en
door enwegcentjesviaahbetersport Dec 26, 2022 om 15:40
Winkels & webshops

Hoe krijg ikmijn geld terugvan de ah blackfriday Betersport.nl hometrainer?

Ik heb op black friday een voucher gekocht bij de ah voor een home trainer. Fiets die werd geleverd was niet goed. Retour geacccepteerd en zou mijn geld terug krijgen. Beter sporten bleeft dat wekenlang volhouden. Heb de afgeloen weken met de ah klantenservice proberen te communiceren en word naar beter sport gestuurd. Daarna paar keer gebeld. De eerst keer was mijn aankoop niet bekend maar er zou spoedige contact worden opgenomen. Nooit meer iets van gehoord. Week later weer gebeld. Casus was helemaal niet maar zou worden doorgespeeld naar de backoffice. Gechat om te controleren of de de zaak werd opgepakt. Kreeg ik een medewerker aan de lijn die beweerde dat mijn email adres niet klopte en de zaak zou niet bekend zijn. Gebeld toen ik kreeg ik man met een vrouwenstem aan de lijn die nog voordat hij mijn naam en adres had gevraagd al meldde dat de zaak neit bekend was. Ondanks herhaalde verzoeken om een zaak aan te maken en het probleem op te lossen werd dit gewerigerd en hing hij op. Kortom, je kunt een aankoop doen bij de ah en vervolgens als klant nergens terrecht bij uitblijven terug betaling terwijl werd betaald met pin. De ah heeft geen winkelkeurmerk dus bij die organisatie kun je ook niet klagen.

Betr sport beweert al een maand dat er een restitutieverzoek is gestuurd naar de appie. Ik waag dat te betwijfelen want een kopie kunnen ze niet leveren en de zaak is niet bekend bij de ah.

Heeft iemand advies hoe dit opgelost te krijgen na bijna maand proberen via de diverse klantenservices en voorgelogen te zijn door zowel betesport.nl alsook de Albert Heijn die beiden gewoon lak hebben aan hun klanten? Alvast reuze bedankt want ik word ik hier gillend gek van en 174 euro is voor mij als student best veel geld.

1104 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 26, 2022 om 17:16
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het eens met het Contactformulier.

https://www.betersport.nl/contactformulier

sira
door sira - Dec 26, 2022 om 17:48
2361 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft de hometrainer geretourneerd, u heeft toen een bonnetje ontvangen met een track en trace, wat zegt de track en trace? Is de hometrainer bij Beter Sport afgeleverd?

Gijs116
door Gijs116 - Dec 26, 2022 om 17:53
21 Antwoorden / 2 Vragen

Albert Heijn moet zijn verantwoording nemen, je hebt de voucher bij Albert Heijn gekocht, en met Beter Sport kom je niet tot een oplossing. Albert Heijn moet je het geld teruggeven, als je bewijs kan overleggen dat je de fiets idd naar Beter Sport hebt geretourneerd. Ga naar filiaal waar je voucher hebt gekocht, vraag naar iemand die de leiding heeft daar, en vraag een gesprek met die persoon aan, en vertel dan rustig je verhaal, en overleg bewijsstukken van het retour zenden.

Gr
door Grunn1 Dec 26, 2022 om 20:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

???AH hoeft eventueel alleen maar geld terug te geven van een voucher die je dan wel weer moet inleveren en ook dat hangt van de voorwaarden af.
Geen voucher meer dan hoeft AH niks terug te betalen

marita5
door marita5 - Dec 26, 2022 om 18:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Enwegcentjesviaahbetersport ,

De voorwaarden van betersport ,

Artikel 16. Klachtenregeling

  • 16.1 Betersport beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure welke is in te zien op de website van Betersport en behandelt eventuele klachten overeenkomstig deze procedure.
  • 16.2 De Wederpartij is gehouden het gekochte c.q. geleverde op het moment van koop c.q. (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn, te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort de Wederpartij te onderzoeken of de kwaliteit en kwantiteit van het gekochte c.q. geleverde overeenstemmen met hetgeen Partijen zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.
  • 16.3 Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Betersport, nadat de Wederpartij de gebreken heeft geconstateerd.
  • 16.4 De bij Betersport ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 (veertien) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Betersport binnen een termijn van 14 (veertien) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Wederpartij een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  • 16.5 Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn, heeft Betersport het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om van de levering af te zien en Wederpartij een terugbetaling te geven voor dat deel van de koopprijs.
  • 16.6 Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan Betersport worden tegengeworpen.
  • 16.7 Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde Overeenkomst.

    Geschil

    Betersport is aangesloten bij een geschillencommissie www.geschilonline.nl. Wanneer Betersport en de klant er onverhoopt samen niet uit komen kun je een klacht aan een onpartijdige commissie voorleggen. De uitslag hiervan is altijd bindend. Daarnaast heb je altijd het recht een eventuele zaak bij de rechtbank voor te laten komen. Een eventuele rechtszitting kan plaats vinden door de consument gekozen woonplaats.

    De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan voor consumenten, die je kan vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij nemen vrijwillig deel aan deze geschillenbeslechtingsprocedure.

Voor de volledige voorwaarden , klik op de rode regels .

https://www.betersport.nl/algemene-voorwaarden

Neem eens contact op met het Juridisch Loket ,

https://www.juridischloket.nl/contact/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2022 om 10:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als eerdere aanwijzingen niet tot succes leiden is de ultime actie: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en is deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten. U geeft aan dat de retorzending is geaccepteerd en is de verkoper dus daarop aan te spreken.

Zend een kopie naar Albert Heijn in Zaandam.