoonnummer waarvan ik de SMS ontvangen hebt blijkt uit Amerika te zijn. Op de site staat geen telefoonnummer.
Annet

5259 13 Rapporteer

panter22
door panter22 - Nov 28, 2020 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen
br
door bravehenk Nov 28, 2020 om 14:12
206 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me studenten woning(gezien het aantal oude fiesen),nu er geen verdiensten zijn in de horeca  nieuw inkomensmodel. Zolang nog zoveel mensen zijn die alles op facebook geloven en meteen blind bestellen is deze inkomsten bron heel lonend.

chris74
door chris74 - Nov 28, 2020 om 08:43
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb een vermoede dat u deze shop via facebook gevonden heb.
trust pilot   De reviews liegen er niet om.
Gaat er maar vanuit dat u of niets krijgt of iets neps uit China waar u heel lang op moet wachten.

Al
door Alive76 - Nov 28, 2020 om 08:52
7 Antwoorden / Vragen

Dit is misschien een beetje hetzelfde verhaal als Coldy.nl
- het kvk nummer op de site is voor een bedrijf uit Capelle aan den IJssel
- het adres Bredeweg 21 lijkt niet te bestaan, althans niet zonder toevoeging 21-A, B etc) en lijkt ook een studentenhuis te zijn

Dat je een sms van een amerikaans nummer krijgt is niet gek. De site draait op het platform van Shopify en die bieden dat aan verkopers aan in hun pakket.
Op de site staat dat het maximaal 18 dagen kan duren voor je je item in huis hebt. Misschien nog even geduld hebben.

ne
door neodutchio - Nov 28, 2020 om 08:53
5165 Antwoorden / 12 Vragen

KVK nummer is van een bedrijf in Capelle aan den IJssel. Het adres voor de frontpage is in Amsterdam en in de bemiddelingsvoorwaarden staat Arhnem. Het ruikt niet eens meer, het stinkt.

Mijn vraag was of we de 200 topics/reacties zouden halen dit jaar, onder tussen komer er minimaal 1 bij per dag. Leren we het nooit? Nummer 147 dit jaar.

va
door vanlotjegetikt Nov 28, 2020 om 09:42
809 Antwoorden / Vragen

Die 200 halen we dik en breed.
Als de Ts ers nu eens een reactie terug doen.
Ze doen in weze hetzelfde als de dropshippers.Het is alleen maar dumpen en doei.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 28, 2020 om 10:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Student doet  onderzoek naar Dropwinkeltje,  en  ja hoor,  hij is  geslaagd voor deze misleiding!

Waarom doet niemand vooraf even onderzoek naar adres, telefoon of mail adres en  hoe lang bestaat deze firma?
Verder is  SMS versturen via  een  firma elders vaak goedkoper  dan zelf sturen.
Bij bestellen  is deze service + porto goedkoper dan alles zelf doen.

Je maakt een website en alles word geregeld voor jou.
Net als Bol.com  voor vele  zelfstandige  een verkoop en verstuur service heeft is dit een buitenlandse  met  weken levertijd.

hutch
door hutch Nov 28, 2020 om 10:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Stonk het maar.......... dan viel het nog wel mee.
Die site was gisteren precies één maand jong.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 28, 2020 om 10:27
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U bent helaas weer één van de velen die zoals het lijkt iets leuks denken te zien bijv. via Facebook en dan bestellen zonder eerst de betrouwbaarheid na te gaan.
Om die reden en ook aanvullend op de al gegeven reacties deze verwijzingen, https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nuhttps://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dathttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=POL-2019-11-21&utm_content=POL-2019-11-21&utm_term=  met de aantekening dat u als China ook een ander 'Verwegistan'kunt lezen.
Dan ook nog deze: hoe kun je betrouwbaarheid controleren .. Dan is er ook nog de mogelijkheid bij veel betrouwbare webshopos om eerst na ontvangst van het bestelde te betalen en ik wijs u op de mogelijkheid om met een creditkaart te betalen https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/verzekerd-betalen-met-je-creditcard
Het is echter ook wel mogelijk, ik vrees evenwel van niet, dat u het bestelde nog ontvangt. Ik hoop dat voor u want anders ...... . Als direct antwoortd: u ziet inmiddels dat er veel ervaringen zijn met malafide webshops.

hutch
door hutch - Nov 28, 2020 om 10:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bij de algemene voorwaarden (die ook nog eens 'bemiddelingsvoorwaarden' genoemd worden):

Op de homepage:

Lijkt mij meer 'copy & paste'-werk.....

