ge
door geertgordijn Jun 12, 2023 om 16:55
Winkels & webshops

Hoe kan ik een casus inbrengen

Ik ben nu twee jaar aan het wachten op passende gordijnen .
twee jaar geleden voor het eerst geleverd, scheef/ te kort/te lang
inmiddels 6 keer andere gordijnen verder, een monteur die een rails over 9 meter boort waar die niet hoort.
en nog steeds geen goede gordijnen.
Om gek van te worden.

2673 4 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 12, 2023 om 17:00
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou contact leggen met de directie van dit bedrijf en met alle bewijzen in een goed gesprek tot een passende oplossing te komen of anders via het juridisch loket aktie ondernemen.

ju
door juliomariner - Jun 12, 2023 om 17:12
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Als deze vraag voor de redactie bedoelt is. De kans dat ze in individuele gevalen helpen is klein.
Stuur het bedrijf een ingebreke stelling en een termijn dat ze het in orde moeten maken (bijvoorbeeld 14v dagen) als ze daar niet op reageren ontbind u de overeenkomst door het bedrijf een aangetekennde brief te sturen.

mo
door mof - Jun 14, 2023 om 12:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de koop eenzijdig ontbinden wegens wanprestatie ... ?

Di
door DirkJ - Jun 16, 2023 om 21:22
8 Antwoorden / Vragen

Ik werk zelf in de branche en geloof me, het is zo dat er geen een winkelier of verkoper blij is dat er iets misgaat. Als er een rail verkeert gemonteerd is betekend dit wel duidelijk is dat u niet heeft aan gegeven waar en hoe u het gemonteerd wilt worden. Als er 6 maal andere gordijnen zijn geleverd heeft de winkelier al laten zien dat hij er echt alles aan wil doen want het heeft hem inmiddels al meer gekost dat dat het hem ooit heeft kunnen opleveren. Ik vermoed dat of het huis extreme hoogte verschillen heeft in plafond en/of vloer of dat de opmeter niet op meerdere plaatsen heeft gemeten. Is dit wel het geval dat moet er zgn. gemiddeld worden dit is snel te achterhalen door de hoogte van de gordijnen zo als ze er nu hangen zelf op meerdere plaatsen te meten. Gaat het om een stel gordijnen, dus een linke en een rechts helft of om meerdere stukken gordijn? Mijn advies vraag een gesprek aan met de leidinggevende of directie en probeer mondeling tot een oplossing te komen. Of stel voor dat de koop ongedaan wordt gemaakt omdat 6 pogingen om het goed te doen wel heel veel is! maar aan de inzet mankeerd het niet dan kan een andere firma het proberen. Een goede woninginrichter is aangesloten bij het CBW die is een geschil is die te benaderen en  hun onafhankelijk en zeer deskundig advie is dan bindend.