Met al dat geknoei met adressen (minstens 3 verschillende) lijkt het mij dat het bestellen bij dit 'clubje' meer gokken is dan zekerheid.

hutch
door hutch Nov 28, 2020 om 11:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik hoop dat niemand in het onderstaande verkoopsmoesje trapt:

Overal wordt ongeveer dezelfde prijs gehanteerd voor exact dezelfde puzzels, ongeacht zwarte vrijdag.....

hutch
door hutch - Nov 28, 2020 om 12:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Volgens mij wilde dit figuur eerst wat anders 'aanbieden':

maar is bij nader inzien toch maar overgegaan op puzzeltjes?

In ieder geval: trap er niet (meer) in, niets bestellen bij dit 'bedrijfje'. U bent uw geld, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, kwijt.
Dit is één van de zeer vele webwinkeltjes die de laatste tijd opgedoken zijn. De politie heeft er ook al veel voor gewaarschuwd.

Het ziet er allemaal echt uit, met de Kvk- en BTW-nummers e.d., maar controleer dan in ieder geval ook sinds wanneer een webwinkel 'bestaat'.
Dat is heel makkelijk via 'SIDN'. Bestaat deze sinds kort, begin er dan (voor alle zekerheid) maar niet aan.

marita5
door marita5 - Nov 28, 2020 om 17:29
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Adrigroen ,

Wat èèn ratjetoe van site , deze site is geregistreerd op 27 - 10 - 2020 , Kvk nr is van VNX BV  ,
In de voorwaarden verwijst Shophomely naar matopmaat.nu , een site die niet bestaat , klik op de rode regels .

https://www.oozo.nl/bedrijven/capelle-aan-den-ijssel/schollevaar-noord-en-hoofdweg/hoofdweg-sector-b/1988757/vnx-b-v

Contact ,

https://bedrijvenmonitor.info/contactgegevens/vnx-b-v/ligusterbaan/capelle-aan-den-ijssel/779236500000

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

marita5
door marita5 - Nov 28, 2020 om 17:34
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Deze site is bekend bij Politie ,

Pjotr59
door Pjotr59 - Nov 30, 2020 om 12:51
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben helaas in ons enthousiasme hier een puzzel van 34,95 gekocht. Zojuist aangifte digitaal gedaan.

p_
door p_vdv Dec 10, 2020 om 12:59
1 Antwoorden / Vragen

Waar kun je aangifte doen? (website adres?) Dan ga ik dat ook doen, alvast bedankt

ma
door marleenvanh - Nov 30, 2020 om 13:54
453 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de volgende keer, want nu te laat(!): EERST naar info zoeken en DAN (eventueel) pas bestellen.....

p_
door p_vdv - Dec 10, 2020 om 12:58
1 Antwoorden / Vragen

Heb op 12-11 2 puzzles gekocht a 29,95 en bevestiging gehad per mail maar nooit ontvangen en mails zijn ook niet beantwoord. Plots was ook de website uit de lucht. Ben er echt boos over het waren kado's en ben nu 60 euro kwijt en heb geen kado's. Er zullen vast meer mensen zijn die opgelicht zijn. shophomely.nl bredeweg 21 1098 bm amsterdam

fi
door fietswinkel - Nov 25, 2021 om 10:03
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen Ja ik ben ook opgelicht. Heb 5 electrische steps besteld en zou er dan 10 krijgen voor 29.95 euro per stuk. Heb er 5 bestaald ( 149.75 ) op 11-10-2021
Zou gaan om de electrische step de MiScooter tm 1+1 gratis die ik via reclame op TikTok tussen door kreeg. Geld overgemaakt naar rekening in Duitsland onder vermelding Nakkash Gallery ltd rekening nummer DE50 2022 0800 0092 9045 12. Ze reageren niet op mail support@homesly.nl en ook niet op support@retaillora.com  Op beide krijg ik melding dat deze mail adressen niet bestaan. Weet nu ook niet meer wat ik kan doen.

ne
door neodutchio Nov 25, 2021 om 10:46
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een elektrische step voor nog geen 3 tientjes per stuk? En dan gek vinden dat u opgelicht word? In uw geval zou ik van internet af gaan en nooit meer iets online gaan bestellen. Een dergelijke scooter kost minimaal het 10 voudige.

U zal wel iets gaan ontvangen. Onbekend wat en of er nog kosten bij komen vanwege import van buiten Europa. Duur leergeld.

sira
door sira Nov 25, 2021 om 11:13
2362 Antwoorden / 24 Vragen

U zal wel iets gaan ontvangen, maar niet hetgeen u dácht te zullen gaan ontvangen